Basisschool Christelijke basisschool Prinses Marijke in Nijverdal

Het team van Christelijke basisschool Prinses Marijke in Nijverdal

Current section: team
Noetselerbergweg 23
7441 Nijverdal

Zie hier hoe het team van Christelijke basisschool Prinses Marijke is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Christelijke basisschool Prinses Marijke. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Christelijke basisschool Prinses Marijke bij jullie?

Ontdek hoe goed Christelijke basisschool Prinses Marijke bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Christelijke basisschool Prinses Marijke zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 92.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.1% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (92.3%)
Man (7.7%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.1%)
Man (17.9%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Christelijke basisschool Prinses Marijke. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (9.1%)
25-35 jaar (27.3%)
35-45 jaar (27.3%)
45-55 jaar (27.3%)
55-65 jaar (9.1%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (8.4%)
25-35 jaar (25%)
35-45 jaar (26.3%)
45-55 jaar (19.3%)
55-65 jaar (18.8%)
&ge;65 jaar (2.2%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Christelijke basisschool Prinses Marijke werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.9%)
Direct ondersteunend personeel (15.4%)
Management (7.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Christelijke basisschool Prinses Marijke gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Professionele Invallers: Zorgeloze Lescontinuïteit op Prinses Marijke

Op Christelijke Basisschool Prinses Marijke waarborgen we de lescontinuïteit met een efficiënt vervangingssysteem, georganiseerd door het Onderwijs Bureau Twente (ObT). Dit bureau regelt deskundige vervanging bij diverse verlofsituaties, zoals studie, zwangerschap, ziekte, ouderschapsverlof en andere wettelijke verlofaanvragen. Ons vervangingsbeleid kent twee pools: de A-pool en de B-pool. De A-pool bestaat uit gemotiveerde leerkrachten die reeds werkzaam zijn binnen de stichting 'Ieder Kind Telt'. Deze leerkrachten zijn flexibel inzetbaar bij bijvoorbeeld plotselinge ziekte, omdat ze binnen onze stichting boventallig zijn. Elke leerkracht in de A-pool heeft een vaste thuisschool, wat zorgt voor herkenbaarheid en stabiliteit. De B-pool omvat gekwalificeerde leerkrachten die geen directe dienstverband hebben bij onze stichting, maar wel bekend zijn bij zowel 'Ieder Kind Telt' als het ObT. Zij worden ingeschakeld wanneer de beschikbare krachten uit de A-pool niet kunnen worden ingezet, waardoor we een breed netwerk van beschikbare invallers garanderen. Hoewel we alles in het werk stellen om elke lesdoorgang te garanderen, erkennen we de huidige uitdagingen op de arbeidsmarkt voor het basisonderwijs. Door de grote krapte aan gekwalificeerd personeel kan het voorkomen dat het vinden van beschikbare invallers uitdagend is. Wij blijven ons onverminderd inzetten om de impact hiervan op onze leerlingen te minimaliseren en streven naar een optimale leeromgeving.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

We starten dit schooljaar met 12 groepen: groep 0/1, 2, 2, 3, 3, 4, 4/5, 5, 6, 6/7, 7en 8. Vanaf januari 2026 zal er een vierde kleutergroep (0/1) starten. Dit is ook het moment waarop we naar de tijdelijke huisvesting aan de Willem de Clercqstraat 7 gaan.

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen
Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning op Basisschool Prinses Marijke: Specialisten voor Succes

3

Taal en Rekenen: Extra Begeleiding en Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Ondersteuningscoördinator
Leercoördinator

Toelichting van de school:

Op Christelijke basisschool Prinses Marijke in Nijverdal zetten wij ons in voor optimale ontwikkeling. Onze school telt een gediplomeerde Ondersteuningscoördinator en een Leercoördinator die de begeleiding van leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften coördineren. De Ondersteuningscoördinator zorgt voor een gestructureerde aanpak bij leerlingen die extra aandacht nodig hebben. Onze Leercoördinator fungeert als coach voor leerkrachten en ondersteunt hen in de klaspraktijk, wat ten goede komt aan alle leerlingen. Wij beschikken over diepgaande expertise op het gebied van taal en rekenen. Vanaf het schooljaar 2023-2024 hebben we ook een LeerlaB voor leerlingen met specifieke rekenondersteuning, gericht op het behalen van het 1F niveau. Voor leerlingen met uitzonderlijke behoeften, die verder gaan dan onze interne mogelijkheden, onderhouden we nauwe contacten met een gespecialiseerde logopedistenpraktijk en Kentalis. Dit waarborgt dat elk kind de juiste hulp krijgt. Binnen ons initiatief 'Ieder Kind Telt' bieden we innovatieve Leerlabs aan. Dit zijn flexibele leerroutes waarbij leerlingen één dag per week onderwijs ontvangen op een externe locatie. Momenteel is er een LeerlaB specifiek voor (hoog)begaafde leerlingen die ondersteuning zoeken bij 'Leren Leren'.

1

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Veilige Basis voor Groei

Beschikbare specialisten:

Ondersteuningscoördinator

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van uw kind staat centraal op basisschool Prinses Marijke. Onze Ondersteuningscoördinator, een gediplomeerde professional, coördineert de begeleiding voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben op dit gebied. Deze specialist zorgt ervoor dat leerlingen zich veilig en gewaardeerd voelen, wat essentieel is voor een positieve leerervaring. De coördinator werkt nauw samen met leerkrachten om een omgeving te creëren waarin elk kind kan floreren.

0

Gedrag en Werkhouding: Stimuleren van Zelfstandigheid

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Christelijke basisschool Prinses Marijke besteden we veel aandacht aan de ontwikkeling van een positieve gedragshouding en een effectieve werkwijze. Hoewel er momenteel geen specifieke gedragsspecialisten aan de school verbonden zijn, zetten de leerkrachten zich dagelijks in om leerlingen te begeleiden. We richten ons op het aanleren van zelfstandigheid en taakgerichtheid, zodat elk kind optimaal kan presteren. De school werkt aan verdere uitbreiding van ondersteuningsmogelijkheden.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actieve Leeromgeving

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Christelijke basisschool Prinses Marijke stimuleert een actieve levensstijl en de ontwikkeling van motorische vaardigheden. Hoewel er geen gespecialiseerde motorische therapeuten aan de school verbonden zijn, integreren de leerkrachten beweging en praktische activiteiten. Deze aanpak draagt bij aan een gezonde fysieke ontwikkeling en een betrokken leerproces. We streven ernaar een omgeving te bieden waarin kinderen zowel mentaal als fysiek tot bloei kunnen komen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Welzijn voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Het welzijn en de persoonlijke verzorging van onze leerlingen zijn van groot belang op Christelijke basisschool Prinses Marijke. Hoewel er geen specifieke medische specialisten aan de school verbonden zijn, wordt er zorgvuldig omgegaan met de gezondheid en het comfort van elk kind. Bij specifieke medische vragen of behoeften aan persoonlijke verzorging, werken we nauw samen met ouders en, indien nodig, externe zorgverleners om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
4
Totaal specialisten
4
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Lego education ruimte

Ontdek de Uitgebreide Ondersteuning voor Elke Leerling op Prinses Marijke

Ons Toegewijde Onderwijsmodel: Een Diepgaande Uitleg

Op Christelijke Basisschool Prinses Marijke zetten we ons volledig in voor de ontwikkeling van elk kind. We zijn meester in het vroegtijdig herkennen van uitdagingen op het gebied van leren, opgroeien en opvoeding. Dit stelt ons in staat om proactief de juiste hulp en begeleiding te bieden. Onze school werkt nauw samen met externe specialisten, waaronder logopedisten en fysiotherapeuten die direct op school aanwezig zijn. Bovendien onderhouden we sterke banden met het schoolondersteuningsteam (SOT) en het samenwerkingsverband, in samenwerking met de GGD. Deze samenwerkingen garanderen een breed scala aan deskundige ondersteuning. Voor kinderen met uitzonderlijke talenten bieden we uitdagende leertrajecten die hun nieuwsgierigheid prikkelen. Tegelijkertijd hebben we specifieke programma's ontwikkeld voor leerlingen die extra ondersteuning nodig hebben om hun leerdoelen te bereiken. Onze aanpak is gericht op het creëren van een veilige omgeving en het bevorderen van positief gedrag, waarbij we gedragsproblemen actief proberen te voorkomen. Onze faciliteiten zijn afgestemd op diverse onderwijsbehoeften, met speciaal ingerichte werk- en instructieruimtes. We beschikken over een breed scala aan hulpmiddelen ter ondersteuning van ons basisprofiel en hebben een gedetailleerd protocol voor medische handelingen. Kinderen met dyslexie kunnen rekenen op een gespecialiseerd aanbod dat hen helpt succesvol te zijn. Kijk naar de toekomst: Binnen onze onderwijsstichting 'Ieder kind telt' introduceren we innovatieve 'hybride leerwerkplekken' via ons 'Leerlab'. Dit initiatief is een belangrijk speerpunt om de onderwijsbehoeften van al onze leerlingen optimaal te vervullen en hen voor te bereiden op een dynamische wereld.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Voor een Betere Toekomst

Welke Ontwikkeldoelen Bevat Ons Schoolplan?

Dit schooljaar focussen we op het verbeteren van ons onderwijsaanbod om het perfect aan te laten sluiten bij onze leerlingen. We streven naar een consistente lijn in het gebruik van de thematische methode Blink, met name vanaf groep 5. Daarnaast introduceren we boeiende ateliermiddagen vanaf groep 3 om de creativiteit te stimuleren. Een belangrijk doel is het ontwikkelen en implementeren van een vernieuwd onderwijsplan voor technisch en begrijpend lezen, waarbij we rijke teksten combineren met wereldoriëntatie en burgerschapsonderwijs. Ten slotte borgen we onze didactische aanpak in rekenen en breiden we het gebruik van het EDI-instructiemodel (Expliciete Directe Instructie) uit naar alle kernvakken.

Hoe Realiseren Wij Onze Schoolontwikkelingsdoelen?

Op Basisschool Prinses Marijke werken we met Doelen en Actiekaarten, opgesteld na een grondige SWOT-analyse (sterktes, zwaktes, kansen, bedreigingen). Deze analyse vormt de basis voor een visiekaart, ontwikkeld in samenwerking met directie en team, die onze toekomstige onderwijsrichting bepaalt. Een speciaal ontwikkeld dashboard, beheerd door het bestuur en de schooldirecteuren, monitort continu de voortgang en procesverbeteringen. Per schooljaar stelt het team ambitiekaarten op, voortkomend uit de doelenkaarten. Deze kaarten sturen onze gerichte inspanningen en de resultaten worden regelmatig gedeeld met het hele team. Dit bevordert betrokkenheid, draagvlak en zorgt voor regelmatige evaluatie en bijsturing, wat essentieel is voor continue verbetering.

Voorbereiding op de basisschool: Ons programma voor jonge kinderen

Toelichting van de school

Christelijke Basisschool Prinses Marijke in Nijverdal hecht veel waarde aan een soepele overgang van peuterspeelzaal naar basisschool. We werken nauw samen met kinderopvang KOSMO en de peuterspeelzalen van SPGH om deze overgang zo prettig mogelijk te maken voor uw kind. Bij de start van de basisschoolperiode ontvangen wij, met uw toestemming, een overdrachtsformulier van de peuterspeelzaal. Dit document bevat belangrijke informatie die ons helpt uw kind goed te begeleiden. Indien nodig, en altijd in overleg met u, organiseren we een persoonlijke overdracht met de peuterspeelzaal. Ons doel is een zorgeloze en positieve start voor elk kind in onze schoolgemeenschap.

Veelgestelde vragen

Biedt Christelijke Basisschool Prinses Marijke specifieke programma's voor peuters?

Christelijke Basisschool Prinses Marijke richt zich op de basisschoolleeftijd. Hoewel we geen apart programma hebben voor peuters, zorgen we voor een uitstekende voorbereiding en begeleiding bij de overgang van de peuterspeelzaal naar ons basisonderwijs.

Met welke organisaties werkt Basisschool Prinses Marijke samen voor de overdracht van jonge kinderen?

Voor een optimale overgang van het jonge kind werkt onze basisschool samen met kinderopvang KOSMO en de peuterspeelzalen van SPGH.

Voor een optimale overgang van het jonge kind werkt onze basisschool samen met kinderopvang KOSMO en de peuterspeelzalen van SPGH.

KOSMO
Team | Christelijke basisschool Prinses Marijke in Nijverdal | [2025] Schoolregister