
De resultaten van daltonschool de Bongerd in Oldenzaal
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van daltonschool de Bongerd, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past daltonschool de Bongerd bij jullie?
Ontdek hoe goed daltonschool de Bongerd bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van De Bongerd
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt gemeten middels de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat minimaal 85% van alle leerlingen dit niveau zou moeten bereiken om aan de basiseisen te voldoen.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Prestaties op Dalton Basisschool de Bongerd
Het streefniveau daagt leerlingen uit om hogere academische prestaties te behalen dan het fundamentele niveau. Ons doel is om een zo groot mogelijk percentage van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De specifieke doelstelling voor het streefniveau wordt per school vastgesteld door de inspectie, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit percentage dient als richtlijn om de prestaties van onze school te evalueren en te verbeteren.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van daltonschool de Bongerd?
Ontdek hoe Daltonschool de Bongerd schooladviezen vormt. Ons adviesproces start met een voorlopige inschatting halverwege groep 7. Hierbij analyseren we de ontwikkeling van leerlingen vanaf groep 3 met behulp van Cito-toetsen zoals de LIB-toetsen. De leerkrachten van groep 6 en 7 werken nauw samen met kwaliteitscoördinatoren en de directie om dit voorlopige advies op te stellen. We kijken verder dan alleen cognitieve prestaties en beoordelen ook executieve functies, gedrag, motivatie, werkhouding, concentratie en het maken van huiswerk. Dit voorlopige advies bespreken we met ouders van groep 7-leerlingen na de middentoetsen in februari/maart. Na de starttoetsen in groep 8 (eind oktober) stellen we een tweede voorlopig advies op, dat we in november/december met de ouders delen. De doorstroomtoets in februari biedt de basis voor het definitieve schooladvies, dat eind februari wordt gecommuniceerd na eventuele bijstelling.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op Daltonschool De Bongerd: Een Veilige Basis
Daltonschool De Bongerd legt een sterke nadruk op een positief pedagogisch klimaat waar elke leerling zich gewaardeerd en veilig voelt. Dit vormt de essentie van een gezonde sociaal-emotionele ontwikkeling. Onze drie kernwaarden – respect voor elkaar, zorg voor onze omgeving en reflectie op de eigen rol – integreren we dagelijks in de klas. Zo bouwen we samen aan een omgeving waarin sociale vaardigheden floreren.
Respect voor elkaar
Zorg voor onze leefomgeving
Reflectie op de eigen rol
Hoe bevordert Daltonschool De Bongerd sociale ontwikkeling bij leerlingen?
Wij starten het schooljaar met de 'Gouden Weken', waarin groepsvormende activiteiten centraal staan. Dit creëert een solide basis voor een positief sociaal klimaat gedurende het hele jaar. We geloven in een sterke samenwerking met ouders, die we zien als waardevolle partners in de ontwikkeling van hun kind. Open communicatie via kindgesprekken, ouderavonden en rapportgesprekken, eventueel met het kind erbij, is hierbij cruciaal. De sociaal-emotionele ontwikkeling monitoren we met de Cito LIB-vragenlijst. Deze geeft ons inzicht in individuele behoeften en helpt leerkrachten om leerlingen optimaal te ondersteunen, waarbij we aansluiten bij hun unieke talenten.
Welke tools gebruikt Daltonschool De Bongerd voor het meten van sociale opbrengsten?
Daltonschool De Bongerd gebruikt de volgende tools om de sociale opbrengsten van leerlingen in kaart te brengen:
- Cito LIB sociaal-emotionele ontwikkeling
Welke methodes zet Daltonschool De Bongerd in voor sociaal-emotioneel leren?
Voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren maakt Daltonschool De Bongerd gebruik van:
- SOEMO-kaarten
Onderwijsinspectie Rapport: Inzicht in Kwaliteit Daltonschool de Bongerd
Daltonschool de Bongerd in Oldenzaal, gelegen aan de Wieldraaierlaan 120, is een dynamische basisschool die zich inzet voor uitstekend onderwijs. Met 424 leerlingen bieden wij een stimulerende leeromgeving waar kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen. Onze school volgt de principes van het daltononderwijs, wat betekent dat we de nadruk leggen op zelfstandigheid, verantwoordelijkheid en samenwerking. Deze kernwaarden vormen de basis voor ons pedagogisch beleid en zorgen voor een prettige en effectieve leerweg voor ieder kind. De Onderwijsinspectie beoordeelt regelmatig scholen in Nederland, waaronder ook Daltonschool de Bongerd. Via deze pagina bieden we u direct toegang tot de officiële inspectierapporten, zodat u zelf de kwaliteit en prestaties van onze school kunt inzien.