Basisschool Oecumenische basisschool Trifolium in Purmerend

Het team van Oecumenische basisschool Trifolium in Purmerend

Current section: team
Pinksterbloem 67 - 69
1441 Purmerend

Zie hier hoe het team van Oecumenische basisschool Trifolium is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Oecumenische basisschool Trifolium. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Oecumenische basisschool Trifolium bij jullie?

Ontdek hoe goed Oecumenische basisschool Trifolium bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Oecumenische basisschool Trifolium zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 81.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84%)
Man (16%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (81.5%)
Man (18.5%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Oecumenische basisschool Trifolium. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (40.7%)
35-45 jaar (14.8%)
45-55 jaar (18.5%)
55-65 jaar (14.8%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.1%)
25-35 jaar (24.6%)
35-45 jaar (25.8%)
45-55 jaar (21.3%)
55-65 jaar (19%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Oecumenische basisschool Trifolium werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80%)
Direct ondersteunend personeel (16%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Oecumenische basisschool Trifolium gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Trifolium

Op Oecumenische Basisschool Trifolium zetten we ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Wij begrijpen dat flexibele en betrouwbare leerkrachtvervanging essentieel is voor de continuïteit van ons onderwijs. Hoewel we de impact van het lerarentekort ervaren, hebben we effectieve strategieën ontwikkeld om uw kind altijd een stabiele leeromgeving te bieden. Onze toegewijde collega's binnen het schoolteam vangen veelvoorkomende afwezigheden op. Voor specifieke situaties werken we samen met een vaste pool van ervaren invallers. In uitzonderlijke gevallen, wanneer vervanging niet direct mogelijk is, zorgen we voor een verantwoorde opdeling van de klassen. Kinderen die thuisopvang nodig hebben vanwege een klassenopdeling, kunnen rekenen op opvang binnen de veilige omgeving van onze school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met moderne lesmethodes om de kinderen goed en gedegen onderwijs te bieden. Naast deze kennis hechten wij een groot belang aan het verwerven van vaardigheden als leren samenwerken en samen leren, een actieve leerhouding ontwikkelen en oplossingsgericht leren denken en handelen. De kernwaarden Ondernemend en Intrinsiek Gemotiveerd staan hierbij centraal. We willen dat de kinderen zelf inbreng en keuzes hebben in de leerstof, betrokken zijn bij de inhoud van ons onderwijs. In het spelend/ontdekkend leren hebben wij aspecten gevonden die hierbij aansluiten en die we hebben geïntegreerd in ons onderwijs. In ons onderwijsjaarprogramma staan diverse thema’s gepland. Het zijn onderwerpen waarin we betekenisvolle, samenhangende en uitdagende activiteiten aanbieden. De inbreng van de leerlingen wordt gestimuleerd. In de groepen 1-2 staat altijd een thema centraal. Aan de hand hiervan worden de verschillende vaardigheden ontwikkeld en uitgediept. Groepering: In de groepen 1/2 wordt het leerstofjaarklassensysteem niet toegepast; groep 1 en groep 2 zijn gecombineerd. Schooljaar '24/'25 hebben we naast een groep 3 ook een groep 3/4 en een groep 4. Vanwege het aantal kinderen in groep 3 én onze visie op onderwijskwaliteit, hebben we deze combinatiegroep behouden (in schooljaar '23/'24 was deze groep een groep 2/3). Verder zijn de groepen 5 t/m 8 homogeen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool Trifolium

0

Taal en Rekenen Ondersteuning op Trifolium

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Oecumenische basisschool Trifolium zetten we ons in voor optimale ontwikkeling, ook op het gebied van taal en rekenen. Momenteel worden onze leerkrachten geschoold in burgerschap en digitale geletterdheid, met specifieke aandacht voor rekenen en taal. Wanneer een leerling extra ondersteuning nodig heeft, starten we altijd in de klas. Een diagnostisch gesprek met de leerling en, indien nodig, de ouders volgt. Als de groepsleerkracht onvoldoende resultaat ziet, bieden we extra hulp buiten de klas door een extra leerkracht of onderwijsassistent. Voor specifieke onderwijsarrangementen werken we samen met een ambulant begeleider passend onderwijs (APO) en een ondersteuningsadviseur (OSA). We streven ernaar om een eigen leerlijn pas vanaf groep 6 in te zetten, zodat leerlingen zo lang mogelijk bij hun basisgroep blijven. Dit besluit wordt genomen in het Ondersteuningsteam (OT), eventueel na een intelligentieonderzoek en altijd met instemming van de ouders. Ouders zijn hierbij een cruciale partner en worden nauw betrokken bij elke stap. De schoolmaatschappelijk werkster is wekelijks op Trifolium aanwezig om kinderen op sociaal-emotioneel gebied te begeleiden. Zij biedt ook ondersteuning aan ouders met opvoedvragen.

6

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Weerbaarheid

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Adviseur Passend Onderwijs (APO)
Schoolmaatschappelijk werk (CLUP)
Rots & Water trainers

Toelichting van de school:

De interne begeleider (IB'er) op Trifolium is tevens gedragsspecialist en Rots & Water trainer. In samenwerking met de orthopedagoog en schoolmaatschappelijk werk bekijken we de specifieke onderwijsbehoeften van leerlingen en hoe de school hierop kan inspelen. Indien nodig, wordt de Adviseur Passend Onderwijs (APO) ingeschakeld, waarbij ouders altijd betrokken worden. Groep 7 krijgt weerbaarheidstraining via de Rots & Water methode. Deze lessen worden gegeven door twee gecertificeerde trainers: onze vakdocent bewegingsonderwijs en de intern begeleider. Dit draagt bij aan de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen.

5

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak op Trifolium

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern begeleider
Orthopedagoog
Adviseur Passend Onderwijs (APO)
Schoolmaatschappelijk werk (CLUP)

Toelichting van de school:

Voor de ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak werken wij met een gespecialiseerd team. Dit team bestaat uit de gedragsspecialist, de intern begeleider, een orthopedagoog en schoolmaatschappelijk werk. De Adviseur Passend Onderwijs (APO) vanuit het SWV biedt aanvullende expertise. Deze aanpak is nauw verweven met de sociaal-emotionele ondersteuning, wat zorgt voor een integrale aanpak van de ontwikkeling van uw kind.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Gym en Beweging

Beschikbare specialisten:

Intern begeleider
Fysiotherapeut
Vakdocent bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Oecumenische basisschool Trifolium stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Elke groep krijgt tweemaal per week gymles van een bevoegde vakleerkracht. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs, die gymlessen verzorgt via Spurd, is ook opgeleid in Motorische Remedial Teaching (MRT). Dit stelt hem in staat om gedurende het schooljaar extra begeleiding te bieden aan leerlingen die dat nodig hebben. Daarnaast werkt Trifolium samen met een fysiotherapeut die gespecialiseerd is in motorische begeleiding, bijvoorbeeld ter verbetering van de fijne motoriek ter ondersteuning van het schrijfonderwijs. Deze specialist wordt ingezet via de zorgverzekering.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Leerkrachten met EHBO/BHV-certificering

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Verschillende leerkrachten op Oecumenische basisschool Trifolium beschikken over een EHBO-diploma of een certificaat voor Bedrijfshulpverlening (BHV). Dit zorgt ervoor dat wij adequaat kunnen handelen bij medische situaties en persoonlijke verzorgingsbehoeften binnen de schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Aula met podium
Buitenklas

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Trifolium

Ons Toewijdingsprotocol voor Leerlingenzorg

Basisschool Trifolium in Purmerend voldoet aan de wettelijke zorgplicht door een passende leeromgeving te bieden aan elk kind dat extra begeleiding nodig heeft. Dit geldt zowel voor onze huidige leerlingen als voor kinderen die zich aanmelden. Wij geloven in een proactieve samenwerking met ouders. Vanaf het allereerste moment betrekken we u actief bij de ontwikkeling van uw kind, omdat wij erkennen dat u de grootste deskundige bent. Ons toekomstig aanbod aan extra ondersteuning wordt jaarlijks geëvalueerd in samenwerking met onze educatieve partners. Hierbij identificeren we continu mogelijkheden voor verdere ontwikkeling en verbetering van onze zorg. Ontdek hoe Trifolium uw kind optimaal kan ondersteunen in zijn of haar leertraject.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Trifolium's Toekomstvisie

Wat zijn de kerndoelen van ons vierjarige schoolplan?

Ons schoolplan, vernieuwd om de vier jaar, schetst onze visie op excellent onderwijs en onze ambities voor de komende beleidsperiode. Het document definieert onze kernwaarden en vertaalt deze naar concrete, meetbare doelen die via jaarplannen worden gerealiseerd. Bij Trifolium garanderen we hoogwaardig onderwijs dat gericht is op cognitieve, sociaal-emotionele en maatschappelijke ontwikkeling. Onze aanpak is doordacht, uitdagend en betekenisvol, met de 'waarom' achter het leren centraal. We stimuleren geluk, respect, ondernemerschap en intrinsieke motivatie, ondersteund door pedagogische tact en sterke relaties tussen leerlingen en leerkrachten. We streven naar gelijke kansen en hoge verwachtingen door succescriteria te hanteren en heldere, doorlopende leerlijnen te ontwikkelen. De stem van de leerling en burgerschapsvorming staan centraal, net als een geïntegreerde leerlijn voor digitale geletterdheid. Ons ondersteuningsplan biedt een duidelijk kader voor de hulp die we bieden, altijd met het welzijn van elk kind voorop. Onze waardengedreven aanpak versterkt de ontwikkeling van talenten bij kinderen, teamleden en ouders. We monitoren continu het werkgeluk, wat essentieel is voor een veilige leeromgeving. Door open gesprekken over onze kernwaarden vergroten we het zelfbewustzijn van kinderen en bevorderen we burgerschap. We cultiveren een continue verbetermentaliteit door gebruik te maken van onderwijsonderzoek en feedback te omarmen als een kans voor groei. Falen zien we als een natuurlijk onderdeel van leren, en we stimuleren vrijmoedig spreken binnen een veilige sfeer. Deelname aan professionele leergemeenschappen en het delen van kennis versterken onze expertise. Met lef en wendbaarheid experimenteren we met nieuwe onderwijsinitiatieven, inspelend op de belevingswereld van kinderen. Een optimale samenwerking met ouders en actieve betrokkenheid van de lokale gemeenschap verrijken ons onderwijs en versterken de burgerschapsvorming. We communiceren open en eerlijk over verwachtingen, zowel intern als extern. Het kind staat altijd centraal in onze samenwerkingen, gebaseerd op wederzijds vertrouwen en gelijkwaardigheid. We durven ook 'nee' te zeggen om de kwaliteit te waarborgen, want elk kind verdient de best mogelijke school-ouder samenwerking.

Hoe implementeert Trifolium de schoolplan doelen?

Op basisschool Trifolium werken we met de bewezen methodiek van Stichting leerKRACHT, wat resulteert in onze unieke 'VerbeterKRACHT'-cultuur. Deze aanpak stimuleert dagelijkse kwaliteitsverbetering en gezamenlijke inzet voor nóg beter onderwijs. Onze onderwijsdoelen, zoals het sociale veiligheidsplan gebaseerd op De Vreedzame School of het gebruik van Expliciete Directe Instructie (EDI), worden in periodes van ongeveer vier tot zes weken, 'sprints', uitgewerkt. Elke sprint start met een studiedag waarop leerkrachten gezamenlijk de aanpak bepalen en de benodigde middelen identificeren. De voortgang en resultaten van onze leerlingen monitoren we nauwgezet. Drie keer per jaar vinden groepsbesprekingen plaats met de intern begeleider. We maken gebruik van diverse observatie- en leerlingvolgsystemen, waaronder Focus PO (groep 1-2), CITO en IEP (vanaf 2023-2024). Analyses in februari en aan het einde van het schooljaar sturen we bij op groeps- en individueel niveau, wat leidt tot aangepaste lesplannen of specifieke ondersteuningstrajecten. De persoonlijke ontwikkeling van ons personeel staat centraal in een jaarlijkse gesprekkencyclus. Regelmatige klasbezoeken door collega's, de intern begeleider of de directeur, gevolgd door gezamenlijke evaluaties, bevorderen een veilige en open feedbackcultuur. Nieuwe leerkrachten worden begeleid conform het introductiebeleid van CPOW, wat zorgt voor een soepele start en continue professionele groei.

Stimulerend Aanbod voor Jonge Kinderen: Trifolium Purmerend

Toelichting van de school

Bij Oecumenische basisschool Trifolium Purmerend bieden we een themagericht onderwijsprogramma voor de allerkleinsten. Onze aanpak is gericht op het ontwikkelen van essentiële vaardigheden, waarbij elk thema fungeert als springplank voor groei. In onze kleuterklassen besteden we veel aandacht aan de brede ontwikkeling van uw kind. Dit omvat de sociale omgang met medeleerlingen en leerkrachten, het aanleren van normen en waarden, en het stimuleren van een positieve werkhouding, concentratie en zelfstandigheid in de speel- en leersituatie. We zetten vol in op taalontwikkeling door middel van kringgesprekken en interactieve speel- en werktijd. Daarnaast leggen we een stevige basis voor lezen en rekenen met gerichte voorbereidende activiteiten, en bevorderen we zowel de grove als de fijne motoriek en zintuiglijke ontwikkeling via bewegingsonderwijs. Ook creatieve expressie en muziek komen ruim aan bod om de veelzijdigheid van uw kind te stimuleren. Voor kinderen die extra uitdaging zoeken, bieden we verdiepende plusdoelen binnen ons bestaande onderwijsaanbod. Zo zorgen we ervoor dat elk kind op zijn of haar eigen tempo kan excelleren. Om een soepele overgang van peuteropvang of kinderdagverblijf naar onze school te garanderen, ontvangen we graag observatiegegevens. Deze helpen ons om het onderwijs optimaal af te stemmen op de individuele behoeften van uw kind. Vul alstublieft ook het 'Zo ben ik'-formulier in en deel dit met de leerkracht; dit geeft ons waardevolle inzichten vóór de start op Trifolium. We hechten veel waarde aan samenwerking en werken nauw samen met partners zoals PO De Twisters (Sportify Kids) en PO 't Boterbloempje (Kinderopvang Purmerend) om een doorlopende en verrijkende leerervaring te bieden.

Veelgestelde vragen

Biedt Oecumenische basisschool Trifolium extra ondersteuning of uitdaging voor jonge kinderen?

Ja, Trifolium biedt een verrijkt programma met extra ontwikkeltrajecten en uitdagingen, speciaal ontworpen voor de jonge leerling, inclusief opties voor voor- en vroegschoolse educatie.

Ja, Trifolium biedt een verrijkt programma met extra ontwikkeltrajecten en uitdagingen, speciaal ontworpen voor de jonge leerling, inclusief opties voor voor- en vroegschoolse educatie.

Ontdek onze Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en peuteropvang opties.

Met welke externe organisaties werkt Trifolium samen voor het jonge kind programma?

Oecumenische basisschool Trifolium werkt nauw samen met Sportify Kids, een organisatie die zich richt op sportieve en actieve kinderopvang, om de ontwikkeling van onze jongste leerlingen te verrijken.

Oecumenische basisschool Trifolium werkt nauw samen met Sportify Kids, een organisatie die zich richt op sportieve en actieve kinderopvang, om de ontwikkeling van onze jongste leerlingen te verrijken.

Team | Oecumenische basisschool Trifolium in Purmerend | [2025] Schoolregister