Basisschool IKC Regenboog afd. Onderwijs in Oss

Het team van IKC Regenboog afd. Onderwijs in Oss

Current section: team
Lijsterlaan 2
5348 Oss

Zie hier hoe het team van IKC Regenboog afd. Onderwijs is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van IKC Regenboog afd. Onderwijs. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past IKC Regenboog afd. Onderwijs bij jullie?

Ontdek hoe goed IKC Regenboog afd. Onderwijs bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij IKC Regenboog afd. Onderwijs zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij IKC Regenboog afd. Onderwijs. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (6.3%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (18.8%)
45-55 jaar (12.5%)
55-65 jaar (31.3%)
&ge;65 jaar (6.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij IKC Regenboog afd. Onderwijs werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (69.2%)
Direct ondersteunend personeel (23.1%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor IKC Regenboog afd. Onderwijs gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Onderwijsondersteuning: Ziektevervanging op IKC Regenboog

Op IKC Regenboog Oss garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde teamleden. Of het nu gaat om ziekte of professionele ontwikkeling, wij zetten ons in om uw kind de best mogelijke leerervaring te bieden. Daarom hebben we een flexibel systeem van onderwijsondersteuning ingericht. Bij afwezigheid van een leerkracht doen we een beroep op een pool van flexibel inzetbare collega's. Deze professionals zijn nauw verbonden aan onze school of andere scholen binnen ons onderwijscluster, waardoor ze direct vertrouwd zijn met onze onderwijsaanpak en pedagogische visie. Hun kennis van onze schoolcultuur zorgt voor een soepele overname en minimale verstoring. Indien er onverhoopt geen directe vervanger beschikbaar is, hanteren we binnen ons SAAM*-netwerk een reeks proactieve maatregelen om onderwijsdoorgang te waarborgen. Dit zorgt ervoor dat uw kind altijd de aandacht en begeleiding krijgt die het verdient, met de focus op een stabiele leeromgeving. Onze afspraken voor ziektevervanging omvatten diverse opties: een parttime leerkracht wordt benaderd voor vervanging. Een onderwijsassistent, LIO-stagiair of ambulante collega kan de lesgroep overnemen, onder supervisie van een aanwezige leerkracht. Groepen kunnen tijdelijk samengevoegd of verdeeld worden over andere klassen. Een leerkracht kan ook de groep van een afwezige collega overnemen, mits er voor zijn eigen groep een vervanger wordt geregeld. Daarnaast kunnen gespecialiseerde leerkrachten of externe partners ingeschakeld worden voor specifieke vervangingstaken. In uitzonderlijke gevallen, waarbij geen vervanging mogelijk is, wordt een lesgroep een dag vrijgesteld. Bij herhaaldelijke vrijstellingen wordt een alternatieve lesgroep aangewezen om de impact te minimaliseren. Ons primaire doel is het minimaliseren van onderbrekingen en het garanderen van een kwalitatieve lesdag voor elke leerling.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Als uitgangspunt hanteren wij zoveel mogelijk homogene groepen. Echter het aantal kinderen kan invloed hebben op de samenstelling van de groepen. Het kan daarom voorkomen dat wij met één of enkele combinatiegroepen werken. In de jaarbijlage van de schoolgids leest u hierover actuele informatie.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Onderwijs Specialisten voor Extra Ondersteuning

3

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Taalspecialist

Toelichting van de school:

Op IKC Regenboog Oss zetten we vol in op taal en rekenen. Onze gespecialiseerde leerkrachten, waaronder een rekencoördinator en taalcoördinator, bieden gerichte ondersteuning. Daarnaast beschikt ons team over een VVE-leraar en docenten met NT2-expertise voor optimale taalverwerving. Onze paramedische partners in het gebouw, zoals logopedisten, denken proactief mee met de taalontwikkeling van uw kind.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Familiecontactpersoon

Toelichting van de school:

Voor de sociaal-emotionele groei van uw kind staat ons team klaar. Onze intern begeleider en familiecontactpersoon zijn gespecialiseerd in gedrag en bieden waardevolle ondersteuning aan zowel leerlingen als ouders. De aanwezigheid van paramedische partners, zoals ergotherapeuten, in ons gebouw faciliteert vroegtijdige signalering en ondersteuning bij sociaal-emotionele vraagstukken.

3

Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Ergotherapeut
Familiecontactpersoon

Toelichting van de school:

IKC Regenboog Oss ondersteunt een positieve ontwikkeling op het gebied van gedrag en werkhouding. Onze intern begeleider en familiecontactpersoon bieden gespecialiseerde begeleiding en ouderondersteuning. De samenwerking met paramedische professionals, zoals ergotherapeuten, in ons pand helpt ons om proactief in te spelen op uitdagingen rondom gedrag en effectieve leerstrategieën.

5

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Fysiotherapeut
Ergotherapeut
Logopedist
Familiecontactpersoon

Toelichting van de school:

Wij bevorderen de motorische en lichamelijke ontwikkeling van alle leerlingen op IKC Regenboog Oss. Onze intern begeleider en familiecontactpersoon bieden ondersteuning, aangevuld door onze paramedische partners. In ons centrum werken fysiotherapeuten, ergotherapeuten en logopedisten nauw met ons samen. Deze samenwerking stelt ons in staat om vroegtijdig te adviseren en te interveniëren op het gebied van fysieke vaardigheden en welzijn.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen rondom medische handelingen en persoonlijke verzorging, schakelen wij deskundigen in vanuit het samenwerkingsverband. Zo garanderen we passende zorg en ondersteuning waar nodig.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
13
Totaal specialisten
13
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Uw Kind op IKC Regenboog

Gedetailleerde Uitleg van Onze Onderwijsaanpak

IKC Regenboog en Passend Onderwijs: Een Combinatie voor Optimale Groei. Op IKC Regenboog in Oss bieden we elke leerling de kans om zich optimaal te ontwikkelen. Wanneer een kind extra ondersteuning nodig heeft, starten we altijd een open gesprek met u als ouder. Samen met onze intern begeleider onderzoeken we welke onderwijsaanpak het beste past bij de individuele leerbehoeften. Zo zorgen we ervoor dat elk kind de juiste begeleiding krijgt om succesvol te zijn. Ons Samenwerkingsverband: Passend Onderwijs Regio 30.06. IKC Regenboog is trots lid van samenwerkingsverband Passend Onderwijs regio 30.06. Via hun website, www.swvpo3006.nl, kunt u meer informatie vinden over hun werkwijze. Dit verband stelt ons in staat om voor elk kind een passende onderwijsplek te garanderen, binnen of buiten onze school. Passend Onderwijs: Wat Betekent Het? Passend onderwijs zorgt ervoor dat het onderwijs aansluit bij de unieke ontwikkeling van elk kind, ook als er behoefte is aan extra ondersteuning. Vaak kan de leerkracht dit al bieden, geholpen door de intern begeleider. Is er meer nodig, dan schakelen we de expertise van SAAM* in. Zij zijn de directe schakel naar het samenwerkingsverband voor aanvullende ondersteuning. Deze ondersteuning kan bestaan uit extra hulp op school, een tijdelijke plaatsing op speciaal basis- of speciaal onderwijs. De wet passend onderwijs verplicht schoolbesturen om voor elke leerling een geschikte plek te vinden. Hoewel we streven naar oplossingen binnen onze regio, kan zeer specialistische hulp soms een uitzondering vormen. Meer over de wet vindt u op www.passendonderwijs.nl. Onze Visie op Passend Onderwijs: Kindgericht en Nabij. De behoeften van het kind staan centraal in onze visie op passend onderwijs. Wij geloven in een positieve benadering en streven ernaar dat elk kind zich veilig en gestimuleerd voelt om te leren. De schoolbesturen hebben gezamenlijk afspraken gemaakt over de basiszorg die elke school biedt. Wij zetten sterk in op deze ‘basisondersteuning’, wat betekent dat passend onderwijs primair plaatsvindt in de eigen klas, bij de eigen leerkracht, binnen IKC Regenboog. Afspraken over extra ondersteuning benadrukken snelheid, efficiëntie, nabijheid en samenwerking met ouders en externe partners. Het Ondersteuningsteam (OT) op IKC Regenboog: Samen Sterk. Elke school, inclusief IKC Regenboog, beschikt over een ondersteuningsteam. Dit team, bestaande uit de leerkracht, intern begeleider en familiecontactpersoon, werkt nauw samen. Indien nodig, worden ook externe professionals zoals jeugdprofessionals van Basisteam Jeugd en Gezin of gedragsexperts betrokken. Samen met u als ouders stellen we een concreet ondersteuningsplan op dat binnen onze school wordt uitgevoerd. Als de extra ondersteuning niet het gewenste resultaat oplevert, organiseren we een multidisciplinair overleg (MDO). Hierin wordt bepaald welke verdere stappen nodig zijn. Voor kinderen die arrangementen vanuit het samenwerkingsverband ontvangen, stellen we een ontwikkelingsperspectief op. Dit document beschrijft de onderwijsbehoeften, het uitstroomperspectief en het passende aanbod. Schoolondersteuningsprofiel (SOP): Transparantie over Ondersteuning. Ouders kunnen in het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van IKC Regenboog precies lezen welke onderwijsondersteuning wij bieden. Dit profiel is opgesteld om u te informeren over ons aanbod en is tevens te vinden op onze website. Medezeggenschap: Ouders en Leraren Denken Mee. Uw stem telt! Ouders en medewerkers zijn vertegenwoordigd in de Ondersteuningsplanraad (OPR) van ons samenwerkingsverband. De OPR speelt een cruciale rol door instemming te verlenen aan het Ondersteuningsplan en als gesprekspartner op te treden voor het bestuur van het samenwerkingsverband. Toekomstgericht: Samenwerken aan Ondersteuning. Wij streven naar een sterke, preventieve samenwerking met u als ouders en met onze partners, zowel binnen als buiten IKC Regenboog. Door handelingsgericht te werken, willen we de ondersteuning aan uw kind continu verbeteren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan voor Excellent Onderwijs

Wat zijn de belangrijkste doelen in ons schoolplan?

IKC Regenboog Oss: Kleurrijke Toekomstplannen voor Elk Kind Ons schoolplan voor het komende jaar focust op het ontwikkelen van de 'beste versie van onszelf' voor elk kind. We streven ernaar elk kind op IKC Regenboog persoonlijk te zien en zijn of haar leefwereld te begrijpen. We bieden opvang en onderwijs die écht deugt. Onze professionals reflecteren continu op hun pedagogische en didactische aanpak. De diverse expertise binnen ons team wordt optimaal benut. Onze prioriteiten liggen bij het versterken van het taalaanbod en het optimaliseren van de doorlopende leerlijnen en effectieve didactiek (EDI) bij rekenen. We onderhouden actieve verbindingen met ouders en de omgeving. Samen dragen we zorg voor een veilige speel- en leeromgeving en bieden we naschools aanbod voor kinderen uit de Schadewijk. Laten we samen de toekomst nog kleurrijker maken!

Hoe realiseert IKC Regenboog Oss haar onderwijsdoelen?

Centraal staan de CES-principes bij SAAM* scholen. De gemeenschappelijke principes van de Coalition of Essential Schools (CES) vormen onze inspiratiebron binnen SAAM*. Deze principes fungeren als een spiegel voor de onderwijskwaliteit op de SAAM*-scholen. Het werken met deze principes creëert verbinding tussen de scholen en stelt ons in staat gezamenlijk normen voor onderwijskwaliteit te bepalen. We hanteren hoge verwachtingen en alle collega's zijn betrokken bij de schoolresultaten. We zijn trots op onze prestaties en laten zien waar we voor staan en waar we goed in zijn. SAAM*-scholen passen openheid toe door bij elkaar te kijken. Dit doen we onder andere via interne audits, een soort eigen inspectiebezoek. Collega's van andere SAAM*-scholen beoordelen of we onze doelen bereiken. Stellen we de juiste vragen? Voeren we ze correct uit? Is dit meetbaar, merkbaar of zichtbaar voor anderen? We zijn transparant over wat goed gaat, wat verbetering behoeft en waar nog ontwikkelingspotentieel ligt. Al onze bevindingen zijn te lezen in onze SAAM&vattingen op onze website. Continue Kwaliteitsborging binnen IKC Regenboog. Binnen IKC Regenboog zetten we ons continu in voor ontwikkeling en verbetering. Jaarlijks stellen we gezamenlijk een SAAM*-procesondersteunend document op, waarin alle verbeteringen en ambities voor opvang, onderwijs, personeel, kwaliteitszorg en financiën zijn vastgelegd. De vakcoördinatoren en managementteam sturen de ontwikkelingen aan en voeren deze uit, in samenwerking met de vakgroepen. Dit bevordert eigenaarschap en eigen verantwoordelijkheid. De kwaliteitszorgagenda is geïntegreerd in het jaarrooster en de zorgcyclus. Hierdoor worden onderwijsresultaten en de onderwijspraktijk op groeps-, bouw- en onderwijsniveau cyclisch en resultaatgericht geanalyseerd en geëvalueerd. Teamleden en het management rapporteren tweemaal per jaar de voortgang in het SAAM*-procesondersteunend document. Deze managementrapportage wordt besproken in de kindcentrumraad. Op basis van deze rapportages wordt een Saam&Vatting opgesteld, die alle bevindingen en resultaten in één oogopslag toont. Professionele Ontwikkeling van Onze Experts. De ondersteuning van kinderen staat centraal in ons onderwijs. Elk kind heeft recht op kwalitatief hoogstaand onderwijs. Om ervoor te zorgen dat onze collega's optimaal kunnen voldoen aan de onderwijsbehoeften van de kinderen, hanteren we een integraal personeelsbeleid. Onze leraren en onderwijsondersteunend personeel volgen waar nodig aanvullende trainingen. Net als de kinderen, leren onze medewerkers ook voortdurend bij. Het is essentieel dat teamleden blijven investeren in hun deskundigheid. Naast scholing op specifieke vakgebieden zoals taal en rekenen, bieden we ook trainingen op het gebied van gedrag, pedagogisch klimaat en klassenmanagement. Hierbij wordt altijd gekeken naar de specifieke behoeften van de groep en/of de individuele collega.

Ontdek Ons Uitgebreide Programma voor Jonge Kinderen in Oss

Toelichting van de school

IKC Regenboog Oss is een Integraal Kindcentrum waar we een naadloze overgang bieden tussen opvang en onderwijs voor uw kind. Onze focus ligt op een rijk en stimulerend basisonderwijs. Daarnaast biedt AVEM-kinderopvang uitstekende dagopvang voor de allerkleinsten (0-4 jaar), gezellige peuterwerkzaamheden (2-4 jaar) en plezierige buitenschoolse opvang (4-13 jaar). Ontdek meer over het complete aanbod van AVEM-kinderopvang op hun website. Wij zorgen voor een consistente en warme leeromgeving, van de eerste opvangdagen tot aan het basisonderwijs, binnen ons IKC Regenboog. Meer details over ons onderwijsaanbod vindt u op www.avem-kinderopvang.nl.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod heeft IKC Regenboog Oss voor peuters en kleuters?

IKC Regenboog Oss biedt een rijk en gevarieerd extra aanbod, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit programma is erop gericht om jonge kinderen een fantastische start te geven in hun educatieve reis. Ons aanbod sluit aan bij de behoeften van peuters en kleuters en bevordert spelenderwijs leren en ontdekken. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind kan groeien en zich optimaal kan ontwikkelen.

IKC Regenboog Oss biedt een rijk en gevarieerd extra aanbod, speciaal ontworpen voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit programma is erop gericht om jonge kinderen een fantastische start te geven in hun educatieve reis. Ons aanbod sluit aan bij de behoeften van peuters en kleuters en bevordert spelenderwijs leren en ontdekken. We creëren een veilige en stimulerende omgeving waar elk kind kan groeien en zich optimaal kan ontwikkelen.

Integraal Kindcentrum Oss

Met welke partners werkt IKC Regenboog Oss samen voor het jonge kind programma?

IKC Regenboog Oss werkt nauw samen met AVEM kinderopvang om een compleet en doorlopend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming tussen dagopvang, peuterwerk en ons basisonderwijs. Door deze samenwerking kunnen we een consistente en kwalitatief hoogwaardige educatieve ervaring bieden, vanaf de jongste jaren tot en met het basisonderwijs. Bezoek de website van AVEM kinderopvang voor meer informatie over hun diensten en onze gezamenlijke visie.

IKC Regenboog Oss werkt nauw samen met AVEM kinderopvang om een compleet en doorlopend aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming tussen dagopvang, peuterwerk en ons basisonderwijs. Door deze samenwerking kunnen we een consistente en kwalitatief hoogwaardige educatieve ervaring bieden, vanaf de jongste jaren tot en met het basisonderwijs. Bezoek de website van AVEM kinderopvang voor meer informatie over hun diensten en onze gezamenlijke visie.

Team | IKC Regenboog afd. Onderwijs in Oss | [2025] Schoolregister