Kindcentrum Wheermolen in Purmerend

Het team van Kindcentrum Wheermolen in Purmerend

Current section: team
Luitstraat 2-4
1443 Purmerend

Zie hier hoe het team van Kindcentrum Wheermolen is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum Wheermolen. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum Wheermolen bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum Wheermolen bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum Wheermolen zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 85.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (85.7%)
Man (14.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.3%)
Man (17.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum Wheermolen. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.5%)
25-35 jaar (25.8%)
35-45 jaar (16.1%)
45-55 jaar (29%)
55-65 jaar (19.4%)
&ge;65 jaar (3.2%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.7%)
55-65 jaar (17.8%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum Wheermolen werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (3.6%)
Management (3.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum Wheermolen gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten bij Kindcentrum Wheermolen in Purmerend

Bij Kindcentrum Wheermolen streven we ernaar dat uw kind altijd les krijgt van een gekwalificeerde leerkracht. Wanneer een leerkracht afwezig is, bijvoorbeeld door ziekte, noodzakelijke bijscholing of een andere vorm van verlof, zet de directie zich actief in om passende vervanging te regelen. Ondanks onze inspanningen kunnen de huidige personeelstekorten in het onderwijs het vinden van vervanging soms bemoeilijken. In dergelijke situaties nemen we alternatieve maatregelen om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Dit kan betekenen dat ondersteunend personeel wordt ingezet, klassen worden verdeeld over andere groepen of, in uitzonderlijke gevallen, leerlingen tijdelijk thuis opdrachten moeten maken. Ouders worden altijd tijdig geïnformeerd over de afwezigheid van een leerkracht en de specifieke invulling van de vervanging. Transparante communicatie staat bij ons voorop, zodat u volledig op de hoogte bent van de gang van zaken binnen Kindcentrum Wheermolen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Groepen Dit schooljaar zijn alle leerlingen weer verdeeld over 17 groepen. Er zijn 5 groepen 1/2, vanaf leerjaar 3 zijn er 2 homogene groepen van elk leerjaar. De leerlingen zijn naar leeftijd en niveau van ontwikkeling verdeeld over de groepen 1 tot en met 8. We werken volgens het leerstofjaarklassensysteem. Binnen de klassen werken de leerlingen in groepen. We sluiten aan bij het niveau van de leerlingen. We geven gedifferentieerde instructie. Daarnaast wordt er ook zelfstandig gewerkt in iedere groep.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Kindcentrum Wheermolen: Specialisten voor Elk Kind

3

Taal en Rekenen: Sterke Fundamenten voor Succes

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ondersteuning
Gespecialiseerde Rekencoach
Geavanceerde Taalspecialist

Toelichting van de school:

Binnen Kindcentrum Wheermolen beschikken diverse leerkrachten over gespecialiseerde kennis op het gebied van taal en rekenen. Zij integreren deze expertise in onze ontwikkelteams, die zich richten op continue verbetering van ons onderwijs. Deze teams baseren hun keuzes op actueel onderzoek, met als doel hoogwaardig en passend onderwijs te garanderen. Drie toegewijde Intern Begeleiders werken nauw samen met de directie om de onderwijsontwikkeling te monitoren en zowel leerkrachten, leerlingen als ouders te ondersteunen. Voor specifieke leerbehoeften maken we gebruik van externe expertise, waaronder logopedisten, dyslexiespecialisten, hoogbegaafdheidsexperts en orthopedagogen, om elk kind de best mogelijke begeleiding te bieden.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige en Stimulerende Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Gedragsexpert voor Positief Klasklimaat
Intern Begeleider voor Holistische Ondersteuning
Orthopedagoog voor Individuele Begeleiding

Toelichting van de school:

Kindcentrum Wheermolen investeert actief in de sociaal-emotionele ontwikkeling van alle leerlingen. We beschikken over brede interne expertise om kinderen te ondersteunen bij hun persoonlijke groei. Indien specifieke vragen ontstaan waarvoor onze interne kennis ontoereikend is, schakelen we met vertrouwen externe expertise in. Het ondersteuningscentrum van OPSPOOR is hierbij een gewaardeerde partner die we regelmatig consulteren en inschakelen voor aanvullende expertise.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor Optimale Werkhouding
Intern Begeleider voor Gestructureerde Taakaanpak
Orthopedagoog voor Gedragsanalyses

Toelichting van de school:

Onze leerkrachten zijn de primaire specialisten die dagelijks zorgen voor een optimale leeromgeving. Zij begeleiden leerlingen effectief in hun gedrag, werk- en taakaanpak. Voor specifieke uitdagingen of verdieping van de aanpak, kunnen leerkrachten rekenen op de ondersteuning van onze intern begeleiders. Waar nodig wordt ook externe expertise ingeschakeld om een brede en effectieve aanpak te waarborgen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezonde Kinderen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Brede Ontwikkelingsondersteuning
Gekwalificeerde Vakdocent Bewegingsonderwijs
Specialist Psychomotorische Ontwikkeling (PMT)

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs biedt ook ondersteuning middels Motorische Remedial Teaching (MRT) direct op school. Dit draagt bij aan een optimale fysieke ontwikkeling van onze leerlingen. Twee van onze leerkrachten hebben zich verder gespecialiseerd in psychomotorische ontwikkeling. Deze expertise wordt ingezet binnen de reguliere groepen en in kleinere setting, waar gerichte ondersteuning gewenst is.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
12
Totaal specialisten
12
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Buitenschoolse opvang 4-12 jaar
Peuteropvang 2-3 jaar
Kinderdagverblijf 0-3 jaar

Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum Wheermolen

Hoe Kindcentrum Wheermolen Leerlingen Extra Begeleiding Biedt

Op Kindcentrum Wheermolen staat de optimale ontwikkeling van iedere leerling centraal. Soms is er behoefte aan gespecialiseerde hulp, waarbij we samenwerken met externe partners zoals het OPSPOOR Ondersteuningscentrum, schoolmaatschappelijk werk en de schoolarts. Ook het regionale Samenwerkingsverband biedt waardevolle ondersteuning. Deze samenwerkingen zorgen ervoor dat we een passend ondersteuningsarrangement kunnen bieden, afgestemd op de individuele behoeften van uw kind. Mocht de ondersteuningsvraag de mogelijkheden van onze basisschool overstijgen, dan adviseren we, in nauw overleg met u, mogelijke plaatsingen op speciaal basisonderwijs of speciaal onderwijs. Stimuleren van Hoogbegaafde Leerlingen Voor kinderen die sneller leren en een brede interesse tonen, bieden wij extra uitdaging en stimulans. We passen de lesstof aan om aan te sluiten bij hun leertempo en leerstijl, met compactere lesstof en verdiepende opdrachten. Indien wij niet voldoende uitdagend materiaal kunnen bieden, bestaat de mogelijkheid om deel te nemen aan de bovenschoolse 'Plusklas Vostok'. Toelating wordt bepaald door een onafhankelijke commissie, na aanmelding door de school. De Rol van de Brugfunctionaris Kindcentrum Wheermolen hecht waarde aan brede ondersteuning, ook buiten het directe onderwijs. Van 2024 tot 2027 is er, dankzij subsidie, een brugfunctionaris beschikbaar. Mieke is op dinsdag en donderdag aanwezig om ouders te ondersteunen bij niet-onderwijsgerelateerde zaken, wat de algehele begeleiding versterkt. Samenwerking met Schoolmaatschappelijk Werk (SMW) We onderhouden een nauwe band met schoolmaatschappelijk werk. Via de intern begeleider kunt u contact leggen met onze schoolmaatschappelijk werker, Khalid El Ghalbzouri (k.elghalbzouri@clup.nl), of u kunt direct contact opnemen. Toekomstplannen voor Extra Ondersteuning Om de overgang van peuter naar kleuter soepeler te laten verlopen, zal de intern begeleider van de onderbouw een grotere rol spelen bij de peuters. Dit waarborgt passende ondersteuning vanaf de jongste leeftijd. Daarnaast streven we ernaar om in het schooljaar 2025-2026 een logopedist aan te bieden binnen ons kindcentrum, wat ons aanbod voor aanvullende zorg verder compleet maakt.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Bij Kindcentrum Wheermolen streven we naar excellent onderwijs, ondersteund door een robuust kwaliteitsbeleid dat continu in ontwikkeling is. Kwaliteit omvat meer dan alleen academische resultaten; het gaat om de brede ontwikkeling, inclusief 21e-eeuwse vaardigheden, sociale competenties en een veilige leeromgeving. We monitoren de vooruitgang van elk kind nauwgezet via observaties, gesprekken en toetsen, en analyseren deze gegevens als team om ons onderwijs continu te optimaliseren. De resultaten van toetsen en veiligheidsenquêtes worden grondig geëvalueerd om gerichte verbeterplannen op te stellen. Regelmatige klassenbezoeken door directie en collega's waarborgen een consistente onderwijskwaliteit. Minimaal elke vier jaar voeren we een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit onder ouders, leerlingen en personeel. Onze strategische doelen voor 2023-2027 richten zich op: VEILIGHEID: Een omgeving waarin elk kind zich geborgen voelt en waar we effectieve ondersteuning bieden aan leerlingen met specifieke gedragsbehoeften. BASISVAARDIGHEDEN: Het versterken van reken- en leesvaardigheden door leraren die hun klassen goed in beeld hebben, effectief differentiëren en de EDI-instructiemethode toepassen. DIGITALE GELETTERDHEID: Integratie van digitale geletterdheid in het curriculum, met een focus op de leerlijnen van onze digitale methode. BURGERSCHAP: Kinderen voorbereiden op een diverse samenleving door de kernwaarden vrijheid, gelijkheid en solidariteit centraal te stellen. We besteden aandacht aan mondiale thema's zoals duurzaamheid en technologie. KINDCENTRUM: Samenwerking tussen alle medewerkers om een optimale, ononderbroken ontwikkelingscyclus voor elk kind te garanderen. Onze jaarplannen, zoals voor 2025-2026, concretiseren deze ambities met specifieke acties. Denk aan de verdere implementatie van EDI in rekenonderwijs, het borgen van de nieuwe taal-/spellingmethode STAAL, en het verfijnen van onze aanpak voor onderzoekend leren en digitale geletterdheid met methodes als FAQTA. Ook de continue ontwikkeling van de Vreedzame School en burgerschapsonderwijs, inclusief Rots en Watertrainingen, staat centraal. Tot slot zetten we in op een gezonde leefstijl door gezonde voeding, voldoende beweging en een uitdagende, duurzame schoolomgeving.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen?

Bij Kindcentrum Wheermolen en de andere scholen van OPSPOOR staat het welzijn en de ontwikkeling van elk kind voorop. Ons kwaliteitsbeleid zorgt voor onderwijs dat verder reikt dan toetsresultaten; we focussen op brede ontwikkeling, inclusief 21e-eeuwse vaardigheden, burgerschap, sociale vaardigheden en een veilige leeromgeving. We volgen de voortgang van leerlingen nauwgezet via observaties, gesprekken en toetsen, geïntegreerd in een leerlingvolgsysteem. Teamvergaderingen en analysedagen na toetsperiodes stellen ons in staat om resultaten te evalueren en gerichte verbeterplannen op te stellen. Klassenbezoeken en collegiale consultatie bevorderen de continue kwaliteitsverbetering van ons onderwijs. Ons schoolplan (2023-2027) definieert onze strategische doelen, die vervolgens worden vertaald naar concrete acties in onze jaarplannen. Dit cyclische proces, met een vierjaarlijkse tevredenheidsmeting onder ouders, leerlingen en personeel, zorgt voor een transparante verantwoording en continue verbetering. De resultaten worden gedeeld in het jaarverslag en met alle belanghebbenden, inclusief de Inspectie van het Onderwijs. Binnen ons kindcentrum werken diverse ontwikkelteams aan specifieke focusgebieden zoals rekenen, taal, lezen, burgerschap en digitale geletterdheid. Deze teams stellen gedetailleerde deelplannen op, die na evaluatie worden geïntegreerd in het jaarplan. Professionalisering van ons team, door middel van studiedagen en teamvergaderingen, is essentieel voor het borgen van onze onderwijsmethoden en het versterken van basisvaardigheden. Voor een compleet beeld van onze prestaties en tevredenheid, organiseren we jaarlijks een tevredenheidsonderzoek via Vensters PO voor leerlingen uit groep 7 en 8. Daarnaast volgen we leerlingvorderingen via methodegebonden toetsen en het leerlingvolgsysteem, wat ons in staat stelt om beleid bij te sturen en verbeterpunten te identificeren. Ook de persoonlijke ontwikkeling van onze medewerkers, ondersteund door gesprekken en individuele ontwikkelplannen, draagt bij aan de algehele kwaliteit van ons onderwijs.

Downloaden

Bloeiende Ontwikkeling voor Jonge Kinderen bij Kindcentrum Wheermolen

Toelichting van de school

Bij Kindcentrum Wheermolen geloven we dat spelend leren de sleutel is tot een succesvolle start. Onze peuters en kleuters worden ondergedompeld in thematische leeromgevingen die zowel uitdagend als plezierig zijn. We maken veelvuldig gebruik van de rijke themamaterialen van De Kleuteruniversiteit. Deze bieden doelgerichte en boeiende activiteiten die de nieuwsgierigheid prikkelen. Onze toegewijde leerkrachten volgen de ontwikkeling van elk kind nauwkeurig via de gestructureerde 'Leerlijnen van Parnassys'. Voor onze jongste leerlingen implementeren we het bewezen Uk en Puk programma. Daarnaast verrijken we de woordenschat met Logo3000 en bouwen we aan sterke rekenvaardigheden met 'Met sprongen Vooruit'. Zo leggen we een solide fundament voor een leven lang leren.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor peuters en kleuters op Kindcentrum Wheermolen?

Kindcentrum Wheermolen biedt een breed scala aan verrijkende activiteiten speciaal ontworpen voor de jongste kinderen. Dit omvat een gestructureerd programma voor peuteropvang en voor- & vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn integraal onderdeel van ons kindcentrum, wat zorgt voor een naadloze overgang naar het basisonderwijs. We richten ons op spelend leren en de brede ontwikkeling van jonge kinderen.

Kindcentrum Wheermolen biedt een breed scala aan verrijkende activiteiten speciaal ontworpen voor de jongste kinderen. Dit omvat een gestructureerd programma voor peuteropvang en voor- & vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn integraal onderdeel van ons kindcentrum, wat zorgt voor een naadloze overgang naar het basisonderwijs. We richten ons op spelend leren en de brede ontwikkeling van jonge kinderen.

Peuteropvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)
Geïntegreerd Kindcentrum

Met welke partners werkt Kindcentrum Wheermolen samen voor programma's voor jonge kinderen?

Kindcentrum Wheermolen werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Purmerend om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking omvat de peuteropvang, het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang (BSO) op onze locatie. Hierdoor bieden we een doorlopende leer- en ontwikkelingslijn voor uw kind, van de allerkleinsten tot aan het einde van de basisschool.

Kindcentrum Wheermolen werkt nauw samen met Stichting Kinderopvang Purmerend om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking omvat de peuteropvang, het kinderdagverblijf en de buitenschoolse opvang (BSO) op onze locatie. Hierdoor bieden we een doorlopende leer- en ontwikkelingslijn voor uw kind, van de allerkleinsten tot aan het einde van de basisschool.

Team | Kindcentrum Wheermolen in Purmerend | [2025] Schoolregister