
Schoolweging
Fundamenteel niveau
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
Grafiek
Grafiek laden...
Schooladviezen
De schooladviezen laten een tweedeling zien: 62% van de leerlingen krijgt een vmbo-t/havo- of hoger advies (vs. 55% regio). Tegelijk is 8% praktijkonderwijsadvies, ruim boven het regionale gemiddelde van 5%. Dit past bij de gemengde leerlingenpopulatie en het speciale aanbod voor leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | gemeente Purmerend | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Schooladvies vergelijking
Grafiek
Grafiek laden...
Van de oud-leerlingen presteert 68% op of boven het oorspronkelijke advies. Het percentage onderpresteerders (7%) ligt beduidend onder het landelijk gemiddelde (13%), wat aansluit bij het 'doorstroomgarantieprogramma' zoals beschreven in het schoolplan. De intensieve samenwerking met het voortgezet onderwijs lijkt hier vruchten af te werpen.
Sociale ontwikkeling
Wij bieden een schoolomgeving waar alle leerlingen zich gezien, gewaardeerd en zich veilig voelen. In de gehele school werken we met “de Vreedzame School” als methode voor het aanleren van sociale vaardigheden en burgerschap. Het herkennen en benoemen van emoties, omgaan met anderen en sociale vaardigheden, zijn de gehele dag in de lessen verweven vanuit diverse methodes: Zien (SEO), Digitale geletterdheid en sociale mediatrainingen Seksuele voorlichting (Kriebels in je buik en Lang Leve de Liefde) In de school maken we gebruiken van Schoolcontactpersonen en Aandachts-functionarissen waar leerlingen terecht kunnen voor advies. De afspraken rondom de sociale omgang en gedrag zijn zichtbaar binnen de school en wordt door het gehele team uitgedragen. Wij bieden een afgestemd aanbod gericht op ondersteunings- en onderwijsvragen van onze leerlingen. In alle klassen wordt het dagprogramma gevisualiseerd en werken we met GIP en de HGW-cyclus. De leerlingen die het nodig hebben krijgen een individueel dagprogramma bij hun eigen werkplek. Er kan met leerlingen volgens de TEACCH-methodiek worden gewerkt. Binnen school werken we met een eenduidige pedagogische aanpak. We brengen de ondersteuningsbehoeften in kaart d.m.v. een door school ontwikkelde vragenlijst. Deze wordt bij aanvang van het schooljaar door leerkrachten ingevuld. LEES MINDER