School met de Bijbel De Ark in Oud-Vossemeer

Het team van School met de Bijbel De Ark in Oud-Vossemeer

Current section: team
Burg Versluijsstraat 14
4698 Oud-Vossemeer

Zie hier hoe het team van School met de Bijbel De Ark is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van School met de Bijbel De Ark. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past School met de Bijbel De Ark bij jullie?

Ontdek hoe goed School met de Bijbel De Ark bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij School met de Bijbel De Ark zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.9%)
Man (15.1%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij School met de Bijbel De Ark. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (60%)
45-55 jaar (0%)
55-65 jaar (20%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (6.8%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (29.9%)
45-55 jaar (19.5%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.3%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij School met de Bijbel De Ark werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (16.7%)
Management (16.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor School met de Bijbel De Ark gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling van Onderwijspersoneel bij De Ark Oud-Vossemeer

Wij begrijpen dat een stabiele leeromgeving essentieel is voor uw kind. Bij School met de Bijbel De Ark zetten we ons maximaal in om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen, zelfs bij uitval van leerkrachten. Onze prioriteit ligt bij het intern oplossen van personeelstekorten. We zetten onze toegewijde onderwijsassistenten in en verdelen leerlingen tijdelijk over andere groepen. Dit zorgt ervoor dat uw kind altijd onderwijs blijft ontvangen in een veilige en gestructureerde omgeving. In uitzonderlijke situaties, waar interne oplossingen niet volstaan, kan het voorkomen dat een groep leerlingen tijdelijk thuis is. We communiceren hierover altijd proactief en transparant met ouders, zodat u op de hoogte bent van de situatie en eventuele aanpassingen in het lesprogramma.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool De Ark

2

Extra Ondersteuning Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Op basisschool De Ark monitoren onze toegewijde intern begeleider en leerkrachten nauwgezet de voortgang van uw kind op het gebied van taal en rekenen. Indien nodig maken we gebruik van het expertise netwerk binnen Lilthora, waar onze intern begeleider deel van uitmaakt. Samen met u bespreken we de mogelijkheden voor extern advies of gespecialiseerde begeleiding, om zo de leerontwikkeling optimaal te ondersteunen. Onze school beschikt tevens over specialisten voor meer- en hoogbegaafdheid. De intern begeleider coördineert ook de verrijkingsklas voor getalenteerde leerlingen van de Thoolse scholen binnen Lilthora.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal bij Basisschool De Ark. Onze intern begeleider werkt nauw samen met de leerkrachten om de behoeften van uw kind te signaleren en te ondersteunen. We benutten actief ons netwerk binnen Lilthora, waar onze intern begeleider deel van uitmaakt. Dit stelt ons in staat om, in overleg met u, professioneel advies in te winnen en passende begeleiding te organiseren wanneer dit nodig is voor het welzijn van uw kind.

2

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Voor een optimale gedragsmatige ontwikkeling, een positieve werkhouding en effectieve taakaanpak biedt Basisschool De Ark gespecialiseerde ondersteuning. De intern begeleider en leerkrachten evalueren samen met u de voortgang en eventuele uitdagingen van uw kind. Door gebruik te maken van het brede netwerk binnen Lilthora, waaronder de expertise van onze intern begeleider, kunnen we aanvullende ondersteuning bieden. Indien gewenst, faciliteren we in samenspraak met u extern advies of begeleiding om uw kind optimaal te laten presteren. Onze intern begeleider is tevens actief als leerkracht van de verrijkingsklas, die op woensdagen plaatsvindt voor getalenteerde leerlingen binnen de regio.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool De Ark besteedt aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van elk kind. Onze intern begeleider evalueert de individuele behoeften en zoekt, in overleg met u, naar passende oplossingen. We maken gebruik van het expertise netwerk binnen Lilthora om de juiste externe hulp in te schakelen wanneer dit nodig is voor de schoolse begeleiding van uw kind. Dit netwerk biedt waardevolle ondersteuning. Daarnaast werken we samen met externe specialisten, zoals logopedisten en fysiotherapeuten, die op school zelf oefeningen kunnen uitvoeren met de leerlingen die zij begeleiden, wat de toegankelijkheid ten goede komt.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Voor aspecten van medische zorg en persoonlijke verzorging op school, werkt Basisschool De Ark nauw samen met ouders. We bekijken per leerling welke ondersteuning mogelijk en wenselijk is, om zo aan individuele behoeften te voldoen. Het is belangrijk te weten dat onze school niet bevoegd is voor specifiek medisch handelen. De intern begeleider zal daarom altijd in samenspraak met u en een externe specialist de mogelijkheden op school bespreken. We voeren open gesprekken met u over de invulling van deze zorg, waarbij we streven naar de best mogelijke ondersteuning binnen de schoolse setting.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
8
Totaal specialisten
8
Unieke specialismen

Maatwerk en extra ondersteuning voor elke leerling

Onze aanpak voor individuele begeleiding

Op School met de Bijbel De Ark bieden we een stimulerende leeromgeving waar elk kind zich optimaal kan ontwikkelen. We staan open voor kinderen met specifieke ondersteuningsbehoeften en stellen de individuele behoefte van uw kind centraal. Samen kijken we naar de mogelijkheden die onze school kan bieden om uw kind de juiste begeleiding te geven. Onze toewijding aan uw kind betekent dat we per leerling bekijken welke ondersteuning passend is. Hierbij houden we rekening met de unieke onderwijsbehoeften, de groepsdynamiek en de expertise van onze leerkrachten. We werken nauw samen met het Samenwerkingsverband Kind-op-1 en schakelen indien nodig deskundige ambulante begeleiders in. Deze specialisten adviseren onze leerkrachten en intern begeleider over de specifieke leerbehoeften en kenmerken van uw kind. We ontvangen ook ondersteuning van de schoolbegeleidingsdienst voor specifieke vragen over onderwijs en ontwikkeling. Dit alles doen we om te zorgen dat uw kind de best mogelijke begeleiding krijgt. Mocht de basisondersteuning onverhoopt niet volstaan, dan gaan we direct met u, de leerkracht en de intern begeleider in gesprek. Uw inbreng is cruciaal; samen vinden we de beste weg vooruit en bespreken we de vervolgstappen. Openheid en eerlijkheid vormen de basis van onze samenwerking, altijd met het welzijn en de ontwikkeling van uw kind als prioriteit. Welke ondersteuning heeft uw kind nodig om te groeien en zich prettig te voelen op school? Deze vragen stellen we onszelf en u voortdurend. Elk kind is uniek en verdient een persoonlijke aanpak. Ontdek de mogelijkheden op School met de Bijbel De Ark, waar we samen bouwen aan de toekomst van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Onze Kwaliteitszorg: Ontwikkeling en Visie van De Ark

Welke ambitieuze doelen streeft School met de Bijbel De Ark na in het schoolplan?

Voor het schooljaar 2025-2026 richt School met de Bijbel De Ark zich op het versterken van de medeverantwoordelijkheid van leerlingen bij hun eigen leerproces. Onze onderwijsvisie vormt de basis voor een praktisch plan dat gericht is op de verdere uitwerking van talentontwikkeling. Dit sluit naadloos aan bij onze projectmatige aanpak met VierKeerWijzer, waarin meervoudige intelligentie centraal staat. Daarnaast beschikken we over een actueel burgerschapsdocument, conform het vernieuwde toezichtskader. Binnen Lithora werken we actief samen in een ontwikkelteam burgerschap en verfijnen we onze methoden voor resultaatmeting, waarbij we kiezen voor zowel formele als informele evaluaties. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze jongste leerlingen (groep 1-2) implementeren we een nieuw leerlingvolgsysteem. We evalueren dit jaar de effectiviteit en besluiten of dit systeem ook wordt ingezet voor het monitoren van cognitieve, spel- en motorische leerlijnen. Eventuele aanpassingen in ons aanbod worden hierop afgestemd. Onze taalvisie is herijkt met een nieuwe methode voor spelling en grammatica voor groep 4-5 (Taaljacht). We verbinden taalbeschouwingsdoelen aan de projecten van VierKeerWijzer en evalueren onze werkwijze dit schooljaar om afspraken te borgen. Voor het verbeteren van begrijpend lezen passen we de methode Close Reading toe in alle groepen (1-8) en volgen we interne scholing van onze specialist. Technisch lezen wordt gestimuleerd met LIST lezen en een rijke leesomgeving, ondersteund door externe expertise. De resultaten op het gebied van rekenen, taal en lezen overtreffen de signaleringswaarden van de inspectie en het landelijk gemiddelde. De nieuwe kerndoelen voor digitale technologie zijn geïntegreerd in ons curriculum. Momenteel vinden er oriënterende gesprekken plaats tussen het bestuur en de gemeente over de toekomst van ons schoolgebouw, met oog op renovatie of nieuwbouw.

Hoe garandeert School met de Bijbel De Ark het behalen van haar onderwijsdoelen?

De realisatie van onze school- en jaarplan doelen wordt continu besproken tijdens teamvergaderingen. Elk jaarplan bevat concrete activiteiten, zoals gerichte scholing, onderzoek en praktische uitvoering, om onze ambitieuze doelen te bereiken. De bewaking van de kwaliteit is hierbij essentieel en wordt vastgelegd in logboeken en borgingsdocumenten. Deze plannen worden jaarlijks geëvalueerd en waar nodig bijgesteld, altijd in een sfeer van openheid en samenwerking, met als primair doel excellent onderwijs voor elke leerling. We hanteren de PDCA-cyclus (Plan-Do-Check-Act) om onze processen continu te verbeteren. Regelmatige klassenbezoeken door de directeur en Intern Begeleider (IB-er) en voortgangsbesprekingen op diverse niveaus zorgen voor een proactieve aanpak. Binnen onze administratiesystemen, Parnassys en Leeruniek, volgen we nauwgezet de vorderingen van alle leerlingen, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel vlak. Toetsresultaten, zowel methode-gebonden als methode-onafhankelijk, worden grondig geanalyseerd, waarna concrete vervolgacties worden geformuleerd. Regelmatige overleggen vinden plaats tussen leerkrachten onderling, leerkrachten en de IB-er, de IB-er en de directeur, en met het bestuur en de kwaliteitsmedewerker. Dit waarborgt een consistente en effectieve aanpak. Via schoolanalyse in Parnassys leggen we schoolbrede conclusies en actiepunten vast. Wij leggen verantwoording af aan de Medezeggenschapsraad (MR), de ouders, het schoolbestuur en de Onderwijsinspectie, wat ons commitment aan transparante kwaliteitszorg onderstreept.

Optimale Start: Ons Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

School met de Bijbel De Ark investeert in een naadloze overgang voor uw kind met ons uitgebreide programma voor jonge kinderen. We werken nauw samen met de kerngroep Oud-Vossemeer voor een consistente en stimulerende leerervaring. Jaarlijks organiseren we bijeenkomsten met leerkrachten van groep 1-2, leidsters van buitenschoolse opvang (BSO) en medewerkers van peuterspeelzalen. Tijdens deze sessies bespreken we de nieuwste ontwikkelingen op het gebied van Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE). Dit waarborgt een doorlopende leerlijn van de voorschoolse periode naar de eerste schooljaren. Ons gezamenlijke borgingsdocument, dat jaarlijks wordt bijgewerkt, zorgt voor continuïteit in onze aanpak. We organiseren regelmatig gezamenlijke activiteiten die de ontwikkeling van jonge kinderen bevorderen. Ons onderwijs is afgestemd op de specifieke onderwijsbehoeften en kenmerken van elke jonge leerling, met korte communicatielijnen voor het welzijn van uw kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft onze basisschool voor jonge kinderen?

Onze basisschool biedt een breed scala aan extra ondersteuning en stimulerende activiteiten speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een sterke basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière.

Onze basisschool biedt een breed scala aan extra ondersteuning en stimulerende activiteiten speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen. Dit omvat een focus op Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een sterke basis te leggen voor hun verdere schoolcarrière.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang
Samenwerking met leerkrachten van groep 1-2
Samenwerking met kinderopvangorganisaties
Nauwe banden met peuterspeelzalen

Met welke partners werkt onze school samen voor het programma voor jonge kinderen?

School met de Bijbel De Ark onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met lokale partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. Hieronder vallen de peuterspeelzaal 'De Pluus' en kinderopvang 'St. Anthonius'.

School met de Bijbel De Ark onderhoudt waardevolle samenwerkingsverbanden met lokale partners om de ontwikkeling van jonge kinderen te optimaliseren. Hieronder vallen de peuterspeelzaal 'De Pluus' en kinderopvang 'St. Anthonius'.

Peuterspeelzaal De Pluus
Kinderopvang St. Anthonius
Team | School met de Bijbel De Ark in Oud-Vossemeer | [2025] Schoolregister