Daltonschool De Leilinde in Papendrecht

De resultaten van Daltonschool De Leilinde in Papendrecht

Current section: resultaten
Stellingmolen 186 - 188
3352 Papendrecht

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Daltonschool De Leilinde, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Daltonschool De Leilinde bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool De Leilinde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Beheersing Fundamenteel Niveau op De Leilinde

Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit niveau wordt getoetst in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Daltonschool De Leilinde.

Grafiek

Grafiek laden...

Succes met het Streefniveau op De Leilinde

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagend doel dat verder gaat dan de basisvaardigheden. Daltonschool De Leilinde streeft ernaar dat zoveel mogelijk leerlingen dit hogere niveau bereiken aan het einde van groep acht. Voor elke basisschool, waaronder De Leilinde, wordt door de inspectie een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld. Deze waarde is gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie van de school en geeft aan welk percentage leerlingen dit ambitieniveau naar verwachting zal behalen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Daltonschool De Leilinde?

Daltonschool De Leilinde hanteert een ambitieuze schoolnorm voor de doorstroom van leerlingen naar het voortgezet onderwijs. We streven ernaar dat 80% van onze leerlingen uitstroomt naar een VMBO-K leerweg of hoger. Daarnaast is het ons doel dat 70% van de leerlingen doorstroomt naar de VMGT-leerweg of een hoger niveau. Een belangrijk aspect van onze norm is dat 50% van de leerlingen een HAVO-advies of hoger ontvangt. Tot slot ambiëren we dat 20% van alle leerlingen uitstroomt naar het VWO. In het schooljaar 2023-2024 hebben we deze specifieke VWO-ambitie van 20% niet volledig behaald; het percentage lag op 9,52%. Alle andere gestelde ambities zijn echter wel gerealiseerd.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling op Daltonschool De Leilinde

Bij Daltonschool De Leilinde in Papendrecht creëren we een warm en veilig pedagogisch klimaat. Dit betekent dat we veel aandacht besteden aan de relaties tussen leerlingen, leerkrachten en ouders. We vinden het cruciaal dat elk kind zich veilig voelt en zich voluit durft te ontwikkelen. Om dit te bereiken, maken we effectief gebruik van de Kanjertraining. Deze bewezen methode leert kinderen respectvol met zichzelf, hun klasgenoten en de schoolomgeving om te gaan. We verwachten van ouders en leerkrachten dat zij, bij eventuele uitdagingen, constructieve oplossingen zoeken die voor iedereen positief uitpakken, zonder te handelen vanuit irritatie of angst. Veiligheid en zelfacceptatie staan centraal. Kinderen moeten zich prettig voelen op school, vrij van pesten of uitlachen. De Kanjertraining biedt praktische handvatten voor diverse sociale situaties. De kernwaarden van de Kanjertraining, zoals verwoord in het Kanjerdiploma, benadrukken zelfvertrouwen en positieve interactie: 'Hier ben ik. Het is goed dat ik er ben. Er zijn mensen die van mij houden. Niet iedereen vindt mij even aardig. Dat is niet erg.' Verder leren kinderen om te gaan met kritiek en hun gevoelens te uiten: 'Ik luister wel naar kritiek. Ik zeg wat ik voel en wat ik denk.' Bij aanhoudend vervelend gedrag leren ze afstand te nemen: 'Blijft iemand vervelend tegen mij doen? Dan haal ik mijn schouders op. Jammer dan.' De training moedigt aan tot positief gedrag: 'Doet iemand naar, dan doe ik niet mee. Ik gedraag me als een Kanjer. Want ik ben een Kanjer.'

Ontwikkel jezelf

Veilige leeromgeving

Samenwerken voor succes

Hoe bevordert Daltonschool De Leilinde de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Daltonschool De Leilinde streeft naar een stimulerend leef- en leerklimaat waar elke leerling en elk teamlid zich veilig en verbonden voelt. Een sterke sociale verbinding met onze school is essentieel voor een optimaal leer- en werkklimaat. We pakken bestaand sociaal onveilig gedrag actief aan en voorkomen dit door proactief sociaal wenselijk gedrag te stimuleren. Onze aanpak omvat duidelijke gedragsregels en onderwijs dat is afgestemd op de individuele leerbehoeften van elk kind. Het veiligheidsbeleid is er niet alleen om kinderen een veilige omgeving te bieden, maar ook om onze medewerkers een veilige werkplek te garanderen. De veiligheid van de kinderen die aan ons zijn toevertrouwd, heeft onze hoogste prioriteit. Uw vertrouwen wordt gewaarborgd door ons uitgebreide beleid en duidelijke protocollen.

Welke systemen gebruikt De Leilinde voor het monitoren van sociale vooruitgang?

Om de sociale vooruitgang van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maakt Daltonschool De Leilinde gebruik van de volgende registratievormen:

  • Kanvas
  • Leerling in Beeld

Met welke methodes voor sociaal-emotioneel leren werkt de school?

Daltonschool De Leilinde zet zich actief in voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van leerlingen door middel van:

  • Kanjer trainingen

Inspectierapport Daltonschool De Leilinde: Kwaliteit en Ontwikkeling

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Daltonschool De Leilinde. Wij streven naar uitstekend basisonderwijs en transparantie over onze prestaties. Dit rapport geeft inzicht in de kwaliteit van ons onderwijs en de ontwikkeling van onze leerlingen. Lees meer over onze aanpak en hoe wij continu werken aan verbetering voor alle kinderen op onze school.

Resultaten | Daltonschool De Leilinde in Papendrecht | [2025] Schoolregister