Basisschool Laureyn in Philippine

Het team van Basisschool Laureyn in Philippine

Current section: team
Mosselbank 22
4553 Philippine

Zie hier hoe het team van Basisschool Laureyn is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Laureyn. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool Laureyn bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool Laureyn bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool Laureyn zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 87.5% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 85.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (87.5%)
Man (12.5%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (85.8%)
Man (14.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Laureyn. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (11.1%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (11.1%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (22.2%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.2%)
35-45 jaar (28.3%)
45-55 jaar (19.9%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (1.5%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool Laureyn werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (87.5%)
Management (12.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Laureyn gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Leerkrachtvervanging op Basisschool Laureyn

Op Basisschool Laureyn begrijpen we het belang van continuïteit in het onderwijs. Daarom hebben we een doordacht systeem voor leerkrachtvervanging, opgedeeld in korte en langdurige situaties. Bij kortdurende afwezigheid, zoals een dagje ziekte of verlof, zetten we primair in op interne oplossingen. Dit kan betekenen dat we onze ambulante collega's of parttime medewerkers inzetten om de lesdoorgang te garanderen. Wanneer interne oplossingen ontoereikend zijn, bekijken we de mogelijkheid om klassen tijdelijk samen te voegen. Dit doen we met het oog op het minimaliseren van onderwijsverstoring, hoewel we ons realiseren dat dit extra druk op andere groepen kan leggen. Als interne oplossingen niet mogelijk zijn, en het samenvoegen van groepen onwenselijk wordt, is de laatste optie het tijdelijk sluiten van een groep. Gelukkig hebben we dit scenario tot op heden kunnen vermijden en zetten we alles op alles om dit ook in de toekomst te voorkomen. Ons doel is altijd om het leerproces van uw kind zo min mogelijk te beïnvloeden. Voor langdurige vervanging werken we nauw samen met de HRM-afdeling van Elevantio. Samen zoeken we naar geschikte externe krachten om vacatures in te vullen. Door het huidige lerarentekort is dit echter een uitdaging die we continu het hoofd moeten bieden. Communicatie met Ouders bij Vervanging We streven ernaar u zo spoedig mogelijk te informeren over leerkrachtafwezigheid. Door de flexibele aard van meldingen, waarbij medewerkers zich vaak op de ochtend zelf ziek melden, hebben we beperkte tijd om de vervanging optimaal te regelen. Hierdoor kan de communicatie soms pas op het laatste moment plaatsvinden. Conform de AVG-richtlijnen kunnen wij de specifieke redenen voor langdurige afwezigheid niet delen. We rekenen op uw begrip hiervoor en verzekeren u dat we altijd de beste oplossing zoeken voor het onderwijs van uw kind.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met combinatiegroepen.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning op Basisschool Laureyn: Onze Specialisten

2

Taal en Rekenen: Individuele Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Onderwijsassistent

Toelichting van de school:

Op Basisschool Laureyn zetten we ons in voor optimale taal- en rekenontwikkeling. Ons formatieplan is gericht op het bieden van ambulante tijd voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. We begeleiden leerlingen individueel of in kleine groepen om hun leerproces te stimuleren. Deze ondersteuning vindt plaats binnen en buiten de klaslokalen. Specifiek in de onderbouw maken we gebruik van speciale taalstimulerings- en taalontwikkelingstasjes. Hiervoor werken we nauw samen met de lokale kinderopvangorganisaties.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Social Worker van Aan-Z

Toelichting van de school:

Basisschool Laureyn hecht veel waarde aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van elk kind. Een veilige en prettige sfeer is essentieel voor succesvol leren. Onze intern begeleider is direct beschikbaar. Voor gespecialiseerde hulp kunnen we rekenen op een bovenschoolse orthopedagoog. Daarnaast is er een schoolmaatschappelijk werker van Aan-Z tweewekelijks op school aanwezig. Via het Kindbegrip-systeem identificeren we leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Vervolgens plannen we gesprekken om de sociaal-emotionele situatie te analyseren. Preventieve ondersteuning door social workers van Aan-Z helpt kinderen groeien. Samen met ouders stemmen we de hulp af, zodat deze zo effectief mogelijk is. De social worker houdt elke veertien dagen spreekuur voor ouders en leerkrachten.

1

Gedrag en Werkhouding: Ontwikkeling van Leercompetenties

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool Laureyn introduceert dit schooljaar de 'Leerkrachten': positieve houdingen en attitudes die leerlingen ondersteunen in hun persoonlijke groei. Deze omvatten concentreren, doorzetten, samenwerken, nieuwsgierigheid, proberen, fantasie gebruiken, blijven verbeteren en genieten van leren. We besteden aandacht aan gedrag via periodieke klassenvergaderingen. Hierin bespreken we thema's als gedrag, samenwerken en respect. Leerlingen krijgen zo de ruimte om hun mening te geven en mede richting te geven aan onze schoolcultuur. Dit bevordert een positieve en verantwoordelijke leeromgeving waarin iedereen zich gewaardeerd voelt.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog
Fysiotherapeut

Toelichting van de school:

Op Basisschool Laureyn stimuleren we de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Vakleerkrachten gymnastiek verzorgen de gym- en spellessen. Voor specifieke ondersteuning kunnen wij een beroep doen op onze intern begeleider, de bovenschoolse orthopedagoog en een kinderfysiotherapeut. Daarnaast onderhouden we nauwe contacten met de jeugdverpleegkundige en de schoolmaatschappelijk werkster voor een brede aanpak.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Gezondheid op School

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Orthopedagoog

Toelichting van de school:

Wanneer medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging nodig is, werken we nauw samen met ouders om passende afspraken te maken. Onze intern begeleider is beschikbaar voor vragen en coördinatie. Indien nodig, kunnen we ook een beroep doen op de expertise van de bovenschoolse orthopedagoog. Deze samenwerking zorgt ervoor dat alle leerlingen de juiste aandacht krijgen voor hun gezondheid en welzijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool Laureyn

Onze Visie op Passend Onderwijs en Individuele Groei

Bij Basisschool Laureyn geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar individuele behoeften en mogelijkheden. We streven ernaar een leeromgeving te creëren die kinderen uitdaagt en stimuleert, waarbij we focussen op kansen in plaats van beperkingen. Ons uitgangspunt is dat alle kinderen, ongeacht hun achtergrond of specifieke leerbehoeften, zich optimaal kunnen ontwikkelen binnen het reguliere basisonderwijs. Als hechte dorpsschool in Philippine, inclusief Zandstaat en het omliggende buitengebied, bieden wij onderwijs aan alle kinderen in onze gemeenschap. We vinden het essentieel dat kinderen opgroeien en leren in verbinding met hun directe omgeving. Mocht er toch behoefte zijn aan specifieke ondersteuning, dan is het speciaal onderwijs een optie voor die kinderen waar dit het meest passend is. Onze zorgplicht garandeert dat we voor elke leerling die extra ondersteuning nodig heeft, een passende oplossing zoeken, in nauw overleg met de ouders. Doubleren: Een Weloverwogen Keuze voor Leerontwikkeling Op Basisschool Laureyn krijgt elk kind de ruimte om op zijn of haar eigen tempo te leren en te functioneren. Een kind blijft alleen zitten (doubleren) als wij ervan overtuigd zijn dat dit een positieve bijdrage levert aan de algehele leer- en ontwikkelingsvoortgang. Vaak kiezen we voor een aangepast lesprogramma om doorstroming te bevorderen. Hoewel we doubleren zoveel mogelijk proberen te voorkomen, kan het in specifieke situaties een zinvolle oplossing zijn, mits het aanbieden van dezelfde leerstof voor een tweede jaar een duidelijk meerwaarde biedt. Voor kinderen met een niet op te heffen leerstoornis is doubleren doorgaans niet de meest effectieve aanpak. In dergelijke gevallen is het aanbieden van aangepaste lesstof een betere strategie. De procedure rondom doubleren is vastgelegd in een protocol en ouders worden hierbij nauw betrokken. De uiteindelijke beslissing ligt altijd bij de school, in samenspraak met de ouders. Kleuterverlenging: Zorgen voor een Sterke Basis Kinderen starten in het basisonderwijs, doorgaans op vierjarige leeftijd, in groep 1. De eerste twee schooljaren vormen de kleuterperiode. Kleuterverlenging vindt plaats wanneer een kind, geboren vóór 1 januari, nog niet de benodigde vaardigheden heeft ontwikkeld voor de overstap naar groep 3. Dit geldt voor kinderen die jarig zijn geweest in de maanden augustus tot en met december. Op Basisschool Laureyn passen we kleuterverlenging toe als wij geloven dat dit een significante bijdrage levert aan de ontwikkeling van essentiële basisvaardigheden, zoals lezen, schrijven en rekenen. Ons doel is om elk kind een stevige fundering te geven voor een succesvolle schoolloopbaan. Toekomstplannen voor Uitgebreide Leerlingondersteuning Voor het komende schooljaar focussen we ons sterk op het vergroten van het eigenaarschap van onze leerlingen over hun eigen leerproces. Door middel van innovatieve leermethoden en de begeleiding van onze leerkrachten willen we de betrokkenheid verhogen. We moedigen kinderen aan om te genieten van het leerproces, trots te zijn op hun prestaties en zich continu te ontwikkelen. Daarnaast willen we het aanbod voor leerlingen die extra cognitieve uitdaging nodig hebben, verder versterken. We streven ernaar om een omgeving te bieden waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien en zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Focus op Kindontwikkeling

Welke ambitieuze doelen stellen we voor ons schoolplan?

Voor het schooljaar 2025-2026 focussen we op significante verbeteringen in ons onderwijs. We implementeren expliciete directe instructie (EDI) om leerlingen effectiever te begeleiden. Daarnaast vergroten we het eigenaarschap bij onze leerlingen door hen de rol van 'Leerkracht' te laten ervaren. Dit bevordert zelfstandigheid en betrokkenheid. Verder versterken we ons pedagogisch klimaat en ontwikkelen we een vernieuwde visie op taal en lezen. Dit alles draagt bij aan een rijker leerervaring voor elk kind.

Hoe realiseren we onze schoolse doelen en waarborgen we kwaliteit?

Ons schoolplan bevat de kwalitatieve en kwantitatieve doelen voor de komende vier jaar, die we vertalen naar concrete jaarplannen. Deze plannen zorgen voor een duidelijke lijn en voortgang. Via een gestructureerde zelfevaluatie, mede gebaseerd op het onderzoekskader van de inspectie, monitoren we onze ontwikkeling. Twee keer per jaar evalueren we de voortgang in teamverband. Ons kwaliteitsstelsel rust op drie pijlers: visie en strategie, ontwikkeling en vernieuwing, en evaluatie en reflectie. Door het invullen van kwaliteitskaarten borgen we dat ons beleid continu wordt uitgevoerd volgens de afgesproken procedures.

Ontwikkeling voor Peuters: Het Jonge Kind Programma bij Laureyn

Toelichting van de school

Basisschool Laureyn investeert in een optimale start voor uw jongste leerlingen. Voor gedetailleerde informatie over ons gespecialiseerde aanbod voor kinderen van 2 tot 4 jaar, nodigen we u van harte uit contact op te nemen met onze gewaardeerde partners: Prokino Juultje in Philippine en Natuurkidz in Philippine. Zij bieden aanvullende programma's die de cognitieve en sociale ontwikkeling van uw kind stimuleren. Deze samenwerkingen garanderen een rijke leeromgeving, afgestemd op de specifieke behoeften van jonge kinderen, zodat zij zich optimaal kunnen voorbereiden op de basisschool.

Veelgestelde vragen

Welk Speciaal Aanbod Biedt Basisschool Laureyn Voor Peuters?

Basisschool Laureyn faciliteert een breed scala aan extra ondersteuning voor de allerkleinsten. Dit omvat toegang tot hoogwaardige kinderopvang en geïntegreerde kindcentrum diensten die naadloos aansluiten op ons onderwijsaanbod. Daarnaast stellen wij taalstimuleringstasjes beschikbaar om de taalontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen.

Basisschool Laureyn faciliteert een breed scala aan extra ondersteuning voor de allerkleinsten. Dit omvat toegang tot hoogwaardige kinderopvang en geïntegreerde kindcentrum diensten die naadloos aansluiten op ons onderwijsaanbod. Daarnaast stellen wij taalstimuleringstasjes beschikbaar om de taalontwikkeling van jonge kinderen te bevorderen.

Kinderopvang Services
Kindcentrum Faciliteiten
Taalstimulerende Materialen

Met Welke Organisaties Werkt Laureyn Samen Voor Peuterontwikkeling?

Om een complete ontwikkelingservaring te garanderen, onderhoudt Basisschool Laureyn sterke samenwerkingsverbanden. We werken nauw samen met Prokino Juultje, een erkende kinderopvangorganisatie die bekend staat om hun deskundigheid. Daarnaast zijn we verbonden met Natuurkidz en Eigenwijs, die onze visie op spelend en ontdekkend leren delen.

Om een complete ontwikkelingservaring te garanderen, onderhoudt Basisschool Laureyn sterke samenwerkingsverbanden. We werken nauw samen met Prokino Juultje, een erkende kinderopvangorganisatie die bekend staat om hun deskundigheid. Daarnaast zijn we verbonden met Natuurkidz en Eigenwijs, die onze visie op spelend en ontdekkend leren delen.

Prokino Juultje
Natuurkidz en Eigenwijs
Team | Basisschool Laureyn in Philippine | [2025] Schoolregister