
Het team van Basisschool De Bolster in Nuth
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool De Bolster is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool De Bolster. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool De Bolster bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool De Bolster bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool De Bolster zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 90.9% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool De Bolster. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool De Bolster werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool De Bolster gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Vervanging van Leerkrachten op Basisschool De Bolster: Onze Aanpak
Op Basisschool De Bolster, onderdeel van schoolbestuur Innovo, zetten we ons dagelijks in voor kwalitatief hoogstaand onderwijs. Om de continuïteit van de lessen te waarborgen, ook bij onverwachte afwezigheid van leerkrachten, hebben we een robuust vervangingsbeleid. Dankzij extra formatie binnen Innovo kunnen we flexibel inspelen op kortdurende vervangingen. Dit gebeurt zowel intern binnen onze eigen schoolmuren als door samenwerking met andere scholen binnen het Innovo-cluster in de gemeente Beekdaelen. Zo minimaliseren we de impact van het lerarentekort op de dagelijkse gang van zaken. Hoewel we er tot op heden uitstekend in geslaagd zijn om alle vervangingen op te vangen, zijn we realistisch over de uitdagingen van de toekomst. We blijven proactief zoeken naar de beste oplossingen om de kwaliteit van ons onderwijs te garanderen, ook op de lange termijn.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
We kijken heel bewust naar de onderwijsbehoefte van elk kind. Hierbij betrekken we het kind ook steeds meer d.m.v. ons ontwikkelingstraject van "zelfverantwoordelijk leren". We ondernemen veel ondersteunende activiteiten en educatieve excursies om op die manier theorie en praktijk met elkaar te verbinden. Hiermee gebruiken we het goede uit beide werelden (theorie én praktijk).
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingontwikkeling en Extra Ondersteuning op Basisschool De Bolster
Ons Streven naar Deskundigheid en Innovatie
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Uitstekende Kwaliteitszorg en Schoolplan op Basisschool De Bolster
Welke Kerndoelen en Jaarlijkse Doelen Zijn Vaste Onderdelen van ons Schoolplan?
Hoe Zorgt Basisschool De Bolster voor het Bereiken van Educatieve Doelen?
Ontwikkeling en Spelplezier: Ons Jonge Kind Programma
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welke extra ondersteuning biedt Basisschool De Bolster voor jonge kinderen?
Basisschool De Bolster biedt een rijke leeromgeving met extra aandacht voor jonge kinderen. Dit omvat. We zetten in op een doorlopende leerlijn van peuteropvang tot aan de basisschool. Hiervoor werken we nauw samen met externe partners. Daarnaast hebben we een eigen Taalplein ingericht binnen de school, specifiek gericht op het stimuleren van de taalontwikkeling bij onze jongste leerlingen.
Met welke organisaties werkt Basisschool De Bolster samen voor het jonge kind?
Voor een optimale ontwikkeling van onze jongste leerlingen onderhoudt Basisschool De Bolster een waardevolle samenwerking met Stichting Kinderopvang Nuth. Deze samenwerking zorgt voor een naadloze overgang en afstemming van het onderwijs en de opvang, met name door het gezamenlijk gebruik van de "Speelplezier" methodiek. Dit partnerschap versterkt ons aanbod voor jonge kinderen en draagt bij aan een consistente en stimulerende leerervaring.