Speelleerplein de Fonkeling in Oirschot

Het team van Speelleerplein de Fonkeling in Oirschot

Current section: team
Bernadettestraat 1
5688 Oirschot

Zie hier hoe het team van Speelleerplein de Fonkeling is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Speelleerplein de Fonkeling. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Speelleerplein de Fonkeling bij jullie?

Ontdek hoe goed Speelleerplein de Fonkeling bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Speelleerplein de Fonkeling zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (84.8%)
Man (15.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Speelleerplein de Fonkeling. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (44.4%)
45-55 jaar (11.1%)
55-65 jaar (11.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.7%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (20.1%)
55-65 jaar (17.3%)
&ge;65 jaar (1.8%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Speelleerplein de Fonkeling werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (88.9%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (11.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Speelleerplein de Fonkeling gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Flexibele Leerkrachtvervanging op Speelleerplein de Fonkeling

Op Speelleerplein de Fonkeling zorgen we voor een vlekkeloze continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. Bij ziekte of andere verhinderingen van een leerkracht, zetten we primair in op interne oplossingen. Onze flexibele teamstructuur, met ambulante leerkrachten en de organisatie in units, biedt diverse mogelijkheden om direct op te vangen. Indien een interne oplossing niet direct beschikbaar is, benaderen we onze getalenteerde parttime leerkrachten die op de betreffende dag vrij zijn, met de vraag om extra in te vallen. Als ook interne krachten niet beschikbaar zijn, schakelen we de hulp in van collega's uit onze flexpool binnen het bestuur, om zo de best mogelijke vervanging te garanderen. In uitzonderlijke omstandigheden, wanneer vervanging niet volledig geregeld kan worden, verdelen we de leerlingen zo evenredig mogelijk over de beschikbare leerkrachten. De kinderen werken dan zelfstandig aan opdrachten onder begeleiding. Als laatste redmiddel, in uiterste nood, kunnen we ouders vragen om hun kinderen thuis te houden, zodat de kwaliteit van het onderwijs gewaarborgd blijft.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Drie units Bij de Fonkeling werken we met drie units. ln unit 1 bieden we de leerstof voor peuters en voor de leerjaren 1, 2 en 3 aan, in unit 2 de leerstof voor de jaren 4, 5 en 6 en in unit 3 staan de leerstofjaren 7 en 8 centraal. De dag begint en eindigt samen met de eigen basisgroep. Bij het begin van de dag wordt de dagplanning doorgenomen met de kinderen, die kan namelijk per leerling verschillen. Vervolgens zijn er tijdens het ochtendprogramma een aantal werkblokken waarin uitleg gegeven wordt op het niveau van het kind. Na de instructie gaat het kind aan de slag binnen de unit, zowel samen met andere leerlingen als zelfstandig. Elke unit is groot qua oppervlakte, binnen deze ruimte spelen, leren en werken de kinderen. Kenmerkend voor het unitonderwijs: - Groepen kunnen flexibel ingedeeld worden. Hiermee houden we rekening met de verschillen tussen kinderen en de specifieke ondersteuningsbehoefte. - Kinderen van verschillende leeftijden en met verschillende talenten en eigenschappen werken samen. Zij kunnen veel van en met elkaar leren. - Binnen elke unit zijn verschillende leerkrachten samen verantwoordelijk voor goed onderwijs. Zij maken gebruik van elkaars kwaliteiten en expertise. Dit is goed voor het onderwijs en de kinderen. Unitleiders en groepsleerkrachten Iedere unit is verdeeld in een aantal basisgroepen. Elke basisgroep heeft een eigen groepsleerkracht. Die houdt de vorderingen van de kinderen bij en is het eerste aanspreekpunt voor ouders. De begeleiding van de kinderen vindt echter plaats in samenwerking met alle medewerkers in de unit. Elke unit heeft een unitleider die in het managementteam (MT) van de school zit.

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Speelleerplein de Fonkeling

3

Taalontwikkeling en Rekenen: Onze Specialisten

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Taalspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Op Speelleerplein de Fonkeling zetten we vol in op de taal- en rekenvaardigheden van onze leerlingen. Onze toegewijde rekenspecialist en taalspecialist werken nauw samen met het team om het onderwijs op dit gebied continu te verbeteren. Zij ontwikkelen beleid en adviseren onze leerkrachten, zodat elk kind de best mogelijke begeleiding krijgt. Daarnaast speelt onze kwaliteitscoördinator (KC) een cruciale rol in het waarborgen van de algehele onderwijskwaliteit. Deze professional is scherp op de leerresultaten van alle kinderen en ondersteunt leraren bij het ontwikkelen van effectieve lesplannen. De KC coacht en begeleidt leerkrachten, voert gesprekken met ouders en schakelt externe expertise in wanneer dat nodig is, altijd met het oog op de ontwikkeling van elk kind.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilig Leerklimaat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Speelleerplein de Fonkeling besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. Onze kwaliteitscoördinator en de coördinator Sociaal Emotioneel Leren (SEL) waken over de voortgang en zorgen voor een omgeving waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt. Ze werken samen om een positief pedagogisch klimaat te creëren. Deze specialisten ondersteunen zowel individuele leerkrachten als het hele team bij het bevorderen van een gezonde sociaal-emotionele groei. Door deze gerichte aandacht helpen we kinderen om sterke sociale vaardigheden te ontwikkelen en goed in hun vel te zitten.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Een positieve werkhouding en een motiverende taakaanpak zijn essentieel voor het leerplezier van onze leerlingen. Onze kwaliteitscoördinator en de coördinator Sociaal Emotioneel Leren werken samen om hier zorg voor te dragen. Zij kijken naar het individuele gedrag en karakter van elk kind. Samen met het team creëren zij een veilig en uitdagend leerklimaat waarin iedereen zich optimaal kan ontwikkelen. Deze experts bieden gerichte begeleiding aan leerkrachten, zowel individueel als collectief, om de aanpak van leer- en gedragsuitdagingen te optimaliseren.

1

Bewegingsonderwijs: Vakbekwame Begeleiding

Beschikbare specialisten:

Vakbekwaam leerkracht bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Voor een optimale motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen, bieden wij gespecialiseerde bewegingslessen. Onze leerkrachten die deze lessen verzorgen, zijn hiervoor uitstekend opgeleid en bevoegd. Zij hebben de opleiding 'Vakbekwaamheid bewegingsonderwijs' met succes afgerond, wat garant staat voor kwalitatief hoogwaardige en uitdagende gymlessen die bijdragen aan de algehele ontwikkeling van elk kind.

2

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Hulp

Beschikbare specialisten:

Jeugdhulpverlener (TeamWijzer)
Jeugdverpleegkundige (GGD)

Toelichting van de school:

Speelleerplein de Fonkeling werkt samen met externe professionals om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te ondersteunen. Wekelijks houden een jeugdverpleegkundige van de GGD en een jeugdhulpverlener van TeamWijzer een inloopspreekuur op school. Deze experts bieden preventieve ondersteuning en advies aan zowel ouders als schoolpersoneel bij vragen over opgroeien, gezondheid en opvoeding. Ze fungeren als een waardevolle sparringpartner om zorg- en ondersteuningsvragen tijdig te signaleren en aan te pakken. Meer informatie vindt u op de website van GGD Brabant-Zuidoost.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Technieklokaal
Speellokaal
Gymlokaal

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling bij Speelleerplein de Fonkeling

Ons Toekomstig Aanbod: Een Diepgaande Toelichting

Speelleerplein de Fonkeling investeert continu in het verbeteren van onze basisondersteuning. We streven ernaar om de unieke leerbehoeften van ieder kind optimaal te faciliteren. Onze focus ligt op een proactieve en preventieve aanpak. Door vroegtijdige herkenning en gerichte interventies, creëren we een veilige en stimulerende leeromgeving waarin elk kind kan floreren en zijn of haar potentieel volledig kan benutten.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek ons kwaliteitsbeleid en schoolplan voor uitmuntend onderwijs

Wat zijn de kernambities van ons schoolplan?

Kwaliteit in het onderwijs wordt gewaarborgd door effectieve afspraken, de expertise van ons team, daadkrachtige uitvoering, nauwgezetheid, continuïteit in ontwikkeling en een sterke focus op reflectie. Ons systeem ondersteunt het bewaken en verantwoorden van deze kwaliteitsnormen op schoolniveau. Ons uitgebreide schoolplan met alle specifieke onderwijsdoelen is beschikbaar voor inzage. Speelleerplein de Fonkeling is een school die voortdurend evolueert en innoveert. We hebben significante vooruitgang geboekt en zien volop kansen om de onderwijskwaliteit verder te optimaliseren. Net zoals onze leerlingen ontdekken en groeien, zo blijven wij als professionele begeleiders ons ook ontwikkelen. Het schoolplan biedt een beknopte en heldere beschrijving van onze huidige onderwijssituatie en basiskwaliteit, aangevuld met onze ambitieuze toekomstvisie. Dit plan is opgesteld door de directie, met goedkeuring van het gehele schoolteam en de medezeggenschapsraad.

Hoe realiseren wij onze onderwijsdoelstellingen?

Bij Speelleerplein de Fonkeling volgen we de voortgang van onze onderwijsdoelen nauwgezet via diverse monitoringinstrumenten, vastgelegd in onze schoolmonitor. De directie is verantwoordelijk voor het vullen, bewaken en continu verbeteren van deze monitor. De individuele ontwikkeling van elke leerling wordt zorgvuldig bijgehouden in de groepsplannen en overzichten. Leerresultaten van onafhankelijke toetsen worden beheerd in ons leerling-administratiesysteem, inclusief verslagen van oudergesprekken en externe communicatie. Ouders worden periodiek geïnformeerd over de schoolvorderingen van hun kind via rapportages en persoonlijke gesprekken. Vanaf groep 4 worden leerlingen actief betrokken bij deze voortgangsgesprekken. Daarnaast plannen we individuele gesprekken met ouders wanneer de ontwikkeling of het gedrag van een kind daarom vraagt, of wanneer er specifieke ondersteuning nodig is. Bij uitstroom naar een andere school, wordt een gedetailleerd onderwijskundig rapport verstrekt. De professionele groei van onze medewerkers wordt gestimuleerd door de ontwikkelingsgesprekken conform de richtlijnen van Skobos. Deze gesprekken bieden zowel de medewerker als de leidinggevende inzicht in benodigde ondersteuning voor optimale prestaties en werkplezier. De directie en kwaliteitsmedewerkers voeren regelmatig klassenbezoeken uit, gevolgd door gerichte feedbackgesprekken met de leerkrachten. Wij hebben een helder beeld van de onderwijskwaliteit die we leveren. Jaarlijks evalueren we onze prestaties en optimaliseren we documenten gericht op kwaliteit en resultaten. Tweejaarlijkse schoolontwikkelgesprekken met de bestuurder, jaarlijkse reflectiegesprekken met de Trajectbegeleider Passend Onderwijs, structurele overleggen met de medezeggenschapsraad, ouderparticipatie in schoolontwikkelingen, en teamanalyses van jaarplannen en resultaten, vormen de basis. Beleidsdocumenten zoals het jaarplan, de schoolgids, het jaarverslag, het ondersteuningsplan en het sociaal veiligheidsplan bieden transparantie over onze kwaliteitsborging. Om de tevredenheid van onze gemeenschap te meten, voeren we jaarlijks enquêtes uit onder leerlingen, ouders en medewerkers. De resultaten analyseren we kritisch, bespreken we met de betrokkenen en gebruiken we om gerichte verbeteracties te formuleren en te implementeren.

Downloaden

Ontdek Ons Stimulerende Programma voor Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Speelleerplein de Fonkeling biedt een unieke leeromgeving voor peuters, nauw verbonden met Korein Kinderplein. Als verbrede school creëren we een naadloze overgang naar de basisschool door peuters te integreren in Unit 1. Onze peuters spelen en werken regelmatig samen met de kleuters, wat zorgt voor een warme en vertrouwde start. Door dezelfde thema's te hanteren, bevorderen we een doorlopende leerlijn. Dit bevordert de sociale ontwikkeling en zorgt voor een soepele stap van de peuteropvang naar de kleuterklas. Wij geloven in een speelse ontdekkingstocht waarbij elk kind de ruimte krijgt om te groeien en te stralen. Ons team zet zich dagelijks in om een veilige en stimulerende omgeving te bieden waar jonge kinderen zich optimaal kunnen ontwikkelen.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal onderwijsaanbod is er voor peuters op Speelleerplein de Fonkeling?

Speelleerplein de Fonkeling biedt een rijke voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang. Dit programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. We focussen op spelenderwijs leren, sociale interactie en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden. Ons VVE-programma sluit naadloos aan bij de behoeften van jonge kinderen en bereidt hen optimaal voor op de basisschool. Door een stimulerende omgeving te creëren, moedigen we nieuwsgierigheid en ontdeklust aan. Ontdek hoe wij de talenten van uw kind stimuleren door middel van creatieve activiteiten en een warme, veilige leeromgeving.

Speelleerplein de Fonkeling biedt een rijke voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang. Dit programma is speciaal ontworpen om jonge kinderen een vliegende start te geven in hun educatieve reis. We focussen op spelenderwijs leren, sociale interactie en de ontwikkeling van essentiële vaardigheden. Ons VVE-programma sluit naadloos aan bij de behoeften van jonge kinderen en bereidt hen optimaal voor op de basisschool. Door een stimulerende omgeving te creëren, moedigen we nieuwsgierigheid en ontdeklust aan. Ontdek hoe wij de talenten van uw kind stimuleren door middel van creatieve activiteiten en een warme, veilige leeromgeving.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partnerschappen werkt Speelleerplein de Fonkeling samen voor het jonge kind?

Speelleerplein de Fonkeling werkt nauw samen met Korein Kinderplein om een geïntegreerde en hoogwaardige leerervaring te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving voor onze jongste leerlingen. Door deze samenwerking profiteren kinderen van een naadloze overgang tussen de peuteropvang en de basisschool. We combineren de expertise van beide organisaties om een stimulerend en uitdagend programma te garanderen. Bezoek de website van Korein Kinderplein voor meer informatie over hun aanbod en onze gezamenlijke visie op vroeg- en voorschoolse educatie.

Speelleerplein de Fonkeling werkt nauw samen met Korein Kinderplein om een geïntegreerde en hoogwaardige leerervaring te bieden. Deze samenwerking zorgt voor een consistente en ondersteunende omgeving voor onze jongste leerlingen. Door deze samenwerking profiteren kinderen van een naadloze overgang tussen de peuteropvang en de basisschool. We combineren de expertise van beide organisaties om een stimulerend en uitdagend programma te garanderen. Bezoek de website van Korein Kinderplein voor meer informatie over hun aanbod en onze gezamenlijke visie op vroeg- en voorschoolse educatie.

Team | Speelleerplein de Fonkeling in Oirschot | [2025] Schoolregister