Basisschool AZC-school Oisterwijk in Oisterwijk

De resultaten van AZC-school Oisterwijk in Oisterwijk

Current section: resultaten
Kievitsblekweg 4
5062 Oisterwijk

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van AZC-school Oisterwijk, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past AZC-school Oisterwijk bij jullie?

Ontdek hoe goed AZC-school Oisterwijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Welk schooladvies kregen de leerlingen van AZC-school Oisterwijk?

Bij AZC-school Oisterwijk stellen we voor elke nieuwe leerling een Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) op. Dit plan bevat gedetailleerde informatie over de individuele behoeften en prestaties van de leerling, welke essentieel is voor een soepele overgang naar de vervolgschool. Jonge kinderen stromen zo spoedig mogelijk door naar het reguliere basisonderwijs, waar ze volop kansen krijgen om te integreren en te leren. Dit garandeert een vroege start in het Nederlandse onderwijssysteem. Voor oudere leerlingen die nog taalondersteuning nodig hebben, bieden we na de periode bij ons een gespecialiseerde taalschool aan. Dit is cruciaal om de Nederlandse taalvaardigheid te optimaliseren voor een succesvolle plaatsing in het reguliere onderwijs. Leerlingen die toe zijn aan het voortgezet onderwijs, werken we nauw samen met ISK-scholen. We bieden op maat gemaakt onderwijs om een optimale voorbereiding op de overstap te garanderen, zodat zij met vertrouwen hun onderwijscarrière kunnen voortzetten.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkel Uw Kind Sociaal: Veiligheid en Structuur op de AZC-school Oisterwijk

Op de AZC-school Oisterwijk creëren we een uitnodigend en veilig schoolklimaat waar elk kind de ruimte krijgt om zich optimaal te ontwikkelen. Door de continue instroom van nieuwe leerlingen bieden wij een gestructureerde omgeving die zorgt voor duidelijkheid en voorspelbaarheid. Onze aanpak is erop gericht om nieuwe leerlingen snel wegwijs te maken en hen te laten weten wat er van hen verwacht wordt. Dit creëert een stabiele basis voor hun leerproces en sociale interactie. Drie keer per jaar organiseren we speciale SOVA-weken. Tijdens deze thematische weken ligt de focus op essentiële sociale vaardigheden zoals het opbouwen van vertrouwen, effectief samenwerken en het leren geven en ontvangen van complimenten. Daarnaast hebben we vorig schooljaar 'Team-Up' geïmplementeerd. Dit is een gespecialiseerde methode voor sociale vaardigheden, speciaal ontwikkeld om nieuwkomers te ondersteunen bij hun integratie en sociale groei.

Een veilig en inclusief schoolklimaat voor elke leerling

Het opbouwen van wederzijds vertrouwen en respect

Actief samenwerken aan een positieve leeromgeving

Hoe bevordert AZC-school Oisterwijk de sociale ontwikkeling van uw kind?

Wij verwelkomen elk kind met open armen, ongeacht hun herkomst of culturele achtergrond, en leren hen respect te tonen voor diversiteit. Binnen het vak 'Mondeling Nederlands' besteden we actief aandacht aan sociaal-emotionele aspecten, wat cruciaal is voor hun taalontwikkeling en sociale integratie. Voor de onder- en middenbouw organiseren we tweemaal per jaar het inspirerende project 'Laat maar zien wie je bent'. Hoewel we sociale vaardigheden niet formeel toetsen, observeren we de voortgang van elk kind nauwgezet. Belemmerende en bevorderende factoren voor hun ontwikkeling noteren we in het Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP). Indien nodig formuleren we specifieke doelen in het OPP en werken we hier gericht aan met het kind. Succesvolle aanpakken integreren we als onderwijsbehoefte in het OPP. Om de betrokkenheid te waarborgen, voeren we na 10, 30 en 50 weken onderwijs ouder- en leerlingtevredenheidspeilingen uit, ondersteund door tolken en auditieve hulpmiddelen in de eigen taal. Deze feedback geeft ons waardevolle inzichten in het welzijn van onze leerlingen.

Welke methodes gebruikt AZC-school Oisterwijk voor het meten van sociale resultaten?

De AZC-school Oisterwijk zet diverse registratievormen in om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen effectief in kaart te brengen. Dit helpt ons om een compleet beeld te krijgen van hun welzijn en vooruitgang. Onze belangrijkste registratiemiddelen omvatten het gedetailleerde Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP), waarin de totale ontwikkeling van het kind wordt vastgelegd, en een grondige analyse van de ouder- en leerlingtevredenheid. Deze gecombineerde aanpak stelt ons in staat om gerichte ondersteuning te bieden waar dat nodig is.

  • Gedetailleerd Ontwikkelingsperspectiefplan (OPP) voor de totale ontwikkeling
  • Analyse van ouder- en leerlingtevredenheid voor inzichten in welzijn

Welke lesmethodes voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op AZC-school Oisterwijk?

Op de AZC-school Oisterwijk maken we gebruik van een selectie aan effectieve methodes die gericht zijn op het bevorderen van sociaal-emotioneel leren. Deze methodes zijn zorgvuldig gekozen om onze leerlingen te ondersteunen in hun persoonlijke groei en integratie. Onze kernmethodes omvatten 'Mondeling Nederlands' als fundamentele basis voor communicatie en sociale expressie, speciale 'SOVA-weken' met focus op sociale vaardigheden, en de innovatieve methode 'Team-Up', speciaal ontworpen voor nieuwkomers.

  • Mondeling Nederlands: De basis voor communicatie en sociale interactie
  • SOVA-weken: Intensieve training van sociale vaardigheden
  • Team-Up: Speciale methode voor sociale competenties van nieuwkomers

Inspectierapport AZC-school Oisterwijk: Kwaliteit en Ontwikkeling

De AZC-school Oisterwijk wordt elke twee jaar grondig geëvalueerd door een gespecialiseerde onderwijsinspectie. Deze inspectie richt zich specifiek op het onderwijs voor nieuwkomers, zodat we continu kunnen werken aan de beste leeromgeving. Wij zien het bezoek van de inspectie als een waardevolle kans om inzicht te krijgen in onze prestaties. Het biedt ons de mogelijkheid om te leren van de feedback, zowel op onze sterke punten als op gebieden waar verdere ontwikkeling wenselijk is. Dit helpt ons om ons onderwijs continu te verbeteren en aan te passen aan de behoeften van onze leerlingen.

Resultaten | AZC-school Oisterwijk in Oisterwijk | [2025] Schoolregister