
Schoolweging
De schoolweging van De Keizerskroon is 27,53 , met een spreiding van 6,17 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
98% van de leerlingen bereikt het fundamenteel niveau, wat duidelijk boven de landelijke signaleringswaarde van 85% en het vergelijkingscijfer (96,4%) uitstijgt. Dit onderstreept de effectiviteit van het basisonderwijsprogramma, met name op taal en rekenen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau
67% van de leerlingen behaalt het streefniveau, ruim boven de inspectienorm van 50,1% en het vergelijkingsgemiddelde (61,1%). Deze prestatie past bij de focus op gepersonaliseerde ontwikkelingslijnen en de inzet van de B8/M8/E8-CITO-toetsen voor vroegtijdige signalering.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De adviezen tonen een sterke oriëntatie op theoretische routes: 22,45% vmbo-(g)t en 36,74% havo/vwo of vwo (vs. 16,45% vmbo-(g)t en 29,54% havo/vwo of vwo bij vergelijkbare scholen). Opvallend is het beperkte aandeel praktijkadviezen (4,08% vmbo-b), wat aansluit bij het portfolio-gerichte leerlingvolgsysteem.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | De Keizerskroon | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
De Keizerskroon hanteert drie leerlingvolgsystemen om de vorderingen van de leerlingen in kaart te brengen. 1. Leerling in Beeld van CITO voor de cognitieve vakken zoals lezen, taalverzorging en rekenen. 2. Het observatiemodel van KIJK voor kleuters in de groepen 1/2. 3. KIJK op sociale competentie in de groepen 3 t/m 8 voor het volgen van de sociaal-emotionele ontwikkeling van de leerlingen. 4. SNAPPET in de groepen 5 t/m 8. Deze leerlingvolgsystemen zijn een manier om de vorderingen van individuele leerlingen systematisch bij te houden. Op de Keizerskroon wordt in groep 8 de IEP-eindtoets afgenomen.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
64,58% van de leerlingen presteert op advies, waar 18,75% boven en 16,67% onder uitkomt. Het hogere percentage onderadvisering t.o.v. landelijk (11,81%) reflecteert mogelijk de precieze match tussen advies en capaciteiten, gesteund door het uitgebreide verwachtingengesprek in groep 7 en de CITO-B8-toets.
Sociale ontwikkeling
Ieder kind moet zich veilig voelen op school en met plezier naar school gaan. Een goed schoolklimaat is hiervoor de basis!
Samen kom je verder
Ieder kind heeft talenten
Zorg voor elkaar
Wat is de werkwijze van De Keizerskroon voor sociale ontwikkeling?
De kernwaarden van De Keizerskroon zijn: Veiligheid, Betrokkenheid, Plezier, Deskundigheid, Kwaliteit, Eigenheid en Vertrouwen. Deze waarden zijn zichtbaar in de dagelijkse samenwerking met elkaar, de kinderen en hun ouders. De Keizerskroon werkt met het programma Taakspel, wat de taakgerichtheid en werkhouding bevordert en zorgt voor een goed pedagogisch klimaat.
Welke registratievorm(en) gebruikt De Keizerskroon om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
De Keizerskroon gebruikt Kijk! om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt De Keizerskroon?
De Keizerskroon gebruikt Een doos vol gevoelens en Taakspel als methodes voor sociaal-emotioneel leren.