OBS Anne Frank in Papendrecht

Het team van OBS Anne Frank in Papendrecht

Current section: team
Rozenstraat 36
3353 Papendrecht

Zie hier hoe het team van OBS Anne Frank is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Anne Frank. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS Anne Frank bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Anne Frank bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS Anne Frank zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.9%)
Man (21.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Anne Frank. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.3%)
25-35 jaar (21.1%)
35-45 jaar (36.8%)
45-55 jaar (26.3%)
55-65 jaar (10.5%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS Anne Frank werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Anne Frank gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling Personeelsbezetting op OBS Anne Frank

Op OBS Anne Frank garanderen we continuïteit van onderwijs, zelfs bij onvoorziene afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. Bij kortdurende ziekte wordt de lesruimte van de afwezige leerkracht intern opgevangen door een bekwame collega. Indien interne vervanging niet haalbaar is, worden de leerlingen tijdelijk verdeeld over bestaande klassen. Dit waarborgt dat elke leerling ononderbroken toegang heeft tot kwalitatief hoogstaand onderwijs. Dit beleid minimaliseert de impact van afwezigheid op het leerproces van uw kind. Voor langdurige afwezigheid zetten we actief de zoektocht in naar een gekwalificeerde invalkracht die de onderwijskwaliteit kan handhaven. Gelukkig ervaren wij de landelijke uitdagingen op het gebied van personeelsbezetting momenteel niet direct op onze school. In het geval van afwezigheid gerelateerd aan COVID-19, volgt OBS Anne Frank strikt het protocol 'Les op afstand (OPOPS)' om de educatieve continuïteit te waarborgen. Dit protocol zorgt voor een gestructureerde aanpak en minimale verstoring van het leerprogramma.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten voor Optimale Leerlingontwikkeling bij obs Anne Frank

3

Taal- en Rekenspecialisten voor een Sterke Basis

Beschikbare specialisten:

Ervaren Intern Begeleider
Gespecialiseerde Remedial Teacher
Deskundige Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Met een schat aan ervaring van maar liefst 25 jaar op het gebied van taal en rekenen, biedt obs Anne Frank een stimulerende omgeving waar leerlingen floreren. Ons team is toegewijd aan het bieden van een passend aanbod dat de ontwikkeling van elke leerling bevordert. Wij bieden extra ondersteuning voor woordenschat en een verdiepend programma voor rekenen, taal en lezen. Dit zorgt voor een solide fundament voor hun verdere schoolloopbaan. Onze professionals beschikken over diverse masteropleidingen in rekenen, taal en gedrag, wat garant staat voor uitstekende zorg en begeleiding voor al onze leerlingen.

5

Sociaal-Emotionele Expertise voor een Positieve Groei

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Remedial Teacher
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Creatief Therapeut

Toelichting van de school:

Bij obs Anne Frank werken meerdere professionals met diepgaande expertise op het gebied van gedrag en sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze specialisten hebben de benodigde (master)opleidingen succesvol afgerond. Met onze schoolbrede aanpak op het gebied van gedrag creëren we een veilige en ondersteunende omgeving. Hierin wordt goed gedrag gestimuleerd en worden onderwijsbehoeften geïdentificeerd die essentieel zijn voor de ontwikkeling van elke leerling, zowel individueel als binnen de groep.

1

Gedrag en Werkhouding: Succesvolle Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

obs Anne Frank is trots op het recente behalen van het Vignet Gezonde School, wat onze toewijding aan een positief schoolklimaat onderstreept. Wij hanteren een beproefd programma dat gericht is op het aanleren van gewenst gedrag en het bevorderen van een effectieve taakaanpak. Als Positive Behavioral Interventions and Supports (PBS)-school, stimuleren we een omgeving waarin elke leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Dit draagt bij aan een prettige en productieve leerervaring voor iedereen.

1

Motorische Ontwikkeling: Actieve en Gezonde Leerlingen

Beschikbare specialisten:

Gediplomeerd Gymdocent

Toelichting van de school:

Onze gediplomeerde gymdocent brengt een schat aan ervaring mee in het verzorgen van dynamische gymlessen. Deze lessen zijn zorgvuldig opgebouwd volgens de erkende leerlijnen voor bewegingsonderwijs. Via dit gevarieerde programma maken onze leerlingen kennis met een breed scala aan bewegingsvormen. Dit draagt bij aan hun fysieke ontwikkeling en stimuleert een gezonde levensstijl.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke ondersteuning op het gebied van medisch handelen en persoonlijke verzorging, verwijzen wij u graag naar de mogelijkheden binnen ons uitgebreide zorgnetwerk. Wij zorgen ervoor dat elke leerling de juiste aandacht krijgt.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Mediatheek
Technieklokaal
Speellokaal
Logopedie
Buitenschoolse opvang
Peuterspeelgroep

Uitmuntende Leerlingondersteuning op OBS Anne Frank

Ontdek ons brede ondersteuningsaanbod

OBS Anne Frank in Papendrecht is een openbare basisschool waar elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt, met volop ruimte voor persoonlijke groei en ontwikkeling. Het welzijn en de betrokkenheid van onze leerlingen staan centraal in ons onderwijs. De naamgever, Anne Frank, inspireert ons dagelijks met haar boodschap van verdraagzaamheid. Deze kernwaarde vormt de basis van onze schoolcultuur. Wij creëren een veilige en warme omgeving waar kinderen graag leren, spelen en zich ontwikkelen. Onze school ademt een sfeer van tolerantie, gecombineerd met duidelijke verwachtingen. Samen met ouders werken we aan een optimale scholing en vorming voor elk kind, met als doel hen een sterke basis voor de toekomst mee te geven. Wij hanteren een laagdrempelige benadering, gericht op een nauwe samenwerking met ouders. Door open communicatie en actieve betrokkenheid van ouders, vergroten we de kans op succesvolle schoolontwikkeling voor hun kinderen. We verwelkomen kinderen van 2 tot 12 jaar en hun families, en vieren de diversiteit aan culturele achtergronden die onze schoolgemeenschap verrijken. Ons onderwijs is dynamisch en continu in ontwikkeling, met speciale aandacht voor individuele verschillen tussen leerlingen. We hebben de afgelopen jaren flink geïnvesteerd in innovatieve onderwijsmethoden om aan te sluiten bij de behoeften van elk kind. Onze sterke punten in leerlingondersteuning omvatten: * Verruimd taalaanbod en woordenschatactiviteiten. * Ondersteuning op maat voor diverse leeruitstromen, van praktijkonderwijs tot VWO-niveau. * NT2-onderwijs (Nederlands als Tweede Taal) als regiovoorsiening. * Een uitdagende plusgroep voor meer- en hoogbegaafde leerlingen. * Positief Gedrag Systeem (PBS) voor een veilige en gestructureerde leeromgeving. * Programma's specifiek voor meer- en hoogbegaafde kinderen. * Leerkrachten die gespecialiseerd zijn in taalontwikkeling en woordenschat. * Sterke focus op sociaal-emotionele ontwikkeling voor optimale schoolresultaten. * Zorgvuldige begeleiding naar het voortgezet onderwijs met een 'warme overdracht'. * Een soepele overgang van peuterzaal naar kleuterklas door specifieke wenochtenden voor peuters. Onze ondersteuningsgrenzen zijn bepaald door zorgvuldige aannameprocedures, de groepsdynamiek, groepsgrootte en beschikbare capaciteit. Onze ambitie is om elke leerling een passende leeromgeving te bieden waarin zij zich optimaal kunnen ontwikkelen. Wanneer we merken dat een kind ondanks onze inspanningen niet tot bloei komt, zoeken we samen met deskundigen zoals orthopedagogen naar de meest geschikte onderwijsplek. We geloven in een gezamenlijke verantwoordelijkheid voor de ontwikkeling van elk kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg op OBS Anne Frank: Ons Streven naar Excellent Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste doelstellingen van ons schoolplan?

Op OBS Anne Frank staat kwaliteitsonderwijs centraal. Onze kwaliteitszorg is gebaseerd op vijf kernvragen die ons continu sturen: Doen we de juiste dingen en zetten we ons in voor de ontwikkeling van elke leerling? Beantwoorden we deze vraag met een overtuigende 'ja', dan kijken we verder naar de uitvoering. Voeren we onze plannen en methoden effectief en efficiënt uit? Dit vereist een constante evaluatie van onze lespraktijken en de betrokkenheid van ons gehele schoolteam. Hoe meten we het succes van onze aanpak? Systematische dataverzameling en analyse van leerresultaten, zowel individueel als groepsbreed, zijn hierbij cruciaal. Wordt onze inspanning opgemerkt en gewaardeerd door alle betrokkenen, zoals ouders, leerlingen en het bredere onderwijskundige veld? Feedback van onze omgeving is essentieel voor groei. Hoe vertalen we deze inzichten naar concrete verbeteringen? Continu leren en aanpassen is de kern van onze kwaliteitsfilosofie. Onze kwaliteitszorg volgt een cyclisch PDCA-proces (Plan, Do, Check, Act). Dit betekent dat we plannen maken met duidelijke doelen, deze uitvoeren, de resultaten meten en analyseren, en vervolgens bijsturen voor optimale prestaties. Indicatoren die onze school richting geven zijn onder andere: Diepgaand inzicht in de onderwijsbehoeften van al onze leerlingen door middel van handelingsgericht werken. Jaarlijkse evaluatie van leeropbrengsten met dwarsdoorsnede- en trendanalyses. Regelmatige reflectie op het leerproces en de lesmethoden. Planmatige uitvoering van verbeterinitiatieven. Borgen van de kwaliteit van het leer- en onderwijsproces. Transparante rapportage over onderwijskwaliteit aan alle belanghebbenden. Garanderen van sociale veiligheid voor zowel leerlingen als personeel. De gedetailleerde uitwerking van onze doelen, kritische succesfactoren en prestatie-indicatoren zijn te vinden in ons schooljaarverslag en op 'Mijn scholen op de kaart'. Onze visie en gewenste resultaten vormen de leidraad voor al onze activiteiten. Gezamenlijke doelstellingen en audits zorgen ervoor dat we doen wat we zeggen en de resultaten behalen die we nastreven. Het schoolleiderschap stuurt dit proces aan, met actieve participatie van personeel, directie, leerlingen, ouders en het bestuur. De directie voert een grondige schoolanalyse uit, waarbij ouder- en leerlingenenquêtes een belangrijk onderdeel vormen. Na deze analyse, en na inspraak van de Medezeggenschapsraad (MR), stellen we samen met het schoolteam elke vier jaar de strategische koers vast voor de komende schooljaren, vastgelegd in het schoolplan. Jaarlijks evalueren we deze koers, passen we deze aan op basis van nieuwe ontwikkelingen en stellen we de prioriteiten voor het komende schooljaar vast, zoals beschreven in de schoolgids en het jaarplan. Twee keer per jaar evalueren we systematisch de leeropbrengsten van de groepen. Deze evaluaties, vastgelegd volgens de methodiek van groepsplanloos werken, leiden tot concrete vervolgacties. We vergelijken onze resultaten met de inspectiedoelen en schoolnormen. Het schooljaarverslag bevat een gedetailleerde verantwoording van deze opbrengsten en analyses, toegelicht in presentaties aan de MR en het bestuur. In het schooljaar 2020-2021 implementeren we een nieuw kwaliteitssysteem, gebaseerd op Via-4 en ondersteund door de digitale omgeving van WerkWijzer, om onze kwaliteitszorg verder te versterken.

Hoe waarborgt OBS Anne Frank de gestelde onderwijsdoelen?

Onze kwaliteitszorg is zowel cyclisch als systematisch, met een sterke focus op onderwijsinhoudelijke prioriteiten. De schoolleiding reflecteert continu op leeropbrengsten in relatie tot de leskwaliteit en bevordert de professionele ontwikkeling van het team. We hanteren de PDCA-cyclus (Plan, Do, Check, Act) als leidraad. Het schoolplan, opgesteld in samenwerking met het team, ouders en leerlingen vanuit het strategisch beleid, vormt de basis voor het jaarplan. Dit jaarplan wordt jaarlijks geëvalueerd met het team, en tussentijds met het team, de MR en het managementteam (MT). De leerresultaten worden gedocumenteerd in een 'verantwoordingdocument opbrengsten'. De samenhang tussen leerresultaten en de kwaliteit van het pedagogisch-didactisch handelen van leraren wordt nauwlettend gevolgd. Maandelijks overleg tussen de Intern Begeleider (IB) en de directie zorgt voor een helder beeld van de onderwijskwaliteit. De IB'ers, coördinatoren (HB en Didactisch handelen) en de directeur voeren jaarlijks gezamenlijk lesbezoeken uit, waarbij gestandaardiseerde kijkwijzers worden gebruikt. De uitkomsten van deze observaties worden verzameld en geanalyseerd om school-, groeps- en individuele aanpakken te bepalen, die vervolgens worden opgenomen in het jaar- en groepsplan. Tijdens het didactisch overleg bespreken teamleden de onderwijskwaliteit. Minimaal tweemaal per jaar, tijdens studiedagen, staan we stil bij de groepsresultaten. Groepsleerkrachten presenteren hun bevindingen, successen en uitdagingen, waarna collega's feedback geven en aanvullingen doen. De evaluatie van het jaarplan 2019-2020 en de vertaling naar verbeteracties voor het jaarplan 2020-2021 is mede gebaseerd op de analyse van de samenhang tussen leerresultaten en pedagogisch-didactisch handelen in het schooljaar 2018-2019.

Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Bij OBS Anne Frank zetten we ons in om onderwijsachterstanden vroegtijdig te voorkomen en te verminderen. Dit doen we door nauwe samenwerking met kinderopvangpartners en het consultatiebureau. Als school dragen wij de primaire verantwoordelijkheid voor het behalen van de onderwijsachterstandenbeleidsdoelen. Samen met gemeenten en kinderopvangorganisaties stellen we concrete resultaten vast voor voor- en vroegschoolse educatie (VVE), wat de kwaliteit van onze VVE-programma's waarborgt. Voor een gespecialiseerde invulling van onze peuterspeelgroep werken we samen met onze gewaardeerde partner Wasko. Zij zorgen voor een stimulerende en educatieve omgeving voor de allerkleinsten. **Voor- en Naschoolse Opvang Georganiseerd door Wasko** Onze school biedt faciliteiten voor voorschoolse opvang, waarbij Wasko de zorg draagt vanaf 7.00 uur. Leerlingen zijn welkom op school vanaf 08.15 uur, en ouders van kleuters kunnen hun kinderen vanaf dit tijdstip brengen. De naschoolse opvang wordt eveneens professioneel verzorgd door Wasko, zodat uw kind ook na schooltijd in een veilige en stimulerende omgeving verblijft.

Veelgestelde vragen

Welk extra aanbod biedt OBS Anne Frank aan voor jonge kinderen?

OBS Anne Frank biedt een diversiteit aan specifieke programma's en ondersteuning voor de jongste leerlingen. Dit omvat toegankelijke kinderopvangopties en gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om een solide basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan van uw kind. Via onze samenwerkingen zorgen we voor een naadloze overgang en een holistische ontwikkeling, waar zowel educatie als welzijn centraal staan.

OBS Anne Frank biedt een diversiteit aan specifieke programma's en ondersteuning voor de jongste leerlingen. Dit omvat toegankelijke kinderopvangopties en gespecialiseerde voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Deze programma's zijn ontworpen om een solide basis te leggen voor de verdere schoolloopbaan van uw kind. Via onze samenwerkingen zorgen we voor een naadloze overgang en een holistische ontwikkeling, waar zowel educatie als welzijn centraal staan.

Kinderopvang Services
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) & Peuteropvang
Integrale Kindcentra

Met welke partners werkt OBS Anne Frank samen voor het jonge kind programma?

OBS Anne Frank werkt nauw samen met Wasko, een vooraanstaande organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en educatie. Wasko is verantwoordelijk voor de inhoudelijke invulling en uitvoering van onze peuterspeelgroepen. Deze samenwerking met Wasko garandeert dat onze jongste leerlingen profiteren van hoogwaardige, op de ontwikkeling gerichte activiteiten. Het stelt ons in staat om een complete zorg en educatie te bieden, van de vroegste jaren tot aan de start van de basisschool.

OBS Anne Frank werkt nauw samen met Wasko, een vooraanstaande organisatie die gespecialiseerd is in kinderopvang en educatie. Wasko is verantwoordelijk voor de inhoudelijke invulling en uitvoering van onze peuterspeelgroepen. Deze samenwerking met Wasko garandeert dat onze jongste leerlingen profiteren van hoogwaardige, op de ontwikkeling gerichte activiteiten. Het stelt ons in staat om een complete zorg en educatie te bieden, van de vroegste jaren tot aan de start van de basisschool.

Team | OBS Anne Frank in Papendrecht | [2025] Schoolregister