Openbare Basisschool De Koningsspil in Oosthuizen

Het team van Openbare Basisschool De Koningsspil in Oosthuizen

Current section: team
Seevancksweg 93
1474 Oosthuizen

Zie hier hoe het team van Openbare Basisschool De Koningsspil is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Openbare Basisschool De Koningsspil. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Openbare Basisschool De Koningsspil bij jullie?

Ontdek hoe goed Openbare Basisschool De Koningsspil bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Openbare Basisschool De Koningsspil zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 94.1% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.2% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (94.1%)
Man (5.9%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.2%)
Man (16.8%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Openbare Basisschool De Koningsspil. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (20%)
25-35 jaar (35%)
35-45 jaar (20%)
45-55 jaar (10%)
55-65 jaar (15%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.1%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (25.5%)
45-55 jaar (20.6%)
55-65 jaar (18.5%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Openbare Basisschool De Koningsspil werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (70.6%)
Direct ondersteunend personeel (23.5%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Openbare Basisschool De Koningsspil gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs
Wetenschap en Technologie

Ons Protocol voor Personeelsvervanging op De Koningsspil

Op Openbare Basisschool De Koningsspil streven we naar optimale continuïteit van het onderwijs. Mocht een leerkracht of onderwijsassistent onverhoopt afwezig zijn, dan volgen we een zorgvuldig opgesteld protocol om de impact op uw kind te minimaliseren. Onze eerste stap is altijd het inschakelen van een interne duo-collega, wanneer dit mogelijk is. Dit zorgt voor een vertrouwde gezicht en een snelle overgang voor de klas. We zetten ons maximaal in om de lesdoelen te blijven behalen. Daarnaast onderzoeken we actief de beschikbaarheid van externe gekwalificeerde leerkrachten. De huidige krapte op de arbeidsmarkt maakt dit echter een uitdaging. Desondanks blijven we proactief zoeken naar oplossingen om de kwaliteit van onze vervanging te waarborgen. Indien directe vervanging niet mogelijk is, worden groepen tijdelijk verdeeld over andere klassen. Een andere optie is de inzet van een onderwijsassistent om een groep te begeleiden. In uitzonderlijke gevallen, en uitsluitend in overleg, vragen we ouders om tijdelijke opvang te regelen. Bij een langdurigere afwezigheid, vanaf de tweede dag, schakelen we over op ons protocol voor 'onderwijs op afstand'. Dit beleid, dat de continuïteit van het leerproces garandeert, is uitgebreid gedocumenteerd en toegankelijk voor alle ouders via onze ouderportaal en de schoolbibliotheek. Zo blijven we transparant en betrokken bij de schoolgemeenschap.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De leerdoelen voor de kinderen op school zijn gericht op:

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Basisschool De Koningsspil

7

Taal en Rekenen: Sterke Basis voor Succes

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Rekenspecialist
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Taalspecialist
Logopedist
VVE-Jonge Kind Specialist

Toelichting van de school:

Ontdek de partners van Basisschool De Koningsspil die extra ondersteuning bieden. Door externe specialisten op school te ontvangen, creëren we een veilige en vertrouwde leeromgeving voor uw kind. Dit bevordert de ontwikkeling op het gebied van taal en rekenen. Ouders worden alleen betrokken wanneer dit nodig is, wat flexibiliteit biedt voor gezinnen.

4

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Bloei en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional
Jeugdverpleegkundige

Toelichting van de school:

Ontdek 'Laika', ons traject voor (hoog)begaafde leerlingen. Stimuleer de snelle ontwikkeling van uw kind met uitdagend onderwijs dat aansluit bij hun unieke leerbehoeften en tempo. Wij signaleren en ondersteunen kinderen met een bovengemiddelde intelligentie om hun talenten volledig te benutten. Voorkom verveling en onderprestatie door passend onderwijs aan te bieden. Voor leerlingen uit groep 5-8 bieden we ook het bovenschoolse aanbod 'Vostok' voor (hoog)begaafden.

3

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Effectief Leren

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Onze school werkt nauw samen met schoolmaatschappelijk werk voor optimale ondersteuning. Neem contact op via onze intern begeleider of bezoek de inloopochtenden op maandag en dinsdag van 8:45 tot 12:00 uur. Patty Haagsma en Tessa Scholte verwelkomen u graag om de ondersteuning voor uw kind te bespreken.

4

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Kinderfysiotherapeut
Ergotherapeut
Pedagogisch Educatief Professional

Toelichting van de school:

Ontdek de samenwerking met kinderfysiotherapeuten voor de motorische ontwikkeling. U vindt de contactgegevens van deze gespecialiseerde partners op onze website onder het kopje 'partners'. Deze samenwerking zorgt voor gerichte ondersteuning bij fysieke uitdagingen, zodat elk kind optimaal kan functioneren.

3

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Pedagogisch Educatief Professional
Schoolarts en Jeugdverpleegkundige

Toelichting van de school:

De schoolarts en jeugdverpleegkundige bieden essentiële ondersteuning op medisch gebied. U kunt hen bereiken via de GGD Zaanstreek Waterland voor vragen over de gezondheid en verzorging van uw kind. Deze samenwerking waarborgt deskundige zorg en advies binnen de schoolomgeving.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
21
Totaal specialisten
21
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal
Wij werken v.a. groep 3 met chromebooks. De groepe
Wij zijn een onderdeel van MFA de Groote Molen met
Er zijn 2 gespreksruimtes aanwezig waarin therapie

Ontdek Onze Uitgebreide Ondersteuningsmogelijkheden voor Kinderen

Visie en Aanpak van Basisschool De Koningsspil

Bij Basisschool De Koningsspil geloven we in een schoolomgeving waar kinderen met plezier leren en waar hun potentieel volledig wordt benut. We zetten ons dagelijks in om een veilige en stimulerende leeromgeving te creëren, waarin zowel cognitieve als sociaal-emotionele groei centraal staat. Onze aanpak is gericht op het bevorderen van zelfstandigheid en eigen verantwoordelijkheid, met hoge verwachtingen voor elke leerling. Samenwerking is de kern van ons onderwijs, daarom omarmen we coöperatief leren. We zorgen voor een ononderbroken ontwikkelingspad voor al onze leerlingen, met speciale aandacht voor kinderen met specifieke onderwijsbehoeften. Het welbevinden en de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten zijn essentieel, en we bieden ondersteuning via ons beleid voor loopbaanontwikkeling en persoonlijke groei. Ons basisondersteuningsmodel is onderverdeeld in vier kerngebieden. Dit omvat handelings- en opbrengstgericht werken, preventieve ondersteuning binnen de klas, lichte individuele begeleiding en gespecialiseerde ondersteuning in samenwerking met externe partners. Deze gelaagde aanpak garandeert dat elke leerling de juiste hulp krijgt om succesvol te zijn. Handelings- en opbrengstgericht werken is fundamenteel voor het verbeteren van de onderwijskwaliteit. Door resultaten systematisch te analyseren, passen leerkrachten hun instructie aan om optimale leerresultaten te behalen. Dit proces, gericht op verbetering en groei, omvat het stellen van meetbare doelen en het creëren van een actieplan dat aansluit bij de individuele behoeften van leerlingen. Preventieve ondersteuning betekent dat we onderwijsbehoeften vroegtijdig signaleren en proactief samenwerken met kinderen en hun ouders. Ouders worden gezien als waardevolle partners en hun inzichten zijn cruciaal voor een succesvolle aanpak. Dit helpt ons om problemen te voorkomen voordat ze ontstaan. Lichte ondersteuning in de groep richt zich op de specifieke behoeften van elk kind. We stellen de vraag: wat heeft dit kind nodig, in deze groep, met deze leerkracht, om de gestelde leerdoelen te bereiken? Deze gerichte aanpak zorgt voor effectieve begeleiding. Speciale ondersteuning bieden we in nauwe samenwerking met externe partners. Ons doel is om kinderen en hun gezinnen integrale en tijdige hulp te bieden, waarbij we streven naar een gecoördineerde aanpak voor leren, opvoeden en opgroeien. Toekomstplannen omvatten de ontwikkeling tot een Kindcentrum, wat zorgt voor een doorlopende leerlijn van 0 tot 12 jaar binnen een vertrouwde omgeving. Daarnaast verkennen we de invoering van 10-14 onderwijs om de overgang naar het voortgezet onderwijs soepeler te laten verlopen en beter aan te sluiten bij de talenten en leerstijlen van oudere basisschoolleerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid en Schoolplan: Toekomstgericht Onderwijs bij De Koningsspil

Welke Kernpunten Bevat Ons Schoolplan voor Uw Kind?

Bij Openbare Basisschool De Koningsspil, onderdeel van Stichting OPSPOOR, streven we naar excellent onderwijs voor elk kind. Ons kwaliteitsbeleid is een dynamisch proces dat zich richt op meer dan alleen leerresultaten. We zetten vol in op de brede ontwikkeling van kinderen, inclusief 21e-eeuwse vaardigheden en sociaal-emotionele groei, in een veilige leeromgeving. Om de voortgang te monitoren, analyseren we dagelijks het onderwijs en passen we dit waar nodig aan. Dit doen we door middel van gerichte observaties, persoonlijke gesprekken en gestandaardiseerde toetsen. Met regelmaat evalueren we als team gezamenlijk de resultaten van midden- en eindtoetsen, evenals de sociale veiligheid. Op basis van deze analyses stellen we concrete plannen op om ons onderwijs continu te verbeteren. Regelmatige klassenbezoeken van directie, IB-ers en collega's ondersteunen dit proces. Bovendien voeren we elke drie jaar een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit onder ouders, leerlingen en ons personeel. Wij leggen verantwoording af over onze kwaliteit en ontwikkelingen via ons jaarverslag en in open communicatie met ouders, de Medezeggenschapsraad, het College van Bestuur en de Onderwijsinspectie.

Hoe Realiseren Wij Onze Onderwijsdoelen? De PDCA-cyclus bij De Koningsspil

Ons schoolplan, afgestemd op het strategisch beleidsplan van Stichting Opspoor, definieert onze kernmissie, visie en de bijbehorende onderwijsdoelen. We hanteren hierbij consequent de PDCA-cyclus: Plan-Do-Check-Act. Deze cyclische aanpak garandeert dat we onze onderwijskwaliteit voortdurend toetsen aan de actuele maatschappelijke verwachtingen. Om onze sterke en zwakke punten te identificeren, gebruiken we diverse evaluatie-instrumenten. Dit leidt tot heldere actiepunten voor de komende vier jaar. Het schoolplan dient zodoende als een betrouwbaar verantwoordingsdocument voor de overheid, het bevoegd gezag en u als ouder, én als een concreet planningsinstrument voor onze verbeterinitiatieven. Jaarlijks vertalen we onze ontwikkel- en actiepunten naar een gedetailleerd jaarplan. In het jaarverslag rapporteren we transparant over de voortgang en realisatie van deze doelstellingen. Zo waarborgen we een continue cyclus van effectieve planning, implementatie en evaluatie van ons onderwijs.

Optimale Start voor Jonge Kinderen op De Koningsspil: VVE Programma

Toelichting van de school

Openbare Basisschool De Koningsspil is een trotse VVE-school (Voor- en Vroegschoolse Educatie). Wij bieden kinderen een vliegende start door nauwe samenwerking met een peuterspeelzaal/kinderdagverblijf, gevestigd in ons schoolgebouw. VVE is speciaal ontworpen om kinderen met een risico op ontwikkelingsachterstanden extra ondersteuning te bieden. Via gerichte programma's stimuleren we de taalontwikkeling, sociale vaardigheden en algemene groei, zodat uw kind optimaal voorbereid is op de basisschool. Voor- en vroegschoolse educatie vindt plaats op de peuterspeelzaal/kinderopvang en in groep 1 en 2 van onze basisschool. Wij geloven sterk in de kracht van ouderbetrokkenheid en werken daarom nauw met u samen om de ontwikkeling van uw kind te maximaliseren. Uw kind's eerste schoolweken worden met zorg begeleid. De leerkracht observeert aandachtig sociale interacties, taalverwerving, zelfstandigheid en emotionele ontwikkeling. Spelenderwijs ontdekken kinderen onze omgeving. Na zes weken bespreken we onze observaties met u, om samen de voortgang te evalueren en eventuele vervolgstappen te bepalen. Onze focus ligt op woordenschatuitbreiding, verweven in alle thema's en activiteiten, wat alle leerlingen ten goede komt.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool De Koningsspil extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Absoluut. Basisschool De Koningsspil biedt gespecialiseerde programma's ter bevordering van de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie. Dit programma richt zich op het versterken van essentiële vaardigheden zoals taal en sociale interactie. We zorgen voor een gestructureerde en stimulerende leeromgeving die de basis legt voor succesvol onderwijs.

Absoluut. Basisschool De Koningsspil biedt gespecialiseerde programma's ter bevordering van de ontwikkeling van jonge kinderen, waaronder voor- en vroegschoolse educatie. Dit programma richt zich op het versterken van essentiële vaardigheden zoals taal en sociale interactie. We zorgen voor een gestructureerde en stimulerende leeromgeving die de basis legt voor succesvol onderwijs.

Professionele kinderopvang
Voor- en vroegschoolse educatie (VVE)

Met welke kinderopvangpartners werkt Basisschool De Koningsspil samen voor jonge kinderen?

Voor een naadloze overgang van peuteropvang naar groep 1, werkt Openbare Basisschool De Koningsspil nauw samen met Berend Botje kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een 'warme overdracht', waarbij de ontwikkeling van uw kind centraal staat. We delen inzichten en zorgen voor een optimale start in onze basisschool.

Voor een naadloze overgang van peuteropvang naar groep 1, werkt Openbare Basisschool De Koningsspil nauw samen met Berend Botje kinderopvang. Deze samenwerking garandeert een 'warme overdracht', waarbij de ontwikkeling van uw kind centraal staat. We delen inzichten en zorgen voor een optimale start in onze basisschool.

Team | Openbare Basisschool De Koningsspil in Oosthuizen | [2025] Schoolregister