Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten

De resultaten van Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten

Current section: resultaten
Plataanstraat 12
4051 Ochten

Resultaten en cijfers

Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Christelijke basisschool Rehoboth, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.

Hoe goed past Christelijke basisschool Rehoboth bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke basisschool Rehoboth bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Fundamenteel Niveau: Basis voor Succes op Rehoboth

Het fundamentele niveau vormt de essentiële basis voor taal en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Op Christelijke basisschool Rehoboth meten we dit in groep acht met de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een signaleringswaarde van minimaal 85% voor dit basisniveau, een standaard die voor alle Nederlandse basisscholen geldt. Bij Rehoboth streven we ernaar dit percentage ruimschoots te overtreffen voor een sterke start in het voortgezet onderwijs.

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau: Ambitie en Groei op Rehoboth

Het streefniveau vertegenwoordigt een uitdagend doel dat wij nastreven voor onze leerlingen op Christelijke basisschool Rehoboth. We zetten ons in om een zo groot mogelijk deel van onze leerlingen dit hogere niveau te laten bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt per school een specifieke signaleringswaarde vast, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Deze waarde geeft aan welk percentage leerlingen het streefniveau moet halen. Op Rehoboth werken we continu aan de ontwikkeling van onze leerlingen om ook dit ambitieuze niveau te realiseren.

Grafiek

Grafiek laden...

Welk schooladvies kregen de leerlingen van Christelijke basisschool Rehoboth?

Op Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten begeleiden we elke leerling naar een passend vervolgonderwijs. In groep 7 ontvangen ouders en kinderen een voorlopig advies, gebaseerd op de ontwikkeling en resultaten tot dan toe. Dit gesprek vindt plaats na het eerste rapport. Voor alle leerlingen in groep 8 stellen we voor 1 maart een definitief schooladvies op. Dit advies is cruciaal voor de keuze van het voortgezet onderwijs en houdt rekening met leerprestaties, aanleg en de gehele basisschoolperiode. Met de invoering van de Doorstroomtoets PO ontvangen leerlingen een objectief tweede gegeven, wat de advisering versterkt. Ons proces van advisering en schoolkeuze is gedetailleerd beschreven in de procedure 'Advisering en Schoolkeuze Leerlingen Groep 8'. De Doorstroomtoets PO: Een Objectieve Meting De Doorstroomtoets PO, afgenomen door 'Leerling in Beeld' op Rehoboth, toetst de vaardigheden op het gebied van Nederlandse taal en rekenen. Deze toets biedt een waardevolle aanvulling op ons schooladvies, waardoor een weloverwogen keuze voor het middelbaar onderwijs mogelijk wordt. Meer weten over onze aanpak? Neem contact op met Basisschool Rehoboth.

Grafiek

Grafiek laden...

Ontwikkeling Sociaal Emotionele Vaardigheden op Rehoboth Ochten

Op Christelijke Basisschool Rehoboth in Ochten stimuleren we een positieve sociale omgeving waar kinderen graag samenkomen, spelen en leren. We geloven dat een warm pedagogisch klimaat essentieel is voor de ontwikkeling van elk kind. Onze aanpak is geworteld in Bijbelse principes van respectvol met elkaar omgaan. Dit integreren we in ons dagelijks onderwijs, van kringgesprekken tot gezamenlijke activiteiten. Duidelijke regels en een voorspelbare structuur creëren een sfeer van orde, gezelligheid en plezier, waarin ruimte is voor de unieke persoonlijkheid van ieder kind. Pestgedrag en discriminatie tolereren we absoluut niet. We hanteren een strikt anti-pestprotocol om een veilige leeromgeving te waarborgen. Kinderen worden zich bewust van de multiculturele samenleving en leren verschillen te overbruggen door respectvol met elkaar om te gaan. Kennis van diverse culturen, zoals behandeld bij wereldgodsdiensten voor groep 6-8, verbreedt hun horizon. We vieren graag samen feestdagen, organiseren schoolreisjes en excursies, en de oudste leerlingen genieten van een kamp en musical. Deze activiteiten versterken het groepsgevoel en creëren een thuisgevoel voor iedereen. Ook het delen van onze rijkdom staat centraal; jaarlijks steunen we een goed doel, gekozen door de leerlingenraad, om kinderen te leren geven om anderen. Sterke onderlinge banden zijn cruciaal. We zorgen voor open communicatiekanalen zodat ouders en leerlingen altijd terechtkunnen met vragen. Een goede samenwerking tussen alle betrokkenen creëert een warme en ondersteunende schoolgemeenschap.

Respect voor elkaar en de omgeving

Vertrouwen in eigen kunnen en dat van anderen

Zorg dragen voor jezelf en medeleerlingen

Hoe bevordert Rehoboth Ochten de sociale en emotionele ontwikkeling van leerlingen?

Wij beschouwen de sociaal-emotionele ontwikkeling als net zo belangrijk als academische prestaties. Een kind dat zich veilig en prettig voelt, leert beter. Onze aanpak is gebaseerd op christelijke normen en waarden, met de nadruk op wederzijds respect. We gebruiken de online methode Kwink voor sociaal-emotioneel leren, burgerschap en mediawijsheid, die is afgestemd op de nieuwste inzichten en gericht is op preventie en het versterken van de groepscohesie. Voor de jongste groepen (1-2) volgen we de leerlijnen in focusPO, terwijl we in groep 3-8 Viseon inzetten. De resultaten van deze observaties bespreken we in groeps- en leerlingbesprekingen, waarna we indien nodig passende actie ondernemen. Jaarlijks voeren we ook een veiligheidsmonitor uit voor groep 5-8 om de beleving van veiligheid en welzijn te meten. De uitkomsten hiervan delen we met de Onderwijsinspectie.

Welke methoden en registraties gebruikt Rehoboth Ochten voor sociale opbrengsten?

Om de sociale opbrengsten van onze leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen, maken we gebruik van de volgende registratievormen en methoden:

  • Viseon (voor groepen 3-8)
  • Kwink (methode voor sociaal-emotioneel leren, burgerschap en mediawijsheid)

Welke specifieke lesmethoden voor sociaal-emotioneel leren worden ingezet op Rehoboth Ochten?

Christelijke Basisschool Rehoboth omarmt de effectieve methode Kwink voor het bevorderen van sociaal-emotioneel leren bij alle leerlingen, van groep 1 tot en met 8. Deze methode integreert ook belangrijke thema's als burgerschap en mediawijsheid.

Onderwijsinspectie Rapport Christelijke Basisschool Rehoboth Ochten

Ontdek wat de Nederlandse Onderwijsinspectie heeft vastgesteld over Christelijke Basisschool Rehoboth in Ochten. Onze school streeft naar hoogwaardig onderwijs en een veilige leeromgeving voor alle leerlingen. Het inspectierapport biedt inzicht in de prestaties en de ontwikkeling van onze school. Lees meer over ons onderwijs en de bevindingen van de inspectie via de onderstaande link.

Resultaten | Christelijke basisschool Rehoboth in Ochten | [2025] Schoolregister