
De resultaten van Basisschool De Lockaert in Oss
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Basisschool De Lockaert, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Basisschool De Lockaert bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Lockaert bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald: Kernvaardigheden voor Succes op Basisschool De Lockaert
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep 8 middels de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Basisschool De Lockaert streeft ernaar dit niveau voor al haar leerlingen te realiseren, wat cruciaal is voor hun verdere schoolcarrière en ontwikkeling in Oss. Op Basisschool De Lockaert in Oss zien we dat een indrukwekkend percentage van 96,67% van onze leerlingen het fundamentele niveau behaalt. Dit ligt boven de landelijke signaleringswaarde van 85% en ook boven het gemiddelde van 95,71% van vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald: Excellente Resultaten op Basisschool De Lockaert
Het streefniveau erkent prestaties die verder gaan dan de basisvaardigheden en daagt leerlingen uit om hun volledige potentieel te benutten. Voor elke basisschool wordt door de inspectie een specifiek streefniveau bepaald, gebaseerd op de unieke leerlingenpopulatie. Dit percentage is de leidraad voor scholen om te excelleren en de ontwikkeling van leerlingen te maximaliseren. Basisschool De Lockaert in Oss is trots op de prestaties van haar leerlingen met betrekking tot het streefniveau. Een solide 53,81% van onze leerlingen bereikt dit hogere niveau, wat aangeeft dat we succesvol bijdragen aan bovenmatige ontwikkeling. Dit resultaat overtreft de 45,5% signaleringswaarde en onderscheidt ons ten opzichte van het landelijk gemiddelde van 56,20% voor vergelijkbare scholen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Basisschool De Lockaert?
Bij Basisschool De Lockaert in Oss begeleiden we groep 8 leerlingen en hun ouders zorgvuldig bij de belangrijke stap naar het voortgezet onderwijs. Onze ervaren leerkrachten en de zorgcoördinator kijken verder dan alleen schoolprestaties. Wij houden rekening met de individuele interesses, de motivatie en de werkhouding van elke leerling. Dit resulteert in een passend en deskundig schooladvies, onafhankelijk van eventuele doorstroomtoetsen. Ons doel is een soepele overgang naar het middelbaar onderwijs. De overgang van basisschool naar middelbare school is een mijlpaal. Daarom hanteren we een gestructureerde aanpak, afgestemd binnen ons samenwerkingsverband. Een speciale kalender helpt om dit proces stap voor stap te doorlopen. Meer gedetailleerde informatie voor ouders over deze belangrijke overgang vindt u hier.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling Basisschool De Lockaert Oss
Basisschool De Lockaert in Oss creëert een veilige en stimulerende leeromgeving waar kinderen zich thuis voelen. Wij zetten ons in om leerlingen niet alleen cognitief te ontwikkelen, maar ook om hen te voorzien van sterke sociaal-emotionele vaardigheden. Dit stelt hen in staat om succesvol te functioneren in onze samenleving. We respecteren de unieke capaciteiten van elk kind en bieden onderwijs op maat. Elk kind is voor ons van onschatbare waarde, en we koesteren hun individualiteit. Het is onze missie dat iedere leerling een positief zelfbeeld ontwikkelt en behoudt. Door geloof te hebben in het leervermogen van onze leerlingen, stimuleren we hun zelfvertrouwen. Dit draagt bij aan de vorming van zelfstandige, kritische en verantwoordelijke individuen. Hierbij verliezen we nooit het belang van de groep uit het oog. Onze leerlingen leren zowel zelfstandig als in teamverband te werken, waarbij ze verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen leerproces. We streven ernaar dat elke leerling De Lockaert verlaat met een sterk gevoel van competentie, klaar voor een positieve toekomst. Een open en eerlijke relatie tussen leerlingen, leerkrachten en ouders is hierbij de basis.
Geborgenheid en Veiligheid
Kindgeluk en Welzijn
Persoonlijke Groei en Ontwikkeling
Hoe bevordert Basisschool De Lockaert sociale vaardigheden bij leerlingen?
Basisschool De Lockaert hanteert duidelijke gedragscodes en schoolregels, die zichtbaar zijn en regelmatig terugkomen in de les. Samen met de kinderen stellen we klassenregels op, wat zorgt voor een veilige en respectvolle omgeving. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling gebruiken we de methode Fides, een effectief programma dat de sociale vaardigheden van uw kind versterkt door middel van praktische oefeningen en interactie. We werken aan zelfvertrouwen, weerbaarheid en welbevinden, zodat leerlingen zich staande kunnen houden in een dynamische wereld. Symbolen zoals de 0-1-10 ballon en de rugzak helpen hierbij. Daarnaast zetten we schoolbreed Taakspel in, een erkend anti-pestprogramma dat executieve functies en werkhouding positief beïnvloedt. In groep 5 bieden we de 'Rots en Water' training aan, een sociale vaardigheidstraining die de veerkracht en zelfredzaamheid van leerlingen vergroot. Deze training, gegeven door een specialist, omvat praktische oefeningen en huiswerkopdrachten voor zowel leerlingen als ouders. Bij specifieke groepsuitdagingen zetten we 'Groepsgeluklessen' in. Met behulp van materialen maken we de groepsdynamiek zichtbaar, wat leerkrachten en leerlingen helpt om een positief pedagogisch klimaat te creëren en uitdagende situaties effectief aan te pakken.
Welke registratiemethoden gebruikt De Lockaert voor sociale opbrengsten?
Basisschool De Lockaert monitort sociale opbrengsten met behulp van diverse registratievormen:
- Viseon
- Sociogram en Rollen in de groep
- Mijn kleutergroep
Welke sociaal-emotionele leermethoden worden toegepast op De Lockaert?
Op Basisschool De Lockaert zetten we effectieve methoden in voor sociaal-emotioneel leren:
- Een doos vol gevoelens
- Taakspel
- Fides
- Continu verbeteren met databord
- Rots en water
Inspectierapport Basisschool De Lockaert: Kwaliteit en Veiligheid
Basisschool De Lockaert is trots op het recente inspectierapport, dat onze inspanningen als team erkent en bevestigt. Met beoordelingen variërend van 'voldoende' tot 'goed' op alle onderdelen, voldoen we aan de gestelde kwaliteitsnormen. Dit heeft geleid tot de verlenging van ons Basisarrangement, een bewijs van onze stabiele prestaties. Onze focus ligt niet alleen op de verbeterpunten die door de inspectie zijn geïdentificeerd, maar ook op het versterken van de unieke sterke punten van De Lockaert. We investeren continu in de professionele ontwikkeling van ons team en de optimale leeromgeving voor onze leerlingen. Belangrijkste bevindingen uit het inspectierapport: De leerlingen van Basisschool De Lockaert behalen solide cognitieve eindresultaten, wat de effectiviteit van ons onderwijs weerspiegelt. Onze toegewijde leerkrachten volgen systematisch de ontwikkeling van elke leerling en beschikken over de benodigde expertise om hen optimaal te begeleiden. Binnen onze school hanteren we duidelijke regels en afspraken, wat resulteert in een veilige en gestructureerde leeromgeving. We hechten veel waarde aan saamhorigheid en een positief schoolklimaat, waardoor kinderen met plezier naar school gaan. Sinds de aanstelling van een nieuwe directeur is er een duidelijke visie en leiderschap binnen de school. Het bestuur en de schoolleiding werken nauw samen om het volledige team te ondersteunen en te versterken. De inspecteur heeft onze sterke focus op het pedagogisch klimaat en de sociaal-emotionele ontwikkeling van kinderen erkend. Deze expertise gebruiken we actief om een veilige basis te creëren, essentieel voor effectief leren.