
Het team van Basisschool Menorah in Oosterhout (Noord-Brabant)
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool Menorah is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool Menorah. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool Menorah bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool Menorah bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool Menorah zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 85% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool Menorah. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool Menorah werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool Menorah gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervangingsbeleid Basisschool Menorah: Zekerheid voor Uw Kind
Bij Basisschool Menorah zetten we ons in voor een stabiele leeromgeving. Wanneer een groepsleerkracht onverhoopt afwezig is, is het vinden van gekwalificeerde vervanging onze hoogste prioriteit. We begrijpen de zorgen die kunnen ontstaan bij tijdelijke afwezigheid. Daarom garanderen we op de eerste dag van de afwezigheid altijd opvang voor alle leerlingen. Dit kan betekenen dat de leerlingen tijdelijk verdeeld worden over de andere klassen. Gezien het huidige lerarentekort, kan het vanaf de tweede dag van afwezigheid een uitdaging zijn om direct vervanging te regelen. In uitzonderlijke gevallen, en als laatste redmiddel, kan het voorkomen dat een groep tijdelijk niet opgevangen kan worden. Dit is echter iets wat we tot het uiterste proberen te vermijden om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Indien u als ouder geen alternatieve opvang kunt regelen, zullen we er alles aan doen om uw kind binnen de school op te vangen in een andere klas. Uw kind blijft zo zoveel mogelijk deel uitmaken van onze schoolgemeenschap.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Wij werken volgens het leerstofjaarklassensysteem. De moderne methodes bieden elke leerling om op een passend niveau te werken.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Menorah: Ons Specialistentoestand
Taal en Rekenen: Expertise voor Succesvolle Leerlingen
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij Basisschool Menorah geloven we in het bundelen van expertise binnen ons eigen team. Zo kunnen we snel en effectief inspelen op de individuele behoeften van elk kind, wat essentieel is voor hun ontwikkeling. Onze interne begeleiders en gespecialiseerde leerkrachten bieden gerichte hulp. Hoewel dyslexie- en logopedische expertise niet volledig intern aanwezig is, beschikken we over sterke samenwerkingsverbanden. Kinderen kunnen binnen schooltijd rekenen op gespecialiseerde begeleiding, wat de druk na schooltijd vermindert en de leerervaring optimaliseert. Onze orthopedagoog draagt bij aan het intern ondersteuningsteam. Zij adviseert leerkrachten bij ontwikkelingsvragen en ondersteunt leerlingen met specifieke leerbehoeften. Bij intensieve begeleiding of onderzoek vragen wij altijd de toestemming van ouders, waarbij transparantie en samenwerking centraal staan. Alle PCPO-scholen hanteren het dyslexie-protocol. Sinds de invoering van Passend Onderwijs en de decentralisatie van jeugdzorg zijn gemeenten verantwoordelijk voor de financiering van dyslexiezorg. Het samenwerkingsverband Passend Onderwijs werkt nauw samen met gemeenten om tot uniforme afspraken te komen. Bezoek de gemeentewebsite of die van het samenwerkingsverband voor details over ernstige dyslexie (ED) en de beschikbare ondersteuning: https://www.rsvbreda.nl/primair-onderwijs/1/ernstige-dyslexie-ed
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig en Ondersteunend Klimaat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze gedragsspecialist zorgt voor actuele protocollen en de juiste inzet van ondersteuning op sociaal-emotioneel gebied. Door het organiseren van specifieke activiteiten, zoals Rots&Water trainingen, bevorderen we de sociale vaardigheden van onze leerlingen. Soms schakelen we externe experts in voor gerichte interventies in groepen. Met diverse orthopedagogen binnen onze stichting kunnen we onderzoeken en interventies versneld initiëren. Dit draagt direct bij aan een optimale ontwikkeling van elk kind binnen onze school. Leerkrachten kunnen bij deze gespecialiseerde collega's terecht met al hun vragen over de sociaal-emotionele ontwikkeling en eventuele uitdagingen die leerlingen ervaren. Samen vinden we de beste aanpak voor elk kind.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Menorah hanteert een duidelijk beleid dat gewenst gedrag definieert en strategieën biedt voor leerlingen die hierin ondersteuning nodig hebben. Duidelijke regels, consequente routines en positieve bekrachtiging creëren een rustige en voorspelbare leeromgeving, wat de concentratie en het leerplezier bevordert. De gedragsspecialist monitort de naleving van deze gedragsregels en faciliteert teamoverleg bij uitdagingen. Zij biedt leerkrachten praktische handvatten en ondersteuning bij specifieke gedragsproblematiek. Er is een helder protocol voor situaties als time-outs of schorsingen, met transparante communicatie naar ouders. Deze gestructureerde aanpak zorgt voor een positief schoolklimaat waarin elk kind zich veilig voelt en optimaal kan presteren. Uitzonderlijke situaties die leiden tot verwijdering zijn uiterst zeldzaam dankzij onze proactieve en ondersteunende methoden.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen ons team is een collega gespecialiseerd als motorisch remedial teacher. Zij adviseert collega's bij twijfels over de motorische ontwikkeling van leerlingen. Ook onze gymdocenten worden ingeschakeld om mee te kijken en te adviseren. Ouders worden altijd geïnformeerd over eventuele zorgen en geadviseerd om een huisarts of fysiotherapeut te raadplegen voor gespecialiseerde medische zorg. Op school besteden we veel aandacht aan het stimuleren van de motorische ontwikkeling door middel van gerichte activiteiten.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veilige Zorg
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Medewerkers van Basisschool Menorah voeren in principe geen medische handelingen uit, aangezien zij hiervoor niet zijn opgeleid of bevoegd. De veiligheid en gezondheid van de leerlingen staan voorop. In uitzonderlijke gevallen, waarbij een leerling medicatie nodig heeft, worden er specifieke afspraken gemaakt in overleg met ouders. Deze afspraken worden gedocumenteerd en goedgekeurd door de clusterdirecteur om de correcte procedures te waarborgen en de verantwoordelijkheden duidelijk af te bakenen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Elke Leerling Uniek: Extra Ondersteuning op Maat
Hoe Basisschool Menorah Leerlingen Begeleidt
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Ons Kwaliteitsbeleid: Schoolplan en Toekomstvisie
Welke ambitieuze doelen stellen we voor ons schoolplan?
Hoe realiseren we onze schoolse ambities en doelen?
Downloaden
Download Hier Ons Uitgebreide SchoolplanOntwikkeling van het Jonge Kind op Basisschool Menorah
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Basisschool Menorah specifieke programma's voor jonge kinderen?
Ja, Basisschool Menorah biedt een uitgebreid programma voor jonge kinderen, inclusief onze voorschool en de groepen 1 en 2, met een focus op spelenderwijs leren en brede ontwikkeling.
Met welke organisaties werkt Basisschool Menorah samen voor het jonge kind?
Basisschool Menorah werkt nauw samen met Delta Kinderopvang om een doorlopende ontwikkeling van jonge kinderen te waarborgen.