Basisschool WSKO r.k. basisschool Verburch-hof in Poeldijk

Het team van WSKO r.k. basisschool Verburch-hof in Poeldijk

Current section: team
De Ruijtbaan 81
2685 Poeldijk

Zie hier hoe het team van WSKO r.k. basisschool Verburch-hof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van WSKO r.k. basisschool Verburch-hof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past WSKO r.k. basisschool Verburch-hof bij jullie?

Ontdek hoe goed WSKO r.k. basisschool Verburch-hof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij WSKO r.k. basisschool Verburch-hof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.2% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.2%)
Man (13.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83%)
Man (17%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij WSKO r.k. basisschool Verburch-hof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (24.1%)
25-35 jaar (27.6%)
35-45 jaar (24.1%)
45-55 jaar (13.8%)
55-65 jaar (10.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7%)
25-35 jaar (26.1%)
35-45 jaar (26.5%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (17.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij WSKO r.k. basisschool Verburch-hof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (65.5%)
Direct ondersteunend personeel (20.7%)
Indirect ondersteunend personeel (10.3%)
Management (3.4%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor WSKO r.k. basisschool Verburch-hof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging op Basisschool Verburch-hof: Een Duidelijk Protocol

Op WSKO r.k. basisschool Verburch-hof zorgen we voor een vlekkeloze voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Ons protocol voor ziektevervanging is ontworpen om de continuïteit te waarborgen en de impact op leerlingen en teamleden te minimaliseren. Interne Flexibiliteit en Beschikbaarheid Binnen onze school maken we gebruik van een formatieruimte die specifiek is gereserveerd voor het opvangen van verzuim. Er zijn duidelijke afspraken gemaakt met het team over de inzet van niet-groepsgebonden leerkrachten. Dit omvat een maximaal aantal uren per maand dat beschikbaar is voor vervanging, met de directeur als beslissingsbevoegde partij die de uren evenredig verdeelt. Voor het schooljaar inventariseren we proactief welke parttime leerkrachten bereid zijn om extra uren te werken ter ondersteuning van vervanging. Solidariteit met Collega-Scholen en Ondersteunend Personeel Wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn, treden we in contact met collega-scholen binnen ons netwerk voor wederzijdse ondersteuning. Daarnaast zetten we, waar mogelijk, onze bekwame leraarondersteuners en onderwijsassistenten in. Bij hun inzet is er altijd een duidelijke koppeling met een bevoegde leerkracht of intern begeleider die eindverantwoordelijk blijft. Een leraarondersteuner kan zelfstandig lesgeven volgens instructiemodellen, terwijl een onderwijsassistent ondersteuning biedt onder directe supervisie. Professionele Vervanging via Uitzendbureaus en Noodoplossingen WSKO heeft strategische partnerschappen met gespecialiseerde uitzendbureaus in het onderwijs. Deze bureaus leveren gekwalificeerde en ervaren leerkrachten. Mocht vervanging op geen enkele manier mogelijk zijn, dan wordt in uiterste nood besloten om leerlingen tijdelijk te verdelen over andere groepen, met als doel dit niet langer dan één dag te laten duren. Dit om de onderwijskwaliteit en de werkdruk van ons personeel te beschermen. Communicatie en Ouderbetrokkenheid bij Uitzonderlijke Situaties In zeldzame gevallen waarin geen enkele vervanging gerealiseerd kan worden, kan, na overleg met het bestuur, besloten worden om een groep naar huis te sturen. De onderwijsinspectie wordt hierover geïnformeerd door de directeur. Cruciaal hierbij is tijdige en open communicatie met ouders en verzorgers. We streven ernaar om samen met hen passende opvangmogelijkheden te vinden voor de betreffende kinderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Onderwijsinhoud en aanpak burgerschapsonderwijs

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team: Specialisten voor Optimale Leerlingontwikkeling op Basisschool Verburch-hof

6

Taalontwikkeling en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist
Logopedist
Leesspecialist
NT2 Specialist voor Nederlands als Tweede Taal

Toelichting van de school:

Op WSKO r.k. basisschool Verburch-hof zetten wij ons in voor een optimale taal- en rekenontwikkeling van elke leerling. Onze toegewijde specialisten bieden gerichte ondersteuning om uw kind te helpen excelleren. Voor logopedische begeleiding werken wij nauw samen met logopediepraktijk Peter Helderop. Else Gerritsma en Nicky van Drunen zijn onze deskundige logopedisten die uw kind met plezier ondersteunen. U kunt uw kind aanmelden via 0174 210418. Omdat de logopedie veelal tijdens schooltijd plaatsvindt, is een nauwe samenwerking tussen logopedist en ouders cruciaal. Wij nodigen u daarom uit om elke zes weken een behandelmoment bij te wonen. Zo blijft u optimaal geïnformeerd over de voortgang van uw kind. Drie keer per jaar organiseren we een gezamenlijk evaluatiemoment tussen de logopedist en de school. Dit stelt ons in staat om de aanpak te bespreken en waar nodig te optimaliseren voor het beste resultaat voor uw kind.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Wij geloven in een sterke sociaal-emotionele basis voor elke leerling. Op Verburch-hof gebruiken we observaties en vragenlijsten om eventuele uitdagingen zoals onzekerheid of moeite met emotieregulatie vroegtijdig te signaleren. We streven naar een helder en duidelijk beeld van de behoeften van uw kind. Na een grondige analyse van de resultaten of aanvullend onderzoek, stellen we een passend ondersteuningsprogramma samen. Dit kan in samenwerking met onze gespecialiseerde collega's plaatsvinden. Uw kind kan rekenen op ondersteuning van de eigen leerkracht, een collega, een onderwijsassistent, een externe expert of een stagiaire. Soms volgen leerlingen een speciaal ontwikkelingsprogramma, zowel binnen als buiten de klas. Ouders worden altijd vooraf geïnformeerd wanneer hun kind extra begeleiding ontvangt. Zo waarborgen we een transparante communicatie en gezamenlijke aanpak. Al vanaf de kleuterklassen maken we gebruik van SIDI-signaleringslijsten om potentieel meerbegaafde kinderen tijdig te herkennen. We hanteren schoolbreed consistente afspraken voor de begeleiding van deze leerlingen. Zij ontvangen uitdagend en aangepast lesmateriaal, zoals het 'Levelwerk', om hun talenten optimaal te ontwikkelen. Ouders worden geïnformeerd zodra hun kind in aanmerking komt voor deze specifieke aanpak. Daarnaast kunnen leerlingen deelnemen aan extra workshops en lessen in ons BreinRijk programma.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectieve Strategieën voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en een gestructureerde taakaanpak zijn essentieel voor schoolsucces. Op Verburch-hof signaleren we via observaties en gespecialiseerde vragenlijsten eventuele knelpunten op dit gebied. We streven ernaar om uitdagingen rondom gedrag, werkhouding en taakuitvoering helder in kaart te brengen. Op basis van de bevindingen en indien nodig aanvullend onderzoek, ontwikkelt ons team een effectief ondersteuningsplan. Dit plan kan in samenwerking met externe specialisten worden opgesteld om de best mogelijke begeleiding te garanderen. Uw kind kan hierbij ondersteund worden door de eigen leerkracht, een collega, een onderwijsassistent, een externe expert of een stagiaire. Indien een kind baat heeft bij een speciaal programma, wordt dit zowel binnen als buiten de klassikale setting aangeboden. Wij vinden het belangrijk dat u als ouder hierover volledig geïnformeerd wordt, zodat we samen de voortgang van uw kind kunnen stimuleren. Transparantie en open communicatie staan hierbij centraal.

2

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Gezondheid en Beweging

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut
Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

WSKO r.k. basisschool Verburch-hof stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze vakleerkracht bewegingsonderwijs zorgt voor een gevarieerd en uitdagend lesprogramma. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en een goede fysieke ontwikkeling. Voor gespecialiseerde kinderfysiotherapie werken wij samen met Kinderfysiotherapie Regio Westland. Op dinsdagen zijn hun therapeuten aanwezig om kinderen met hulpvragen op het gebied van grove en fijne motoriek te behandelen. Meld uw kind aan via 0174-417387 met Fallon Cornelisse-Tacq als contactpersoon voor Verburch-hof. U kunt uw kind aanmelden met een verwijzing van de huisarts. Zonder verwijzing is een screening op school of in de praktijk mogelijk, waarvoor uw aanwezigheid vereist is. Voor een officiële behandeling is echter altijd een verwijzing van een huisarts of specialist nodig. De behandelingen vinden plaats tijdens schooltijd. Wij verwachten van ouders dat zij actief betrokken zijn bij de communicatie met de fysiotherapeut en de voortgang van hun kind volgen. Een halfjaarlijkse evaluatie en een communicatieschriftje houden u op de hoogte van de oefeningen. Gelieve uw kind zelf af te melden bij afwezigheid.

0

Medische Handelingen en Persoonlijke Verzorging: Zorgvuldige Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel er momenteel geen specifieke specialisten voor medische handelingen en persoonlijke verzorging direct aan onze school verbonden zijn, staat het welzijn van onze leerlingen altijd voorop. Bij specifieke zorgvragen werken we nauw samen met ouders en externe professionals om de benodigde ondersteuning te regelen. Uw kind kan rekenen op een veilige en zorgzame omgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Fysiotherapie
Logopedie
BreinRijk

Extra Ondersteuning voor Elke Leerling op Verburch-hof

Ontdek Ons Brede Ondersteuningsaanbod

Op WSKO r.k. basisschool Verburch-hof zetten we ons volledig in voor de ontwikkeling van al onze leerlingen. We bieden gerichte extra ondersteuning aan kinderen die behoefte hebben aan meer dan het standaard lesprogramma. Dit zorgt ervoor dat ieder kind zijn of haar potentieel volledig kan benutten. Voor onze meer- en hoogbegaafde leerlingen hebben we een speciaal programma ontwikkeld: BreinRijk. Dit programma, dat twee dagen per week plaatsvindt, biedt uitdagende opdrachten en stimuleert samenwerking met leeftijdsgenoten die vergelijkbare interesses en talenten hebben. Het is een plek waar nieuwsgierigheid wordt aangewakkerd en talenten floreren. Leerlingen die extra begeleiding nodig hebben bij specifieke vakgebieden ontvangen pre- of remedial teaching. De jongste leerlingen (groep 1-4) krijgen deze ondersteuning van onze onderwijsassistenten, terwijl de oudere leerlingen (groep 5-8) geholpen worden door onze gespecialiseerde remedial teacher. Deze sessies vinden plaats in kleine groepjes, met ongeveer vier leerlingen, wat persoonlijke aandacht garandeert. De lesplannen worden nauwkeurig afgestemd door de onderwijsassistenten, remedial teacher, intern begeleider en de eigen leerkracht, zodat de ondersteuning optimaal aansluit bij de individuele leerbehoeften. Hoewel de meeste leerlingen hun basisschooltijd soepel doorlopen, begrijpen we dat er soms momenten zijn waarop extra hulp gewenst is. In deze situaties werken school en ouders nauw samen om de oorzaken te achterhalen en een effectieve aanpak te ontwikkelen. Als de standaard ondersteuning niet volstaat, kan het School Ondersteuningsteam (SOT) worden ingeschakeld. Dit team biedt een platform voor 'overleg op maat', waarbij relevante betrokkenen, inclusief ouders indien nodig, samenkomen om de situatie te bespreken. Duidelijke afspraken over actie, verantwoordelijkheid en opvolging worden gemaakt om de voortgang van het kind te waarborgen. Voor de toekomst blijven we ons aanbod voor extra ondersteuning continu verbeteren. We richten ons op opbrengstgericht werken om toetsresultaten te optimaliseren door gerichte analyse en actie. Daarnaast zetten we het structurele aanbod voor meer- en hoogbegaafde leerlingen voort. Een belangrijke stap is de opleiding van een extra leerkracht tot intern groepsanalist. Deze specialistische training zal ons helpen bij het creëren van een optimaal en veilig leerklimaat, waarin elk kind zich gesterkt voelt in zijn of haar leer- en ontwikkelingsproces.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Verburch-hof

Wat Zijn de Kernambities van ons Schoolplan 2024-2025?

Ons schoolplan voor 2024-2025 richt zich op een veilige en positieve schoolomgeving. We streven ernaar het aantal conflicten op het schoolplein te verminderen door bestaande interventies te optimaliseren en te evalueren, voortbouwend op het succes van vorig jaar. Daarnaast zetten we in op verbeterde rekenresultaten. Na een jaar van intensieve aandacht voor rekenonderwijs, evalueren we onze methoden om te zorgen dat de leeropbrengsten voldoen aan de inspectienormen en bieden we gerichte ondersteuning. Burgerschap is integraal verweven in onze schoolcultuur, en we stimuleren spelend leren en samenwerking in rijke leeromgevingen via ons 'SpeelRijk'-programma, ondanks organisatorische aanpassingen. We faciliteren leerkrachten om gezamenlijk het onderwijs te verrijken en flexibel in te spelen op de behoeften van de leerlingen, met meer autonomie binnen de bouwen.

Hoe Realiseren Wij de Gestelde Educatieve Doelstellingen?

De educatieve doelen worden effectief nagestreefd door gespecialiseerde werkgroepen, waaronder onze reken- en taalexperts. Zij analyseren leerresultaten en ontwikkelen gerichte verbeterplannen. Om gedrag te bevorderen, intensiveren we het 'Beweeg Wijs'-programma, waarbij afspraken worden vastgelegd in kwaliteitskaarten. Rekenzorg wordt structureel geëvalueerd in onderwijsteams middels een Plan-Do-Check-Act cyclus. De leerlingenraad krijgt meer zichtbaarheid, en we focussen op zorg voor elkaar en de omgeving, met projecten zoals een goededoelenactie en de verzorging van ons Tiny Forest. In de onderbouw (groep 3 en 4) volgen we de 4xWijzer-aanpak binnen SpeelRijk. We implementeren een teamgecentreerde arbeidsorganisatie (TAO) met specifieke scholing voor leerkrachten. Regelmatige evaluaties in onderwijsteams, teamvergaderingen en studiedagen waarborgen de voortdurende verbetering van ons onderwijs.

Ontdek Ons Betoverende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Wanneer uw kind de magische leeftijd van drie jaar en tien maanden nadert, ontvangt u een persoonlijke uitnodiging van ons. Deze uitnodiging, digitaal verzonden via e-mail, bevat tevens een handige intakevragenlijst. We stellen het zeer op prijs als u deze ingevuld naar ons terugstuurt vóór uw intakegesprek. Tijdens dit kennismakingsgesprek ontmoeten ouders en verzorgers onze toegewijde leerkrachten. We bespreken de intakevragenlijst en stellen samen de eerste wenafspraken op. Uw nieuwe schooltelg maakt tijdens dit gesprek alvast kennis met de schoolse omgeving, wat de eerste stapjes extra vertrouwd maakt.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Verburch-hof specifieke programma's voor jonge kinderen?

Absoluut! WSKO r.k. basisschool Verburch-hof biedt een rijk en stimulerend aanbod, speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Dit omvat een naadloze overgang van kinderopvang naar de basisschool, met aandacht voor vroege educatie. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw jonge kind optimaal ondersteunen.

Absoluut! WSKO r.k. basisschool Verburch-hof biedt een rijk en stimulerend aanbod, speciaal ontworpen voor de allerkleinsten. Dit omvat een naadloze overgang van kinderopvang naar de basisschool, met aandacht voor vroege educatie. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw jonge kind optimaal ondersteunen.

Kinderopvang Poeldijk
Peuteropvang & VVE Poeldijk

Met welke organisaties werkt Basisschool Verburch-hof samen voor jonge kinderen?

Om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen, werkt WSKO r.k. basisschool Verburch-hof nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Partou Westhof, gevestigd in Poeldijk. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en een consistente benadering van de kinderopvang en het onderwijs.

Om een optimale doorlopende leerlijn te garanderen, werkt WSKO r.k. basisschool Verburch-hof nauw samen met gerenommeerde partners. Een van onze gewaardeerde samenwerkingspartners is Partou Westhof, gevestigd in Poeldijk. Deze samenwerking zorgt voor een soepele overgang en een consistente benadering van de kinderopvang en het onderwijs.

Team | WSKO r.k. basisschool Verburch-hof in Poeldijk | [2025] Schoolregister