Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten

Het team van Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten

Current section: team
Plataanstraat 12
4051 Ochten

Zie hier hoe het team van Christelijke basisschool Rehoboth is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke basisschool Rehoboth. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke basisschool Rehoboth bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke basisschool Rehoboth bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke basisschool Rehoboth zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 75% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.3% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (75%)
Man (25%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.3%)
Man (16.7%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke basisschool Rehoboth. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (16.7%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (16.7%)
45-55 jaar (16.7%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (8.3%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.6%)
25-35 jaar (23.3%)
35-45 jaar (26.7%)
45-55 jaar (20%)
55-65 jaar (18.9%)
&ge;65 jaar (2.4%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke basisschool Rehoboth werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (66.7%)
Direct ondersteunend personeel (25%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (8.3%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke basisschool Rehoboth gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Leerkrachten Basisschool Rehoboth: Ziekteprotocol

Bij Christelijke Basisschool Rehoboth zorgen we voor een solide plan bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Onze eerste prioriteit is het waarborgen van continuïteit in het onderwijs. Daarom zetten we, indien mogelijk, direct de duo-leerkracht van de betreffende groep in om de lessen te verzorgen. Dit minimaliseert de impact op de leerlingen en zorgt voor een stabiele leeromgeving. Daarnaast hebben wij een strategische samenwerking met IPPON-personeelsdiensten, een gespecialiseerde organisatie die bemiddelt in het vinden van gekwalificeerde invalkrachten. Ons streven is om zoveel mogelijk te werken met vaste, betrouwbare vervangers. Het CPOV onderhoudt hiervoor een pool van leerkrachten die in vaste dienst zijn, wat de kwaliteit en consistentie van de vervanging ten goede komt. Ondanks deze inspanningen, erkennen we het uitdagende lerarentekort in Nederland. Hoewel we er alles aan doen om vervanging te garanderen, kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat er geen geschikte vervanger gevonden kan worden. In zulke situaties volgen we strikt ons protocol 'vervanging van een leerkracht bij ziekte', waarbij de veiligheid en het welzijn van de leerlingen voorop staan. In het uiterste geval kan het noodzakelijk zijn een groep tijdelijk naar huis te sturen, altijd met de grootst mogelijke zorgvuldigheid en communicatie. Meer informatie over ons onderwijs en beleid vindt u op onze website.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Ons onderwijs gaat uit van het leerstofjaarklassensysteem. Dat wil zeggen dat in de groepen alle kinderen in principe dezelfde leerstof te verwerken krijgen. In dit systeem is het mogelijk dat kinderen doubleren. Dit gebeurt slechts na zorgvuldige afweging en in overleg met de ouders. De uiteindelijke beslissing betreffende doublure neemt de school. We proberen vanaf groep 3 homogene groepen samen te stellen. Door de beschikbare formatie en/of de leerlingenaantallen moeten we soms kiezen voor heterogene/combinatiegroepen.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Grote Team van Ondersteuningsspecialisten op Rehoboth Ochten

0

Taalvaardigheid en Rekenen: Extra Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Christelijke Basisschool Rehoboth in Ochten zetten we ons in om elke leerling uitstekende taal- en rekenvaardigheden bij te brengen. Voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben bij lezen, spelling of rekenen, bieden we gerichte hulp. We signaleren vroegtijdig eventuele problemen en bespreken deze nauwkeurig met ouders. Vervolgens bieden we aangepaste begeleiding, zowel binnen de groep als individueel, om de leerontwikkeling te optimaliseren. Onze leerkrachten investeren voortdurend in hun expertise op het gebied van lees- en rekenproblemen. Ze worden ondersteund door een leesspecialist en een rekenspecialist, die helpen bij het analyseren van uitdagingen en het opstellen van effectieve ondersteuningsplannen. We volgen de voortgang nauwgezet en passen het onderwijs aan waar nodig, met gebruik van gespecialiseerd lesmateriaal en hulpmiddelen. Bij vermoedens van dyslexie of dyscalculie werken we nauw samen met ouders en verwijzen we waar nodig naar externe specialisten. Hoewel de diagnose en behandeling van deze specifieke leerstoornissen buiten het basisonderwijs vallen, blijven we betrokken bij de begeleiding van de leerling.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hier komt de SEO-geoptimaliseerde content voor sociaal-emotionele ontwikkeling.

0

Gedrag, Werkhouding en Effectieve Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Christelijke Basisschool Rehoboth ondersteunt alle leerlingen in hun ontwikkeling, met speciale aandacht voor taak- en werkhouding. Sommige kinderen ervaren uitdagingen met plannen, starten met taken, instructies volgen of zelfstandig werken. Deze vaardigheden, ook wel executieve functies genoemd, ontwikkelen zich gedurende de schoolloopbaan. Onze basisondersteuning richt zich op leerlingen die hierin meer begeleiding nodig hebben dan gemiddeld. Onze leerkrachten besteden structureel aandacht aan het verbeteren van de taak- en werkhouding door middel van duidelijke instructies, vaste routines, en praktische aanpassingen in de klas, zoals een gestructureerde werkplek of visuele ondersteuning. We volgen de vooruitgang van elke leerling nauwkeurig en stemmen ons onderwijs hierop af. We investeren in de kennis van ons team over taak- en werkhouding, wat is vastgelegd in ons schoolbeleid. Langdurige, intensieve begeleiding of specialistische interventies vallen buiten de basisondersteuning. Bij dergelijke behoeften gaan we in overleg met ouders over mogelijke vervolgstappen.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Stimuleren van Gezonde Groei

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hier komt de SEO-geoptimaliseerde content voor motorische en lichamelijke ontwikkeling.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Aandacht voor Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hier komt de SEO-geoptimaliseerde content voor medisch handelen en persoonlijke verzorging.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Buitenschoolse opvang
Peuterspeelzaal
RT-ruimte
Handvaardigheid/techniek lokaal
Flexruimtes

Ontdek de Extra Ondersteuning voor Leerlingen op Rehoboth

Ons Schoolbeleid voor Passend Onderwijs

Christelijke Basisschool Rehoboth in Ochten biedt een breed scala aan ondersteuningsmogelijkheden om ervoor te zorgen dat iedere leerling zich optimaal kan ontwikkelen. Wij geloven in passend onderwijs, waarbij we rekening houden met de individuele behoeften van elk kind. Samen met ouders en gespecialiseerde professionals werken we aan een leeromgeving die uitdaagt en ondersteunt. Ons onderwijs is ingericht volgens de principes van het samenwerkingsverband Betuws Passend Primair Onderwijs (BePO). Dit verband bundelt de krachten van schoolbesturen in de Betuwe om een dekkend aanbod van onderwijsvoorzieningen te garanderen. Vanaf 1 augustus 2014 is elk schoolbestuur wettelijk verplicht om passend onderwijs te bieden, hetzij op de eigen school, hetzij op een andere geschikte school. Door deze samenwerking versterken we de kwaliteit van de ondersteuning en kunnen we meer bieden dan voorheen. **Niveaus van Ondersteuning binnen BePO:** * **Basisondersteuning:** Dit omvat het standaard onderwijsprogramma dat onze leerkrachten aanbieden. We streven ernaar om in alle groepen flexibel in te spelen op de onderwijs- en ontwikkelingsverschillen tussen leerlingen. * **Plusondersteuning:** Voor leerlingen die meer nodig hebben dan basisondersteuning, bieden we extra hulp. Dit kan variëren van een licht arrangement (tijdelijke, lichte ondersteuning) tot intensieve of zeer intensieve arrangementen. Deze ondersteuning wordt gefinancierd met middelen vanuit het samenwerkingsverband en is bedoeld om plaatsing in het speciaal basisonderwijs te voorkomen. * **Speciale Ondersteuning:** Een kleine groep leerlingen met complexe onderwijs- of gedragsproblemen kan baat hebben bij plaatsing op een school voor gespecialiseerd basisonderwijs. Hierbij staat het ontwikkelingsperspectief van het kind centraal. **Onze Aanpak op Rehoboth:** Bij Rehoboth zorgen we dat leerlingen de ondersteuning krijgen die nodig is om de kerndoelen te behalen. Dit gebeurt in nauwe samenspraak met ouders. Bij complexe hulpvragen schakelen we onze intern begeleider en de schoolconsulent van BePO in. Samen stellen we een plan op. Indien de ondersteuningsvraag onze school overstijgt, zoeken we naar de best passende oplossing binnen het BePO-netwerk. **Specifieke Ondersteuningsprogramma's:** Voor meer- en hoogbegaafde leerlingen maken we gebruik van de Levelspel (groep 1-2) en Levelwerk (groep 3-8) leerlijnen. Deze programma's bieden een verrijkend curriculum naast het reguliere aanbod. **Samenwerking met Externe Professionals:** We onderhouden nauwe banden met logopedisten, jeugdartsen, jeugdverpleegkundigen en schoolmaatschappelijk werkers. Deze professionals zijn regelmatig op school aanwezig voor screenings en onderzoeken. Tevens kunnen leerkrachten, met toestemming van ouders, overleggen met de GGD. **Ontwikkelingen en Ambitie:** Rehoboth investeert continu in de expertise van het team. Zo zijn er plannen voor het opleiden van specialisten op het gebied van rekenen, lezen, gedrag en NT2 in schooljaar 2025-2026. Daarnaast stimuleren onze leerteams (Stichting LeerKracht) actief de professionele ontwikkeling en verbetering van ons onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek de Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Christelijke Basisschool Rehoboth

Wat zijn de doelstellingen binnen ons schoolplan?

Op Christelijke Basisschool Rehoboth hanteren we een gestructureerd kwaliteitszorgsysteem, gebaseerd op de 'Werken Met Kwaliteit' (WMK) methode. Ons meerjaren schoolplan vormt de basis voor de continue verbetering van ons onderwijs. De normscore van 3 dient als maatstaf; scores boven de 3 duiden op voldoende prestaties, terwijl scores daaronder potentiële actiepunten signaleren. We monitoren de afwijkingen ten opzichte van de norm om gericht verbeteringen door te voeren. Deze kwaliteitszorg is nauw verweven met ons integraal personeelsbeleid, inclusief de gesprekkencyclus. Hierdoor waarborgen we een parallelle ontwikkeling van zowel de school als onze gewaardeerde medewerkers. Jaarlijks evalueren we de ervaringen van onze leerlingen met WMK, met speciale aandacht voor sociale veiligheid en welbevinden. Elke vier jaar voeren we een uitgebreide tevredenheidspeiling uit onder leerlingen, leerkrachten en ouders. Externe betrokkenheid is cruciaal voor onze kwaliteitsbeoordeling. We organiseren periodieke audits en een ouderpanel tijdens spreekmomenten. Elk jaar stellen we een gedetailleerd jaarplan op, voortkomend uit ons schoolplan, met concrete verbeterdoelen. Het jaarverslag biedt verantwoording over de realisatie van deze doelen en de behaalde resultaten aan al onze belanghebbenden.

Hoe realiseren wij onze schoolse doelen?

De voortgang op onze schoolse doelen wordt nauwlettend gevolgd door middel van halfjaarlijkse evaluatiemomenten. Deze monitoring is geïntegreerd in de software van 'Mijn Schoolplan', wat ons in staat stelt om effectief de voortgang te registreren en bij te sturen waar nodig. Dit systematische proces zorgt ervoor dat we continu werken aan de verbetering van ons onderwijsaanbod en de ontwikkeling van onze leerlingen.

Stimulerend Aanbod Jonge Kind: Peuterspeelgroep De Kleine Beer bij Rehoboth

Toelichting van de school

Ontdek Peuterspeelgroep De Kleine Beer, een integraal onderdeel van Kindcentrum Betuwe / Peuterdriehoek, gevestigd binnen onze basisschool. Kinderen vanaf 2,5 jaar zijn welkom, met de mogelijkheid tot instroom vanaf 2 jaar indien het kind er klaar voor is. Onze speelse leeromgeving begeleidt uw kind tot de stap naar de basisschool. De Kleine Beer biedt een stimulerende mix van reguliere groepen en een Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) groep, met een maximale groepsgrootte van 16 kinderen voor optimale aandacht. Wij zijn geopend op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag van 8.15 tot 12.15 uur, afgestemd op de schooltijden. Onze gezamenlijke pedagogische visie met CBS Rehoboth omvat kernwaarden zoals respect, waardering voor diversiteit, verantwoordelijkheid, zelfvertrouwen en samen leren en spelen. Dit creëert een veilige en inspirerende omgeving voor elke peuter. Wij bevorderen een naadloze overgang naar de basisschool door nauwe samenwerking. Peuterspeelgroep De Kleine Beer sluit waar mogelijk aan bij de thema's en activiteiten van groep 1 en 2 van CBS Rehoboth. Door gezamenlijke vieringen van feestdagen en speciale weken zoals de Kinderboekenweek en de Nationale Buitenspeeldag, versterken we de verbinding. Met respect voor de christelijke identiteit van CBS Rehoboth, vinden onze leidsters zich in deze waarden en hebben zij affiniteit met de christelijke identiteit. Dit kan leiden tot specifieke programma-aanpassingen, terwijl we openstaan voor alle kinderen. Voor meer informatie over peuterspeelgroep De Kleine Beer, neemt u contact op met: Peuterspeelgroep De Kleine Beer, Plataanstraat 12, 4051 GS Ochten, Tel: 0344-203010 Kindcentrum Betuwe / Peuterdriehoek, Hoofdstraat 38, 4041 AE Kesteren, Tel: 0488-481763, E-mail: info@peuterdriehoek.nl

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool Rehoboth extra ondersteuning voor jonge kinderen?

Ja, Christelijke Basisschool Rehoboth biedt een gespecialiseerd programma voor het jonge kind via Peuterspeelgroep De Kleine Beer, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).

Ja, Christelijke Basisschool Rehoboth biedt een gespecialiseerd programma voor het jonge kind via Peuterspeelgroep De Kleine Beer, inclusief Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE).

Ontdek ons Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) programma voor peuters.

Met welke partners werkt de school samen voor het programma voor het jonge kind?

Christelijke Basisschool Rehoboth werkt nauw samen met RivaKids om een rijke en stimulerende leerervaring te garanderen voor de jongste leerlingen.

Christelijke Basisschool Rehoboth werkt nauw samen met RivaKids om een rijke en stimulerende leerervaring te garanderen voor de jongste leerlingen.

Team | Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten | [2025] Schoolregister