Basisschool De Viermaster in Papendrecht

Het team van De Viermaster in Papendrecht

Current section: team
Van Der Palmpad 2
3351 Papendrecht

Zie hier hoe het team van De Viermaster is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Viermaster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past De Viermaster bij jullie?

Ontdek hoe goed De Viermaster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij De Viermaster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.9%)
Man (7.1%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Viermaster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (42.9%)
35-45 jaar (14.3%)
45-55 jaar (21.4%)
55-65 jaar (21.4%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij De Viermaster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Viermaster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van leerkrachten bij De Viermaster: Altijd doorlopend onderwijs

Bij Basisschool De Viermaster begrijpen we dat de continuïteit van het onderwijs cruciaal is voor uw kind. Mocht een leerkracht onverhoopt afwezig zijn, dan zetten wij ons volledig in om de best mogelijke onderwijsoplossing te bieden. Onze eerste prioriteit is altijd om de afwezigheid intern op te vangen. Dit kan betekenen dat een collega-leerkracht de lessen overneemt, of dat de leerlingen tijdelijk verdeeld worden over andere groepen. Zo zorgen we ervoor dat de leerlingen zo min mogelijk hinder ondervinden van de tijdelijke afwezigheid. Als interne oplossingen niet toereikend zijn, kijken we naar externe mogelijkheden. We kunnen bijvoorbeeld een leerkracht van een andere school binnen onze stichting (OPOPS) inzetten. Dit garandeert dat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft. In uitzonderlijke gevallen, en altijd in overleg met de bestuurder, kan gekozen worden voor onderwijs op afstand. De leerlingen ontvangen dan lesmateriaal, digitaal of op papier, om thuis aan te werken. Voor kinderen die thuis geen geschikte werkomgeving hebben, organiseren we opvang binnen de school, in aangewezen klassen. Zo blijft uw kind altijd ondersteund en betrokken bij het leerproces.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerlingen van De Viermaster zijn verdeeld over 12 groepen. Er zijn drie heterogene kleutergroepen (1/2). Elke groep heeft één of twee vaste leerkrachten. De groepsindeling (naam leerkracht(en) + groep) kunt u op onze website terugvinden.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool De Viermaster

6

Academische Groei: Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gerichte leerlingondersteuning
Gespecialiseerde Rekencoach voor rekenvaardigheden
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Specialist Jonge Kind voor optimale start
Interne Opleider voor continue schoolontwikkeling

Toelichting van de school:

Op basisschool De Viermaster zetten wij ons in voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Onze gespecialiseerde teamleden bieden gerichte ondersteuning op het gebied van taal en rekenen. Met expertise in meer- en hoogbegaafdheid zorgen we voor uitdagende leertrajecten. Bovendien bevorderen onze taalspecialisten en de specialist jonge kind een sterke basis. Onze interne opleider draagt bij aan de continue verbetering van ons onderwijs.

2

Sociaal-Emotioneel Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor sociaal-emotionele begeleiding
Getrainde teamleden in sociaal-emotionele ontwikkeling

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat centraal, daarom investeren we in sociaal-emotionele groei. Ons team is getraind in het Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD), een effectief preventieprogramma. Dit programma versterkt de sociaal-emotionele competenties van alle leerlingen, wat bijdraagt aan een positieve schoolervaring. Daarnaast zijn er gecertificeerde Rots en Water-trainers actief die leerlingen leren over zelfreflectie, zelfbeheersing, zelfvertrouwen en daadkracht.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor gedragsanalyses
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid voor uitdagende taken
Pedagogisch Educatief Professional voor ondersteuning

Toelichting van de school:

Wij bieden gerichte ondersteuning bij gedrag, werkhouding en taakaanpak om elke leerling succesvol te laten zijn. Onze Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid, verbonden aan Kidz-start, biedt externe expertise. Een van onze onderwijsassistenten heeft de training 'Gedragscompetent' afgerond en volgt nu de opleiding tot Pedagogisch Educatief Professional. Deze gespecialiseerde kennis stelt ons in staat om effectieve leerstrategieën te implementeren.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Vakdocent Bewegingsonderwijs voor gespecialiseerde lessen

Toelichting van de school:

De Viermaster stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen. Onze professionele vakdocent bewegingsonderwijs, aangesloten bij Fit-Kidz, verzorgt de lessen. Zij zorgen voor een doorlopende leerlijn, waardoor leerlingen zich optimaal kunnen ontwikkelen op dit gebied. Dit draagt bij aan een gezonde levensstijl en fysieke vaardigheid.

1

Medische Hulp en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Bedrijfshulpverleners (BHV) voor eerste hulp

Toelichting van de school:

Veiligheid en welzijn zijn prioriteit op De Viermaster. Onze school beschikt over meerdere gediplomeerde Bedrijfshulpverleners (BHV). Zij volgen jaarlijkse trainingen en zijn bekwaam in het verlenen van eerste hulp en het uitvoeren van medische handelingen. Dit zorgt voor een veilige omgeving waarin leerlingen zich volledig kunnen concentreren op hun ontwikkeling.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Kleine werkplekken op diverse plaatsen in het gebouw
Laptops en Tablets (Snappet)
Peuterspeelgroep
Buitenschoolse opvang

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op De Viermaster

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij Basisschool De Viermaster geloven we dat elk kind uniek is en recht heeft op onderwijs dat aansluit bij individuele behoeften. Passend onderwijs is de kern van onze aanpak, waarbij we nauw samenwerken binnen het onderwijslandschap om de beste leeromgeving te creëren. Veiligheid en acceptatie zijn fundamenteel voor optimale ontwikkeling. Daarom brengen we de specifieke onderwijsbehoeften van elke leerling in kaart. We stemmen instructie, verwerking, leertijd en pedagogische benadering af op wat uw kind nodig heeft om zowel cognitief als sociaal-emotioneel te excelleren. Verschillen zien we als kansen om ons onderwijs te verrijken en ieder kind te laten groeien. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe De Viermaster basisondersteuning en aanvullende hulp biedt, mede dankzij het samenwerkingsverband Drechtsteden. U vindt het volledige profiel op onze website: https://www.deviermaster.nl/. Leren gaat verder dan kennisoverdracht; het is ook bijdragen aan de maatschappij. Als openbare basisschool hanteren we kernwaarden als gelijkwaardigheid, sociale rechtvaardigheid en gemeenschapszin. Dit vertaalt zich in een omgeving waar elke leerling welkom is, respect centraal staat en actieve participatie wordt gestimuleerd. We leren kinderen van elkaars diverse culturele en levensbeschouwelijke achtergronden. Door ontmoeting en dialoog ontwikkelen leerlingen kritisch denkvermogen en leren ze hun eigen opvattingen te vormen. Dit draagt bij aan een harmonieuze samenleving en een inclusieve schoolomgeving. Onze school kenmerkt zich door eigentijds onderwijs met een breed aanbod aan vak- en vormingsgebieden. Ons team van bevlogen leerkrachten investeert continu in verdieping, met speciale aandacht voor gedrag en burgerschap. We geloven in de kracht van samenwerking onder het motto 'Together Everyone Achieves More' om het beste onderwijs te garanderen. Enkele van onze sterke punten in ondersteuning zijn: * Handelingsgericht werken * Lesgeven volgens het Expliciete Directe Instructie (EDI) model * Sterke samenwerking met partners zoals Samenwerkingsverband Drechtsteden, Leerplicht, Gemeente Papendrecht, en Sterk Papendrecht * Nauwe banden met de pedagogisch medewerkers van Kinderopvang Wasko * Inzet van onderwijsassistenten voor extra ondersteuning * Focus op sociaal-emotionele ontwikkeling en positief gedrag We streven ernaar om leerlingen zoveel mogelijk binnen hun vertrouwde sociale en woonomgeving te ondersteunen. Echter, er zijn grenzen aan de ondersteuning die wij kunnen bieden. Dit betreft met name ernstige gedragsproblemen die de groepsdynamiek significant beïnvloeden, onderwijskundige uitdagingen die onze expertise te boven gaan, of langdurige stagnatie in de ontwikkeling van basisvaardigheden zoals lezen en rekenen. Basisschool De Viermaster, onderdeel van Stichting OPOPS, werkt nauw samen met het speciaal (basis)onderwijs voor expertise-uitwisseling. Ons School OndersteuningsProfiel (SOP) schetst de geboden ondersteuning. Het lage verwijzingspercentage naar speciaal (basis)onderwijs, onder het landelijk gemiddelde, onderstreept onze effectiviteit en streven we aan te houden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Basisschool De Viermaster

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan 2020-2024?

Ons schoolplan voor de periode 2020-2024 legt de focus op diverse ontwikkelingsgebieden om een optimale leeromgeving te garanderen. We zetten vol in op Passend Onderwijs, zodat elke leerling de ondersteuning krijgt die nodig is om succesvol te zijn. Onze school streeft ernaar om resultaten te behalen die aansluiten bij de diverse achtergronden van onze leerlingenpopulatie. Daarnaast bieden we een curriculum dat gericht is op het bevorderen van actief burgerschap, sociale integratie en de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We werken continu aan een professionele kwaliteitscultuur binnen ons team en versterken het educatief partnerschap met u als ouders. Ook de samenwerking met onze kinderopvangpartner, Stichting Wasko Kinderopvang, is een belangrijk onderdeel van ons plan, met een focus op een integrale kindcentrale ontwikkeling.

Hoe bevordert De Viermaster actief burgerschap en sociale cohesie?

Met de aangescherpte wettelijke opdracht voor burgerschap per 1 augustus, verankeren we op De Viermaster de bijdrage aan actief burgerschap en sociale cohesie. Ons onderwijs is gericht op het ontwikkelen van kinderen tot sociaal vaardige, betrokken en zelfstandige individuen. We stimuleren hen om actieve deelnemers te zijn in de maatschappij, hun eigen mening te vormen en respect te tonen voor de mening van anderen, ongeacht culturele achtergrond of overtuiging. Kinderen leren samenwerken, krijgen kennis over de Nederlandse en Europese geschiedenis en de werking van onze democratische rechtsstaat. Tevens besteden we aandacht aan milieubewustzijn en de rol die ieder van ons speelt in het zorgdragen voor een duurzame toekomst.

Hoe waarborgt De Viermaster de kwaliteit van het onderwijs systematisch?

Het team van Basisschool De Viermaster is toegewijd aan het continu verbeteren van ons onderwijs, gedreven door onze passie voor het welzijn en de ontwikkeling van elke leerling. Onze verbeteringen richten zich zowel op het primaire proces in de klassen als op de algehele schoolorganisatie, inclusief strategisch beleid en personeelsontwikkeling. Om dit gestructureerd aan te pakken, hanteren we een interne kwaliteitszorgsystematiek die gebaseerd is op de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act). Deze cyclus stelt ons in staat om effectief te werken aan onze doelen door middel van continue planning, uitvoering, evaluatie en bijsturing. We stellen ons steeds de vragen: 'Doen we de juiste dingen?' en 'Doen we die dingen ook goed?', en onderbouwen onze acties met data en feedback.

Welke methoden gebruikt De Viermaster voor kwaliteitsverbetering en externe evaluatie?

De PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) vormt de kern van onze interne kwaliteitsverbetering, waarbij we jaarlijks ons jaarplan en scholingsplan evalueren en bijstellen in samenwerking met het team en de medezeggenschapsraad. Daarnaast hechten we veel waarde aan externe feedback. We bevragen regelmatig ouders, leerlingen en leraren via diverse enquêtes, zoals de ouderenquête, leerling- en lerarenvragenlijsten ('Leerling in Beeld') en metingen van sociale veiligheid. De resultaten van deze onderzoeken, die we zorgvuldig analyseren, stellen ons in staat om gerichte verbeterpunten te formuleren en ons onderwijs continu te optimaliseren, met als doel de best mogelijke leerervaring voor elk kind te garanderen.

Speciaal Basisonderwijs Aanbod voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Op Basisschool De Viermaster Papendrecht zetten we ons in voor optimale ontwikkeling van elk kind. Wij geloven in een sterke samenwerking met kinderopvangorganisaties, onderwijspartners en jeugdartsen om ontwikkelingsachterstanden vroegtijdig te signaleren en aan te pakken. Door open communicatie en gezamenlijke inspanningen creëren we een naadloze overgang van peuter naar kleuter, met gerichte ondersteuning waar nodig. Gemeente en schoolbesturen werken samen aan ambitieuze resultaten voor Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Deze samenwerking garandeert een continue focus op de kwaliteit van onze VVE-programma's. Dit draagt bij aan een solide basis voor alle jonge leerlingen, met speciale aandacht voor een doorlopende leerlijn. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren door middel van onze VVE-programma's en partnerschappen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Viermaster extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Viermaster biedt een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat specifieke programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een geïntegreerde peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om uw kind een vliegende start te geven. Ons doel is om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen voor te bereiden op een succesvolle schoolcarrière.

Ja, Basisschool De Viermaster biedt een uitgebreid aanbod voor jonge kinderen. Dit omvat specifieke programma's gericht op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en een geïntegreerde peuteropvang. Deze initiatieven zijn ontworpen om uw kind een vliegende start te geven. Ons doel is om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en hen voor te bereiden op een succesvolle schoolcarrière.

Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) en Peuteropvang in Papendrecht
Kindcentrum De Viermaster: Integrale Kinderopvang

Met welke partners werkt De Viermaster samen voor het jonge kind?

Basisschool De Viermaster werkt nauw samen met Stichting Wasko Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een hoogwaardige aansluiting tussen kinderopvang en basisschool. Wasko Kinderopvang deelt onze visie op een stimulerende en veilige omgeving voor jonge kinderen. Samen streven we naar een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs voor alle deelnemende kinderen.

Basisschool De Viermaster werkt nauw samen met Stichting Wasko Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een hoogwaardige aansluiting tussen kinderopvang en basisschool. Wasko Kinderopvang deelt onze visie op een stimulerende en veilige omgeving voor jonge kinderen. Samen streven we naar een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs voor alle deelnemende kinderen.

Team | De Viermaster in Papendrecht | [2025] Schoolregister