
Schoolweging
De schoolweging van Klaverweide Noordwijk is 25,90 , met een spreiding van 5,41 . De schoolweging en spreiding zijn in opdracht van de Inspectie van het Onderwijs door het CBS bepaald. Het CBS kijkt hierbij naar de thuissituatie van de leerlingen en drukt dit uit in een score. Hoe hoger de schoolweging, hoe complexer de leerlingenpopulatie en hoe lager de verwachte leerresultaten. Hoe hoger de spreiding, hoe groter de verschillen tussen de uitgangsposities van leerlingen. De inspectie rondt de scores lager dan 20 af naar 20 en de scores hoger dan 40 naar 40. De gemiddelde schoolweging voor alle scholen in Nederland is 29,77.
Fundamenteel niveau
99,5% van de leerlingen behaalt het fundamenteel niveau, ver boven de landelijke norm van 85% en het vergelijkingsgemiddelde (96,6%). Dit geeft aan dat vrijwel alle leerlingen de basisvaardigheden succesvol beheersen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?
De school geeft een sterk theoretisch profiel: 40% vwo-advies (vs. 18,6% regio) en 22,2% havo/vwo-advies. Praktijkgerichte adviezen zijn beperkt (2,22% vmbo-b/k vs. 4,04% regio). De nadruk op doorstroom naar hogere onderwijsniveaus sluit aan bij de relatief lage schoolweging en hoge toetsresultaten.
Grafiek
Grafiek laden...
Eindtoets Resultaten
Grafiek
Grafiek laden...
Toetsscores 2023-2024
Toets | Klaverweide Noordwijk | Gemeente Amsterdam | Nederland |
---|---|---|---|
LIB | 177.38 | 180.13 | 175.23 |
Groep 8 Toetsen 2023-2024
Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?
Door middel van opbrengstgericht werken worden de tussenopbrengsten bekeken. Tussenresultaten worden door leerkrachten geanalyseerd op leerlingkenmerken, leerkrachtgedrag en andere factoren. Hierna stellen zij in overleg met de IB-er een plan van aanpak op. Deze wordt steeds weer geëvalueerd.
Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale ontwikkeling
Leerlingen hebben het recht: ... op een veilige, prettige en gezonde omgeving van rust, regelmaat, netheid en orde ... op zelfstandig functioneren ... om gezien, gehoord en gerespecteerd te worden ... om eigentijds onderwijs te ontvangen dat aansluit bij hun ontwikkelingsniveau ... om samen te praten over oplossingen, mee te denken en mee te beslissen ... om zelfontdekkend met leerstof bezig te zijn ... om te zijn zoals zij zich voelen. Leerlingen vragen wij: ... om gemaakte afspraken na te komen ... om respect voor elkaar te hebben ... om zelf bij te dragen aan het uitbouwen van een prettige sfeer op school ... om de aanwijzingen van de verantwoordelijken op te volgen. LEES MINDER
Prettig schoolklimaat
Open karakter
Veilige omgeving
Wat is de werkwijze van Daltonschool Klaverweide voor sociale ontwikkeling?
Daltonschool Klaverweide gebruikt een vragenlijst van IEP LVS voor de sociale emotionele ontwikkeling, ingevuld door leerkrachten en leerlingen (vanaf groep 3). Bij opvallende resultaten volgt een tweede vragenlijst en indien nodig een plan van aanpak. Leerlingen van groep 5 t/m 8 vullen een tevredenheidsvragenlijst in via Vensters, waarbij sociale veiligheid een rol speelt.
Welke registratievorm(en) gebruikt Daltonschool Klaverweide om sociale opbrengsten in kaart te brengen?
Daltonschool Klaverweide gebruikt Hart en Handen van IEP lvs om sociale opbrengsten in kaart te brengen.
Welke methode(s) voor sociaal-emotioneel leren gebruikt Daltonschool Klaverweide?
Daltonschool Klaverweide gebruikt Kanjer trainingen en Kwink als methode voor sociaal-emotioneel leren.