
Het team van Het DOK in Oegstgeest
Current section: teamZie hier hoe het team van Het DOK is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Het DOK. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Het DOK bij jullie?
Ontdek hoe goed Het DOK bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Het DOK zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 76.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Het DOK. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Het DOK werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Het DOK gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Professionele Personeelsvervanging op Basisschool Het DOK
Op Basisschool Het DOK waarborgen we de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Ons uitgebreide vervangingsbeleid is ontworpen om flexibel en effectief in te spelen op elke situatie. Wij zetten diverse strategieën in om lesuitval te minimaliseren. Dit omvat de flexibele inzet van interne collega's die tijdelijk andere taken overnemen of hun rooster aanpassen. Ook maken we gebruik van een regionale pool van bevoegde invallers, wat zorgt voor snelle en deskundige vervanging. Daarnaast kunnen we een beroep doen op vast personeel voor vervanging, of medewerkers van andere schoolbesturen detacheren. Voor langdurige afwezigheid wordt gezorgd voor tijdelijke aanstellingen met een duidelijke einddatum. Indien nodig, vullen we dit aan met interim-professionals of uitzendkrachten om het team te versterken. Alle gedetailleerde informatie over ons personeelsvervangingsbeleid is beschikbaar op de website van Panta Rhei. Wij streven ernaar dat uw kind altijd les krijgt van een bevoegde en enthousiaste leerkracht.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
Unitonderwijs Op Het DOK wordt er gewerkt in 4 units; de onderbouwunit, de middenbouwunits en de bovenbouwunit. Unit 1onderbouwunit - de groepen 1 en 2 Unit 2middenbouwunit - de groepen 3 en 4 Unit 3middenbouwunit- de groepen 5 en 6 Unit 4 bovenbouwunit - de groepen 7 en 8 Unit 1 Binnen de onderbouwunit zijn er vijf kleutergroepen en een instroomgroep met vaste groepsleerkrachten. De groepsleerkracht ontvangt de leerlingen aan de start van de dag en bespreekt met de leerlingen de dag en is er ruimte voor het delen van eigen belevenissen en welbevinden. Tijdens de speel/werkles geven de leerlingen op het digikeuzebord aan welke activiteiten zij gaan volgen. De groepsleerkracht heeft vooraf de activiteiten klaargezet en begeleidt de leerlingen bij de keuzes die zij maken. Naast het kiezen van activiteiten wordt er gewerkt met kleine en grote instructiekringen. Tijdens een kleine kring gaat de leerkracht met een klein groepje leerlingen aan de slag met een leerdoel, bijvoorbeeld rekenen/aanvankelijk lezen. Via de uitleg van de leerkracht en een begeleide inoefening maken de leerlingen de leerdoelen eigen en werken zij aan de basis om door te kunnen stromen naar unit 2. Unit 2, 3 en 4 Elke groep heeft een vaste groepsleerkracht die dagelijks verantwoordelijk is voor het opstarten van de groep, voeren van (doel) gesprekken met kind en ouders en gezamenlijk evalueren aan het einde van de dag. Daarnaast is elke leerkracht ook vakleerkracht. Hij of zij geeft voor een vak, bijvoorbeeld rekenen, de instructie aan kleine groepjes leerlingen binnen het eigen leerjaar (bijvoorbeeld groep 3). De andere leerkracht, die op dat moment geen instructie geeft, is dan de unitleerkracht en begeleidt de leerlingen op de unit. Deze leerkracht is op de unit aan het begeleiden en coachen, geeft verlengde/extra instructie, bespreekt dag- of weektaken en evalueert met de leerlingen. Iedere leerkracht is op een dag zowel een vakleerkracht als unitleerkracht. Met alle leerkrachten, op een unit, zijn we verantwoordelijk voor het onderwijs dat wij bieden aan onze leerlingen. Dag- en weektaken
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Het DOK
Optimale Taal- en Rekenzorg
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool Het DOK investeren we continu in de expertise van ons team. Leerkrachten ontwikkelen zich tot gespecialiseerde professionals, zoals rekendocenten, gedragsexperts en taalspecialisten. Deze specialisten bieden collega's ondersteuning bij specifieke leeruitdagingen. Onze toegewijde specialisten observeren actief in de leslokalen en voorzien leerkrachten van waardevolle feedback. Tijdens teambijeenkomsten en studiedagen delen zij hun kennis om de didactiek en het onderwijsaanbod te verrijken, wat de groei van elke leerling ten goede komt.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Bij uitdagingen op sociaal-emotioneel gebied kunnen leerkrachten op Het DOK rekenen op de expertise van onze gedragsspecialist en intern begeleider. Zij bieden gerichte ondersteuning en begeleiding bij gedragsvraagstukken van leerlingen. Onze intern begeleider observeert regelmatig de klassensituaties om vroegtijdig signalen op te vangen. Indien nodig worden ouders nauw betrokken bij het ondersteuningsproces, zodat we samen de beste aanpak kunnen realiseren.
Gerichte Aanpak Gedrag en Werkhouding
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Heeft een leerling moeite met concentratie, taakaanpak of gedrag? Onze gedragsspecialist en intern begeleider staan klaar om leerkrachten te adviseren en te ondersteunen. Zij bieden praktische handvatten voor een effectieve aanpak. Observaties in de klas door de intern begeleider helpen om de specifieke behoeften van leerlingen in kaart te brengen. Ouderbetrokkenheid is hierbij essentieel, en waar nodig zoeken we gezamenlijk naar oplossingen om de ontwikkeling van uw kind te stimuleren.
Stimulering Motorische Vaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze bewegingsspecialist, een gediplomeerde Motorisch Remedial Teacher, biedt extra ondersteuning aan leerlingen die baat hebben bij gerichte bewegingsactiviteiten. Deze specialistische aandacht draagt bij aan een optimale fysieke ontwikkeling. Voor zeer specifieke motorische problematiek verwijzen wij, in overleg met ouders, door naar externe deskundigen. Zo garanderen we de meest passende zorg voor elke leerling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Het DOK zijn onze BHV-ers getraind om eerste hulp te verlenen bij onverwachte medische situaties. Hun snelle en adequate handelen zorgt voor de veiligheid van alle leerlingen. Voor gespecialiseerde medische zorg en persoonlijke verzorging die verder gaat dan de schoolse mogelijkheden, verwijzen wij naar externe medische professionals. Wij werken samen met zorgpartners om de gezondheid en het welzijn van onze leerlingen te waarborgen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Extra Ondersteuning op Basisschool Het DOK: Een Compleet Plan
Ontdek Onze Aanpak voor Leerlingontwikkeling
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Toewijding aan Kwaliteitsonderwijs op Basisschool Het DOK
Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan 2023-2027 op Het DOK?
Hoe waarborgt Het DOK de realisatie van haar onderwijsdoelen?
Downloaden
DOWNLOAD ONS VOLLEDIGE SCHOOLPLANOntwikkelingsgerichte Onderbouw: Spelend Leren bij Het DOK
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Het DOK specifieke programma's voor jonge kinderen?
Met welke partners werkt Het DOK samen voor de jongste leerlingen?
Voor een optimale ontwikkeling en doorlopende leerlijn van jonge kinderen werkt Basisschool Het DOK nauw samen met vooraanstaande partners zoals SKO Oegstgeest en BLOS kinderopvang.