
Het team van Dalton Kindcentrum AvontuurRijk in Oirschot
Current section: teamZie hier hoe het team van Dalton Kindcentrum AvontuurRijk is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Dalton Kindcentrum AvontuurRijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Dalton Kindcentrum AvontuurRijk bij jullie?
Ontdek hoe goed Dalton Kindcentrum AvontuurRijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Dalton Kindcentrum AvontuurRijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 84.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Dalton Kindcentrum AvontuurRijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Dalton Kindcentrum AvontuurRijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Dalton Kindcentrum AvontuurRijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging van Leerkrachten op Dalton Kindcentrum AvontuurRijk: Een Betrouwbare Aanpak
Bij Dalton Kindcentrum AvontuurRijk garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten. We hanteren een gestructureerd proces voor personeelsvervanging, waarbij we prioriteit geven aan interne oplossingen om de impact op uw kind te minimaliseren. Onze eerste stap is altijd om intern te zoeken naar beschikbare leerkrachten of ondersteunend personeel met flexibele inzetbaarheid. Deze 'ambulante' medewerkers zijn cruciaal voor het opvangen van korte termijn afwezigheid, waardoor de dagelijkse gang van zaken zo min mogelijk verstoord wordt. Hun flexibiliteit stelt ons in staat om snel te schakelen. Indien een interne oplossing niet mogelijk is, benaderen we parttime leerkrachten die op hun vrije dag beschikbaar zijn om extra te werken. Dit zorgt voor een directe oplossing en behoudt de vertrouwde gezichten in de klas. Als laatste redmiddel, wanneer zowel interne als parttime krachten niet beschikbaar zijn, schakelen we ons bredere netwerk binnen het bestuur in. We contacteren collega's van andere scholen of leerkrachten die zich hebben aangemeld als flexibele invallers. In uitzonderlijke situaties waarin geen vervanging geregeld kan worden, worden leerlingen tijdelijk verdeeld over andere groepen. Zij werken dan aan zelfstandige opdrachten onder begeleiding van de aanwezige leerkrachten. Als een uiterst zeldzame maatregel, waarbij ook groepsverdeling niet haalbaar is, kunnen ouders gevraagd worden hun kind een dag thuis te houden. Dit gebeurt alleen in de meest extreme omstandigheden om de kwaliteit van de opvang te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Dalton Kindcentrum AvontuurRijk
Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Dalton Kindcentrum AvontuurRijk hanteren we een gestructureerd instructiemodel met differentiatie in drie niveaus voor alle leerlingen. Dit zorgt ervoor dat elke leerling, of deze nu extra ondersteuning nodig heeft of juist uitdaging zoekt, op de juiste manier wordt begeleid. Leerlingen die zelfstandig werken, ontvangen een compact aanbod met verbredende of verdiepende lesstof. Kinderen die extra hulp nodig hebben, krijgen verlengde instructie in de klas, verzorgd door de eigen leerkracht. Dit proces stelt ons in staat om de basisondersteuning continu te optimaliseren en zoveel mogelijk tegemoet te komen aan individuele leerbehoeften. Indien de basisondersteuning niet volstaat, bieden we gespecialiseerde trajecten en arrangementen. Deze zijn afgestemd op de specifieke ondersteuningsvraag en passen binnen de mogelijkheden van onze school. De duur varieert van kortdurend tot een heel schooljaar, met als doel de leerling weer optimaal te laten aansluiten bij de reguliere lesstof. Onze intern opgeleide specialisten zijn een waardevolle aanvulling op het team. Zij bieden hulp en ondersteuning aan collega's en leerlingen vanuit hun specifieke expertise. De inzet van deze specialisten wordt gecoördineerd om de meest effectieve begeleiding te garanderen. Bij onvoldoende resultaat van een traject, wordt gezocht naar alternatieve interne of externe oplossingen, inclusief het adviseren over scholen die beter passende ondersteuning kunnen bieden.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Dalton Kindcentrum AvontuurRijk koestert een veilig en positief pedagogisch klimaat waar elke leerling zichzelf kan zijn. Onze kleinschaligheid zorgt ervoor dat iedereen elkaar kent en zich gewaardeerd voelt. We benadrukken het belang van samenwerken en het respecteren van verschillen, waarbij elke leerling zowel verantwoordelijkheid draagt voor zichzelf als voor het welzijn van anderen. We besteden veel aandacht aan niet-cognitieve vaardigheden, die nauw verbonden zijn met onze Daltonkernwaarden. Wij geloven dat een integrale ontwikkeling van de persoon essentieel is voor optimaal leerpotentieel en voorbereiding op de toekomst. Door kinderen verantwoordelijkheid en vrijheid te bieden, leren zij weloverwogen keuzes te maken en de consequenties daarvan te begrijpen. Wij stimuleren leerlingen om uitdagingen aan te gaan en nieuwe stappen te zetten, ook als dat spannend is. Ze leren dat fouten maken een natuurlijk onderdeel is van het leerproces, en dat ze daarbij kunnen rekenen op een ondersteunende en niet-oordelende omgeving. Dit creëert een veilige ruimte voor ontdekking en persoonlijke groei. Onze gespecialiseerde leerkrachten kijken breed naar individuele behoeften, met speciale aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling en de impact daarvan op de leerprestaties.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Dalton Kindcentrum AvontuurRijk leggen we een sterke nadruk op de ontwikkeling van een effectieve werkhouding en taakaanpak. Door de Daltonkernwaarden te integreren en ons te richten op 21e-eeuwse vaardigheden, leren leerlingen hoe ze taken succesvol kunnen afronden. We gebruiken de 'autometafoor' om leerlingen te begeleiden bij de verschillende fasen van taakuitvoering. In de bovenbouw stellen leerlingen zelf leerdoelen op en monitoren ze hun voortgang via een digitaal portfolio, wat hun zelfstandigheid en eigenaarschap bevordert. Onze specialist meer- en hoogbegaafdheid biedt gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij hun taakaanpak. De gedragsspecialist integreert eveneens strategieën voor een verbeterde taakaanpak in haar begeleiding, wat bijdraagt aan een positiever leerresultaat voor alle leerlingen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Hoewel we geen specifieke interne specialisten hebben voor motorische en lichamelijke ontwikkeling, staan we altijd open voor externe expertise. Op indicatie nodigen wij gespecialiseerde professionals uit om mee te kijken en te adviseren, altijd in nauw overleg met de betreffende ouders en leerlingen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Dalton Kindcentrum AvontuurRijk beschikt niet over faciliteiten of gespecialiseerd personeel voor medisch handelen of persoonlijke verzorging. Wij verwachten van leerlingen, passend bij hun leeftijd, dat zij zelfstandig zorg dragen voor basisbehoeften zoals toiletbezoek en hygiëne. In uitzonderlijke situaties kunnen externe specialisten worden ingeschakeld, mits dit in overleg met ouders gebeurt en van tijdelijke aard is. Structurele begeleiding op dit gebied valt buiten de mogelijkheden en verantwoordelijkheden van de school.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Dalton Kindcentrum AvontuurRijk
Gedetailleerde Toelichting van Onze School
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan: De Toekomst van Onderwijs bij AvontuurRijk
Wat zijn de specifieke onderwijskundige doelen van Kindcentrum AvontuurRijk?
Hoe waarborgt AvontuurRijk de realisatie van de schoolplan doelen?
Speciaal Aanbod Jonge Kind: Kindcentrum AvontuurRijk Oirschot
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk speciaal aanbod biedt Dalton Kindcentrum AvontuurRijk voor jonge kinderen?
Dalton Kindcentrum AvontuurRijk biedt een rijk en stimulerend programma voor jonge kinderen. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling optimaal te ondersteunen. Wij geloven in een brede benadering, waarbij zowel educatieve als sociale vaardigheden centraal staan. Ontdek hoe wij uw kind een vliegende start geven in een veilige en uitdagende leeromgeving.
Met welke partners werkt AvontuurRijk samen voor het jonge kind programma?
Voor ons programma voor het jonge kind werken we nauw samen met Korein Kinderopvang. Deze samenwerking zorgt voor een optimale afstemming tussen opvang en onderwijs. Samen met Korein bieden we een doorlopende ontwikkelingslijn, gebaseerd op de principes van Daltononderwijs. Bezoek de website van Korein voor meer informatie over hun aanpak en diensten.