Daltonschool De Polderhof in Oss

Het team van Daltonschool De Polderhof in Oss

Current section: team
Kersenlaan 1
5345 Oss

Zie hier hoe het team van Daltonschool De Polderhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Daltonschool De Polderhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Daltonschool De Polderhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Daltonschool De Polderhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Daltonschool De Polderhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 73.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (73.7%)
Man (26.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Daltonschool De Polderhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (5.6%)
25-35 jaar (22.2%)
35-45 jaar (38.9%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Daltonschool De Polderhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.8%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Daltonschool De Polderhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Invulling Onderwijsondersteuning op Daltonschool De Polderhof

Op Daltonschool De Polderhof zorgen we ervoor dat het onderwijs zoveel mogelijk ononderbroken doorgaat, zelfs bij afwezigheid van een leerkracht. Of het nu gaat om ziekte of professionele ontwikkeling, wij zetten flexibel inzetbare collega's in. Deze professionals zijn nauw verbonden aan onze school of andere scholen binnen ons cluster, waardoor ze onze Daltonvisie en werkwijzen uitstekend kennen. Ondanks de uitdagingen van het lerarentekort, streven we ernaar om altijd passende oplossingen te vinden voor de klasopvang. We maken gebruik van de expertise van onze eigen teamleden en stagiaires van de Pabo en het ROC. Als erkende academische opleidingsschool ontvangen we veel talentvolle studenten die direct kunnen bijspringen. Onze onderwijsassistenten spelen eveneens een cruciale rol in het waarborgen van de continuïteit. Indien nodig kunnen klassen tijdelijk worden samengevoegd om de beschikbare leerkrachten optimaal in te zetten. In uitzonderlijke situaties, en als laatste redmiddel, kan het voorkomen dat ouders geïnformeerd worden over mogelijke aanpassingen in het lesrooster. Gelukkig konden we dit scenario de afgelopen jaren succesvol vermijden, dankzij de collegiale inzet en flexibiliteit van ons gehele team.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Daltonschool De Polderhof: Ons Team van Specialisten

7

Taal- en Rekenspecialisten voor Academische Groei

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider met focus op leerontwikkeling
Orthopedagoog voor pedagogische ondersteuning
Rekenspecialist voor rekenvaardigheid
Hoogbegaafdheidsspecialist voor uitdagende leerlingen
Taalspecialist voor taalontwikkeling
Logopedist voor spraak- en taalontwikkeling
Ondersteuningsspecialist SWV3006 voor brede hulpvragen

Toelichting van de school:

Daltonschool De Polderhof biedt gespecialiseerde ondersteuning met een toegewijd team van zeven experts. Onze specialisten werken nauw samen om zowel leerlingen als leerkrachten proactief te begeleiden. Het laagdrempelige schoolondersteuningsteam bespreekt casuïstiek en ontwikkelt effectieve interventies om elke leerling optimaal te laten presteren op het gebied van taal en rekenen.

3

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor sociaal gedrag
Hoogbegaafdheidsspecialist voor sociale vaardigheden
Ondersteuningsspecialist SWV3006 voor sociaal welzijn

Toelichting van de school:

Binnen ons schoolondersteuningsteam coördineert onze gedragsspecialist de aanpak voor sociaal-emotionele ontwikkeling. Dit team biedt gerichte begeleiding aan leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij hun sociaal-emotionele welzijn. Samen met de hoogbegaafdheidsspecialist en de ondersteuningsspecialist SWV3006 zorgen we voor een veilige en ondersteunende omgeving waar kinderen floreren.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimalisatie

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist voor gedragsmanagement
Hoogbegaafdheidsspecialist voor studiemethoden
Ondersteuningsspecialist SWV3006 voor leerstrategieën

Toelichting van de school:

Onze gedragsspecialist is een sleutelfiguur binnen het schoolondersteuningsteam, gespecialiseerd in gedrag en werkhouding. Wij zetten de expertise van deze specialist, samen met de hoogbegaafdheidsspecialist en de ondersteuningsspecialist SWV3006, in om de taakaanpak van leerlingen te verbeteren. Dit leidt tot een effectievere leerervaring en een positieve schoolse ontwikkeling voor alle kinderen.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Logopedist voor fysieke communicatie
Vakleerkracht Gymnastiek voor bewegingsonderwijs
Ondersteuningsspecialist SWV3006 voor motorische ondersteuning

Toelichting van de school:

Daltonschool De Polderhof faciliteert de motorische ontwikkeling met gespecialiseerde hulp. Onze interne logopediste biedt laagdrempelige ondersteuning bij communicatie-uitdagingen. Via ons Samenwerkingsverband (SWV3006) en het Expertise Centrum (SEC) brengen we externe expertise op het gebied van motorische ontwikkeling naar school. Onze vakleerkracht gymnastiek draagt bij aan de lichamelijke fitheid en coördinatie van de leerlingen.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Bedrijfshulpverleners (BHV) voor noodsituaties
Eerste Hulp Bij Ongelukken (EHBO)ers voor directe zorg

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over een team van gekwalificeerde bedrijfshulpverleners (BHV) en EHBO'ers die paraat staan voor noodgevallen. Voor specifieke medische zorg werken we samen met externe professionals om te voldoen aan de behoeften van leerlingen met medische aandoeningen. Daltonschool De Polderhof streeft ernaar een inclusieve omgeving te bieden waar alle kinderen, inclusief zij met medische zorg, zich welkom en ondersteund voelen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
18
Totaal specialisten
18
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Aula met podium
Twee grote schoolpleinen
Apart lokaal voor ploeteronderwijs en ontdekkers
Ruimte voor zelfstandig werken
Lokaal voor creatieve vakken

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Daltonschool De Polderhof

Ontdek Ons Uitgebreide Ondersteuningsaanbod

Het SchoolOndersteuningsTeam (SOT) van Daltonschool De Polderhof Ons SchoolOndersteuningsTeam (SOT) is essentieel voor het bieden van laagdrempelige en effectieve hulp aan onze leerlingen. Binnen het SOT bundelen we de expertise van al onze specialisten en onderwijsassistenten. Samen analyseren we individuele ondersteuningsvragen. We bepalen welke hulp we intern kunnen bieden en wanneer we externe expertise vanuit het samenwerkingsverband inschakelen. Karen van Workum (coördinatie groep 1-4) en Dimphy van Hal (coördinatie groep 5-8) leiden dit team. Gerichte Leesbegeleiding bij Dyslexie en Leesproblemen Daltonschool De Polderhof hanteert een gestructureerd protocol voor dyslexie en leesproblemen. Kinderen die extra ondersteuning nodig hebben bij het lezen, of bij wie dyslexie vermoed wordt, ontvangen doelgerichte en intensieve leesbegeleiding. Ploeteronderwijs: Leren door Doorzettingsvermogen Wij geloven dat 'leren leren' net zo cruciaal is als rekenen of taal. Veel kinderen leren dit vanzelf, maar sommigen hebben moeite met het omgaan van fouten en het opnieuw proberen. Op ons 'Ploeterplein' oefenen deze kinderen specifiek deze vaardigheden. Juist door bewust te 'ploeteren' – iets doen wat inspanning vereist – ontwikkelen ze doorzettingsvermogen. Voor hoogbegaafde leerlingen bieden we daarnaast compacten en verrijken in de klas, met programma's zoals MindXperience en HB-challenges. De Ontdekkers: Praktijkgericht Leren voor Talentvolle Kinderen Onze speciale klas, De Ontdekkers, is er voor kinderen uit unit 7/8 met een sterk talent voor praktische vaardigheden. Deze leerlingen leren het best door te doen en te ervaren, minder via traditionele theorie. Met een maximale groepsgrootte van 10 leerlingen, richten we ons op praktische opdrachten. Vaak gaan we op bezoek bij bedrijven of nodigen we professionals uit, zodat de leerstof direct in de praktijk wordt gebracht. Dit helpt hen hun interesses en talenten te ontdekken en essentiële levensvaardigheden te ontwikkelen, zoals zelfstandig boodschappen doen of fietsen naar een bestemming.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Schoolplan van Daltonschool De Polderhof

Welke ambitieuze doelen staan in ons schoolplan?

Ons uitgebreide schoolplan, beschikbaar op onze website, schetst de strategische visie voor de komende vier jaar. Jaarlijks prioriteren we specifieke focusgebieden om onze onderwijskwaliteit continu te verbeteren. Voor het komende schooljaar richten we ons met het gehele team op essentiële pijlers zoals actief burgerschap, verdiept taalonderwijs, krachtig rekenonderwijs en positieve gedragsontwikkeling. Deze kerndoelen worden nauwgezet vastgelegd in ons 'Voornemen en Verantwoorden' document.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelen en meten we succes?

De voortgang en het behalen van onze gestelde doelen worden jaarlijks geëvalueerd middels een grondige zelfevaluatie. Zowel de initiële doelstelling als de uiteindelijke verantwoording zijn transparante processen die gedeeld worden met de Medezeggenschapsraad (MR) en het bestuur van onze stichting. Daarnaast communiceren we openlijk met alle ouders en betrokkenen via onze jaarlijkse 'SAAM&vatting'. Dit document, dat zowel fysiek op school als online wordt gepubliceerd, biedt een gedetailleerd inzicht in de belangrijkste activiteiten en behaalde resultaten van het afgelopen schooljaar.

Ontdek Ons Stimulerende Aanbod voor Jonge Kinderen | Daltonschool De Polderhof

Toelichting van de school

Daltonschool De Polderhof biedt een thematisch en samenhangend onderwijsconcept voor de jongste leerlingen. Wij geloven dat spelenderwijs leren de krachtigste basis legt voor optimale ontwikkeling. Thema's worden zorgvuldig gekozen om aan te sluiten bij de belevingswereld van jonge kinderen. Het onderwijs is zo ingericht dat elk kind activiteiten op eigen niveau kan ervaren, met een focus op het ontwikkelen van essentiële vaardigheden. We zorgen voor een naadloze overgang naar groep 3/4 door nauwe afstemming met collega's. Ons aanbod is gebaseerd op ontwikkelingsgerichte principes. Leerkrachten ontwerpen en ontwikkelen het onderwijs, waarbij activiteiten gekoppeld worden aan duidelijke leerdoelen. We hebben hoge verwachtingen van elk kind en bieden gerichte instructie waar nodig, terwijl we ruimte laten voor ontdekking en zelfstandigheid. Welbevinden staat centraal; we investeren actief in de relatie met elk kind. Binnen gestelde kaders krijgen kinderen de vrijheid om eigen keuzes te maken. Ons onderwijs is planmatig, met een tweejarenplanning voor thema's en jaarlijks terugkerende activiteiten. Dagritmekaarten helpen kinderen de dagstructuur te begrijpen, waarbij zowel leerkracht als kinderen meebeslissen over de planning. Kinderen spelen met diverse materialen, waaronder realistische objecten uit de echte wereld. Waar mogelijk moedigen we hen aan om zelf spelmateriaal te creëren, wat hun creativiteit en probleemoplossend vermogen stimuleert. Afwisselend werken kinderen individueel, in kleine groepen of gezamenlijk. Interactie met medeleerlingen, volwassenen en de omgeving is de basis van ons leren. We bevorderen dit door samenwerking in thematische hoeken, mee te spelen en gesprekken aan te gaan, zowel binnen als buiten de klas. Onze taalrijke en uitdagende leeromgeving is betekenisvol ingericht met diverse hoeken, waarin het actuele thema prominent zichtbaar is. De tentoongestelde werken van de kinderen tonen hun creativiteit en groeiende autonomie. Dagelijkse observaties bieden waardevolle inzichten in de ontwikkeling van elk kind. Het leerproces is net zo belangrijk als het eindproduct. Observatieresultaten worden vastgelegd in ons themaplan en de ontwikkeling op leerlijnen wordt geregistreerd in ons leerlingvolgsysteem, beide bronnen sturen ons onderwijs continu bij.

Veelgestelde vragen

Biedt Daltonschool De Polderhof extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Daltonschool De Polderhof biedt aanvullende programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en werkt samen met peuteropvangfaciliteiten om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor jonge kinderen.

Ja, Daltonschool De Polderhof biedt aanvullende programma's gericht op voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en werkt samen met peuteropvangfaciliteiten om een doorlopende ontwikkelingslijn te garanderen voor jonge kinderen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Daltonschool De Polderhof samen voor het jonge kind?

Daltonschool De Polderhof onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterwerk Polderhof, een initiatief dat zich inzet voor een uitstekende voorbereiding op de basisschool.

Daltonschool De Polderhof onderhoudt een waardevolle samenwerking met Peuterwerk Polderhof, een initiatief dat zich inzet voor een uitstekende voorbereiding op de basisschool.

Team | Daltonschool De Polderhof in Oss | [2025] Schoolregister