Openbare Basisschool 't Carrousel in Purmerend

Het team van Openbare Basisschool 't Carrousel in Purmerend

Current section: team
Flevostraat 2
1442 Purmerend

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool 't Carrousel is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool 't Carrousel. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool 't Carrousel bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool 't Carrousel bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool 't Carrousel zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.3%)
Man (26.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.9%)
Man (17.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool 't Carrousel. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (15.4%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (15.4%)
45-55 jaar (46.2%)
55-65 jaar (15.4%)
&ge;65 jaar (7.7%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.5%)
25-35 jaar (24.8%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (18.1%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool 't Carrousel werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (26.7%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool 't Carrousel gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op 't Carrousel: Een Duidelijke Aanpak

Wanneer een leerkracht van Openbare Basisschool 't Carrousel onverhoopt afwezig is, bijvoorbeeld door ziekte, nascholing of een andere vorm van verlof, zet de schoolleiding zich volledig in om passende vervanging te regelen. We begrijpen het belang van continuïteit in het onderwijs voor uw kind. Ondanks onze inspanningen kunnen de huidige personeelstekorten in het onderwijs soms uitdagingen met zich meebrengen bij het vinden van directe vervanging. In dergelijke situaties nemen we proactieve maatregelen, zoals het inzetten van ons toegewijde ondersteunend personeel of het tijdelijk verdelen van leerlingen over andere groepen. In zeldzame gevallen, als geen andere oplossing mogelijk is, kan het voorkomen dat een groep leerlingen instructies voor thuiswerk ontvangt. Wij verzekeren u dat we u direct informeren over de afwezigheid van een leerkracht en de genomen maatregelen voor de vervanging. Transparante communicatie staat bij ons voorop.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerlingen zitten bij ons in hetrogene en homogene groepen, waarbij ze als leeftijdsgenoten bij elkaar zitten. In groep 1/2 kiezen we bewust voor gecombineerde groepen. Bij de groepen 3 t/m 8 formeren we het liefst in homogene groepen, maar ook in hetrogene groepen als dat nodig is.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Expertise en Ondersteuning op Basisschool 't Carrousel

5

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist
Brugfunctionaris

Toelichting van de school:

Op Openbare Basisschool 't Carrousel zetten we vol in op optimale taal- en rekenontwikkeling voor elk kind. Marianne Oogjen, onze toegewijde rekenspecialist, heeft een doordacht rekenbeleid ontwikkeld en implementeert dit met passie. Juf Yvon van Veelen, onze Intern Begeleider, is tevens gedragsspecialist en ondersteunt kinderen met specifieke leerbehoeften. Juf Helen focust zich op taal en lezen, en leidt het taalbeleid op onze school. Voor onze jongste leerlingen zijn juf Nella en juf Els de specialisten jonge kind, met extra aandacht voor hun ontwikkeling. Vanaf schooljaar 2024-2025 verwelkomen we juf Carolina als onze brugfunctionaris. Zij vormt een essentiële schakel tussen ouders en school, en staat klaar om ouders te adviseren bij alle vragen rondom de school. Op woensdagen ontvangen we een logopedist van Logopedie Purmerend op school. Als uw kind logopedische ondersteuning nodig heeft, kan dit voortaan gewoon binnen de vertrouwde omgeving van onze school plaatsvinden, wat de continuïteit bevordert.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider is tevens een gecertificeerd gedragsspecialist. Zij biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben op sociaal-emotioneel gebied. Haar expertise draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind zich gewaardeerd voelt.

2

Gedrag, Studievaardigheden en Werkhouding

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Onze Intern Begeleider is een bekwaam gedragsspecialist met een scherp oog voor de individuele leerling. Zij adviseert proactief over gedragsmanagement, het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden en een optimale taakaanpak. Deze aanpak wordt versterkt door samenwerking met het Samenwerkingsverband Purmerend. Dit stelt ons in staat om aanvullend advies in te winnen bij de Ambulant Begeleider Onderwijs (APO) voor complexe situaties.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs is dé expert op het gebied van de motorische en lichamelijke ontwikkeling van basisschoolkinderen. Met een gevarieerd lesaanbod stimuleren zij de grove en fijne motoriek, coördinatie en een gezonde levensstijl.

1

Veiligheid en Zorg

Beschikbare specialisten:

BHV Hulpverleners

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Op Openbare Basisschool 't Carrousel zijn vier medewerkers getraind en gecertificeerd als BHV (Bedrijfshulpverlening) hulpverlener. Zij zijn uitstekend voorbereid om adequaat te handelen in geval van calamiteiten, medische noodgevallen of ongevallen, en zorgen voor een veilige omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Logopedie

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool 't Carrousel

Deskundige Begeleiding en Zorg op Maat

Gezonde Ontwikkeling en Voedingsadvies Op Basisschool 't Carrousel hechten we veel waarde aan de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen. Onze Intern Begeleider, Yvon van Veelen, onderhoudt proactief contact met jeugdverpleegkundigen en jeugdartsen van het Centrum Jeugd en Gezin. Deze experts denken graag met ons mee over voedings- en gezondheidsvraagstukken. Indien er specifieke zorgen zijn over de gezondheid of voeding van een leerling, kunnen ouders of de leerling zelf contact opnemen met onze Intern Begeleider. Zij biedt een luisterend oor en kan, indien nodig, een persoonlijk gesprek met de jeugdspecialisten faciliteren voor gericht advies en ondersteuning. Uitbreiding van Ondersteuningsmogelijkheden Naast ons reguliere lesprogramma, bieden we gerichte extra begeleiding aan leerlingen die dit nodig hebben. Drie toegewijde onderwijsassistenten ondersteunen onze leerlingen, met name op cognitief gebied. Dit omvat extra instructie voor leerlingen die extra uitleg nodig hebben, maar ook uitdagende lesstof voor leerlingen die extra stimulans zoeken. Specifieke aandacht gaat uit naar onze NT2-leerlingen, die extra ondersteuning ontvangen op het gebied van woordenschatontwikkeling. Zo zorgen we ervoor dat elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen en zijn of haar potentieel volledig benut.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij 't Carrousel

Welke ambitieuze doelen staan centraal in ons schoolplan voor de komende vier jaar?

Op Openbare Basisschool 't Carrousel in Purmerend staat het leveren van uitmuntend onderwijs voor ieder kind centraal. Ons kwaliteitsbeleid is erop gericht om kinderen breed te ontwikkelen, met aandacht voor zowel academische vaardigheden als 21e-eeuwse competenties, sociale vaardigheden en een veilige leeromgeving. We volgen de voortgang van onze leerlingen nauwgezet via dagelijkse observaties, gerichte gesprekken en diverse toetsen, die we integreren in een gestructureerd leerlingvolgsysteem. Ons toegewijde team analyseert gezamenlijk de resultaten van zowel groepen als de school als geheel, na afloop van midden- en eindtoetsen en metingen rondom sociale veiligheid. Deze analyses vormen de basis voor onze doelgerichte plannen. Om de kwaliteit continu te waarborgen en te verhogen, voeren collega's regelmatig klassenbezoeken uit ter ondersteuning en kennisdeling. Elke vier jaar voeren we een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit onder ouders, leerlingen en ons personeel. De resultaten en onze ontwikkelingen verantwoorden we jaarlijks in ons jaarverslag en in transparante communicatie met ouders, de Medezeggenschapsraad (MR), het College van Bestuur en de Onderwijsinspectie. Ons schoolplan schetst onze strategische ambities voor de komende vier jaar, vertaald naar concrete jaarplannen met uitvoerbare acties voor de dagelijkse onderwijspraktijk. Op deze manier borgen we een continue verbetercyclus, gericht op het beste onderwijs voor elk kind. We werken hierbij met de methodiek van Stichting Leerkracht, wat zorgt voor een thematische en planmatige aanpak van onze schoolambities. Aan het einde van elk thema evalueren en borgen we de behaalde resultaten.

Hoe garandeert Basisschool 't Carrousel de realisatie van haar onderwijsdoelen?

De scholen van OPSPOOR, waaronder Openbare Basisschool 't Carrousel, hanteren een gezamenlijk kwaliteitsbeleid dat is ontworpen om het allerbeste onderwijs aan onze leerlingen te bieden. Kwaliteit is een dynamisch en continu proces dat verder reikt dan enkel academische prestaties. Het omvat ook de ontwikkeling van brede kennis, creativiteit, cruciale 21e-eeuwse vaardigheden, sociale competenties en het waarborgen van een veilige leeromgeving. We monitoren de leerontwikkeling van onze kinderen voortdurend door het dagelijks analyseren van ons onderwijs en waar nodig direct bij te sturen. Hierbij maken we gebruik van observaties, individuele gesprekken en diverse toetsmomenten. Als team analyseren en evalueren we gezamenlijk de groepsresultaten en schoolresultaten na afloop van midden- en eindtoetsen, evenals de uitkomsten van tevredenheidsenquêtes over sociale veiligheid. Op basis van deze inzichten stellen we specifieke, doelgerichte plannen op. Regelmatige klassenbezoeken door de directie, de intern begeleider en/of collega's ondersteunen de kwaliteitsverbetering. Om de drie jaar organiseren we een breed tevredenheidsonderzoek onder ouders, leerlingen en ons team. Onze verantwoording over de onderwijskwaliteit en de voortgang van onze ontwikkelingen leggen we vast in het Jaarverslag en bespreken we actief met ouders, de MR, het College van Bestuur en de onderwijsinspectie.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen op Basisschool 't Carrousel

Toelichting van de school

Uw kind verdient de beste start! Op Basisschool 't Carrousel besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van jonge kinderen. In de eerste schoolweken focussen leerkrachten op sociale vaardigheden, taalontwikkeling en zelfstandigheid. We stimuleren de interactie met klasgenoten en leerkrachten, zodat uw kind zich snel thuis voelt. We letten nauwlettend op hoe uw kind omgaat met leermaterialen en nieuwe omgevingen. Zelfstandigheid, zoals zindelijkheid, is hierbij een belangrijk aandachtspunt. Ook de emotionele ontwikkeling, zoals het wennen aan afscheid nemen en het ontdekken van nieuwe ruimtes, krijgt onze volle aandacht. Spelenderwijs leren staat centraal, zowel binnen als buiten. Na zes weken is er een persoonlijk gesprek met u als ouder. Hierin bespreken we de observaties van de leerkracht en uw ervaringen. Bij een stabiele ontwikkeling volgen reguliere gesprekken. Bij specifieke aandachtspunten plannen we extra observaties en maken we gerichte vervolgafspraken. Woordenschatontwikkeling is cruciaal voor schoolsucces. Daarom integreren we woordenschat in allerlei thema-gerelateerde activiteiten. Met speciaal aan te schaffen materialen verrijken we de woordenschat van alle leerlingen, inclusief de jongsten. De soepele overgang van peuterspeelzaal naar groep 1 is essentieel. 't Carrousel werkt nauw samen met Peuterspeelzaal Overwhere, die de Piramide-methode (VVE) hanteert. Deze methode versterkt de taalontwikkeling van peuters en sluit naadloos aan bij onze lesmethoden. Met uw toestemming organiseren we een warme overdracht van de peuterspeelzaal naar onze school. Hierin delen we inzichten over de ontwikkeling van uw kind. Eventuele signalen over leer- of ontwikkelingsproblemen worden tijdig overgedragen, zodat we de onderwijsbehoeften van uw kind optimaal kunnen afstemmen.

Veelgestelde vragen

Welk extra onderwijsaanbod is er voor jonge kinderen op Basisschool 't Carrousel?

Basisschool 't Carrousel biedt een rijk extra aanbod, speciaal ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en een vliegende start te garanderen.

Basisschool 't Carrousel biedt een rijk extra aanbod, speciaal ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en een vliegende start te garanderen.

Unieke samenwerking met Peuterspeelzaal Overwhere voor uw kind

Met welke partners werkt Basisschool 't Carrousel samen voor het jonge kind?

Onze school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterspeelzaal Overwhere, een expert in VVE-methodieken, om de overgang naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Onze school onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterspeelzaal Overwhere, een expert in VVE-methodieken, om de overgang naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Team | Openbare Basisschool 't Carrousel in Purmerend | [2025] Schoolregister