
Het team van De Rietslenke in Nijverdal
Current section: teamZie hier hoe het team van De Rietslenke is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van De Rietslenke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past De Rietslenke bij jullie?
Ontdek hoe goed De Rietslenke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij De Rietslenke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 83.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij De Rietslenke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij De Rietslenke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor De Rietslenke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Personeelsplanning: Ziektevervanging op De Rietslenke
Bij De Rietslenke zorgen we voor een soepele voortgang van het onderwijs, zelfs bij onverwachte afwezigheid van onze gewaardeerde leerkrachten. Wanneer een teamlid verlof aanvraagt of onverhoopt ziek wordt, wordt direct een verzoek ingediend bij ons mobiliteitscentrum, waarbij de directeur de coördinatie op zich neemt. Ons uitgangspunt is een uniforme en effectieve regeling voor ziektevervanging binnen het basisonderwijs van Stichting Katholiek Onderwijs Twenterand. We erkennen de uitdagingen die gepaard gaan met het vinden van gekwalificeerde vervangers, wat de kwaliteit van ons onderwijs onder druk kan zetten. Daarom hanteren we een gestructureerd stappenplan om de continuïteit te waarborgen. Stap 1: Direct na de melding van afwezigheid wordt digitaal een vervangingsverzoek ingediend bij het mobiliteitscentrum. Indien een A-pooler niet beschikbaar is, wordt gekeken naar de flexibiliteit van parttimers voor extra uren. Als deze opties niet tot een bevredigend resultaat leiden, gaan we over naar de volgende fase om de impact op het lesrooster te minimaliseren. Stap 2: Om de werkdruk voor onze toegewijde medewerkers beheersbaar te houden, kunnen teamleden zonder eigen groep of met specifieke ondersteunende taken, in uitzonderlijke gevallen, tijdelijk als invalkracht worden ingezet. De continuïteit van zorg voor leerlingen met speciale behoeften is hierbij een cruciale factor. Een uitzondering hierop is de eerste ziektedag, waarop wettelijk de opvang van de leerlingen prioriteit heeft. Daarnaast kunnen, in overleg met de betrokkenen, klassen tijdelijk worden samengevoegd of leerlingen verdeeld over andere groepen. Een aanwezige onderwijsassistent kan de tijdelijke zorg voor een groep op zich nemen. Als na de eerste dag geen interne of externe vervanging beschikbaar is, treden we op volgens stap 3, met als primair doel de onderwijskwaliteit te beschermen; de school functioneert niet als opvangdienst. Stap 3: Bij het uitblijven van vervanging na de eerste ziektedag, is het noodzakelijk om leerlingen naar huis te sturen. Dit gebeurt gefaseerd per groep om de belasting eerlijk te verdelen. Ouders worden zowel schriftelijk als digitaal geïnformeerd, inclusief een toelichting op de inspanningen die zijn geleverd om de vervanging te regelen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool De Rietslenke
Taal en Rekenen Expertise
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op onze school is een toegewijde gemeentelijke logopedist regelmatig aanwezig voor screening en deskundig advies aan leerkrachten. Voor specifieke logopedische behandelingen werken we samen met vrijgevestigde logopedisten, waarbij we indien nodig actief deelnemen aan overleggen om de voortgang van uw kind te waarborgen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Welzijn
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze school beschikt over een gediplomeerd SOVA trainer die gespecialiseerde trainingen aanbiedt om sociale vaardigheden te versterken. Deze trainingen worden altijd in nauwe samenwerking met de leerkracht en ouders georganiseerd, zodat de ontwikkeling van uw kind optimaal wordt ondersteund.
Gedrag, Werkhouding en Studievaardigheden
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Binnen ons team hebben we toegewijde gedragscoördinatoren die klaarstaan om uw kind te ondersteunen. Een aantal van onze teamleden zijn speciaal opgeleid om onze flexgroep te begeleiden. In deze flexgroep kunnen leerlingen voor een korte periode extra hulp krijgen bij specifieke vakken of het aanleren van belangrijke studievaardigheden, wat bijdraagt aan een succesvolle leerervaring.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
We onderhouden een waardevolle samenwerking met kinderfysiotherapeuten om de motorische ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren. Daarnaast worden de gymlessen met passie gegeven door onze bevoegde leerkrachten, die gespecialiseerd zijn in bewegingsonderwijs.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op basisschool De Rietslenke volgen we strikt het medische protocol van het SWV voor alle medische handelingen. In geval van specifieke zorgvragen of persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders om de benodigde ondersteuning te bieden en de protocollen te ondertekenen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Ondersteuningsmogelijkheden op De Rietslenke
Ons Toegewijde Passend Onderwijs Beleid
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Kwaliteitszorg en Schoolplan De Rietslenke: Uw Gids voor Excellente Educatie
Wat zijn de kernpunten van ons schoolplan voor actief burgerschap?
Hoe waarborgt De Rietslenke de onderwijskwaliteit en hoe verbeteren we continu?
Waar kan ik het Schoolplan 2024-2028 van De Rietslenke opvragen?
Ontwikkeling van Jonge Kinderen bij Basisschool De Rietslenke
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Welk extra aanbod is er voor jonge kinderen op De Rietslenke?
Basisschool De Rietslenke biedt specifieke programma's en ondersteuning voor de ontwikkeling van jonge kinderen. Dit omvat een zorgvuldige voorbereiding op de basisschooltijd, met aandacht voor spelenderwijs leren en sociale vaardigheden. We zorgen voor een geleidelijke kennismaking met de schoolomgeving en onze lesmethoden. Dit draagt bij aan een positieve en succesvolle start voor elk kind in groep 1.