
Het team van Christelijke basisschool Prinses Marijke in Nijverdal
Current section: teamZie hier hoe het team van Christelijke basisschool Prinses Marijke is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke basisschool Prinses Marijke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Christelijke basisschool Prinses Marijke bij jullie?
Ontdek hoe goed Christelijke basisschool Prinses Marijke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Christelijke basisschool Prinses Marijke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke basisschool Prinses Marijke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Christelijke basisschool Prinses Marijke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke basisschool Prinses Marijke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.
Professionele Invallers: Zorgeloze Lescontinuïteit op Prinses Marijke
Op Christelijke Basisschool Prinses Marijke waarborgen we de lescontinuïteit met een efficiënt vervangingssysteem, georganiseerd door het Onderwijs Bureau Twente (ObT). Dit bureau regelt deskundige vervanging bij diverse verlofsituaties, zoals studie, zwangerschap, ziekte, ouderschapsverlof en andere wettelijke verlofaanvragen. Ons vervangingsbeleid kent twee pools: de A-pool en de B-pool. De A-pool bestaat uit gemotiveerde leerkrachten die reeds werkzaam zijn binnen de stichting 'Ieder Kind Telt'. Deze leerkrachten zijn flexibel inzetbaar bij bijvoorbeeld plotselinge ziekte, omdat ze binnen onze stichting boventallig zijn. Elke leerkracht in de A-pool heeft een vaste thuisschool, wat zorgt voor herkenbaarheid en stabiliteit. De B-pool omvat gekwalificeerde leerkrachten die geen directe dienstverband hebben bij onze stichting, maar wel bekend zijn bij zowel 'Ieder Kind Telt' als het ObT. Zij worden ingeschakeld wanneer de beschikbare krachten uit de A-pool niet kunnen worden ingezet, waardoor we een breed netwerk van beschikbare invallers garanderen. Hoewel we alles in het werk stellen om elke lesdoorgang te garanderen, erkennen we de huidige uitdagingen op de arbeidsmarkt voor het basisonderwijs. Door de grote krapte aan gekwalificeerd personeel kan het voorkomen dat het vinden van beschikbare invallers uitdagend is. Wij blijven ons onverminderd inzetten om de impact hiervan op onze leerlingen te minimaliseren en streven naar een optimale leeromgeving.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
We starten dit schooljaar met 12 groepen: groep 0/1, 2, 2, 3, 3, 4, 4/5, 5, 6, 6/7, 7en 8. Vanaf januari 2026 zal er een vierde kleutergroep (0/1) starten. Dit is ook het moment waarop we naar de tijdelijke huisvesting aan de Willem de Clercqstraat 7 gaan.
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning op Basisschool Prinses Marijke: Specialisten voor Succes
Taal en Rekenen: Extra Begeleiding en Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Christelijke basisschool Prinses Marijke in Nijverdal zetten wij ons in voor optimale ontwikkeling. Onze school telt een gediplomeerde Ondersteuningscoördinator en een Leercoördinator die de begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften coördineren. De Ondersteuningscoördinator zorgt voor een gestructureerde aanpak bij leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Onze Leercoördinator fungeert als coach voor leerkrachten en ondersteunt hen in de klaspraktijk, wat ten goede komt aan alle leerlingen. Wij beschikken over diepgaande expertise op het gebied van taal en rekenen. Vanaf het schooljaar 2023-2024 hebben we ook een LeerlaB voor leerlingen met specifieke rekenondersteuning, gericht op het behalen van het 1F niveau. Voor leerlingen met uitzonderlijke behoeften, die verder gaan dan onze interne mogelijkheden, onderhouden we nauwe contacten met een gespecialiseerde logopedistenpraktijk en Kentalis. Dit waarborgt dat elk kind de juiste hulp krijgt. Binnen ons initiatief 'Ieder Kind Telt' bieden we innovatieve Leerlabs aan. Dit zijn flexibele leerroutes waarbij leerlingen één dag per week onderwijs ontvangen op een externe locatie. Momenteel is er een LeerlaB specifiek voor (hoog)begaafde leerlingen die ondersteuning zoeken bij 'Leren Leren'.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Veilige Basis voor Groei
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op basisschool Prinses Marijke. Onze Ondersteuningscoördinator, een gediplomeerde professional, coördineert de begeleiding voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op dit gebied. Deze specialist zorgt ervoor dat leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor een positieve leerervaring. De coördinator werkt nauw samen met leerkrachten om een omgeving te creëren waarin elk kind kan floreren.
Gedrag en Werkhouding: Stimuleren van Zelfstandigheid
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Christelijke basisschool Prinses Marijke besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van een positieve gedragshouding en een effectieve werkwijze. Hoewel er momenteel geen specifieke gedragsspecialisten aan de school verbonden zijn, zetten de leerkrachten zich dagelijks in om leerlingen te begeleiden. We richten ons op het aanleren van zelfstandigheid en taakgerichtheid, zodat elk kind optimaal kan presteren. De school werkt aan verdere uitbreiding van ondersteuningsmogelijkheden.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Christelijke basisschool Prinses Marijke stimuleert een actieve levensstijl en de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Hoewel er geen gespecialiseerde motorische therapeuten aan de school verbonden zijn, integreren de leerkrachten beweging en praktische activiteiten. Deze aanpak draagt bij aan een gezonde fysieke ontwikkeling en een betrokken leerproces. We streven ernaar een omgeving te bieden waarin kinderen zowel mentaal als fysiek tot bloei kunnen komen.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen zijn van groot belang op Christelijke basisschool Prinses Marijke. Hoewel er geen specifieke medische specialisten aan de school verbonden zijn, wordt er zorgvuldig omgegaan met de gezondheid en het comfort van elk kind. Bij specifieke medische vragen of behoeften aan persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders en, indien nodig, externe zorgverleners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op Prinses Marijke
Ons Toegewijde Onderwijsmodel: Een Diepgaande Uitleg
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.
Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Voor een Betere Toekomst
Welke Ontwikkeldoelen Bevat Ons Schoolplan?
Hoe Realiseren Wij Onze Schoolontwikkelingsdoelen?
Downloaden
Download Hier Ons Uitgebreide SchoolplanVoorbereiding op de basisschool: Ons programma voor jonge kinderen
Toelichting van de school
Veelgestelde vragen
Biedt Christelijke Basisschool Prinses Marijke specifieke programma's voor peuters?
Met welke organisaties werkt Basisschool Prinses Marijke samen voor de overdracht van jonge kinderen?
Voor een optimale overgang van het jonge kind werkt onze basisschool samen met kinderopvang KOSMO en de peuterspeelzalen van SPGH.