Basisschool De Lockaert in Oss

Het team van Basisschool De Lockaert in Oss

Current section: team
Bessenlaan 50 - 52
5345 Oss

Zie hier hoe het team van Basisschool De Lockaert is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Lockaert. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool De Lockaert bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool De Lockaert bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool De Lockaert zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Lockaert. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool De Lockaert werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (8.3%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Lockaert gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Drama
Handvaardigheid

Vervangingsbeleid Basisschool De Lockaert: Zorg voor Continuïteit

Continuïteit in onderwijs is essentieel bij Basisschool De Lockaert. Ons protocol voor personeelsvervanging zorgt ervoor dat uw kind altijd les krijgt van gekwalificeerde professionals. We zijn aangesloten bij een regionale vervangingspool en maken gebruik van gespecialiseerde vakdocenten via Qrabbl en CPV Ingenium. Bij onvoorziene afwezigheid van leerkrachten streven we ernaar om direct een passende vervanging te regelen. Ons uitgangspunt is altijd het waarborgen van het dagelijkse lesprogramma. Mocht er echter toch een tekort aan reguliere invallers zijn voor kortdurend ziekteverlof, dan volgen we een zorgvuldig stappenplan om de impact op de leerlingen te minimaliseren. Dit plan omvat het benaderen van duo-collega's en parttimers, het inzetten van onderwijs- en klassenassistenten onder supervisie, en het aanvragen van ambulante leerkrachten. Ook (LIO-)stagiaires kunnen, onder begeleiding, bijspringen om de continuïteit te waarborgen. In uitzonderlijke situaties, waarbij zelfs deze maatregelen ontoereikend zijn, kan de klas tijdelijk worden opgedeeld. Als laatste redmiddel en voor maximaal één dag, kan het voorkomen dat kinderen niet naar school kunnen komen. Mocht dit zich herhalen, dan onderzoeken we alternatieve oplossingen. Indien ouders geen opvang kunnen regelen, biedt de school opvang aan tegen de geldende tarieven van de plaatselijke buitenschoolse opvang.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning: Specialisten op Basisschool De Lockaert

7

Taal, Rekenen en Ontwikkeling: Onze specialisten

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider De Lockaert
Gecertificeerd Rekenspecialist
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Gespecialiseerde Taalspecialist
Cultuureducatie Coördinator (ICC-er)
Specialist Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Deskundige Jonge Kind Specialist

Toelichting van de school:

Onze zeven toegewijde specialisten coachen ons onderwijsteam actief op hun expertisegebieden. Ze zorgen voor de voortdurende actualisatie van ons beleid op het gebied van taalverzorging, lezen, rekenen, hoogbegaafdheid en sociaal-emotionele ontwikkeling. Deze specialisten, samen met de intern begeleider, voeren klassenobservaties uit en houden leergesprekken met leerlingen. Dit biedt gerichte ondersteuning aan de groepsleerkracht voor leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Ouders worden altijd vooraf geïnformeerd over deze observaties en gesprekken.

5

Sociaal-Emotionele Groei: Begeleiding op maat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist De Lockaert
Intern Begeleider
Expert Meer- en Hoogbegaafdheid
Schoolbrede Rots en Watertrainer
Gecertificeerd Groepsgeluk Trainer

Toelichting van de school:

Onze vijf specialisten dragen bij aan een positief sociaal-emotioneel klimaat binnen de school. Zij coachen het team en observeren de groepsdynamiek om het schoolbeleid te optimaliseren. Deze deskundigen zorgen ervoor dat ons beleidsplan altijd up-to-date is en sluit aan bij de actuele ontwikkelingen binnen het onderwijs.

2

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur en Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist De Lockaert
Intern Begeleider

Toelichting van de school:

Basisschool De Lockaert hanteert schoolbreed de 'Taakspel' methode, visueel weergegeven op ons databord. Deze aanpak wordt jaarlijks in elke groep geïmplementeerd om de taakgerichte werkhouding van leerlingen te stimuleren. Daarnaast creëren we een positieve groepsdynamiek met de 'Gouden Weken' aan het begin van het schooljaar. Door middel van sociogrammen monitoren we de groepsvorming en identificeren we waar gerichte ondersteuning van de groepsleerkracht of de specialist Sociaal Emotionele Ontwikkeling nodig is. De specialist SEO kan klassenobservaties uitvoeren en interventies toepassen, zoals Rots en Water lessen of Groepsgeluklessen. In groep 5 verzorgt de specialist SEO een specifiek programma van 8 sociale vaardigheidstrainingen. We werken continu aan verbetering met behulp van ons databord en groepsvergaderingen. Elke groep stelt gedrags-, leer- en eventueel taakspeldoelen vast. Ons schooldatabord toont de voortgang van schoolbrede doelen en routines, die tijdens maandopeningen met de kinderen worden besproken.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Gymdocent (Sport Expertise Centrum SEC)

Toelichting van de school:

Alle leerlingen van Basisschool De Lockaert genieten tweemaal per week van professionele gymlessen, verzorgd door een gediplomeerde gymdocent van het Sport Expertise Centrum (SEC). Daarnaast is er wekelijks een tussenschools sportaanbod. Na schooltijd biedt SEC dagelijks diverse sportactiviteiten aan voor alle kinderen uit de wijk Ussen. Twee keer per jaar voeren we een Motorische Quickscan (MQ scan) uit bij alle leerlingen. Leerlingen die hierbij extra ondersteuning nodig hebben, ontvangen na schooltijd Motorische Remedial Teaching (MRT) van de SEC-gymdocent.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn van uw kind

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool De Lockaert bieden we geen gespecialiseerde medische zorg of ondersteuning bij persoonlijke verzorging aan. Voor specifieke behoeften op dit gebied verwijzen we u graag door naar de juiste externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
15
Totaal specialisten
15
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Logopediepraktijk Oss
NT2 begeleiding
Avem naschoolse opvang

Extra Ondersteuning op Basisschool De Lockaert Oss

Ons Passend Onderwijs Beleid Uitgelegd

Basisschool De Lockaert biedt op maat gemaakte ondersteuning voor elke leerling. Ons uitgangspunt is dat elk kind het onderwijs ontvangt dat aansluit bij zijn of haar unieke behoeften en talenten. We streven ernaar dit zoveel mogelijk te realiseren binnen onze vertrouwde schoolomgeving, dicht bij huis. Een sterke basis met kwalitatief goed onderwijs en een solide ondersteuningsstructuur zijn hierbij essentieel. Wanneer deze basis goed op orde is, vermindert de behoefte aan individuele, extra ondersteuning. Filios Scholengroep verbetert continu de basisondersteuning door middel van het programma 'Goed onderwijs is geen toeval'. Dit initiatief is gericht op het waarborgen van een hoog onderwijsniveau voor alle leerlingen. Samenwerking voor Passend Onderwijs bij De Lockaert Om onze visie op passend onderwijs te realiseren, werken ouders, leerkrachten en externe professionals nauw samen. Als een kind tijdelijk extra begeleiding nodig heeft, zoals intensievere schoolse hulp of ondersteuning van gespecialiseerde experts, dan speelt Samenwerkingsverband Primair Onderwijs 30 06 een belangrijke rol. Binnen dit samenwerkingsverband hebben scholen voor regulier basisonderwijs, speciaal basisonderwijs (SBO) en speciaal onderwijs (SO) gezamenlijke afspraken gemaakt over de invulling van passend onderwijs. Hierbij staat het kind, in verbinding met de leerkracht en de klas, altijd centraal. BS De Lockaert is aangesloten bij samenwerkingsverband 30-06. Indien onze school niet de benodigde ondersteuning kan bieden, zoeken we binnen dit verband naar passende oplossingen en begeleiding. De groepsleerkracht en de intern begeleider zijn uw eerste aanspreekpunten voor vragen over de ontwikkeling van uw kind. Zij informeren u graag over de mogelijke vervolgstappen en ondersteuningsmogelijkheden, zoals beschreven in het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) van BS De Lockaert. Onze ondersteuning is gestructureerd in drie fasen. Het interne ondersteuningsteam, bestaande uit de intern begeleider, ouders en een bovenschoolse deskundige, komt zes keer per jaar bijeen om leerlingdossiers te bespreken. Meer informatie hierover is te vinden op de website van 30-06. Op De Lockaert geloven we dat iedereen welkom is en unieke talenten bezit die bijdragen aan de maatschappij. In open gesprekken met ouders brengen we de ontwikkeling van de leerling in kaart om te bepalen of onze school de juiste omgeving kan bieden voor optimale groei. Als een kind moeite heeft om aansluiting te vinden bij de groep of als leerkrachten zich handelingsverlegen voelen, is het noodzakelijk om externe expertise in te schakelen. Deze ondersteuning kan zowel binnen als buiten de schoolmuren plaatsvinden. Het welzijn van het kind in relatie tot de leerkracht en de groep is hierbij leidend, en elke situatie vraagt om een maatwerkoplossing. Informatie over Passend Onderwijs via Ouder- en Jeugdsteunpunt 30 06 Voor vragen over passend onderwijs, advies of een luisterend oor, kunt u terecht bij de school van uw kind of bij het Ouder- en Jeugdsteunpunt 30 06. De website www.ouderjeugdsteunpunt3006.nl biedt toegankelijke en begrijpelijke informatie over passend onderwijs. U vindt er antwoorden op veelgestelde vragen voor zowel het basis- als voortgezet onderwijs, uitleg van belangrijke begrippen en nuttige links. Voor specifieke vragen kunt u direct contact opnemen met het Ouder- en Jeugdsteunpunt 30 06. Toekomstig Aanbod aan Extra Ondersteuning Onze Ambities voor Verbetering Door voortdurende professionalisering van ons team via het Filios Leerhuis, ontwikkelen we gespecialiseerde ondersteuning die perfect aansluit bij de onderwijsbehoeften van onze leerlingen. We stimuleren samenwerking binnen leerteams, waarbij het team 'Continu verbeteren' zich richt op de implementatie van ons digitale portfolio en databord. Dit versterkt het eigenaarschap van elke leerling over zijn of haar leerproces. Leerkrachten ontvangen coaching voor effectieve groepsvergaderingen, leergesprekken en directe instructie. Externe Hulp Tijdens Schooltijd Indien externe instanties uw kind behandelen of begeleiden, is het raadzaam om afspraken zoveel mogelijk na schooltijd te plannen. Dit minimaliseert de verstoring van het onderwijsproces en respecteert de leerplicht. We begrijpen echter dat externe instanties soms beperkte mogelijkheden hebben. Wanneer u toch een afspraak tijdens schooltijd plant, vragen wij u hierbij rekening te houden met de schooltijden en dit ter goedkeuring voor te leggen aan de directie, conform het protocol 'Externe Leerlingenzorg onder Schooltijd'. Beeldcoaching voor Verbeterde Leerlingenzorg Beeldcoaching is een effectieve methode waarbij video-opnamen worden ingezet om de leerlingenzorg te optimaliseren. Deze aanpak helpt bij vragen rondom de interactie tussen leerling en leerkracht. Korte video-opnamen van de klas worden gemaakt en vervolgens met de betreffende leerkracht besproken. De gemaakte opnamen worden uitsluitend voor dit doel gebruikt en vertrouwelijk behandeld. De Plusklas: Verrijking voor Getalenteerde Leerlingen Filios Scholengroep biedt bovenschoolse Plusklassen aan, met het motto 'Leren leven, Leren leren, Leren denken'. In deze Plusklas werken kinderen, samen met ouders en hun eigen leerkracht, aan negen kerncompetenties: zelfvertrouwen, zelfstandigheid, samenwerking, communicatie, leren leren, doorzettingsvermogen, organisatie, probleemoplossing, denkvermogen, oefenvermogen en reflectie. De Plusklas is een waardevolle aanvulling op het reguliere onderwijs. Het biedt kinderen met vergelijkbare capaciteiten de kans om samen te werken met gelijkgestemde leeftijdsgenoten aan hun persoonlijke ontwikkeling. Het lesaanbod is afgestemd op hun specifieke niveau. Kinderen die in aanmerking komen voor de Plusklas, worden geïdentificeerd op basis van hoogbegaafdheid. De definitieve plaatsing wordt bepaald door een toelatingscommissie, na een gezamenlijke aanmelding door de leerkracht en ouders volgens de vastgestelde procedure.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Lockaert Oss

Welke Educatieve Doelen Bevat Ons Schoolplan?

Bij Basisschool De Lockaert in Oss streven we naar 'Goed onderwijs is geen toeval' en 'Continu verbeteren'. We hanteren hoge verwachtingen, een positief pedagogisch klimaat en gestructureerde routines in zowel de klas als de school. Onze focus ligt op effectieve lessen volgens de EDI-methode, waarbij we begrijpen hoe leren optimaal verloopt. Databorden in de school tonen onze doelen en successen aan leerlingen, team en ouders. Elk jaar stellen we een gedragsdoel en een leerdoel vast, eventueel aangevuld met een taakspeldoel. Alle schoolbrede doelen en ons ontwikkelproces zijn gedetailleerd beschreven in ons schoolplan en jaarplan, de ruggengraat van onze educatieve visie.

Hoe Realiseren Wij Onze Educatieve Doelstellingen?

De Lockaert in Oss werkt continu aan de verbetering van ons onderwijs, met speciale aandacht voor de onderwijskwaliteit. Deze voortdurende ontwikkeling is vastgelegd in ons Schoolplan, dat elke vier jaar wordt geactualiseerd en dient als leidraad voor onze educatieve groei. Een meerjarenplan koppelt de concrete doelen uit het schoolplan aan de tijdlijn en toont onze ontwikkelingsfase. Jaarlijks stellen we een gedetailleerd jaarplan en een jaarplanner op. Het jaarplan focust op teamdoelen, gelinkt aan de visie van 'Goed onderwijs is geen toeval' en de Filios Scholengroep ambities. Dit werkdocument wordt gedurende het schooljaar door onze vier leerteams verrijkt en beschrijft het ontwikkelproces vanuit De Lockaert's unieke perspectief. Elk teamlid draagt bij binnen een van de vier gespecialiseerde leerteams: 1. Taalverzorging/Lezen, 2. Rekenen/Wiskunde, 3. Continu Verbeteren, en 4. Digitale Geletterdheid. Deze teams formuleren, in overleg met het voltallige team, doelen die in het jaarplan worden opgenomen. Via de PDSA-cyclus (Plan, Do, Study, Act) documenteren we het ontwikkelproces en evalueren dit jaarlijks met het team en de Medezeggenschapsraad (MR). De didactische en sociaal-emotionele resultaten van onze leerlingen meten en evalueren we tweemaal per jaar. Groepsleerkrachten evalueren ook tweemaal per jaar de groepsbegeleidingsplannen. Op basis van de leerlingvolgsystemen (Mijn kleutergroep voor groep 1/2 en Cito-LiB voor groep 3-8) en sociaal-emotionele metingen, vinden er tweemaal per jaar leerlingbesprekingen plaats tussen de zorgcoördinator en de groepsleerkracht. Bovendien organiseren we tweemaal per jaar groepsbreed overleg met hulpvragen en houden we zes intervisiemomenten per bouw voor collegiale ondersteuning en kennisdeling.

Ontdek Ons Programma voor Jonge Kinderen op Basisschool De Lockaert

Toelichting van de school

Op Basisschool De Lockaert verwelkomen we jonge kinderen met open armen in onze drie bruisende kleutergroepen. Zodra uw kind de leeftijd van 3 jaar en 9 maanden bereikt, ontvangt u een persoonlijke uitnodiging voor een intakegesprek. Tijdens dit gesprek bespreken we alle praktische informatie en stemmen we de wenmomenten zorgvuldig op elkaar af, zodat uw kind zich snel thuis voelt. Voordat uw kleuter vier jaar wordt, mag hij of zij al volop komen spelen en leren tijdens vijf ochtenden in de kleutergroep. Onze thematische aanpak zorgt voor een rijke leeromgeving die aansluit bij de natuurlijke nieuwsgierigheid van jonge kinderen. Om de ontwikkeling van onze vierjarige kleuters optimaal te ondersteunen en een naadloze overgang te garanderen, werken we nauw samen met Avem Kinderopvang en Peuterwerk. Deze samenwerking omvat een warme overdracht, waarbij de beginsituatie en de specifieke onderwijsbehoeften van elk kind worden besproken. Hierdoor kunnen wij een doordacht en op maat gemaakt aanbod bieden. Onze zorgcoördinator voert desgewenst voorafgaand observaties uit om de unieke onderwijsbehoeften van uw kind nauwkeurig in kaart te brengen. Dit alles draagt bij aan een soepele en prettige overgang van de voorschoolse voorziening naar Basisschool De Lockaert. Daarnaast organiseren we wekelijks een speciale peuter-kleutergym. Onder begeleiding van een ervaren vakdocent gym krijgen peuters en kleuters hierbij les. Dit verkleint de stap van de voorschoolse opvang, zoals Avem, naar onze basisschool en zorgt ervoor dat de peuters alvast vertrouwd raken met onze schoolomgeving.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Lockaert extra activiteiten voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool De Lockaert heeft een divers aanbod aan extra activiteiten speciaal voor jonge kinderen. Dit omvat NT2-ondersteuning in de kleutergroepen voor kinderen die extra taalondersteuning nodig hebben, naschoolse sportactiviteiten toegankelijk voor alle leerlingen in de wijk, en wekelijkse peuter-kleutergymlessen gegeven door een gespecialiseerde gymdocent van SEC.

Ja, Basisschool De Lockaert heeft een divers aanbod aan extra activiteiten speciaal voor jonge kinderen. Dit omvat NT2-ondersteuning in de kleutergroepen voor kinderen die extra taalondersteuning nodig hebben, naschoolse sportactiviteiten toegankelijk voor alle leerlingen in de wijk, en wekelijkse peuter-kleutergymlessen gegeven door een gespecialiseerde gymdocent van SEC.

NT2-ondersteuning in kleutergroepen voor anderstalige nieuwkomers
Naschoolse sportactiviteiten voor alle wijkbewoners
Peuter-kleutergym verzorgd door gymdocent SEC

Met welke partners werkt Basisschool De Lockaert samen voor het jonge kind-programma?

Basisschool De Lockaert werkt nauw samen met Avem Kinderopvang en De Scharrelboerderij om een rijke en ondersteunende leeromgeving te creëren voor jonge kinderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en een afgestemd onderwijsaanbod.

Basisschool De Lockaert werkt nauw samen met Avem Kinderopvang en De Scharrelboerderij om een rijke en ondersteunende leeromgeving te creëren voor jonge kinderen. Deze samenwerkingen zorgen voor een soepele overgang en een afgestemd onderwijsaanbod.

Avem Kinderopvang
De Scharrelboerderij
Team | Basisschool De Lockaert in Oss | [2025] Schoolregister