Christelijke Basisschool Beurthonk
Salamander 53
3984 MB Odijk

Schoolweging

Schoolweging
26.56
Spreiding
6.98

De schoolweging van Beurthonk is 26,56 , met een spreiding van 6,98 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.

Fundamenteel niveau

Met 91,11% behaalt de school ruimschoots het fundamenteel niveau, duidelijk boven de landelijke signaleringswaarde van 85%. Dit onderstreept een stevige basiskwaliteit in taal en rekenen, ondanks dalende leerlingaantallen.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

49,99% van de leerlingen behaalt het streefniveau, wat onder de door de inspectie bepaalde signaleringswaarde van 53,8% ligt. Dit suggereert ruimte voor verbetering in het bereiken van hogere leerdoelen, mogelijk gerelateerd aan de complexere leerlingenpopulatie (schoolweging 26,56).

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

De adviezen tonen een tweedeling: 35,71% vwo (ver boven regio-gemiddelde van 18,61%) versus 7,14% praktijkonderwijs (ruim boven regio-gemiddelde van 1,01%). De nadruk ligt op theoretische leerwegen (78,57% havo/vwo en vwo), wat opvallend is gegeven de relatief lage schoolweging.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Toetsscores 2023-2024

ToetsBeurthonkGemeente AmsterdamNederland
LIB169.5177.25175.23

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
162

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 7,69% van de leerlingen presteert onder advies (landelijk 11,81%), terwijl 15,38% bovenadviezer is. Het hoge percentage leerlingen op advies (76,92% vs 62,93% landelijk) reflecteert zorgvuldige advisering, mogelijk ondersteund door de kleine schoolomvang en persoonlijke begeleiding.