
De resultaten van Montessori +, locatie Prinsenbeek in Prinsenbeek
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Montessori +, locatie Prinsenbeek, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Montessori +, locatie Prinsenbeek bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessori +, locatie Prinsenbeek bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Ontwikkeling Fundamenteel Niveau op Montessori Prinsenbeek
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitie Streefniveau: Groei op Montessori Prinsenbeek
Het streefniveau op Montessori Prinsenbeek daagt leerlingen uit om verder te gaan dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo hoog mogelijk percentage leerlingen in groep acht dit ambitieniveau te laten bereiken. De inspectie stelt voor elke school een specifieke doelstelling vast, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit individuele percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van onze school.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Montessori +, locatie Prinsenbeek?
Bij Montessori Prinsenbeek geloven we dat een schooladvies meer omvat dan alleen cognitieve resultaten. We kijken naar de complete ontwikkeling van elk kind, inclusief hun persoonlijkheid, doorzettingsvermogen en werkhouding. Deze aspecten zijn cruciaal voor succes op de basisschool en daarbuiten. We gebruiken het Cito leerlingvolgsysteem om de voortgang van uw kind nauwkeurig te volgen. Deze objectieve data vormt een solide basis voor het schooladvies voor het voortgezet onderwijs. Minstens zo belangrijk vinden wij de ontwikkeling van sociale vaardigheden, zoals samenwerken, plannen en verantwoordelijkheid nemen. In onze snel veranderende wereld is het essentieel dat leerlingen hun kennis en vaardigheden flexibel kunnen toepassen in diverse situaties. De brede ontwikkeling die wij bieden, zorgt ervoor dat onze leerlingen uitstekend voorbereid aan hun vervolgonderwijs beginnen.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Vaardigheden Ontwikkelen op Montessori Prinsenbeek
Op Montessori Prinsenbeek stimuleren we de sociale ontwikkeling van elk kind. Onze Montessori-visie integreert sociale vaardigheden in het dagelijkse onderwijs. Kinderen leren actief van en met elkaar, wat essentieel is voor hun groei. De nadruk ligt op het ontwikkelen van zorg voor zichzelf, respect voor anderen en verantwoordelijkheid voor de omgeving. Vanaf het schooljaar 2020-2021 heeft onze HB-afdeling speciale aandacht voor levenshouding. Dit houdt in dat we doelgericht werken aan zelfontwikkeling en essentiële levensvaardigheden. Gebaseerd op positieve psychologie en ontwikkelingspsychologie, vertalen we abstracte begrippen naar praktische levenslessen. Dagelijks besteden we 30 tot 45 minuten aan thema's die kinderen helpen zichzelf beter te begrijpen, gezonde relaties op te bouwen en hun plek in de wereld te vinden. Denk hierbij aan onderwerpen als emotieregulatie, effectieve communicatie en het ontdekken en benutten van persoonlijke talenten, met een specifieke focus op hoogbegaafdheid.
Zelfzorg en persoonlijke groei
Respect en empathie voor anderen
Verantwoordelijkheid voor de leefomgeving
Hoe bevordert Montessori Prinsenbeek sociale ontwikkeling?
Onze groepen besteden veel aandacht aan zorg voor jezelf, elkaar en de omgeving. Dit is verweven in alle lessen, met specifieke instructies voor sociale interactie en omgang met de leefwereld. Leerkrachten voeren ook individuele gesprekken om elk kind te ondersteunen. De heterogene groepen, bestaande uit drie leeftijden, bevorderen het leren van en met elkaar. Elk kind ervaart de rollen van oudste, middelste en jongste, wat vraagt om diverse sociale vaardigheden en leidt tot rijke leerervaringen. Deze mix van leeftijden creëert een pedagogisch klimaat waarin samenwerking en wederzijdse hulp centraal staan. Bovendien hanteren wij de Vreedzame School methode voor sociaal-emotioneel leren.
Welke registratiemethoden gebruikt de school voor sociale vooruitgang?
Montessori Prinsenbeek monitort de sociale ontwikkeling van leerlingen met behulp van de volgende methoden:
- Kijk! observatieprotocol
- Zien! portfolio-evaluatie
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast?
Voor sociaal-emotioneel leren maken wij gebruik van de volgende effectieve methoden:
- Leerlijn LevenshoudingsGericht Onderwijs (LGO)
Inspectierapport Montessori Prinsenbeek: Kwaliteit en Resultaten
Ontdek de officiële bevindingen van de onderwijsinspectie over onze Montessori basisschool in Prinsenbeek. Wij zetten ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs, waarbij we de ontwikkeling van elk kind centraal stellen. Dit rapport geeft inzicht in hoe de inspectie onze school beoordeelt op verschillende essentiële onderwijsonderdelen. Lees meer over onze onderwijsaanpak en de resultaten die we behalen, zodat u een compleet beeld krijgt van onze schoolomgeving en de educatieve inspanningen.