't Mooiste Blauw in Nuenen

Het team van 't Mooiste Blauw in Nuenen

Current section: team
Pennekart 1
5674 Nuenen

Zie hier hoe het team van 't Mooiste Blauw is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van 't Mooiste Blauw. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past 't Mooiste Blauw bij jullie?

Ontdek hoe goed 't Mooiste Blauw bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij 't Mooiste Blauw zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 84.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (84.6%)
Man (15.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij 't Mooiste Blauw. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (8.3%)
25-35 jaar (33.3%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (8.3%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij 't Mooiste Blauw werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (7.1%)
Indirect ondersteunend personeel (7.1%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor 't Mooiste Blauw gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Stamgroepleider: Continuïteit van het Onderwijs bij 't Mooiste Blauw

Bij 't Mooiste Blauw zorgen we voor continuïteit in het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van een stamgroepleider. Bij ziekte of verlof van een stamgroepleider, zetten we direct onze vervangerspool van cluster Dommeldal in. Onze prioriteit is een gekwalificeerde vervanger voor de klas. Als een interne oplossing noodzakelijk is, bijvoorbeeld door een ambulante collega in te zetten of de stamgroep tijdelijk te verdelen, doen we dat met de grootste zorg. Ouders worden proactief geïnformeerd via Klasbord over de situatie. In zeer uitzonderlijke omstandigheden, waarbij meerdere stamgroepleiders tegelijkertijd afwezig zijn, kunnen we genoodzaakt zijn ouders te vragen hun kind tijdelijk thuis te houden. Dit doen we alleen als er absoluut geen andere oplossing mogelijk is om de kwaliteit van de opvang te garanderen.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

“Leren en werken in de stamgroepen”

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool 't Mooiste Blauw

3

Taal- en Rekenhulp voor Kinderen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Jenaplan Experts

Toelichting van de school:

Op basisschool 't Mooiste Blauw in Nuenen zetten wij vol in op de taal- en rekenontwikkeling van elk kind. Meerdere teamleden hebben een gespecialiseerde HBO+ Jenaplanopleiding afgerond, wat zorgt voor diepgaande kennis binnen ons team. Deze expertise wordt verder versterkt door ons model van expertteams, waaronder teams gericht op schriftelijke taal en leesvaardigheid (Lezen IS Top). Onze onderwijsteams, bestaande uit ervaren stamgroepleiders en professionals, werken nauw samen om het onderwijs continu te verbeteren. Door elkaars talenten te benutten en gezamenlijk lesmateriaal te ontwerpen, profiteren de kinderen direct van onze gedeelde kennis. Scholing is daarbij een essentieel onderdeel; we investeren voortdurend in de deskundigheid van onze medewerkers door interne en externe trainingen, zodat we als team optimaal kunnen inspelen op de leerbehoeften van uw kind. De Jenaplanvisie, die individuele talenten centraal stelt, vormt de basis van ons onderwijs. Door continue professionele ontwikkeling en samenwerking binnen en buiten de school, garanderen we een stimulerende leeromgeving waarin elk kind zijn of haar potentieel kan bereiken. Dit geldt zowel voor de algemene ontwikkeling als voor specifieke leergebieden zoals taal en rekenen.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Bij 't Mooiste Blauw in Nuenen staat de sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind centraal. Wij geloven dat een kind zich veilig en gelukkig moet voelen om optimaal te kunnen leren. Onze Jenaplanpedagogiek legt daarom de nadruk op welbevinden, waarbij leiderschap, inhoudelijke kennis, didactische vaardigheden en een goede organisatie hand in hand gaan. We werken actief aan een positief en veilig schoolklimaat waar alle kinderen zich gerespecteerd en gewaardeerd voelen. Door gezamenlijke afspraken, een duidelijke teamtaal en het actief aanleren van gewenst gedrag, creëren we een omgeving waarin kinderen leren om samen te werken en elkaar te ondersteunen. De 'Klasse(n)Kracht'-methodiek en jaarlijkse groepsmissies helpen hierbij, waarbij kinderen mede-eigenaar worden van een prettige schoolervaring. Om het welbevinden van de kinderen te monitoren, maken we gebruik van de 'Veiligheidsmonitor' (Looqin2U) vanaf groep 3. Dit, samen met kindplangesprekken, geeft ons waardevolle inzichten. Bovendien onderhouden we nauwe banden met ouders via 'Koffieklets'-momenten en klankbordgroepen, om een open communicatie en gezamenlijke aanpak te waarborgen.

2

Gedrag, Studievaardigheden en Talentontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid

Toelichting van de school:

Basisschool 't Mooiste Blauw stimuleert actief de gedragsontwikkeling, werkhouding en taakaanpak van alle leerlingen, met speciale aandacht voor talentontwikkeling. Via het 'Platoo'-netwerk bieden we met onze 'Excellentiebrigade' een uniek leerarrangement voor leerlingen met kenmerken van (hoog)begaafdheid, geïntegreerd binnen het reguliere onderwijs. Onze gespecialiseerde leerkrachten zetten hun expertise in om leerlingen uitdagende leermogelijkheden te bieden, gericht op verdieping, verbreding en uitbreiding van kennis. Dit gebeurt zowel binnen de school als via het bovenschoolse arrangement in de 'Platooklas'. Hier leren kinderen effectief plannen, organiseren, projectmatig werken en ontwikkelen ze belangrijke executieve functies. De samenwerking binnen de Excellentiebrigade en het LeerNetWerk zorgt voor een gestructureerd aanbod, waarbij deskundigheid wordt gedeeld en de talenten van elk kind worden versterkt. Elke school, inclusief 't Mooiste Blauw, heeft een eigen plan van aanpak om deze hoogbegaafdheidsondersteuning optimaal vorm te geven en de persoonlijke leerdoelen van leerlingen te realiseren.

1

Motorische en Lichamelijke Ondersteuning

Beschikbare specialisten:

Ondersteuning op Maat

Toelichting van de school:

Voor specifieke vragen rondom de motorische en lichamelijke ontwikkeling van uw kind, bieden wij flexibele ondersteuning. Neem contact op voor meer gedetailleerde informatie over onze aanpak.

1

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Ondersteuning op Maat

Toelichting van de school:

Bij 't Mooiste Blauw streven we ernaar om alle kinderen de best mogelijke zorg te bieden, inclusief ondersteuning bij medische behoeften en persoonlijke verzorging. Wij bekijken per situatie hoe wij hierin kunnen ondersteunen. Neem contact op voor meer informatie.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
9
Totaal specialisten
9
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Binnendeel met een keuken

Ontdek de Extra Ondersteuning op Basisschool 't Mooiste Blauw

Gedetailleerde Uitleg over Ons Ondersteuningsaanbod

Bij 't Mooiste Blauw streven we naar passend en inclusief onderwijs voor elk kind. We geloven dat ieder kind uniek is en de ruimte verdient om zich optimaal te ontwikkelen, zowel op cognitief als sociaal-emotioneel vlak. Onze school is een veilige en stimulerende omgeving waar we kinderen de kennis en vaardigheden bijbrengen die nodig zijn voor een succesvolle deelname aan de maatschappij. Onze focus ligt op het creëren van een positieve leerervaring en het bevorderen van persoonlijke groei. De individuele begeleiding van elk kind staat centraal. Daarom is ons onderwijs zorgvuldig ingericht op school-, groeps- en individueel niveau. We investeren continu in de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten en in moderne, effectieve lesmaterialen om de leeromgeving te optimaliseren. **Gestructureerde Ondersteuning op School** We hanteren een heldere structuur voor de ondersteuning van onze leerlingen, vastgelegd in onze 'Blauwdruk Zorg en Ondersteuning'. Dit document is opvraagbaar bij de schoolleiding. Regelmatige evaluaties stellen ons in staat om proactief te handelen en continu te verbeteren. Bij eventuele zorgen over een leerling zoeken we direct contact met de ouders om gezamenlijk tot de beste aanpak te komen. **Gespecialiseerde Ondersteuning binnen de Schoolorganisatie** Onze schoolorganisatie is ingericht om alle kinderen gelijke kansen te bieden. Binnen ons team hebben we diverse experts die zich richten op zowel de basis- als de extra ondersteuning. Dit omvat onder andere een Kwaliteitscoördinator, een Coördinator Sociale Veiligheid (anti-pestcoördinator), een Schoolcontactpersoon (tevens vertrouwenspersoon voor leerlingen), een expert op sociaal-emotioneel gebied, een Coördinator Begaafdheid, een Jonge Kind Specialist en een Basisschoolcoach. De specifieke verantwoordelijkheden van deze rollen zijn vastgelegd in ons jaarplan en formatieplan. **Ontwikkelingsperspectief (OPP) voor Maatwerk** Voor kinderen die extra ondersteuning nodig hebben die verder gaat dan de basisondersteuning, stellen we in nauwe samenwerking met ouders en het kind een persoonlijk Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Dit plan bevat concrete doelen en de benodigde ondersteuningsactiviteiten. We benaderen dit proces altijd vanuit de sterke punten van het kind en zoeken, samen met ouders en externe partners, naar de meest passende oplossingen. Elk kind is uniek, en daarom is onze ondersteuning altijd maatwerk. **Samenwerking met Externe Partners** Naast de interne expertise maken we gebruik van de kennis en ondersteuning van andere scholen binnen onze stichting en externe professionals. We werken nauw samen met organisaties zoals het Samenwerkingsverband, externe ondersteuners voor specifieke behoeften (spraak, taal, gehoor, zicht), hulpverleners van de gemeente (zoals het Centrum voor Maatschappelijke Ontwikkeling - CMO), de Jeugdgezondheidszorg (JGZ) en de leerplichtambtenaar. **Informatie over Samenwerkingsverbanden** Onze school is aangesloten bij Samenwerkingsverband Helmond-Peelland PO 3008 ("Met elkaar voor het kind") of Samenwerkingsverband PO Eindhoven, Best, Son & Breugel (PO 3007) ("Samen voor kinderen"). Op hun websites vindt u uitgebreide informatie over passend onderwijs en hulp voor ouders. Zij organiseren ook diverse gratis thema-avonden. Het ouder- en kindsteunpunt biedt onafhankelijk advies. **Ondersteuning bij Cluster 1 en 2 Behoeften** Specifieke scholen bieden ondersteuning aan kinderen met gehoor- of zichtproblemen (cluster 1) of taal- en communicatieproblemen (cluster 2). De toelating tot deze ondersteuning verloopt via een speciale onderzoekscommissie. **Jeugdzorg en Gemeentelijke Hulp** We werken samen met de jeugd- en gezinswerkers van CMO Nuenen. Zij bieden ondersteuning bij uiteenlopende vragen van ouders en kinderen, luisteren, adviseren en helpen bij het vinden van oplossingen. Hun wekelijkse inloopspreekuren maken de drempel voor contact laag. **Jeugdgezondheidszorg (JGZ)** De JGZ ondersteunt een gezonde ontwikkeling van alle kinderen en biedt hierover informatie. **Ondersteuning bij Fysieke of Medische Behoeften** Voor kinderen met chronische ziekten of beperkingen stellen we, in overleg met ouders, individuele ondersteuningsplannen op. Bij gespecialiseerde zorg, zoals voor kinderen met diabetes, werken we nauw samen met ouders en betrokken specialisten. Indien nodig kunnen we aanvullende ondersteuning aanvragen bij organisaties zoals OZL, het Samenwerkingsverband (SWV), Mytylschool of Berkenschutse. **Medische Zorg op School** Alle kinderen, vanaf vier jaar, hebben recht op onderwijs, ook als zij medische zorg nodig hebben. Voor noodgevallen is er BHV-personeel op school. Bij structurele medische zorg maken we duidelijke afspraken met ouders, die eindverantwoordelijk blijven voor de zorg. Wij faciliteren en denken mee over de uitvoering binnen de school. **Protocol Medicatie en Medische Handelingen** We volgen strikte protocollen voor een veilige en verantwoorde toediening van medicatie en uitvoering van medische handelingen op school. **Individuele Fysieke Ondersteuning** Er is geen standaardaanbod voor fysieke ondersteuning; dit wordt per kind bepaald. De school beschikt over een mindervalidentoilet en een lift. Aangepast meubilair kan, in overleg met ouders en via instanties zoals het UWV, worden geregeld. Begeleiding kan worden ingeschakeld via bijvoorbeeld SSOE of Berkenschutse. **Ondersteuning bij Slechtziendheid** In overleg met ouders en het kind zorgen we voor een optimale leeromgeving. Dit omvat een goede plaatsing in de klas, gebruik van grotere letters, duidelijke opdrachten en indien nodig aangepast materiaal zoals een schuin werkblad of aangepast meubilair (via UWV). Aanvullende ondersteuning is mogelijk via Visio of Bartiméus. **Ondersteuning bij Langdurige of Chronische Ziekte** Bij langdurige ziekte kijken we naar wat wél mogelijk is, zoals deeltijd onderwijs op school of thuis. Indien nodig vragen we 'maatwerk in onderwijstijd' aan. Ondersteuning kan worden ingeschakeld via Onderwijsondersteuning Zieke Leerlingen (OZL) of De Berkenschutse. **Toekomstig Aanbod Aan Extra Ondersteuning** Voor kinderen die extra ondersteuning behoeven bovenop de basisondersteuning, stellen we in samenspraak met ouders een Ontwikkelingsperspectief (OPP) op. Het handelingsdeel van het OPP wordt gezamenlijk met ouders en, indien mogelijk, het kind bepaald. Vanuit een grondige analyse van de behoeften van het kind, wordt doelgericht gewerkt binnen de reguliere organisatie en/of met specifieke ondersteuning, conform de richtlijnen van PlatOO. Ons uitgangspunt is een proactieve benadering, gericht op kansen en mogelijkheden, met inzet van zowel interne als externe expertise. Er is geen vaststaand aanbod; samenwerking met ouders en partners staat centraal. Als de school, in samenspraak met ouders en externe expertise, niet meer het best passende onderwijsaanbod kan garanderen, zoeken we gezamenlijk naar alternatieven. **Voorbeelden van Extra Ondersteuning:** * Schooljudo: 12 lessen voor midden- en bovenbouw, 6 lessen voor de onderbouw. * Inzet van de Excellentiebrigade. * Gebruik van Numicon in onder- en middenbouw. * Inzet van 'Taal in blokjes' voor leesonderwijs. * Wereldoriëntatie binnen ons Jenaplanconcept biedt veel mogelijkheden voor op maat gemaakte ondersteuning gericht op de ontwikkeling van ieder kind. **Ambities voor Onderwijskwaliteit** Onze ambities, vastgelegd in het schoolplan en jaarplan, omvatten een sterke focus op de sociaal-emotionele ontwikkeling en het creëren van een positief pedagogisch klimaat, zodat alle kinderen optimaal kunnen leren. Daarnaast besteden we veel aandacht aan de didactische vaardigheden van onze leerkrachten om basisvaardigheden effectief aan te bieden. Ons Jenaplanconcept, met wereldoriëntatie als kern, vormt de leidraad voor ons onderwijs.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Samen Leren en Groeien

Wat zijn de ambitieuze doelen van ons schoolplan voor 2025-2026?

Voor het schooljaar 2025-2026 richten wij ons op diverse kerngebieden om de ontwikkeling van onze leerlingen te optimaliseren. Een belangrijk doel is het bevorderen van leesplezier en leesvaardigheid, waarbij we de leesomgeving en effectieve leestijd versterken door middel van LIST. Daarnaast investeren we in de expertise van ons team op het gebied van NT2-onderwijs. Door het aanstellen van een NT2-coördinator en het ontwikkelen van een gestructureerde aanpak voor taalonderwijs aan anderstalige nieuwkomers, waarborgen we een inclusieve leeromgeving. Onze teamleden worden gestimuleerd in hun interculturele competenties, zodat zij met kennis van diverse achtergronden effectief kunnen inspelen op de behoeften van alle leerlingen. De expressieve vakken integreren we nauw met wereldoriëntatie, wat leidt tot een verhoogde kwaliteit van ons aanbod en de ontwikkeling van praktische vaardigheden bij de kinderen. Stamgroepleiders worden uitgerust met strategieën om hoge verwachtingen te cultiveren en dit te vertalen naar een stimulerend en uitdagend onderwijsaanbod. Meer details over deze doelstellingen vindt u in ons jaarplan 2025-2026, beschikbaar op onze website. Dit schooljaar focussen we op vier pijlers:。 Taal: We analyseren ons schriftelijk taalonderwijs en ontwikkelen een geïntegreerd taalbeleid binnen wereldoriëntatie, voortbouwend op vorig jaar's focus op mondelinge taal. Dit resulteert in een 'Blauwdruk Taal' die ons aanbod en de uitvoering ervan definieert. Excellentie: Met het oog op onze leerlingenpopulatie, versterken we hoge verwachtingen, executieve functies en mindset. Na de introductie van de autometafoor voor executieve functies, verdiepen we ons dit jaar in compacten, verrijken, de leerkuil en mindset. Kindplan: Om het eigenaarschap van leerlingen te vergroten, herzien we ons kindplan. Een expertteam zet het vooronderzoek van vorig jaar voort om een vernieuwd kindplan te ontwikkelen. LIST (Lezen IS Top): We streven naar verbeterde leesresultaten en leesplezier. Stamgroepleiders krijgen concrete tools om via LIST leerlingen te stimuleren tot meer lezen.

Hoe waarborgt 't Mooiste Blauw de continuïteit van onderwijsverbetering?

Bij 't Mooiste Blauw is onderwijs een dynamisch proces van continu onderzoek, ontwikkeling en reflectie. We stellen onszelf voortdurend de vraag of we de juiste dingen doen en deze ook goed uitvoeren, met als doel maatwerk te leveren dat de persoonlijke groei van elk kind bevordert. Onze verbeteringen en vernieuwingen volgen een cyclisch proces. Tijdens studiedagen en teamvergaderingen bespreken we de voortgang van ons jaarplan. De effecten van ons handelen worden systematisch gemonitord, onder meer door middel van groepsbezoeken gericht op pedagogisch en didactisch handelen. Deze evaluaties worden uitgevoerd door de directie, de kwaliteitscoördinator of een stamgroepleider met een coördinerende rol, eventueel in samenwerking met externe deskundigen zoals HetKan!. We vieren successen en analyseren verbeterpunten, waarna teamgedragen actieplannen worden opgesteld. Regelmatige updates in onderwijsteams en procesteams zorgen voor gezamenlijke bewustwording en alertheid. Beleid en afspraken worden vastgelegd in documenten zoals het ritmisch weekplan en blauwdrukken. Thema's uit deze documenten keren terug in overleggen, waarbij we de doorgaande lijn en gezamenlijke visie bewaken. Om een veilige, rustige en duidelijke omgeving te creëren voor zowel kinderen als ouders, hanteren we een uniforme communicatiestijl. De veiligheidsbeleving wordt ondersteund door het gebruik van Looqin/Looqin2U. Vanaf groep 1 brengen stamgroepleiders minimaal één keer per jaar, en indien nodig vaker, de sociale competenties van alle kinderen in kaart door middel van observaties en kindplangesprekken. Kinderen vanaf groep 5 vullen een persoonlijke vragenlijst in over welbevinden, veiligheid en betrokkenheid. Deze input, samen met observaties, vormt de basis voor analyses en groepsdoelen, en individuele doelen in het kindplan. Dit proces draagt bij aan een holistische benadering van de ontwikkeling van elk kind. De onderwijsresultaten worden nauwkeurig gemonitord met behulp van gegevens uit BOOM, Looqin, methodegebonden toetsen, observaties en het initiatief 'Vraag het de kinderen'. Na een startgesprek over welbevinden en betrokkenheid volgen er per bouw twee bouwbesprekingen per schooljaar. De resultaten van de BOOM-toetsen worden tweemaal per jaar geanalyseerd, geëvalueerd en vertaald naar concrete verbeteracties en teambrede ontwikkelmomenten. Gericht observeren en reflecteren zijn essentiële competenties voor onze stamgroepleiders bij het realiseren van een doordacht aanbod en maatwerk. Observaties, vastgelegd in logboeken, sturen onze keuzes. Coaching binnen de groep blijft een belangrijk onderdeel van onze ondersteuning. Voor een gestructureerde ondersteuning van onze leerlingen hanteren we een Blauwdruk ‘Zorg en Ondersteuning’, die opvraagbaar is bij de directie of Kwaliteitscoördinator.

Programma voor het Jonge Kind: Peuters en Voorbereidend Onderwijs

Toelichting van de school

Op basisschool 't Mooiste Blauw in Nuenen bieden we geen eigen kinderopvang voor kinderen onder de 4 jaar. Onze partner Korein verzorgt voorschoolse opvang (VSO) en buitenschoolse opvang (BSO) voor kinderen die al naar onze basisschool gaan. Zij ondersteunen de doorgaande lijn van de opvang naar het onderwijs. Voor de opvang van baby's en peuters verwijzen wij u graag naar gespecialiseerde opvangorganisaties. Korein is een van deze organisaties die actief is in Nuenen en uitstekende opvangmogelijkheden biedt.

Veelgestelde vragen

Biedt 't Mooiste Blauw specifieke programma's voor peuters en jonge kinderen?

Basisschool 't Mooiste Blauw biedt geen eigen, aanvullende programma's specifiek gericht op kinderen onder de basisschoolleeftijd. Ons aanbod concentreert zich op het basisonderwijs. Voor de opvang en ontwikkeling van jonge kinderen werken wij samen met externe partners die gespecialiseerd zijn in voorschoolse educatie en opvang.

Met welke organisaties werkt 't Mooiste Blauw samen voor opvang van jonge kinderen?

Voor de voorschoolse (VSO) en buitenschoolse opvang (BSO) van kinderen die onze basisschool bezoeken, werkt 't Mooiste Blauw nauw samen met Korein Kinderplein. Korein is een erkende kinderopvangorganisatie die zich inzet voor een veilige en stimulerende omgeving voor uw kind. Zij bieden opvang op onze schoollocatie, wat zorgt voor een soepele overgang naar de klassen.

Voor de voorschoolse (VSO) en buitenschoolse opvang (BSO) van kinderen die onze basisschool bezoeken, werkt 't Mooiste Blauw nauw samen met Korein Kinderplein. Korein is een erkende kinderopvangorganisatie die zich inzet voor een veilige en stimulerende omgeving voor uw kind. Zij bieden opvang op onze schoollocatie, wat zorgt voor een soepele overgang naar de klassen.

Team | 't Mooiste Blauw in Nuenen | [2025] Schoolregister