Basisschool Kindcentrum de Linde in Oirschot

Het team van Kindcentrum de Linde in Oirschot

Current section: team
Spoordonkseweg 1
5688 Oirschot

Zie hier hoe het team van Kindcentrum de Linde is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Kindcentrum de Linde. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Kindcentrum de Linde bij jullie?

Ontdek hoe goed Kindcentrum de Linde bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Kindcentrum de Linde zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 77.8% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (77.8%)
Man (22.2%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Kindcentrum de Linde. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (15%)
45-55 jaar (25%)
55-65 jaar (25%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Kindcentrum de Linde werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (83.3%)
Direct ondersteunend personeel (5.6%)
Indirect ondersteunend personeel (5.6%)
Management (5.6%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Kindcentrum de Linde gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging van Leerkrachten: Zorgeloos Onderwijs bij Kindcentrum de Linde

Bij Kindcentrum de Linde zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze leerkrachten. We zetten primair in op interne vervanging door duo-collega's, wat zorgt voor vertrouwde gezichten in de klas en een stabiele leeromgeving voor uw kind. Indien interne vervanging niet mogelijk is, schakelen we onze ervaren interne teamleden in die de kinderen en de schoolcultuur door en door kennen. Dit garandeert kwalitatief hoogstaand onderwijs. Als laatste redmiddel maken we gebruik van bevoegde leerkrachten uit de vervangerspool van ons schoolbestuur of zoeken we contact met naburige scholen voor beschikbare expertise. Voor langdurige afwezigheden maken we voornamelijk gebruik van de gespecialiseerde vervangerspool van Skobos. Mochten deze opties niet volstaan, dan benaderen we met zorg geselecteerde externe leerkrachten om de continuïteit te waarborgen. Ons doel is altijd om de impact op het leerproces van uw kind te minimaliseren. In uitzonderlijke situaties, wanneer er geen leerkracht beschikbaar is, nemen onze toegewijde ambulante professionals, zoals kwaliteitscoördinatoren of gedragsspecialisten, de les over. Zij beschikken over de vereiste onderwijsbevoegdheid. Alleen in het uiterste geval, om de schoolopening te garanderen, kan een klas tijdelijk worden opgesplitst en ondergebracht in parallelgroepen of aangrenzende jaargroepen. De schooldirectie streeft er continu naar om te voorkomen dat een klas naar huis gestuurd moet worden, zelfs op een krappe arbeidsmarkt. Transparante communicatie met ouders over dergelijke situaties heeft bij ons de hoogste prioriteit.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op De Linde zijn kinderen gegroepeerd op basis van hun leeftijd. De school werkt met groepen die ingedeeld zijn in jaarklassen. De groepsgrootte is afhankelijk van het aantal leraren dat mag worden aangesteld en het aantal kinderen dat in een bepaalde leeftijdsgroep zit. Natuurlijk zijn we afhankelijk van het aantal kinderen wat zich in een leerjaar heeft aangemeld. Daarom zitten in sommige groepen minder kinderen en in andere groepen meer.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling op Kindcentrum de Linde

2

Taal en Rekenen: Optimaliseren Leerresultaten

Beschikbare specialisten:

Rekenspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Binnen het strategisch personeelsbeleid van Kindcentrum de Linde is de rol van Kwaliteitscoördinator (KC) cruciaal. Deze professional richt zich primair op het waarborgen en verbeteren van de onderwijskwaliteit. De KC is een deskundige die de algehele onderwijskwaliteit van de school bewaakt en actief bijdraagt aan de continue ontwikkeling van het kwaliteitssysteem. Deze coördinator identificeert onderwijsverbeteringen binnen leerteams, rapporteert over de voortgang van zorg en leerresultaten en werkt nauw samen met de directie en andere coördinatoren aan het schoolbrede kwaliteitssysteem. De kwaliteitsfunctie kent diverse facetten: als 'leercoördinator' bevordert hij passend onderwijs door middel van gerichte professionalisering en de ontwikkeling van docenten. Als 'zorgregisseur' vormt hij samen met de leerkrachten de optimale zorg voor elke leerling. En als 'trendanalist' bepaalt hij samen met leerteams en de school de toekomstige ambities en stuurt hij bij waar nodig. Door frequente aanwezigheid in de klassen biedt de KC proactief advies en coaching aan leerkrachten. Hij ondersteunt hen bij het ontwikkelen van effectieve plannen om aan de individuele ondersteuningsbehoeften van kinderen te voldoen. Bovendien onderhoudt de KC contact met ouders en schakelt hij externe expertise in wanneer de schoolspecifieke kennis ontoereikend is.

1

Gedrag en Sociaal-emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Onze toegewijde gedragsspecialist biedt gerichte begeleiding aan zowel individuele leerlingen als aan groepen. Daarnaast coacht deze expert leerkrachten bij specifieke vraagstukken rondom het gedrag van leerlingen.

1

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Verbeteren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist

Toelichting van de school:

Kindcentrum de Linde heeft een gespecialiseerde gedragsexpert in huis. Deze professional ondersteunt en coacht leerkrachten en begeleidt leerlingen met betrekking tot gedrag. Samen creëren zij een veilige en stimulerende leeromgeving. De gedragsspecialist is ook bekwaam in het individueel begeleiden van collega's en het ondersteunen van het gehele team, wat bijdraagt aan een positief pedagogisch klimaat binnen de school.

1

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling Stimuleren

Beschikbare specialisten:

Vakdocent bewegingsonderwijs

Toelichting van de school:

Onze gespecialiseerde vakdocent bewegingsonderwijs verzorgt de gymlessen voor alle leerjaren. Hierdoor wordt de motorische en lichamelijke ontwikkeling van elke leerling nauwlettend gevolgd en gestimuleerd.

0

Medisch en Persoonlijke Verzorging: Deskundige Hulp

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Elke dinsdag tussen 12:00 en 14:00 uur is het preventieduo van de GGD Brabant Zuidoost aanwezig. Dit team bestaat uit jeugdverpleegkundige Fleur van Heeswijk en jeugdhulpverlener Jolanda van Gils van Team Wijzer. Zij bieden een laagdrempelig inloopspreekuur voor zowel ouders als schoolprofessionals. Het doel is om preventieve ondersteuning te bieden bij vragen rondom opgroeien, gezondheid en opvoeding van kinderen tot 12 jaar. Voor uitgebreide informatie over de jeugdgezondheidszorg kunt u terecht op de website: Schoolinformatie jeugdgezondheidszorg - basisonderwijs - GGD Brabant Zuidoost.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
5
Totaal specialisten
5
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Aula en leerplein
Makerspace voor timmeractiviteiten, 3-D bouwactiv

Kindcentrum de Linde: Uw Partner in Uitgebreide Leerlingondersteuning

Gedetailleerd Schoolondersteuningsprofiel (SOP) en Pedagogische Visie

Kindcentrum de Linde, een vooraanstaande basisschool in Oirschot, biedt uitgebreide zorg en ondersteuning aan al haar leerlingen. Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft gedetailleerd hoe wij de ontwikkeling en het welzijn van elk kind waarborgen. Jaarlijks evalueren en optimaliseren wij dit profiel om aan te sluiten bij de nieuwste inzichten en behoeften. Ontdek de details van onze ondersteuningsstructuur op: https://delinde-skobos.nl/onze-school/ondersteuning/. Ontwikkelingsmonitoring: Van Kleuter tot Tieners De groei en ontwikkeling van onze leerlingen volgen we nauwgezet vanaf groep 1. Voor onze jongste leerlingen in groep 1-2 gebruiken we HOREB, een gespecialiseerd ontwikkelingsvolgsysteem. Vanaf groep 3 tot en met groep 8 implementeren we een nieuw, innovatief volgsysteem dat specifiek gericht is op het in kaart brengen van sociale competenties. Bovendien selecteren we voor het schooljaar 2024-2025 een nieuw instrument om de algehele ontwikkeling van leerlingen in deze groepen te monitoren, met een definitieve keuze voor 1 oktober 2024. Leerlingvolgsysteem: Inzicht en Maatwerk Wij maken gebruik van een geavanceerd leerlingvolgsysteem met methodeonafhankelijke toetsen voor essentiële vakgebieden zoals lezen, taal, spelling, rekenen en begrijpend lezen. Deze toetsen verschaffen ons waardevol inzicht in de individuele prestaties van iedere leerling, en bieden een compleet beeld van de voortgang op groeps- en schoolniveau, afgezet tegen landelijke gemiddelden. De resultaten worden grondig besproken op groeps- en teamniveau, en dienen als leidraad voor het optimaliseren van ons lesprogramma. Leerkrachten houden de leerlingendossiers actueel, en ouders kunnen deze op elk moment inzien. Voorafgaand aan elk nieuw schooljaar vinden er zorgvuldige overdrachtsgesprekken plaats tussen de vorige en nieuwe groepsleerkracht, met eventuele deelname van de kwaliteitscoördinator. Rapportage en Persoonlijke Gesprekken: Communicatie is Cruciaal In alle groepen, van 1 tot en met 8, ontvangen leerlingen tweemaal per jaar een uitgebreid rapport met prestaties, werkhouding en gedrag (in maart en aan het einde van het schooljaar). Ouders van kinderen met specifieke onderwijsbehoeften worden al in de tweede schoolweek uitgenodigd voor een gesprek. In de derde schoolweek vinden de startgesprekken met alle ouders plaats. In december bieden we voortgangsgesprekken aan om de eerste resultaten van methodegebonden toetsen te bespreken. In maart volgt het tweede voortgangsgesprek waarin het rapport centraal staat. In juni zijn er op afspraak gesprekken mogelijk, waarbij leerkrachten en ouders op initiatief van beide partijen van gedachten kunnen wisselen. Bij specifieke aanleiding nodigen we ouders ook tussentijds uit. Ouders die behoefte hebben aan een gesprek, zijn altijd welkom. Leerlingen in groep 8 worden actief betrokken bij de gesprekken over hun rapport en het schooladvies, wat hun zelfstandigheid bevordert. Specifieke Ondersteuning voor Elk Kind Ons schoolondersteuningsplan (SOP) definieert duidelijke niveaus van ondersteuning, conform de structuur van SKOBOS: https://skobos.nl/upload/medialibrary/skobos_20211214_visual_ondersteuningsstructuur_skobos.pdf. Niveau 1: Basisondersteuning binnen de klas. Niveau 2: Gerichte basisondersteuning in de klas. Niveau 3: Specifieke basisondersteuning in overleg met de intern begeleider. Niveau 4: Lichte extra ondersteuning in samenwerking met het interne ondersteuningsteam. Niveau 5: Intensieve extra ondersteuning. Ondersteuning bij Leesproblemen en Dyslexie Leerlingen met dyslexie, gekenmerkt door hardnekkige problemen met lezen en spellen, ontvangen binnen onze zorgaanpak specifieke aandacht. Zij worden besproken in groeps- of leerlingbesprekingen. Indien nodig, starten we een procedure voor een dyslexieonderzoek met als doel een officiële dyslexieverklaring. Bovenschoolse Plusklas SKOBOS: Talentontwikkeling Voor onze hoogbegaafde leerlingen biedt de Bovenschoolse Plusklas SKOBOS, gevestigd in Kindcentrum de Plataan, een uitdagend programma met gespecialiseerde lesactiviteiten. Dit stimuleert hun academische en creatieve talenten. Nieuwkomersklas: Taal en Integratie in Oirschot De gemeente Oirschot kent een groeiend aantal nieuwkomers, waaronder kinderen van gezinnen die zich permanent vestigen en kinderen uit asielzoekersgezinnen. Sinds de opening van het AZC in juni 2022, bieden wij deze kinderen, ongeacht hun achtergrond, passend onderwijs. Onze nieuwkomersklas, een bovenschoolse voorziening met expertise in NT2-onderwijs, verwelkomt kinderen vanaf groep 3. De focus ligt hier op intensieve taalverwerving en een soepele integratie in het reguliere onderwijs. Kinderen in de kleuterleeftijd met een anderstalige achtergrond stromen direct in bij de reguliere kleuterklassen. Kinderen vanaf groep 3 starten in de nieuwkomersklas, waar zij gemiddeld een half jaar tot maximaal een jaar verblijven. Het doel is een doorstroom naar het reguliere onderwijs binnen één jaar. Wij creëren een warme en veilige omgeving waarin nieuwkomers zich snel thuis voelen. Ze nemen deel aan gezamenlijke activiteiten zoals gym, creatieve vakken, buitenspelen en thematische projecten. Ook vieren we samen feestdagen en schoolbrede evenementen, wat bijdraagt aan snellere taalontwikkeling en culturele integratie. Stimuleren van onderlinge contacten en samenwerking is essentieel om nieuwkomers te laten floreren, zowel taalkundig als sociaal. Begeleiding bij de Overstap naar Voortgezet Onderwijs Na groep 8 ondersteunen we leerlingen en ouders bij het maken van de juiste schoolkeuze voor het voortgezet onderwijs. Elk kind ontvangt een schooladvies, aangevuld met de resultaten van de Doorstroomtoets. De middelbare school neemt het schooladvies van de basisschool over; de eindtoets mag niet gebruikt worden voor selectie. Ondersteuningsteam (OT): Samenwerking voor Kindwelzijn Ons school-brede Ondersteuningsteam (OT) bestaat uit een jeugdhulpverlener (Team Wijzer Oirschot), een jeugdverpleegkundige van de GGD, een orthopedagoog, de kwaliteitscoördinator, ouders en leerkrachten. Dit team komt periodiek bijeen voor leerlingbesprekingen en biedt laagdrempelige hulp aan leerlingen en hun gezinnen. Preventieduo: Deskundige Hulp aan Huis Kindcentrum de Linde werkt nauw samen met het Preventieduo, bestaande uit jeugdverpleegkundige Desirée Scheepens-Driesen (GGD) en jeugdhulpverlener Jolanda van Gils (Team Wijzer). Zij zijn wekelijks op dinsdag aanwezig om ouders en professionals te ondersteunen bij vragen over opgroeien, gezondheid en opvoeding. Protocollen: Duidelijkheid en Veiligheid in Ons Beleid Wij hanteren diverse protocollen om ons handelen consistent en transparant te maken voor ouders. Dit omvat protocollen voor anti-pesten, buitenschoolse activiteiten, reken- en wiskundeproblemen (inclusief dyscalculie), dyslexie, begaafdheid, doubleren/versnellen, rouwverwerking, schorsen en verwijderen, en een specifiek toetsprotocol. Toekomstvisie: Continue Verbetering van Ondersteuning Kindcentrum de Linde blijft zich inzetten voor de optimale ontwikkeling van elke leerling. Onze nieuwkomersklas is hiervan een voorbeeld, met een focus op taalverwerving en culturele integratie. We streven ernaar onze onderwijsmethoden continu te verbeteren en een veilige, stimulerende leeromgeving te bieden.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Kindcentrum de Linde

Welke ambitieuze doelen zijn vastgelegd in ons schoolplan?

Bij Kindcentrum de Linde staat de kwaliteit van ons onderwijs centraal. We leggen transparant verantwoording af over onze beleidskeuzes, zowel intern als aan u als ouder, en voldoen aan de eisen van de onderwijsinspectie. In ons schoolplan presenteren we gedetailleerd hoe wij continu werken aan de verbetering van onze onderwijskwaliteit. Kwaliteit is geen toeval, maar het resultaat van systematisch werken. Dit omvat het formuleren van een helder beleid, het zorgvuldig uitvoeren van de geplande acties en het evalueren van de behaalde resultaten. Alle scholen binnen SKOBOS volgen een gestructureerd kwaliteitszorgplan, wat ook op bestuursniveau wordt gehanteerd. Dit garandeert een consistente en verantwoorde aanpak van kwaliteitsborging, met een duidelijke afstemming tussen school- en bestuursniveau. Dit proces wordt cyclisch doorlopen. Onze school, Kindcentrum de Linde, is continu in beweging door interne en externe ontwikkelingen. Deze dynamiek is vastgelegd in ons schoolplan, dat wettelijk elke vier jaar herzien moet worden. Voor de periode 2023-2027 hebben we een omvangrijk schoolplan opgesteld dat de strategische koers en specifieke doelstellingen uiteenzet. Het volledige schoolplan, inclusief de gedetailleerde doelstellingen, is beschikbaar op onze website: [https://delinde-skobos.nl/onze-school/kwaliteit/](https://delinde-skobos.nl/onze-school/kwaliteit/). Hiernaast hanteren we een jaarplan met de specifieke veranderdoelen en activiteiten voor het lopende schooljaar. De Medezeggenschapsraad is nauw betrokken, heeft inzage in alle documenten en beschikt over instemmingsrecht, waardoor wij hen regelmatig informeren over de schoolontwikkelingen. De strategische visie van Kindcentrum de Linde voor 2023-2027 is verankerd in ons schoolplan. Dit plan wordt jaarlijks vertaald naar concrete jaarplannen, waarbij de teamleden gezamenlijk de strategische richting bepalen tijdens studiedagen. Doelen worden specifiek, meetbaar, acceptabel, realistisch en tijdgebonden (SMART) gemaakt en projectgroepen werken aan de realisatie ervan volgens de Plan-Do-Check-Act cyclus. Het taakbeleid en de professionalisering van ons personeel zijn volledig afgestemd op deze schoolontwikkelingen. Na een grondige zelfreflectie in juni 2023, waarbij het team de kernwaarden, sterke punten en verbeterpunten van De Linde heeft geanalyseerd, is het schoolplan 2023-2027 tot stand gekomen. De beleidsvoornemens voor het schooljaar 2023-2024 omvatten onder andere: het versterken van de professionele leercultuur, het aanscherpen van de onderwijskundige visie en de vertaling hiervan naar de praktijk in de klas, het verbeteren van de kernvakken (rekenen, taal, lezen), het vastleggen van kwaliteitsafspraken voor deze vakken, het doorontwikkelen van het thematische aanbod wereldoriëntatie binnen de 21e-eeuwse ontwikkelingslijnen van SKOBOS, het stimuleren van ontwikkelingsgericht onderwijs (OGO) in de onderbouw, het betrekken van leerlingen via portfolio's, het ontwikkelen van een doorlopende leerlijn van voorschool tot en met naschoolse opvang, en het versterken van burgerschap en digitale vaardigheden.

Hoe realiseert Kindcentrum de Linde haar onderwijsdoelen?

Kindcentrum de Linde streeft continu naar een hogere onderwijskwaliteit door middel van een planmatige aanpak, vastgelegd in een vierjaarlijks schoolplan en jaarplannen. Deze plannen, die thema's adresseren die aandacht vragen, worden opgesteld met of zonder externe expertise. Minimaal tweemaal per jaar evalueren we op schoolniveau de voortgang van de doelen en hoe deze geborgd worden tijdens teamvergaderingen en studiedagen. Leren van en met elkaar is essentieel voor het creëren van een uniforme werkwijze. Tijdens deze momenten bespreken we ook mogelijke verbeteringen of aanscherpingen van doelen, wat de start vormt van een nieuwe cyclus. De input van ouders is voor ons van groot belang; dit verzamelen we via klankbordgesprekken, informatieavonden, de jaarvergadering, en overleggen met de ouderraad en medezeggenschapsraad, evenals via informele contacten. Daarnaast voeren we elke vier jaar een uitgebreid tevredenheidsonderzoek uit, genaamd 'Vensters', onder leerkrachten, ouders en leerlingen. De resultaten van dit onderzoek publiceren we openbaar op de website Scholen op de kaart, zodat iedereen inzicht heeft in de prestaties en ontwikkelingen van Kindcentrum de Linde.

Downloaden

Ontdek Ons Uitgebreide Aanbod voor Jonge Kinderen in Oirschot

Toelichting van de school

Kindcentrum de Linde biedt een complete leer- en opvangomgeving voor kinderen vanaf 2,5 jaar tot en met 12 jaar. Onze toegewijde partner, Korein, verzorgt de peuteropvang en de voor- en naschoolse opvang binnen ons kindcentrum. Deze hechte samenwerking stelt ons in staat om vanuit één professionele visie te opereren, wat resulteert in een naadloze overgang tussen opvang en onderwijs. De pedagogisch medewerkers van Korein zijn gedurende de schooldagen actief in de groepen als ondersteuning. Zij kennen alle kinderen persoonlijk en onderhouden nauwe contacten met de leerkrachten. Dit bevordert een veilige en vertrouwde omgeving waarin we gezamenlijk het welzijn en de ontwikkeling van elk kind centraal stellen. Beide partners, onderwijs en opvang, zetten zich gezamenlijk in voor de continue ontwikkeling van ons kindcentrum. Tweejaarlijks evalueren we onze voortgang met behulp van een kindcentrummonitor. De meest recente meting in 2025 vormde de basis voor een vierjarig ontwikkelplan. Dit plan richt zich op elf cruciale domeinen, waaronder pedagogische aanpak, educatieve doorgaande lijn, kinddossiers, overdracht, ondersteuningsstructuren, kwaliteitsbewaking en het optimaal benutten van onze ruimtes, leermiddelen en speelmateriaal. Door deze gestructureerde aanpak blijven we bewust van onze groei en verfijnen we onze plannen, wat ons kindcentrum elke dag sterker maakt.

Veelgestelde vragen

Biedt Kindcentrum de Linde extra educatieve programma's voor peuters en kleuters?

Ja, Kindcentrum de Linde biedt specifieke programma's en activiteiten ter ondersteuning van de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ook Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.

Ja, Kindcentrum de Linde biedt specifieke programma's en activiteiten ter ondersteuning van de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat ook Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) om een optimale start te garanderen.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) voor peuters
Kindcentrum aanbod Oirschot

Welke partnerschappen heeft Kindcentrum de Linde voor het jonge kind programma?

Kindcentrum de Linde werkt nauw samen met Korein, een gerenommeerde organisatie voor kinderopvang en educatie, om een geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te realiseren.

Kindcentrum de Linde werkt nauw samen met Korein, een gerenommeerde organisatie voor kinderopvang en educatie, om een geïntegreerd aanbod voor jonge kinderen te realiseren.

Team | Kindcentrum de Linde in Oirschot | [2025] Schoolregister