Openbare Basisschool De Delta Delfland in Purmerend

Het team van Openbare Basisschool De Delta Delfland in Purmerend

Current section: team
Delfland 2
1447 Purmerend

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Delta Delfland is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Delta Delfland. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Delta Delfland bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Delta Delfland bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Delta Delfland zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Delta Delfland. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (23.1%)
25-35 jaar (23.1%)
35-45 jaar (23.1%)
45-55 jaar (23.1%)
55-65 jaar (7.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Delta Delfland werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (57.1%)
Direct ondersteunend personeel (35.7%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Delta Delfland gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Verzekerde Continuïteit van Onderwijs: Onze Aanpak bij Leerkrachtvervanging

Bij Openbare Basisschool De Delta Delfland staat de continuïteit van het onderwijs voorop. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, bijvoorbeeld door ziekte, noodzakelijke bijscholing of een welverdiend verlof, zet de directie zich maximaal in om passende vervanging te regelen. Ondanks de huidige uitdagingen met personeelstekorten in het onderwijs, streven we ernaar om elke leerling de best mogelijke lesdag te bieden. Soms vereist dit creatieve oplossingen, zoals de inzet van ons toegewijde ondersteunend personeel, het flexibel indelen van klassen, of, in uitzonderlijke situaties, het faciliteren van thuiswerken voor een groep. Transparante communicatie is hierbij essentieel. Ouders worden altijd tijdig geïnformeerd over de afwezigheid van een leerkracht en de specifieke regelingen die getroffen zijn voor de vervanging, zodat u volledig op de hoogte bent van de gang van zaken op school. Uw betrokkenheid en begrip helpen ons om deze uitdagingen samen aan te gaan.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De Delta Delfland stelt zelfstandig- en samenwerken als doel op zichzelf en als voorwaarde voor het realiseren van passend onderwijs. In ons onderwijs houden wij rekening met verschillen tussen kinderen in aanleg en tempo. Binnen elke groep wordt gewerkt aan de hand van groepsanalyses. In dit plan worden kinderen op hun mogelijkheden geclusterd, waaraan individuele uitdagingen (leerdoelen) zijn gekoppeld. Het zelfstandig werken en samenwerken gebeurt met behulp van het zogenaamde GIP (Groeps- en Individueel gericht Pedagogisch en didactisch handelen van de leraar) en het EDI (Expliciete Directe Instructie) model, zodat er een samenhangend geheel van werkwijzen en inhoud en dus een doorgaande lijn door de hele school ontstaat.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijsexperts: Extra Ondersteuning op Basisschool De Delta Delfland

2

Academische Groei: Taal- en Rekenspecialisten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider: Persoonlijke Leerpaden
Taalspecialist: Taalontwikkeling Stimuleren

Toelichting van de school:

Op De Delta Delfland zetten we twee toegewijde intern begeleiders in, ondersteund door een gespecialiseerde taalspecialist. Zij bieden extra begeleiding aan leerlingen die meer of juist gerichte ondersteuning nodig hebben. Deze specialisten werken nauw samen met het schoolteam en onderwijsassistenten om individuele leerplannen te ontwikkelen. Ze zorgen ervoor dat elke leerling, of die nu sneller door de leerstof gaat of extra tijd nodig heeft, optimaal wordt gefaciliteerd in zijn of haar academische ontwikkeling. Daarnaast maken we gebruik van externe expertise om ons team te versterken en de best mogelijke ondersteuning te garanderen voor zowel leerlingen als leerkrachten.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Positieve Schoolomgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Positief Gedrag Bevorderen
Intern Begeleider: Welzijn en Ontwikkeling
Beeldcoach: Inzicht in Leergedrag
Schoolmaatschappelijk Werker: Ondersteuning voor Gezin en Kind
Rots en Water Trainers: Weerbaarheid en Zelfvertrouwen

Toelichting van de school:

De Delta Delfland hecht veel waarde aan het sociaal-emotioneel welzijn van onze leerlingen. Daarom hebben we een anti-pestcoördinator en een vertrouwenspersoon aangesteld. Deze professionals zijn er om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren waarin elk kind zich prettig voelt en zich optimaal kan ontwikkelen. Ze bieden een luisterend oor en praktische hulp bij sociaal-emotionele uitdagingen. Ouders en leerlingen worden aan het begin van elk schooljaar uitgebreid geïnformeerd over wie deze contactpersonen zijn en hoe zij bereikbaar zijn via ons Ouderportaal en de Jaargids.

5

Gedrag, Werkhouding en Studieaanpak: Samen Werken aan Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist: Gedragsmanagement
Intern Begeleider: Leerstrategieën
Beeldcoach: Visuele Ondersteuning
Schoolmaatschappelijk Werker: Hulp bij Studievaardigheden
Rots en Water Trainers: Concentratie en Focus

Toelichting van de school:

Voor uitdagingen op het gebied van gedrag, werkhouding of aanpak van schooltaken, bieden wij gespecialiseerde ondersteuning. Onze gedragsspecialist en beeldcoach zijn essentieel in het bieden van gerichte hulp. Zij analyseren samen met de leerkracht de situatie in de klas en ontwikkelen strategieën om de leerling te helpen zich beter te concentreren en effectiever te werken. Dit kan variëren van individuele begeleiding tot aanpassingen binnen de klasomgeving. Door deze proactieve aanpak zorgen we ervoor dat leerlingen de tools krijgen die ze nodig hebben om hun schoolwerk succesvol aan te pakken en hun leerpotentieel volledig te benutten.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Beweging en Gezondheid

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht Gymnastiek: Bewegingsonderwijs van Hoge Kwaliteit

Toelichting van de school:

De lichamelijke en motorische ontwikkeling van onze leerlingen krijgt volop aandacht met onze gespecialiseerde vakleerkracht gymnastiek. Deze leerkracht zorgt voor een gevarieerd en uitdagend bewegingsprogramma dat de grove en fijne motoriek, coördinatie en algemene fitheid bevordert. Indien er specifieke hulpvragen zijn binnen de groepen met betrekking tot beweging, wordt de expertise van de vakleerkracht ingezet om passende oplossingen te bieden.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we geen specifieke medische specialisten direct op school hebben, werken we nauw samen met externe zorgprofessionals waar nodig. De school is erop ingericht om leerlingen met specifieke zorgbehoeften, in samenspraak met ouders en externe instanties, zo goed mogelijk te begeleiden. Voor vragen over persoonlijke verzorging of medische ondersteuning tijdens schooltijd, kunnen ouders altijd contact opnemen met de schoolleiding of de intern begeleider. Wij streven ernaar een veilige en verzorgde omgeving te bieden voor alle leerlingen. Ons team is getraind om alert te zijn op de behoeften van leerlingen en signalen van zorg tijdig op te pikken.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Speellokaal
ICT-middelen
Techniekhoek
Schooltuinen
Burgerschapsonderwijs

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool De Delta Delfland

Ontwikkeling van Toekomstig Aanbod voor Extra Ondersteuning

Openbare Basisschool De Delta Delfland streeft naar een versterkt onderwijsaanbod. De school heeft de ambitie om op korte termijn een gespecialiseerde reken- en taalcoördinator op te leiden. Deze specialisten zullen zich richten op het bieden van gerichte extra ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben. Dit draagt bij aan een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elke leerling kan excelleren. Met deze investering in expertise vergroot De Delta Delfland de mogelijkheden voor gepersonaliseerd leren. Zo waarborgen we dat alle leerlingen de best mogelijke kansen krijgen om hun potentieel volledig te benutten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Optimale Kwaliteitszorg en Schoolontwikkeling op De Delta Delfland

Welke Ontwikkelingsdoelen Zijn Vasteonderdeel van Ons Schoolplan?

Op alle scholen en kindcentra van OPSPOOR staat het kind centraal, met als doel het best mogelijke onderwijs te bieden. Ons gezamenlijke kwaliteitsbeleid zorgt ervoor dat we meer bieden dan alleen academische resultaten. We focusen op de brede ontwikkeling van elk kind, met aandacht voor algemene kennis, actief burgerschap, essentiële 21e-eeuwse vaardigheden, sociale competenties en een veilige leeromgeving. De voortgang van onze leerlingen volgen we nauwgezet via dagelijkse observaties, gerichte gesprekken en gestandaardiseerde toetsen, die allemaal worden vastgelegd in een modern leerlingvolgsysteem. Ons onderwijsteam analyseert en evalueert gezamenlijk de resultaten van zowel groeps- als schoolniveau na afloop van midden- en eindtoetsen, alsook na veiligheidsanalyses. Op basis van deze inzichten stellen we specifieke, doelgerichte actieplannen op. Regelmatige klassenbezoeken door collega's bevorderen samenwerking en continue verbetering van onze lesmethoden. Om de vier jaar voeren we een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit onder ouders, leerlingen en ons onderwijspersoneel. We rapporteren transparant over de kwaliteit van ons onderwijs en de voortgang van onze schoolontwikkelingen, zowel in ons jaarverslag als in directe communicatie met ouders, de Medezeggenschapsraad (MR), het College van Bestuur en de Inspectie van het Onderwijs. Ons schoolplan, dat de strategische doelen voor de komende vier jaar uiteenzet, vormt de ruggengraat van onze langetermijnvisie. Jaarplannen vertalen deze ambitieuze doelen naar concrete, uitvoerbare acties in de dagelijkse onderwijspraktijk. Zo waarborgen we dat we continu streven naar het allerbeste onderwijs voor ieder kind op De Delta Delfland.

Hoe Realiseert Onze School De Gestelde Onderwijsdoelen?

Voor de periode 2023-2027 hebben we ambitieuze verbeterdoelen vastgesteld, geleid door het strategisch beleid van OPSPOOR. Ons doel is om het onderwijs continu te vernieuwen en onze leerlingen optimaal voor te bereiden op de uitdagingen van de 21e eeuw. We monitoren onze voortgang door vier keer per jaar te evalueren, waarbij we twee keer per jaar de resultaten van de CITO-toetsen analyseren. Zowel onze lange- als korte-termijndoelen zijn gedetailleerd vastgelegd in ons schoolplan en jaarplan. Om onze doelstellingen efficiënt te behalen, werken we met toegewijde leerteams die de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) hanteren voor continue verbetering. U ziet de concrete resultaten van onze inspanningen terug in diverse onderwijsonderdelen: Burgerschap: We integreren burgerschapsvorming naadloos in ons curriculum, in plaats van het als losstaande lessen aan te bieden. Onderwerpen als verkeersveiligheid, culturele vieringen zoals Sint Maarten en de pannenkoekendag, maar ook methoden als Blink begrijpend lezen, IPC, De Vreedzame School en The Leader in Me, dragen allemaal bij aan de brede vorming van onze leerlingen. We leren kinderen wie ze zijn, wat hun rol is binnen de schoolgemeenschap en de maatschappij, hoe ze hun talenten kunnen benutten en waar ze ondersteuning nodig hebben. Proactiviteit, het stellen van doelen, begrip voor democratie en respect voor diverse culturen en overtuigingen staan hierbij centraal. Stimulering van Waterdrinken: Op De Delta Delfland zetten we ons in voor fitte en energieke leerlingen. Het drinken van water bevordert de concentratie en daarmee de schoolprestaties. Daarom zijn we sinds 31 augustus 2020 actief bezig met het stimuleren van waterconsumptie onder onze leerlingen. International Primary Curriculum (IPC): Voor de vakgebieden biologie, aardrijkskunde en geschiedenis, en ook voor de creatieve vakken, hanteren we thematische en vakoverstijgende projecten met het IPC. Deze gestructureerde aanpak stelt kinderen in staat de wereld op een eigentijdse manier te ontdekken, waarbij ze actief betrokken worden bij hun eigen leerproces. Ze ontwikkelen kennis, vaardigheden, zelfvertrouwen en intercultureel begrip, wat essentieel is voor onderwijs in de 21e eeuw. The Leader in Me: Wij passen de zeven gewoontes van The Leader in Me toe, een onderwijsfilosofie gebaseerd op het gedachtegoed van Stephen Covey. Deze gewoontes versterken het zelfvertrouwen, de waarden en de vaardigheden van kinderen, cruciaal voor hun toekomst. Het hoofddoel is het ontwikkelen van persoonlijk leiderschap bij elke leerling. Meer informatie is beschikbaar op onze website: www.bsdedelta.nl. Junior Lighthouseteam: Eind schooljaar 2018-2019 hebben we een actieve leerlingenraad opgericht, het 'Junior Lighthouseteam'. Leerlingen uit groep 6, 7 en 8 kunnen zich hiervoor aanmelden met een motivatiebrief. Dit team, bestaande uit zes leerlingen en ondersteund door een teamlid, denkt mee over schoolverbeteringen, organiseert activiteiten en geeft vorm aan ideeën vanuit de leerlingen. De vergaderingen vinden ongeveer elke zes weken plaats. Interne Plusklas: We zetten ons actief in om het aanbod voor hoogbegaafde leerlingen te verbeteren met een interne plusklas. Deze kinderen volgen wekelijks uitdagende opdrachten en ontvangen extra materiaal om mee te werken in hun eigen klas. Tevens onderhouden we nauw contact met Laika/Vostok, het bovenschools begaafdheidsteam. Gedifferentieerde Instructie en Verdiepende Vragen: Al onze medewerkers zijn bedreven in het geven van gedifferentieerde instructie, zodat elke leerling les krijgt die aansluit bij zijn of haar specifieke onderwijsbehoeften. Dit draagt bij aan zowel het welbevinden van de kinderen als aan positieve leerresultaten.

Downloaden

Ontdek ons Programma voor Jonge Kinderen: Vroege Ontwikkeling bij De Delta Delfland

Toelichting van de school

Peuteropvang Het Druppeltje, strategisch gelegen in het gebouw van Openbare Basisschool De Delta Delfland en direct tegenover de kleutergroepen, biedt een stimulerende omgeving voor jonge kinderen. Met plaats voor 16 peuters per dag, en een speciale groep van 8 op woensdagochtend, garanderen we persoonlijke aandacht. Elk kind bezoekt de peuteropvang twee ochtenden per week, wat zorgt voor een consistente en voorspelbare routine. Ons toegewijde team van drie vaste pedagogisch medewerkers begeleidt kinderen in het ontwikkelen van sociale vaardigheden en stimuleert hun algehele ontwikkeling op een speelse en natuurlijke manier. De dagelijkse structuur met vaste rituelen biedt rust en duidelijkheid, essentieel voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Wij hanteren de principes van positief opvoeden (Triple P), waarbij we positief gedrag aanmoedigen en minder wenselijk gedrag ombuigen met positieve bekrachtiging. De peuteropvang werkt met thema's die aansluiten bij de belevingswereld van kinderen, gebaseerd op de Vroegschoolse Educatie methode Uk & Puk. Deze thema's zijn afgestemd op het curriculum van basisschool De Delta Delfland, waar we werken met Schatkist, het vervolgprogramma van Uk & Puk. Als Vreedzame School en Leader in Me Kindcentrum, maken we peuters al spelenderwijs kennis met deze concepten. Zo legt groep 8 bijvoorbeeld elke maandag de 'regel van de week' uit aan de peuters, wat de doorlopende leerlijn versterkt. De keuze voor dezelfde methodes zorgt voor een consistente aanpak, waardoor kinderen een gestructureerde leerervaring hebben die naadloos overgaat van de peuteropvang naar de kleuterklas. Gezamenlijke activiteiten versterken dit gevoel van verbondenheid en continuïteit. Dit bevordert een soepele en positieve overgang naar groep 1, wat zowel voor kinderen als ouders een prettige ervaring is. Ouders krijgen zo de kans om de schoolcultuur en werkwijze van De Delta Delfland te ervaren voordat hun kind vier wordt, wat hen helpt een weloverwogen keuze te maken voor onze basisschool. Bij de overgang naar onze school zorgen pedagogisch medewerkers en leerkrachten voor een warme en gedetailleerde overdracht, inclusief de ontwikkeling van het kind en eventuele aandachtspunten.

Veelgestelde vragen

Biedt Openbare Basisschool De Delta Delfland extra programma's voor peuters?

Ja, onze school integreert de peuteropvang Het Druppeltje, die een uitstekend voorbereidend programma biedt voor jonge kinderen.

Met welke partners werkt De Delta Delfland samen voor het jonge kind programma?

Openbare Basisschool De Delta Delfland werkt nauw samen met Peuteropvang Het Druppeltje om een naadloze overgang en een consistente leerervaring te garanderen.

Openbare Basisschool De Delta Delfland werkt nauw samen met Peuteropvang Het Druppeltje om een naadloze overgang en een consistente leerervaring te garanderen.

Team | Openbare Basisschool De Delta Delfland in Purmerend | [2025] Schoolregister