Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer in Oude-Tonge

De resultaten van Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer in Oude-Tonge

Current section: resultaten
Julianastraat 13
3255 Oude-Tonge

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van de Nobelaer

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage fungeert als de landelijke signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief de Nobelaer. Op onze school zien we dat 98.31% van de leerlingen dit cruciale niveau bereikt, wat ruim boven de landelijke norm van 85% ligt. Dit toont de sterke basis die onze leerlingen meekrijgen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitieuze Leerdoelen voor Onze Leerlingen

Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan het fundamentele niveau, met als doel een hogere academische prestatie te behalen aan het einde van groep acht. Dit niveau is essentieel voor een succesvolle doorstroom naar het voortgezet onderwijs. Voor elke basisschool wordt door de inspectie een specifiek streefniveaupercentage vastgesteld, gebaseerd op de eigen leerlingpopulatie. Dit percentage dient als de unieke signaleringswaarde voor het behalen van het streefniveau op school. Bij Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer bereikt 57.06% van de leerlingen het streefniveau, wat een uitstekend resultaat is en de ambitie van onze school weerspiegelt om leerlingen optimaal voor te bereiden op hun toekomst.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer?

Basisschool de Nobelaer in Oude-Tonge staat bekend om de uitstekende voorbereiding van haar leerlingen voor het voortgezet onderwijs. De feedback van middelbare scholen is consistent positief; leerlingen van De Nobelaer worden als goed voorbereid ervaren. Deze pagina biedt een gedetailleerd overzicht van de schooladviezen die de leerlingen van groep 8 ontvangen. De adviezen sluiten naadloos aan bij de diverse niveaus binnen de brugklassen van het voortgezet onderwijs, wat zorgt voor een soepele overgang.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Persoonsvorming op Basisschool De Nobelaer

Basisschool De Nobelaer in Oude-Tonge biedt elk kind een inspirerende, uitdagende en veilige omgeving voor kwalitatief hoogstaand basisonderwijs. Wij geloven in het bevorderen van eigenaarschap over het eigen leerproces, wat kinderen optimaal voorbereidt op een succesvolle toekomst. Onze aanpak stimuleert kinderen om vol vertrouwen de wereld tegemoet te treden, gewapend met opgedane ervaring, kennis en vaardigheden. Dit alles onder het motto 'Samen werken, samen genieten'. Ons onderwijs is doordacht en verbindt hoofd, hart en handen. Het hoofd staat voor het denken in kansen en mogelijkheden, zowel voor nu als voor de toekomst. Het hart omvat een brede ontwikkeling met oog voor ieders unieke talenten. De handen reiken wij uit om leerlingen te begeleiden naar een veelbelovende toekomst.

Competentieontwikkeling

Positieve Relaties

Zelfstandigheid en Autonomie

Hoe bevordert Basisschool De Nobelaer de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Een sterke sociale ontwikkeling is cruciaal voor de groei van een kind tot een zelfstandige volwassene. Op De Nobelaer focussen we niet alleen op kennisoverdracht, maar ook op gezamenlijke successen, respect, saamhorigheid en een positieve schoolse sfeer. Wij gebruiken de zeven eigenschappen van Covey ('The 7 Habits of Highly Effective People') om leerlingen voor te bereiden op de maatschappij en hun persoonsvorming te stimuleren. Voor het monitoren van de sociaal-emotionele ontwikkeling in de groepen 3 tot en met 8, maken we gebruik van IEP Hart & Handen. Dit geeft inzicht in de tevredenheid van leerlingen, hun leerproces en creatieve capaciteiten. In de kleuterklassen (groep 1 en 2) volgen we de sociaal-emotionele ontwikkeling nauwgezet via het observatiesysteem 'Mijn Kleutergroep'.

Welke methodieken worden ingezet voor het registreren van sociale opbrengsten op De Nobelaer?

Basisschool De Nobelaer hanteert specifieke registratiemethodieken om de sociale opbrengsten van leerlingen effectief in kaart te brengen. Dit helpt ons om de sociaal-emotionele groei te volgen en waar nodig te ondersteunen. De gehanteerde registratievormen omvatten de Sociaal Emotionele Vragenlijst, IEP Hart & Handen voor de midden- en bovenbouw, en 'Mijn Kleutergroep' voor de onderbouw. Deze tools bieden waardevolle inzichten in de ontwikkeling van elke leerling.

  • Sociaal Emotionele Vragenlijst
  • IEP Hart & Handen
  • Mijn Kleutergroep

Welke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Nobelaer?

Op Basisschool De Nobelaer stimuleren we de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen actief met behulp van bewezen methodieken. We streven ernaar kinderen belangrijke levensvaardigheden mee te geven. Onze primaire methode voor sociaal-emotioneel leren is 'The 7 Habits of Highly Effective People' van Stephen Covey. Deze aanpak helpt kinderen om proactief te zijn, doelen te stellen, prioriteiten te beheren, samen te werken en zichzelf continu te verbeteren.

  • Covey (the leader in me)

Onderwijsinspectie Rapport: De Nobelaer Oude-Tonge Beoordeeld

De Onderwijsinspectie voert regelmatig diepgaande onderzoeken uit naar de kwaliteit van het onderwijs op basisscholen. Voor Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer in Oude-Tonge zijn de resultaten positief beoordeeld, wat aangeeft dat de onderwijsdoelen effectief worden nagestreefd. Het meest recente inspectierapport, gebaseerd op een bezoek in oktober 2019, bevestigt de sterke prestaties van de school. De inspecteur concludeerde dat de resultaten geen aanleiding geven tot nader onderzoek, een indicatie van een stabiele en kwalitatief hoogwaardige onderwijsomgeving. Ouders en geïnteresseerden kunnen het volledige inspectierapport en aanvullende informatie over de school vinden op de officiële website van de Onderwijsinspectie.

Resultaten | Rooms Katholieke Basisschool de Nobelaer in Oude-Tonge | [2025] Schoolregister