Basisschool Christelijke Basisschool De Korenaar in Oostzaan

De resultaten van Christelijke Basisschool De Korenaar in Oostzaan

Current section: resultaten
Dokter De Boerstraat 42
1511 Oostzaan

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke Basisschool De Korenaar, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke Basisschool De Korenaar bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke Basisschool De Korenaar bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau Beheersing op De Korenaar

Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Deze vaardigheden worden getoetst in groep acht met de centrale eindtoets, ook wel doorstroomtoets genoemd. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau behalen. Dit percentage dient als signaleringswaarde voor het fundamentele niveau en geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau Resultaten Christelijke Basisschool De Korenaar

Het streefniveau markeert een hoger onderwijskundig doel dan het fundamentele niveau. Ons streven is om zoveel mogelijk leerlingen aan het einde van groep acht dit ambitieuce niveau te laten bereiken. De onderwijsinspectie stelt per basisschool, afhankelijk van de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefniveau vast. Dit percentage, de signaleringswaarde voor het streefniveau, wordt per school berekend en geeft aan hoeveel leerlingen dit hogere niveau naar verwachting moeten halen.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke Basisschool De Korenaar?

De overstap naar het voortgezet onderwijs is een belangrijke mijlpaal voor elke leerling. Op Christelijke Basisschool De Korenaar in Oostzaan maken we deze transitie zo soepel mogelijk. Alle leerlingen in groep 8 volgen verplicht een eindtoets, waarbij de Zaanstreek in samenwerking met het voortgezet onderwijs de CITO-eindtoets heeft gekozen. Wij geloven in een proactieve aanpak. Daarom stimuleren we vroegtijdige gesprekken tussen leraren en ouders over de schooladviezen en uitstroomperspectieven. Het betrekken van de kinderen hierbij vergroot hun motivatie en inzet. Meer informatie over het verwijzingstraject en de CITO-eindtoets vindt u op http://www.povo-zaanstreek.nl/ en https://www.centraleeindtoetspo.nl/.

Grafiek

Grafiek laden...

Sociale Ontwikkeling en Welzijn op Christelijke Basisschool De Korenaar

Bij Christelijke Basisschool De Korenaar hechten we veel waarde aan de sociale en emotionele ontwikkeling van elk kind. Onze aanpak is gericht op het bevorderen van positieve interacties, zelfvertrouwen en respect onder leerlingen. Voor een gedetailleerd overzicht van onze aanpak en de resultaten op het gebied van sociale ontwikkeling, nodigen we u van harte uit om onze uitgebreide schoolgids te raadplegen. Hierin vindt u informatie over onze methoden en hoe we de vooruitgang van uw kind monitoren.

Een sterke focus op het opbouwen van positieve relaties tussen leerlingen, leerkrachten en ouders.

Het bevorderen van competentiegevoel, waarbij elk kind zich bekwaam en succesvol kan voelen in zijn of haar ontwikkeling.

Het stimuleren van autonomie, zodat leerlingen leren zelfstandig keuzes te maken en verantwoordelijkheid te dragen.

Hoe bevordert Christelijke Basisschool De Korenaar de sociale ontwikkeling van leerlingen?

Op Christelijke Basisschool De Korenaar stimuleren we sociale ontwikkeling door een veilige en ondersteunende leeromgeving te creëren. We richten ons op het aanleren van sociale vaardigheden, conflictoplossing en samenwerking. Dit doen we door middel van gerichte activiteiten, klassengesprekken en de inzet van specifieke lesmethoden. Ons doel is dat elk kind zich sociaal competent en gewaardeerd voelt, wat bijdraagt aan een positieve schoolervaring en een goede basis voor de toekomst.

Welke registratievormen gebruikt De Korenaar voor het monitoren van sociale opbrengsten?

Om de sociale ontwikkeling van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen en te volgen, maakt Christelijke Basisschool De Korenaar gebruik van diverse gestructureerde observatie- en registratieinstrumenten. Deze methoden stellen ons in staat om de voortgang van elk kind op sociaal-emotioneel gebied te volgen en waar nodig gerichte ondersteuning te bieden. De specifieke registratievormen die we hanteren om sociale opbrengsten te monitoren zijn: * Kijk! * Zien

Welke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op De Korenaar?

Christelijke Basisschool De Korenaar zet zich actief in voor de sociaal-emotionele groei van leerlingen door gebruik te maken van bewezen effectieve lesmethoden. Deze methoden zijn ontworpen om kinderen te helpen bij het ontwikkelen van zelfinzicht, emotieregulatie en positieve relaties met anderen. Door deze methoden integreren we sociaal-emotioneel leren in het dagelijkse onderwijs, zodat het een natuurlijk onderdeel wordt van de schoolervaring. De methoden die wij toepassen zijn: * Kanjer trainingen * Kinderen en… hun sociale talenten * Taakspel

Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Ontwikkeling bij De Korenaar

Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie voor Christelijke Basisschool De Korenaar in Oostzaan. Wij streven naar uitmuntend onderwijs en een veilige leeromgeving voor al onze 268 leerlingen. Dit rapport biedt inzicht in onze prestaties en ontwikkelpunten. Lees meer over onze toewijding aan educatieve excellentie en hoe we continu werken aan de verbetering van ons onderwijsaanbod voor een optimale ontwikkeling van elk kind.

Resultaten | Christelijke Basisschool De Korenaar in Oostzaan | [2025] Schoolregister