Basisschool de Paasberg in Oosterbeek

Het team van Basisschool de Paasberg in Oosterbeek

Current section: team
Paasberg 14
6862 Oosterbeek

Zie hier hoe het team van Basisschool de Paasberg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Paasberg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool de Paasberg bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool de Paasberg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool de Paasberg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 81.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (81.3%)
Man (18.8%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Paasberg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (12.5%)
25-35 jaar (12.5%)
35-45 jaar (25%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool de Paasberg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (81.3%)
Direct ondersteunend personeel (6.3%)
Indirect ondersteunend personeel (6.3%)
Management (6.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Paasberg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten op Basisschool de Paasberg: Een Betrouwbare Aanpak

Op Basisschool de Paasberg zetten we ons in voor continuïteit in het onderwijs. Wanneer een leerkracht onverhoopt afwezig is, maken we primair gebruik van de deskundige invalpool van de Deltascholengroep. Onze prioriteit ligt bij het waarborgen van een stabiele leeromgeving. Indien er binnen de invalpool geen geschikte leerkracht beschikbaar is, zoeken we direct naar interne oplossingen door collega's in te zetten. Dit minimaliseert de impact op de dagelijkse gang van zaken en de leerlingen. In uitzonderlijke gevallen, wanneer zowel de externe pool als interne oplossingen ontoereikend zijn, kunnen we genoodzaakt zijn de leerlingen van een specifieke groep tijdelijk te verdelen over andere klassen. We streven ernaar dit tot een minimum te beperken door proactief te plannen en flexibel te zijn, zodat uw kind altijd verzekerd is van kwalitatief goed onderwijs.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Specialisten ter Ondersteuning van Uw Kind op Basisschool de Paasberg

5

Versterking Taal en Rekenen: Specialistische Hulp op Maat

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider voor Gepersonaliseerde Leerplannen
Gespecialiseerde Rekencoördinator
Expert in Meer- en Hoogbegaafdheid
Gecertificeerde Taalspecialist
Professionele Kindercoach voor Academische Groei

Toelichting van de school:

Ons team van vijf toegewijde specialisten werkt nauw samen met het onderwijzend personeel. Ze sturen de nieuwste inzichten en methodieken aan om de onderwijskwaliteit constant te verbeteren. Deze expertise garandeert dat elke leerling, ongeacht zijn of haar leerbehoeften, de best mogelijke begeleiding ontvangt. We focussen ons op het stimuleren van zowel basisvaardigheden als potentieel. Door deze gerichte aanpak kunnen wij leerlingen optimaal ondersteunen bij hun academische ontwikkeling, met speciale aandacht voor taal en rekenen.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis voor Elk Kind

Beschikbare specialisten:

Ervaren Kindercoach voor Welzijn

Toelichting van de school:

Onze toegewijde kindercoach biedt individuele begeleiding aan leerlingen die extra emotionele ondersteuning nodig hebben. Deze coach is beschikbaar voor ambulante uren om leerlingen te helpen bij het navigeren van hun gevoelens en sociale interacties. Wij geloven dat een sterke sociaal-emotionele basis essentieel is voor succes op school en in het leven. Onze coach creëert een veilige omgeving waarin kinderen kunnen groeien. Deze gespecialiseerde hulp draagt bij aan een positief zelfbeeld en veerkracht bij alle leerlingen van Basisschool de Paasberg.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Structuur voor Succes

Beschikbare specialisten:

Kindercoach voor Gedragsoptimalisatie

Toelichting van de school:

Onze kindercoach ondersteunt leerlingen actief bij het ontwikkelen van een positieve werkethiek en effectieve taakaanpak. Dit omvat strategieën voor betere concentratie en zelfdiscipline. De begeleiding is gericht op het aanleren van vaardigheden die essentieel zijn voor schoolsucces en persoonlijke groei. We streven ernaar om elke leerling te helpen zijn of haar volledige potentieel te bereiken. Net als bij de sociaal-emotionele ontwikkeling, bieden we hier een deskundige aanpak om leerlingen te helpen excelleren in hun leerproces.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren en Bewegen

Beschikbare specialisten:

Gekwalificeerde Vakleerkracht Bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Basisschool de Paasberg biedt hoogwaardig bewegingsonderwijs dankzij onze gespecialiseerde vakleerkracht. Deze leerkracht verzorgt één van de twee wekelijkse bewegingslessen, wat zorgt voor professionele instructie. De overige bewegingslessen worden gegeven door onze eigen getalenteerde leerkrachten, die ook de nodige expertise in huis hebben. Dit garandeert een gevarieerd en stimulerend bewegingsprogramma. Wij stimuleren een gezonde levensstijl en de ontwikkeling van motorische vaardigheden bij al onze leerlingen.

1

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Eerst

Beschikbare specialisten:

Gecertificeerde Bedrijfshulpverleners (BHV-ers)

Toelichting van de school:

De veiligheid en het welzijn van onze leerlingen staan voorop. Op Basisschool de Paasberg zijn zeven ervaren en gediplomeerde BHV-ers aanwezig. Deze getrainde professionals zijn uitgerust om adequaat te handelen in diverse noodsituaties, van kleine ongevallen tot meer complexe medische incidenten. Ze zorgen voor een veilige leeromgeving. Onze BHV-ers dragen bij aan de gemoedsrust van zowel leerlingen als ouders, wetende dat er professionele hulp beschikbaar is.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Gymlokaal
Speellokaal met podium
Ruimte voor PMT training en ruimte voor behandelin
lokaal voor zelfst. werken en extra ondersteuning
patio met picknicktafels en moestuintjes
peuterspeelzaal

Individuele Leerlingondersteuning op Maat bij Basisschool de Paasberg

Ons Toegewijde Ondersteuningsbeleid Uitgelegd

Bij Basisschool de Paasberg zetten we ons volledig in om de unieke onderwijsbehoeften van elke leerling te identificeren en te voldoen. Met een schat aan interne expertise en ervaring, aangevuld met externe expertise waar nodig, bieden we een breed scala aan ondersteuning. Ons doel is een passend onderwijsaanbod te garanderen, zodat iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen. De brede ontwikkeling van al onze leerlingen staat centraal in onze aanpak. Toekomstplannen voor Versterkte Ondersteuning: In het schooljaar 2025-2026 implementeren we extra ondersteuning in alle groepen voor leerlingen die specifieke zorg nodig hebben. Dit geldt voor leerlingen die extra uitdaging nodig hebben, maar ook voor hen die moeite hebben met het reguliere lesaanbod. Leerkrachten faciliteren dit, vaak met ondersteuning van onze Leraarondersteuner, gespecialiseerde collega's, of door het inschakelen van externe hulp via Passend Wijs arrangementen. Verder richten we ons op samenhangend en thematisch werken in alle groepen, waarbij we vakoverstijgende thema's ontwikkelen. Het traditionele rapport maakt plaats voor een modern digitaal rapport. Rekenen krijgt extra aandacht onder leiding van onze rekenspecialist, en we introduceren de nieuwe spellingmethode Staal Spelling 2. Het waarborgen van sociale veiligheid blijft een topprioriteit met continue monitoring.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Schoolplan Basisschool de Paasberg

Wat zijn de doelen van het schoolplan op Basisschool de Paasberg?

Op Basisschool de Paasberg staat de ontwikkeling van elk kind centraal. Naast de basisvaardigheden taal, lezen, schrijven en rekenen, hechten we grote waarde aan samen werken, leren en leven. Wij geloven dat cognitieve ontwikkeling essentieel is voor een succesvolle maatschappelijke carrière, maar vinden sociale ontwikkeling, creativiteit en welzijn minstens zo belangrijk. Een kind dat zich sociaal-emotioneel veilig voelt, kan optimaal leren en presteren. Daarom bieden we uitdagende leerstof voor kinderen die meer nodig hebben dan de basisstof, en extra ondersteuning voor kinderen die dit lastig vinden. Bij de kernvakken rekenen, technisch lezen en spelling werken we handelingsgericht, waarbij de onderwijsbehoefte van het kind leidend is. We volgen de voortgang nauwgezet via leerkracht-kindgesprekken, observaties en analyses van methodetoetsen en Cito-toetsen. Deze gegevens verwerken we in een groepsplan dat we tweemaal per jaar opstellen en tussentijds bijstellen. Voor begaafde leerlingen bieden we verbreding en verrijking met speciale materialen, zoals in de talentenkast voor de onderbouw en het Levelwerk-materiaal in alle groepen. Dit materiaal stimuleert niet alleen de motivatie, maar ook metacognitieve, sociaal-emotionele en creatieve vaardigheden. We streven naar integratie door een passend leerstofaanbod binnen de schoolmuren. Daarnaast zetten we 'Mindset' in om kinderen te leren leren. Leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij de basisstof, ontvangen dagelijks gerichte instructie in kleine groepjes of individueel. Co-teaching wordt toegepast in de groepen 2 tot en met 8, waarbij gespecialiseerde leerkrachten ondersteuning bieden aan zowel leerlingen als collega's. Omgaan met verschillen is de kern van ons onderwijs. De groepsleerkracht speelt in op individuele mogelijkheden en biedt de basisondersteuning. Ouders kunnen altijd terecht bij de groepsleerkracht voor vragen of zorgen. Indien de basisondersteuning niet volstaat, schakelt de Intern Begeleider het samenwerkingsverband 'Passend Wijs' in, waarbij ouders altijd betrokken worden. Het Multi Disciplinair Overleg (MDO) coördineert de zorg en brengt expertise samen om de onderwijsbehoeften van elk kind optimaal te ondersteunen. In dit overleg, waar leerkrachten, ouders en vertegenwoordigers van het samenwerkingsverband bij aanwezig zijn, worden knelpunten geïnventariseerd en concrete aanpakken geformuleerd. Groepsbesprekingen tussen de IB'er, directeur en leerkrachten zorgen voor een gezamenlijke visie op de ontwikkeling van elke groep. We hanteren een leerlingvolgsysteem van Cito voor lezen, spelling, rekenen en begrijpend lezen. Leerlingen in groep 3 t/m 8 worden getoetst om hun vaardigheidsgroei en landelijke ontwikkeling te volgen. Voor de sociaal-emotionele ontwikkeling gebruiken we de vragenlijsten van de Kanjer-methodiek. Bij de kleuters wordt een aangepast systeem gebruikt. Alle relevante gegevens worden digitaal vastgelegd in een leerlingendossier. Burgerschapsvorming is geïntegreerd in ons onderwijs. We stimuleren actieve deelname aan de klas, school en maatschappij door middel van diverse activiteiten, vieringen, projecten en excursies die democratie, participatie en identiteitsvorming bevorderen. Dit omvat onder andere levensbeschouwelijke vorming, projecten rondom goede doelen, culturele uitstapjes en mediawijsheid.

Hoe realiseert Basisschool de Paasberg haar educatieve doelen?

Basisschool de Paasberg realiseert haar gestelde doelen door vastgestelde stappenplannen te volgen. Wanneer doelen niet behaald worden, analyseren we de oorzaken en bepalen we de benodigde aanpassingen. De directeur, intern begeleider, gespecialiseerde leerkrachten, individuele leerkrachten en diverse werkgroepen monitoren dit proces continu om een optimaal leerklimaat te waarborgen.

Ontwikkeling en spel: Ons programma voor jonge kinderen in Oosterbeek

Toelichting van de school

Bij Basisschool de Paasberg geloven we dat spelend leren de sleutel is tot een succesvolle start. Voor kleuters is spelen niet zomaar een activiteit, maar een fundamentele manier van ontdekken en groeien. Door te spelen ontwikkelen kinderen belangrijke vaardigheden, zoals motoriek, zintuiglijke waarneming, fantasie en probleemoplossend denken. Ons onderwijs sluit naadloos aan bij de natuurlijke ontwikkeling van jonge kinderen. Het spelmateriaal en de leermiddelen zijn zorgvuldig geselecteerd om uitdagend te zijn en aan te sluiten bij de interesses en het niveau van elk kind. We werken met de thema's van Kleuterplein, wat zorgt voor een rijke en afwisselende leeromgeving. Om extra stimulans te bieden, beschikt onze school over een Talentenkast. Bovendien zetten we in op klassenverkleining en werken we met co-teachers om individuele aandacht en ondersteuning te garanderen. Zo zorgen we ervoor dat elk kind zich optimaal kan ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool de Paasberg extra stimulerende activiteiten voor kleuters?

Ja, Basisschool de Paasberg biedt een rijk aanbod aan activiteiten die speciaal zijn ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren. Denk hierbij aan onze Talentenkast en de thematische aanpak via Kleuterplein, die zorgen voor extra uitdaging en verdieping.

Met welke partners werkt Basisschool de Paasberg samen voor de kinderopvang en voorschoolse educatie?

Basisschool de Paasberg werkt nauw samen met lokale partners om een doorlopende ontwikkeling te garanderen. Zo onderhouden we een prettige samenwerking met peuterspeelzaal Dol-fijn en kinderopvangorganisatie Compananny, wat bijdraagt aan een soepele overgang naar de basisschool.

Basisschool de Paasberg werkt nauw samen met lokale partners om een doorlopende ontwikkeling te garanderen. Zo onderhouden we een prettige samenwerking met peuterspeelzaal Dol-fijn en kinderopvangorganisatie Compananny, wat bijdraagt aan een soepele overgang naar de basisschool.

Team | Basisschool de Paasberg in Oosterbeek | [2025] Schoolregister