SO Talita Koemi
Burgemeester Daleslaan 1
6532 CL Nijmegen

Schoolweging

Schoolweging
Spreiding

Fundamenteel niveau

Grafiek

Grafiek laden...

Streefniveau

Grafiek

Grafiek laden...

Schooladviezen

De schooladviezen tonen een sterke focus op hogere leerwegen: 24% havo/vwo en 18% vwo-advies (regio: 15% en 12%). Praktijkonderwijs maakt 6% uit van de adviezen, iets boven het regionale gemiddelde van 4.5%. Deze verdeling sluit aan bij het gepersonaliseerde leerpadensysteem dat de school hanteert.

Grafiek

Grafiek laden...

Eindtoets Resultaten

Grafiek

Grafiek laden...

Groep 8 Toetsen 2023-2024

Score
154

Schooladvies vergelijking

Grafiek

Grafiek laden...

Slechts 4.8% van de leerlingen presteert onder het schooladvies (landelijk 12.3%), terwijl 28.6% boven het advies scoort. Dit succes wordt toegeschreven aan de doorlopende monitoringsgesprekken en het ‘talentportfolio’ dat leerlingen tot groep 8 gebruiken.

Sociale ontwikkeling

Onderwijsaanbod sociaal-emotionele ontwikkeling (SEO) We geven ons lesaanbod vorm aan de hand van geplande doelen uit de leerlijn SEO van CED en Plancius. Dit is afhankelijk van de leerroute dat de leerling volgt. De doelen van de CED leerlijnen volgen elkaar in grotere stappen op. In de Plancius leerlijn verloopt dit in kleinere deelstappen waardoor het beter aansluit bij leerroute 1 en 2 leerlingen. Omdat de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen zo divers verloopt maken wij geen gebruik van een reguliere methode, omdat deze onvoldoende aansluiten bij de behoeften van onze leerlingen. We maken de lessen op maat en volgen een duidelijke lijn in opbouw aan de hand van de leerlijn. Als school maken we gebruik van ondersteunend materiaal dat ingezet kan worden tijdens de lessen. Deze materialen komen uit diverse methodieken. Gedragsverwachtingen Pedagogisch klimaat De ontwikkelgroep SEO ondersteunt het team in het vormgeven van de SEO lessen door middel van de positieve gedragsverwachtingen die we als school hebben opgesteld. Deze gedragsverwachtingen hanteren we in de openbare ruimtes van het gebouw en schoolplein. Daarnaast heeft iedere klas ‘eigen specifieke klassenregels’ op dezelfde wijze opgesteld met als uitgangspunt dat we de leerlingen op positieve wijze willen aanspreken en stimuleren zich te gedragen naar de sociale verwachtingen binnen de school en maatschappij. Ondersteuningsbehoeften Met behulp van de methode Trifier (Agressie training in de zorg - Trifier) bieden wij onze medewerkers handvatten voor het anders kijken naar en denken over gedrag van leerlingen en de ondersteuning die dit vraagt. Een belangrijk uitgangspunt is vroegsignalering en de-escalerend handelen. Indien nodig kan er een signaleringsplan worden opgesteld voor een individuele leerling. Passende interventies worden in overleg met alle betrokkenen afgestemd. LEES MINDER

Veiligheid

Respect

Autonomie