
Het team van Montessori +, locatie Prinsenbeek in Prinsenbeek
Current section: teamZie hier hoe het team van Montessori +, locatie Prinsenbeek is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessori +, locatie Prinsenbeek. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Montessori +, locatie Prinsenbeek bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessori +, locatie Prinsenbeek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Montessori +, locatie Prinsenbeek zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 86% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessori +, locatie Prinsenbeek. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Montessori +, locatie Prinsenbeek werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessori +, locatie Prinsenbeek gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Gegarandeerde Lescontinuïteit: Ons Plan voor Leerkrachtvervanging
Bij Montessori Prinsenbeek staat de educatieve ontwikkeling van uw kind centraal. Daarom hebben we een robuust systeem voor leerkrachtvervanging ingericht om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Onze prioriteit ligt bij het inzetten van interne expertise. Indien een leerkracht afwezig is, kijken we eerst naar beschikbare duo-collega's of andere bekwame leerkrachten binnen onze school. Dit zorgt voor een vertrouwde leeromgeving en minimale onderbreking. Wanneer interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we een extern netwerk van gekwalificeerde professionals in. We streven ernaar om altijd een passende oplossing te vinden, zodat uw kind ononderbroken les kan volgen. In uitzonderlijke situaties, waarbij externe vervanging niet direct gerealiseerd kan worden, hanteren we een noodplan. Kinderen uit de betreffende groep worden dan tijdelijk verdeeld over andere klassen. Ze kunnen daar met hun eigen lesmateriaal verder werken, onder begeleiding van de aanwezige leerkracht. Ons noodplan heeft een limiet van maximaal twee groepen tegelijkertijd. Bij een grotere uitval van leerkrachten, zien we ons genoodzaakt om ouders te verzoeken hun kinderen tijdelijk thuis te laten. Dit doen we alleen in het uiterste geval, om de kwaliteit van het onderwijs voor alle leerlingen te waarborgen. Bij langdurige afwezigheid van een leerkracht, zullen de betroffen klassen rouleren in thuisblijven. We blijven ons onverminderd inzetten om uw kind zoveel mogelijk onderwijs op school te bieden. Uw kind verdient immers de best mogelijke educatieve ervaring.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Montessori Prinsenbeek
Taal- en Rekenhulp: Specialisten voor Academische Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons team van onderwijsondersteuners biedt gerichte hulp aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben. Deze specialisten werken nauw samen met de leerkrachten om een optimale leeromgeving te creëren. Sommige van onze ondersteuners zijn gespecialiseerd in taal en rekenen en begeleiden kinderen in kleine groepen, zowel binnen als buiten de klas. De interne begeleider coördineert deze ondersteuning gedurende het schooljaar, waarbij de voortgang van elk kind nauwlettend wordt gevolgd en ouders actief betrokken worden bij het proces. Voor leerlingen met een IQ van 130 en hoger bieden we een voltijdse afdeling waar de lesstof en begeleiding specifiek worden aangepast. Dit om te voorkomen dat deze begaafde kinderen vastlopen in het reguliere onderwijs. Gespecialiseerde leerkrachten richten zich hierbij op gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling, aangevuld met externe expertise op het gebied van executieve functies.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Groei met Levenshouding Gericht Onderwijs
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Montessori Prinsenbeek hanteert de principes van Levenshouding Gericht Onderwijs (LGO) om de sociaal-emotionele groei van onze leerlingen te bevorderen. Alle teamleden op de afdeling voor meer- en hoogbegaafdheid zijn hierin geschoold. Daarnaast integreren we LGO-werkvormen actief binnen onze Montessoriklassen. Dit zorgt voor een holistische benadering, waarbij zowel academische als persoonlijke ontwikkeling centraal staan, en draagt bij aan een positieve en ondersteunende schoolcultuur.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Voor de specifieke taakaanpak van onze meer- en hoogbegaafde leerlingen maken we gebruik van externe expertise. Deze gespecialiseerde hulpverlener begeleidt kinderen individueel en stelt samen met de leerkracht concrete doelen op. De leerkracht onderhoudt nauw contact met de externe specialist om ervoor te zorgen dat de begeleiding naadloos aansluit bij de onderwijsbehoeften van het kind. Deze samenwerking garandeert een effectieve aanpak gericht op het verbeteren van de werkhouding en het behalen van academische successen.
Motorische Ontwikkeling: Stimulering van Fijne Motoriek
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Via 'coaching on the job' heeft een fysiotherapeut vorig jaar de leerkrachten van de onderbouw begeleid om de fijne motoriek van jonge kinderen beter te stimuleren. Dit heeft geresulteerd in een kwaliteitskaart die leerkrachten handvatten biedt voor deze belangrijke ontwikkeling. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs speelt een cruciale rol in het signaleren van motorische ontwikkelingen. Zij bespreekt haar bevindingen met de leerkrachten, zodat eventuele achterstanden vroegtijdig worden aangepakt en alle leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen, zowel op fysiek als cognitief vlak.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Maatwerk voor Elk Kind
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen ons team zijn collega's met een BHV- en EHBO-diploma aanwezig om de veiligheid te waarborgen. Voor kinderen met specifieke medische behoeften maken we individuele afspraken met ouders, vastgelegd in een kwaliteitskaart, om de zorg op maat te bieden. Ouders spelen een actieve rol bij het begeleiden van hun kinderen tijdens schoolactiviteiten zoals uitstapjes en kampen. Deze aanpak garandeert dat elke leerling de zorg en aandacht krijgt die hij of zij nodig heeft, met een focus op welzijn en een veilige leeromgeving.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Montessori Prinsenbeek
Ons Passende Onderwijsbeleid Uitgelegd
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Onze Kwaliteitszorg: Visie en Schoolplan van Montessori Prinsenbeek
Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan voor Montessori Prinsenbeek?
Hoe waarborgt Montessori Prinsenbeek de onderwijskwaliteit en hoe worden resultaten geëvalueerd?
Downloaden
Download ons Jaarlijkse SchoolplanOptimale Ontwikkeling Jonge Kind: Montessori Prinsenbeek
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod heeft Montessori Prinsenbeek voor jonge kinderen?
Montessori Prinsenbeek verrijkt de leerervaring voor het jonge kind met een breed scala aan activiteiten en ondersteuning. Dit omvat een naadloze integratie met gespecialiseerde kinderopvang en een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen. We streven ernaar een complete ontwikkelingsomgeving te bieden, waar elk kind zich gewaardeerd en uitgedaagd voelt.
Met welke partners werkt Montessori Prinsenbeek samen voor het jonge kind?
Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen onderhoudt Montessori Prinsenbeek waardevolle samenwerkingen. Een van onze belangrijkste partners is Pebbels+, een toonaangevende kinderopvangorganisatie die bekend staat om hun pedagogische expertise en warme benadering. Daarnaast werken we samen met Kober Kindcentra om een breed en ondersteunend ecosysteem voor kinderen en gezinnen te creëren.