Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof in Noordwijkerhout

Het team van Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof in Noordwijkerhout

Current section: team
Langevelderweg 2
2211 Noordwijkerhout

Zie hier hoe het team van Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof bij jullie?

Ontdek hoe goed Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 76.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.7% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (76.7%)
Man (23.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.7%)
Man (17.3%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (10%)
25-35 jaar (30%)
35-45 jaar (30%)
45-55 jaar (23.3%)
55-65 jaar (6.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (27%)
35-45 jaar (26.9%)
45-55 jaar (20.5%)
55-65 jaar (16.4%)
&ge;65 jaar (2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (80.6%)
Direct ondersteunend personeel (3.2%)
Indirect ondersteunend personeel (9.7%)
Management (6.5%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Vervanging Personeel Basisschool Prinsenhof: Zekerheid voor Uw Kind

Op Basisschool Prinsenhof in Noordwijkerhout garanderen we de continuïteit van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Bij ziekte of ander belangrijk verlof zetten we direct onze eigen, betrouwbare invalpool van Sophia Scholen in. Deze pool zorgt voor gekwalificeerde leerkrachten die direct inzetbaar zijn. Indien de invalpool onverhoopt geen passende vervanging kan bieden, kijken we intern naar de flexibele mogelijkheden binnen ons toegewijde team van Basisschool Prinsenhof. We streven ernaar om altijd een oplossing te vinden die de leerervaring van onze leerlingen optimaal ondersteunt. Mocht het toch voorkomen dat er geen interne of externe vervanging mogelijk is, informeren we u als ouder direct. In uitzonderlijke situaties, waarin alle opties zijn uitgeput, kunnen groepen tijdelijk naar huis worden gestuurd om de kwaliteit van het onderwijs te waarborgen. Uw kind kan rekenen op deskundige begeleiding, elke dag weer.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Het schooljaar 2024/2025 starten wij met 17 groepen;

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Taalontwikkeling
20.6%
Motorische ontwikkeling
20.6%
Sociaal Emotionele Ontwikkeling
20.6%
Rekenontwikkeling
19.6%
Spelontwikkeling
18.6%

Leerjaar 3 t/m 8

Taal
28.1%
Rekenen/wiskunde
19.6%
Lezen
14.9%
Wereldoriëntatie
12.4%
Kunstzinnige en creatieve vorming
7.9%
Overig
6.9%
Bewegingsonderwijs
5.9%
Levensbeschouwing
2.9%
Engelse taal
1.3%

Ontdek Ons Deskundige Ondersteuningsteam voor Uw Kind op Basisschool Prinsenhof

0

Specialistische Hulp bij Taal en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool Prinsenhof in Noordwijkerhout zetten we ons in voor optimale leerresultaten. We bieden gerichte ondersteuning aan leerlingen die extra hulp nodig hebben bij taal- en rekenvaardigheden. Ons toegewijde team werkt eraan om elke leerling de kans te geven zijn of haar volledige potentieel te bereiken in deze essentiële vakgebieden.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn van onze leerlingen staat voorop. We besteden veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling, zodat kinderen zich veilig en geborgen voelen. Ons team ondersteunt hen bij het ontwikkelen van sociale vaardigheden en een positief zelfbeeld, essentieel voor een gelukkige schooltijd.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak Optimaliseren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Een goede werkhouding en een positieve benadering van taken zijn cruciaal voor studiesucces. Wij bieden begeleiding aan leerlingen om hun gedrag, werkhouding en taakaanpak te verbeteren. Ons doel is om kinderen te helpen zich te concentreren en gemotiveerd te blijven, wat bijdraagt aan hun academische groei.

0

Bevordering Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Beweging en fysieke ontwikkeling zijn belangrijk voor de algehele gezondheid van kinderen. Basisschool Prinsenhof stimuleert de motorische en lichamelijke ontwikkeling door middel van diverse activiteiten. We zorgen ervoor dat kinderen op een actieve manier leren en zich fysiek optimaal kunnen ontwikkelen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging op School

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het comfort van onze leerlingen zijn van groot belang. Onze school faciliteert waar nodig medisch handelen en ondersteuning bij persoonlijke verzorging. We werken nauw samen met ouders en professionals om te zorgen voor een veilige en verzorgde omgeving voor elk kind.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Speellokaal
Gymlokaal

Op Maat Gemaakte Ondersteuning voor Elke Leerling op Prinsenhof

Hoe Wij Uw Kind Helpen te Groeien

Op Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof zetten we ons dagelijks in om elk kind de best mogelijke ondersteuning te bieden. Onze toegewijde leerkrachten plannen structureel extra tijd in voor taal, lezen en spelling. Hierdoor creëren we een rijke taalleeromgeving waarin de kernvaardigheden van het taalonderwijs worden geautomatiseerd. Wij geloven dat effectieve communicatie een cruciale vaardigheid is. Daarom stemmen we de aanpak van lesstof en instructie nauwkeurig af op de individuele behoeften van onze leerlingen. Door taakgerichtheid tijdens de lessen te waarborgen, zorgen we ervoor dat elk kind optimaal leert. Vroege signalering en aanpak van taalachterstanden is essentieel; daarom onderhouden we nauwe banden met voorschoolse voorzieningen. Indien nodig bieden we extra taal- en leesondersteuning aan. Dit kan in de vorm van gerichte groepsinstructies, kleinere subgroepen of individuele begeleiding voor leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Kinderen die extra ondersteuning behoeven, ontvangen een intensiever taalaanbod, meer directe instructie en extra oefening om de stof te automatiseren. Ook voor rekenen hebben we een proactieve aanpak. Ons lesrooster garandeert expliciete aandacht voor rekenvaardigheden en het automatiseren van de basisprincipes van het rekenonderwijs. Om de voortgang van elke leerling nauwkeurig te volgen, maken we gebruik van gevalideerde Cito-toetsen. Dit stelt ons in staat om tijdig bij te sturen en de leerontwikkeling optimaal te stimuleren. Prinsenhof werkt continu aan de uitbreiding van ons aanbod voor extra ondersteuning, met een sterke focus op inclusief onderwijs. We streven ernaar een omgeving te bieden waarin elk kind zich veilig en gewaardeerd voelt en zich optimaal kan ontwikkelen, ongeacht de individuele leerbehoefte.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en het Schoolplan van Prinsenhof: Focus op Ontwikkeling en Succes

Welke Educatieve Doelen Bevat het Schoolplan van Basisschool Prinsenhof?

Kwaliteitszorg en een Sterke Kwaliteitscultuur staan Centraal bij Prinsenhof. Op onze basisschool zetten we ons structureel en planmatig in voor continue verbetering. Ons primaire doel is het waarborgen van basiskwaliteit, wat betekent dat we voldoen aan de inspectienormen en ons actief richten op specifieke kwaliteitsaspecten. Het bestuur van Sophia Scholen, in nauwe samenwerking met de schoolleiding, heeft een alomvattend kwaliteitskader opgesteld. Dit kader definieert onze afspraken over de invulling van deze essentiële basiskwaliteit. Ontwikkeling van Ons Onderwijspersoneel: Een Professionele Leeromgeving. Prinsenhof is een dynamische leeromgeving waar zowel leerlingen als medewerkers continu groeien. De directeur en intern begeleider werken harmonieus samen om de professionele ontwikkeling van onze leerkrachten te monitoren en te stimuleren. Ze faciliteren een cultuur van wederzijds leren, wat essentieel is voor onderwijsinnovatie. Ondersteuning en Stimulans door het Schoolbestuur Sophia Scholen. Het bestuur van Sophia Scholen biedt actieve ondersteuning, stimuleert groei en daagt medewerkers uit om bij te dragen aan duurzame schoolontwikkeling. Via een robuust kwaliteitszorgsysteem bewaakt het bestuur de onderwijskwaliteit, de effectiviteit van de schoolleiding en de samenwerking binnen het team, en waarborgt zo een hoge standaard van onderwijs.

Hoe Realiseert Prinsenhof Haar Educatieve Doelen en Speerpunten?

Jaarlijks Implementeren We een Schooljaarplan dat Direct Verbonden is aan ons Schoolplan 2023-2026. Dit jaarplan schetst onze prioriteiten voor het betreffende schooljaar, die voortkomen uit de strategische visie van ons meerjarige schoolplan. We maken gebruik van het innovatieve platform mijnschoolplan.nl om alle plannen te vertalen naar meetbare indicatoren. Dit stelt ons in staat om de voortgang nauwkeurig te volgen en de realisatie van onze doelen voor 2023-2026 te waarborgen. Speerpunten en Doelen voor Schooljaar 2024/2025: Een Gerichte Aanpak. Rekenen: Een Consistente Rekenlijn met "Wereld in Getallen 5" en "Met Sprongen Vooruit". We streven naar een uniforme aanpak van rekenonderwijs op de Prinsenhof, met de methode "Wereld in Getallen 5" als ruggengraat voor alle jaargroepen. Aanvullend gebruiken we "Met Sprongen Vooruit" voor gedifferentieerde instructie die aansluit bij de specifieke leerbehoeften van elk kind. De ondersteuning en verrijking in rekenen is in alle groepen uniform, met gedeelde materialen voor optimale leerresultaten. Eigenaarschap: Kinderen Actief Betrekken bij Hun Leerproces. Ons doel is om leerlingen mede-eigenaar te maken van hun eigen leerontwikkeling. Via een vernieuwd rapportagesysteem en het voeren van persoonlijke kindgesprekken, stimuleren we de betrokkenheid van kinderen bij hun leerproces en hun academische vooruitgang. Burgerschap: Wereldgericht Onderwijs met Focus op Persoonlijke Ontwikkeling en Samenwerking. Met ons burgerschapsonderwijs bieden we wereldgericht onderwijs dat leerlingen in staat stelt hun potentieel te ontwikkelen en bewuste keuzes te maken ten gunste van zichzelf, anderen en onze planeet. Ons uitgangspunt is 'ontmoetingsleren': zelfkennis ontwikkelen en begrip voor de ander. We geloven in vorming die kinderen aanmoedigt om als unieke personen te groeien en zich te ontwikkelen tot zelfstandige individuen. ICT: Digitale Geletterdheid en Toekomstbestendige Vaardigheden. Op de Prinsenhof vergroten we de digitale geletterdheid van onze leerlingen. We richten ons op digitale vaardigheden, computational thinking, mediawijsheid en praktische ICT-toepassingen. Ons doel is om leerlingen kennis en bewustzijn bij te brengen over de snel evoluerende digitale wereld, met ondersteuning van co-teaching voor leerkrachten op het gebied van digitale geletterdheid. Engels: Een Doorlopende Leerlijn van Groep 1 tot en met 8. We ontwikkelen een consistente en doorlopende leerlijn voor het vak Engels, die alle groepen van de basisschool omvat en naadloos aansluit op het voortgezet onderwijs.

Ontdek ons Rijke Aanbod voor Jonge Kinderen bij Prinsenhof

Toelichting van de school

Bij Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof geloven we dat spelend leren de sleutel is tot de ontwikkeling van jonge kinderen. Spel is essentieel voor groei op sociaal-emotioneel, cognitief, taalgebied en motorisch vlak. Onze klassen zijn ingericht met inspirerende materialen die een rijke leeromgeving creëren, vol met spelactiviteiten die ontplooiing stimuleren. De onderwijsdoelen zijn creatief verweven in de materialen, situaties en de begeleiding van onze leerkrachten. Deze aanpak vormt een soepele overgang naar de meer gestructureerde methodes die we vanaf groep 3 hanteren. Jonge kinderen ontwikkelen zich optimaal wanneer ze concrete ervaringen opdoen, betrokken zijn bij hun leerproces, de activiteit als betekenisvol ervaren, ruimte krijgen voor spel en wanneer ontwikkelingsgebieden samenhangend worden aangeboden. Wij werken ontwikkelingsgericht, waarbij we nauw aansluiten bij de interesses en het niveau van elk kind. We stimuleren deze ontwikkeling en dagen kinderen uit om net dat stapje extra te zetten, in hun 'zone van de naaste ontwikkeling'. Alle observaties en vorderingen worden vastgelegd in het systeem 'Parnassys - Leerlijn Jonge Kind'. Dit systeem geeft ons inzicht in de algehele ontwikkeling van elk kind en helpt ons om gerichte ondersteuning te bieden waar nodig.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool Prinsenhof extra programma's voor jonge kinderen?

Ja, Basisschool Prinsenhof biedt een breed scala aan aanvullende programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen, ter ondersteuning van hun vroege ontwikkeling.

Ja, Basisschool Prinsenhof biedt een breed scala aan aanvullende programma's speciaal ontworpen voor de jongste leerlingen, ter ondersteuning van hun vroege ontwikkeling.

Professionele Kinderopvang: Naadloze aansluiting bij onze school
Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE): Optimaliseer de start van uw kind

Met welke partners werkt Prinsenhof samen voor het jonge kind-aanbod?

Wij onderhouden waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande partners zoals De Boomgaard om een optimaal leeraanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Wij onderhouden waardevolle samenwerkingsverbanden met vooraanstaande partners zoals De Boomgaard om een optimaal leeraanbod voor jonge kinderen te garanderen.

Team | Rooms Katholieke Basisschool Prinsenhof in Noordwijkerhout | [2025] Schoolregister