Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof in Purmerend

Het team van Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof in Purmerend

Current section: team
Zichthof 11
1445 Purmerend

Zie hier hoe het team van Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.2%)
Man (14.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (18.5%)
25-35 jaar (25.9%)
35-45 jaar (3.7%)
45-55 jaar (29.6%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (55.6%)
Direct ondersteunend personeel (37%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Deskundige Invulling van Leerkrachtvervanging op het Parelhof

Bij het Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof zetten we ons volledig in voor een continue educatieve ervaring voor uw kind. Wanneer een leerkracht afwezig is, bijvoorbeeld door ziekte, noodzakelijke bijscholing of een welverdiend verlof, coördineert de directeur proactief de vervanging. Ondanks onze inspanningen kunnen de huidige landelijke personeelstekorten in het onderwijs soms leiden tot uitdagingen bij het vinden van geschikte vervanging. In dergelijke situaties evalueren we de beste oplossingen om het leerproces te waarborgen. Dit kan betekenen dat we ondersteunend personeel inzetten, leerlingen tijdelijk verdelen over andere groepen, of in uitzonderlijke gevallen leerlingen vragen om vanuit huis mee te doen met de les. Wij hechten veel waarde aan open communicatie. U wordt te allen tijde geïnformeerd over de afwezigheid van een leerkracht en de specifieke invulling van de vervanging. Transparantie over onze aanpak is voor ons essentieel om u betrokken te houden bij het onderwijs van uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Daltonkindcentrum Het Parelhof bestaat uit:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning op Maat: Ontdek Ons Team van Specialisten

4

Verbetering Taal- en Rekenen: Onze Experts

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Intern Begeleider
Gespecialiseerde Rekenspecialist
Deskundige Taalspecialist
Ervaren Logopedist

Toelichting van de school:

Op Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof zetten wij vol in op de ontwikkeling van taal en rekenen. Onze toegewijde specialisten, waaronder een intern begeleider, rekenspecialist, taalspecialist en logopedist, werken nauw samen om het onderwijs op deze cruciale gebieden naar een hoger niveau te tillen. Zij beschikken over de expertise en de benodigde tijd om elke leerling de best mogelijke ondersteuning te bieden, waardoor een solide basis voor toekomstig succes wordt gelegd.

3

Sociaal-Emotioneel Welzijn: Groei en Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Het welbevinden en de sociale-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staan centraal. Onze intern begeleider en onze gespecialiseerde gedragsexperts bieden gerichte ondersteuning om leerlingen te helpen bij hun persoonlijke groei. We zetten ons actief in voor een veilige en stimulerende leeromgeving waar elk kind zich gewaardeerd en begrepen voelt.

4

Gedrag, Werk- en Taakaanpak: Succesvol Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Rots en Water Coach

Toelichting van de school:

Voor een optimale leerervaring besteden we veel aandacht aan gedrag, werkhouding en taakaanpak. Onze gedragsspecialisten en intern begeleiders werken samen met de orthopedagoog om leerlingen te begeleiden bij het ontwikkelen van effectieve studievaardigheden. Daarnaast is onze bewegingsspecialist opgeleid tot Rots en Water coach, wat bijdraagt aan de weerbaarheid en zelfredzaamheid van onze leerlingen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke specialisten voor motorische en lichamelijke ontwikkeling hebben aangewezen, integreren we beweging en fysieke activiteit actief in ons dagelijkse lesprogramma. We streven ernaar een stimulerende omgeving te bieden waarin alle leerlingen kunnen bewegen en hun fysieke vaardigheden kunnen ontwikkelen. Meer informatie over onze gymlessen en sportactiviteiten is te vinden op onze website.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van Uw Kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor medische zorg en persoonlijke verzorging werken we nauw samen met ouders en externe professionals om het welzijn van elk kind te waarborgen. Onze schoolmedewerkers zijn getraind om alert te zijn op de behoeften van leerlingen en signaleren waar nodig. Wij adviseren ouders om bij specifieke medische vragen altijd contact op te nemen met de huisarts of specialist.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Ontdek de Ondersteuning op Maat bij Dalton Kindcentrum Het Parelhof

Ons Toegewijde Zorgbeleid voor Elke Leerling

Op Openbaar Dalton Kindcentrum Het Parelhof in Purmerend geloven we sterk in passend onderwijs voor ieder kind. We streven ernaar een omgeving te creëren waar elke leerling de educatie ontvangt die aansluit bij individuele behoeften en talenten. Ons SchoolOndersteuningsProfiel (SOP) vormt de basis van onze zorgplicht, ontwikkeld in samenwerking met regionale schoolbesturen. Dit profiel garandeert dat we continu zoeken naar de beste onderwijsoplossingen. Mocht een kind baat hebben bij een andere aanpak, dan werken we nauw samen met ouders en het samenwerkingsverband om de meest geschikte plek te vinden. Het volledige SOP is beschikbaar op onze schoolwebsite voor transparantie en informatie. De ondersteuning binnen ons samenwerkingsverband is gericht op het versterken van de leerkracht, de leerling en de ouder. Voor DKC Het Parelhof betekent dit dat we proactief inspelen op specifieke ondersteuningsbehoeften binnen ons kindcentrum. Hoe we hiermee omgaan, staat gedetailleerd beschreven in ons ondersteuningsplan, dat u eenvoudig kunt terugvinden op onze website. Ouder- en Jeugdsteunpunt: Uw Gids in Passend Onderwijs Ons Ouder- en Jeugdsteunpunt is uw centrale aanspreekpunt voor alle vragen rondom passend onderwijs en beschikbare hulp. Dit steunpunt biedt heldere informatie over zowel schoolse als externe ondersteuningsmogelijkheden. Ouders kunnen hier terecht voor laagdrempelig advies, informatie over diverse ondersteuningsvormen en begeleiding bij het vinden van de juiste hulp. Meer informatie over de Wet versterking positie ouders en leerlingen in passend onderwijs vindt u op onze website. Klik hier voor directe toegang tot deze waardevolle bronnen. Toekomstgericht Onderwijs en Talentontwikkeling Wij zetten ons in om kinderen optimaal voor te bereiden op hun toekomst. Dit doen we door een brede ontwikkeling te stimuleren op intellectueel, sociaal en creatief vlak, altijd met oog voor het unieke tempo, de aanleg en de aard van elk kind. We dagen leerlingen uit hun talenten te ontdekken en te benutten, wat samengaat met een sterk gevoel van verantwoordelijkheid en eigenaarschap. Ons Daltononderwijs vormt de kern van deze aanpak. We richten ons onderwijs efficiënt in, stemmen leerinhouden af op de behoeften en interesses van leerlingen, en verzorgen effectieve instructies in alle groepen. Als vreedzaam Dalton Kindcentrum bevorderen we een positief en veilig leerklimaat, waarin iedereen samenwerkt en zich gewaardeerd voelt. Ons team, bestaande uit leerkrachten, ondersteuners en pedagogisch medewerkers, vormt een professionele leergemeenschap. We investeren continu in de expertise van ons team, met name op het gebied van rekenen, taal en het welbevinden van leerlingen. Door onze Dalton kernwaarden te versterken en de betrokkenheid van ouders te cultiveren, werken we samen aan de optimale ontwikkeling van onze leerlingen. Onze Gestructureerde Ondersteuningsroute Wij hanteren een duidelijke ondersteuningsroute. Niveau 1 en 2 worden verzorgd binnen de units door leerkrachten en onderwijsassistenten, met cyclische observatie, signalering en evaluatie (HGW). Groepsdoorbroken, passend onderwijs is de norm, zonder leerlingen in een uitzonderingspositie te plaatsen. Voor niveau 3 bieden we extra tijd en instructie van een leerkracht, ondersteuning van specialisten zoals de IB'er, LKR, OA, en casuïstische besprekingen met de adviseur passend onderwijs. Wanneer de ondersteuningsbehoefte meer intensief is, verwijzen we naar niveau 4: speciaal basisonderwijs (S(B)O), altijd in overleg met ouders. Speciale Begeleiding en Expertise Elke leerling verdient de best mogelijke begeleiding. Bij complexere hulpvragen schakelen we, met toestemming van ouders, externe expertise in zoals het OPSPOOR Ondersteuningscentrum, schoolmaatschappelijk werk of de schoolarts. Ook het regionale Samenwerkingsverband biedt waardevolle ondersteuning. Een ondersteuningsarrangement helpt school en ouders om de leerling optimaal te laten floreren. Als de specifieke ondersteuningsbehoefte de schoolcapaciteiten overstijgt, wordt in nauw overleg met ouders een aanvraag voor plaatsing op speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs overwogen. Uitdaging voor Meerbegaafde Leerlingen Voor leerlingen die zich snel en gemakkelijk ontwikkelen, bieden wij extra stimulans en uitdaging. We begrijpen dat zij onderwijs nodig hebben dat aansluit bij hun leertempo, leerstijl en specifieke interesses. De lesstof wordt gecompacteerd en verrijkt, en uitdagende opdrachten worden aangeboden. Indien onze interne mogelijkheden voor verdere uitdaging ontoereikend zijn, bestaat de optie om deel te nemen aan de bovenschoolse Plusklas Vostok. Een onafhankelijke toelatingscommissie beoordeelt de aanmeldingen voor deze speciale voorziening. Belangrijke Documenten op Onze Website Op de website van Openbaar Dalton Kindcentrum Het Parelhof vindt u essentiële documenten met betrekking tot onze ondersteuningsstructuur. U kunt de volgende documenten vinden onder het kopje "Praktische info" - "Belangrijke documenten" - "Ondersteuning en Zorg": - Samenvatting ondersteuning - Ondersteuningsmogelijkheden school (voor ouders) - Ondersteuningsprofiel Deze documenten bieden gedetailleerd inzicht in hoe wij omgaan met de zorg en ondersteuning van onze leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Ons Onderwijs

Welke ambitieuze doelen formuleren we in ons schoolplan?

Bij Openbaar Dalton Kindcentrum Het Parelhof stellen we het kind centraal. Ons kwaliteitsbeleid overstijgt de focus op resultaten; we streven naar de brede ontwikkeling van elk kind. Dit omvat essentiële kennis, actief burgerschap, cruciale 21e-eeuwse vaardigheden, sterke sociale competenties en een veilige leeromgeving. We volgen de voortgang van onze leerlingen nauwgezet via observaties, interactieve gesprekken en gerichte toetsen, vastgelegd in een geavanceerd leerlingvolgsysteem. Ons team evalueert en analyseert periodiek groeps- en schoolresultaten, inclusief toetsen en metingen op het gebied van sociale veiligheid. Op basis van deze inzichten stellen we concrete, doelgerichte plannen op. Regelmatige klassenbezoeken door collega's bevorderen samenwerking en delen van best practices, wat leidt tot continue verbetering van ons onderwijsaanbod. Om de vier jaar voeren we een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit onder ouders, leerlingen en ons personeel. We leggen verantwoording af over onze onderwijskwaliteit en strategische ontwikkelingen via het jaarverslag en in open communicatie met alle betrokkenen. Ons strategisch schoolplan, dat de doelen voor de komende vier jaar uiteenzet, vormt de ruggengraat van onze langetermijnvisie. Jaarplannen vertalen deze ambitieuze doelen naar tastbare acties in de dagelijkse onderwijspraktijk, waardoor we onophoudelijk werken aan het best mogelijke onderwijs voor ieder kind. 1. Effectieve instructie en begeleiding bij zelfstandig werken in alle groepen en units door onze deskundige leerkrachten. 2. Versterking van de kernvaardigheden taal, rekenen en burgerschap binnen Het Parelhof. 3. Ontwikkeling van een sterke, professionele Daltongemeenschap binnen de units en het gehele kindcentrum. 4. Verankering van de kernwaarden van Daltononderwijs in de praktijk: Vrijheid & Verantwoordelijkheid, Zelfstandigheid, Reflectie, Effectiviteit & Doelmatigheid en Samenwerken. Hierbij ligt de nadruk op het ontwikkelen van persoonlijke doelen, eigenaarschap en reflectie in samenhang met burgerschap.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?

Binnen ons Dalton Kindcentrum reflecteren we continu op de afstemming tussen onze werkwijze en de ambities uit ons jaarplan. Gezamenlijke lesvoorbereidingen en de vorming van instructiegroepen faciliteren gedifferentieerd onderwijs. Gestructureerde overlegmomenten met het team zijn essentieel voor synergie en kennisdeling. Klassenbezoeken met constructieve feedback stimuleren professionele groei onder onze leerkrachten. Het onderwijsteam volgt de voortgang van het leerteam Vreedzaam (voorheen De Vreedzame School) en monitort de implementatie van het programma nauwgezet. De directie en intern begeleider voeren regelmatig groepsbezoeken uit om de onderwijskwaliteit te waarborgen. Twee keer per jaar vindt een diepgaande schoolanalyse plaats, waarbij we gebruikmaken van actuele data om ons onderwijs te optimaliseren. Deze dagen zijn speciaal ingericht voor analyse, waarbij de reguliere lessen worden aangepast. Onze ondersteuning en aanbod zijn met name gericht op de middengroep en leerlingen die extra begeleiding en herhaling nodig hebben. Het Samenwerkingsverband stimuleert proactieve aandacht voor leerlingen die potentieel bovengemiddeld presteren. Dit realiseren we via begeleiding door Laika op scholen en deelname aan de bovenschoolse plusgroep Vostok voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. De plusgroepen bieden uitdagend onderwijs aan leerlingen die extra stimulans nodig hebben. Zij ontvangen wekelijks een dagdeel gespecialiseerd onderwijs van een ervaren leerkracht, wat een vast onderdeel vormt van hun leerprogramma. Deze groepen bestaan uit maximaal 15 leerlingen om optimale aandacht te garanderen. Met Laika werken we aan een doorlopende leerlijn voor getalenteerde en hoogbegaafde leerlingen. Ons team vergroot continu de kennis over het herkennen van leer- en persoonlijkheidskenmerken van deze leerlingen en de effectieve inzet van diverse instrumenten en protocollen. We brengen de specifieke onderwijsbehoeften in kaart, zoals leertijdverkorting of verdieping van de lesstof, en leren hoe we deze leerlingen optimaal kunnen stimuleren, uitdagen en ondersteunen, in nauwe samenwerking met ouders.

Speciaal Aanbod voor Jonge Kinderen bij Dalton Kindcentrum het Parelhof

Toelichting van de school

Peuterspeelzaal Pinkeltje, onderdeel van Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof, biedt een fantastische start voor jonge kinderen in Purmer-Noord. Hier leggen we een stevige basis voor verdere ontwikkeling in een veilige en warme omgeving. Kinderen leren spelenderwijs samenwerken, ontwikkelen hun zelfbewustzijn en vergroten hun taal- en telvaardigheden. Onze toegewijde pedagogisch medewerkers zorgen ervoor dat elk kind zich thuis voelt en zich optimaal voorbereidt op de overstap naar groep 1. Wij zetten ons in voor een soepele en positieve kinderopvangervaring.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod heeft het Parelhof voor peuters en jonge kinderen?

Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof biedt een rijk programma voor jonge kinderen. Dit omvat professionele kinderopvang, specifieke voor- en vroegschoolse educatie (VVE) trajecten en een geïntegreerd kindcentrum. Deze programma's zijn ontworpen om de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en cognitieve groei van uw kind te stimuleren.

Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof biedt een rijk programma voor jonge kinderen. Dit omvat professionele kinderopvang, specifieke voor- en vroegschoolse educatie (VVE) trajecten en een geïntegreerd kindcentrum. Deze programma's zijn ontworpen om de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en cognitieve groei van uw kind te stimuleren.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Integraal kindcentrum

Met welke organisaties werkt ons kindcentrum samen voor het jonge kind?

Voor het optimale aanbod voor jonge kinderen werkt Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen omvatten de Stichting Kinderopvang Purmerend (SKOP) en Peuterspeelzaal Pinkeltje. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende lijn in educatie en zorg, van peuteropvang tot aan de basisschool.

Voor het optimale aanbod voor jonge kinderen werkt Openbaar Dalton Kindcentrum het Parelhof nauw samen met gerenommeerde partners. Deze samenwerkingen omvatten de Stichting Kinderopvang Purmerend (SKOP) en Peuterspeelzaal Pinkeltje. Deze samenwerkingen garanderen een doorlopende lijn in educatie en zorg, van peuteropvang tot aan de basisschool.

Stichting Kinderopvang Purmerend (SKOP)
Peuterspeelzaal Pinkeltje