
De resultaten van WSKO r.k. basisschool Verburch-hof in Poeldijk
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van WSKO r.k. basisschool Verburch-hof, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past WSKO r.k. basisschool Verburch-hof bij jullie?
Ontdek hoe goed WSKO r.k. basisschool Verburch-hof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Beheersing van het Fundamenteel Niveau door Onze Leerlingen
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt gemonitord via de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau voor alle basisscholen in Nederland, inclusief WSKO r.k. basisschool Verburch-hof. WSKO r.k. basisschool Verburch-hof zet zich in om alle leerlingen dit cruciale niveau te laten bereiken, wat essentieel is voor hun verdere academische ontwikkeling.
Grafiek
Grafiek laden...
Ambitieus Streefniveau op WSKO r.k. basisschool Verburch-hof
Het streefniveau belichaamt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, met als ambitie dat een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit bereikt bij het verlaten van groep acht. Elke basisschool, waaronder WSKO r.k. basisschool Verburch-hof, krijgt van de onderwijsinspectie een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau. Deze waarde wordt bepaald op basis van de unieke leerlingpopulatie van de school. Wij streven ernaar om onze leerlingen optimaal voor te bereiden op de toekomst door hen te stimuleren tot het behalen van dit hogere, uitdagende streefniveau.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van WSKO r.k. basisschool Verburch-hof?
Het schooladvies voor het voortgezet onderwijs (VO) is cruciaal. Het bepaalt op welk niveau uw kind zich kan inschrijven na de basisschool. Sinds 2015 is het schooladvies wettelijk leidend voor de toelating tot het VO. Een zorgvuldige advisering is daarom essentieel om uw kind de beste vervolgkansen te bieden. Het advies wordt opgesteld na nauw overleg tussen de leerkrachten van groep 8, voorgaande jaargangen, de intern begeleider en de directie. Kinderen en ouders worden actief betrokken, hoewel het schooladvies leidend blijft. Bij de totstandkoming van het advies kijken we naar diverse factoren: toetsresultaten, sociaal-emotionele ontwikkeling, inzet, werkhouding, concentratie en zelfstandigheid. We beoordelen niet alleen de huidige prestaties, maar ook de ontwikkeling gedurende de hele basisschoolperiode. In januari ontvangen leerlingen een voorlopig schooladvies, ter oriëntatie op het VO. In februari volgt de landelijke Doorstroomtoets. Op basis van deze toets wordt het definitieve advies vastgesteld. Een hoger resultaat op de Doorstroomtoets kan leiden tot een bijstelling van het voorlopige advies. Indien dit niet in het belang van het kind is, kan het advies gehandhaafd of slechts gedeeltelijk aangepast worden. Het traject van advisering omvat: Eind groep 7/begin groep 8: Een preadvies wordt gedeeld voor vroegtijdige oriëntatie op VO-scholen. September/oktober: Informatie over de VO-adviseringsprocedure aan kinderen en ouders. Januari: Verstrekking van het voorlopige schooladvies, voorafgaand aan de Doorstroomtoets. Januari/maart: Mogelijkheden voor open dagen, oriëntatiedagen op VO-scholen en bezoeken van basisscholen aan VO-instellingen. Januari/februari: Afname van de Doorstroomtoets. Maart: Bekendmaking van de Doorstroomtoetsresultaten en vaststelling van het definitieve schooladvies, met eventuele bijstelling. Maart: Landelijke aanmeldweek voor VO-scholen; digitale aanmelding en overdracht van het onderwijskundig rapport. Mei: Communicatie over de toelating tot de gekozen VO-school. Mei/juni: Kennismakingsactiviteiten op de nieuwe VO-school. Mei/juni: Warm overdrachtsproces van basisschool naar voortgezet onderwijs.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Basisschool Verburch-hof: Een Vreedzame Aanpak
Op WSKO r.k. basisschool Verburch-hof geloven we sterk in de kracht van een 'Vreedzame School'. Wij leiden kinderen op tot betrokken en verantwoordelijke burgers, waarbij de klas en school dienen als levendige oefenplaatsen. Onze leerlingen leren dat ze deel uitmaken van een community en hoe ze hier positief aan kunnen bijdragen. Met oog en oor voor elkaar ontwikkelen ze een sterk verantwoordelijkheidsgevoel voor het algemeen welzijn. Onze Vreedzame methode omvat ook getrainde mediatoren. Leerlingen uit groep 6 tot en met 8 kunnen zich aanmelden en worden intern opgeleid om klasgenoten te helpen bij het oplossen van conflicten tijdens de ochtendpauzes.
Aandacht voor elkaar
Veiligheid en geborgenheid
Gedeelde verantwoordelijkheid
Hoe bevordert Basisschool Verburch-hof sociale vaardigheden en een veilige omgeving?
Wij hanteren een gedetailleerd sociaal veiligheidsprotocol, ook wel pestprotocol genoemd, om een veilige leeromgeving te waarborgen. De principes van de Vreedzame School vormen hierbij de kern. Door middel van 'Kindbegrip' meten we de sociale ontwikkeling en ondernemen we gerichte vervolgacties. Structureel pestgedrag wordt absoluut niet getolereerd. Onze schoolhoge anti-pestregels stimuleren respect en inclusie: Geef elkaar ruimte, spreek respectvol, zorg dat iedereen meedoet, waardeer verschillen, noem elkaar bij naam, raak elkaars spullen niet aan, ga vriendelijk met elkaar om. Hulp vragen is slim en het melden van pestgedrag of gevaar aan leerkrachten is essentieel. Luisteren, praten en begrip tonen zijn de sleutels tot succes.
Welke instrumenten gebruikt onze school om sociale voortgang te monitoren?
Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken wij gebruik van specifieke registratiemethoden:
- Kindbegrip
Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren passen wij toe op Verburch-hof?
Voor het sociaal-emotioneel leren van onze leerlingen zetten wij effectieve methoden in:
- Vreedzaam
Inspectierapport WSKO r.k. basisschool Verburch-hof: Kwaliteitsinzichten
WSKO r.k. basisschool Verburch-hof in Poeldijk profileert zich als een toegewijde katholieke basisschool. Wij zetten ons dagelijks in voor een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. Onze focus ligt op persoonlijke groei en academische excellentie, gebaseerd op katholieke waarden. Met 451 leerlingen bieden wij een levendige gemeenschap waar aandacht is voor zowel individuele behoeften als groepsprocessen. De school is gelegen aan De Ruijtbaan 81 en hanteert postcode 2685 RS. Ontdek hoe wij met passie en expertise onderwijs vormgeven voor de toekomst. Wij nodigen u uit om de officiële inspectieresultaten te bekijken voor een gedetailleerd inzicht in onze onderwijskwaliteit. Deze rapporten bieden transparantie en bevestigen onze commitment aan voortdurende verbetering.