
De resultaten van OBS De Muze in Nijmegen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS De Muze, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past OBS De Muze bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS De Muze bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald door Leerlingen van OBS De Muze
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool moet beheersen. Dit wordt beoordeeld via de eindtoets in groep acht. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke signaleringswaarde van minimaal 85% voor het behalen van dit basisniveau. Dit betekent dat 85% van alle leerlingen in Nederland aan deze norm moet voldoen om aan te geven dat de basisschool goed presteert op dit cruciale vlak.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Resultaten van OBS De Muze: Prestaties en Vergelijking
Het streefniveau daagt leerlingen uit om verder te gaan dan de basisvaardigheden en hogere academische doelen te bereiken. Het is een ambitieus doel dat we nastreven voor al onze leerlingen in groep acht. Voor elke basisschool wordt een specifieke signaleringswaarde voor het streefniveau vastgesteld, gebaseerd op de unieke leerlingpopulatie. Dit stelt ons in staat om de prestaties van OBS De Muze te meten ten opzichte van de landelijke verwachtingen en onze eigen schoolambities.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS De Muze?
Transparante Schuladvies Procedure OBS De Muze Bij basisschool OBS De Muze staat een zorgvuldige en open communicatie over het schooladvies centraal. Zowel mentoren, ouders als leerlingen worden uitgebreid geïnformeerd over het traject dat leidt tot een passend schooladvies. De procedure omvat duidelijke afspraken over het tijdspad, de communicatie met ouders en de criteria die gebruikt worden voor de onderbouwing van het advies. Meerdere professionals, waaronder de leerkrachten van groep 6, 7 en 8, de kwaliteitscoördinator en de directeur, zijn betrokken bij het adviseringsproces. Dit waarborgt een deskundige en objectieve beoordeling van elke leerling. Het gedetailleerde tijdpad en de volledige Procedure Schooladvies zijn te allen tijde beschikbaar op de website van OBS De Muze.
Grafiek
Grafiek laden...
Sociale Ontwikkeling op OBS De Muze: Bouwen aan een Positieve Toekomst
Op OBS De Muze geloven we dat een sterke sociaal-emotionele basis cruciaal is voor het succes van onze leerlingen, zowel nu als in hun toekomstige maatschappelijke rol. Daarom integreren we actief de ontwikkeling van sociale vaardigheden in ons dagelijkse onderwijs. We stimuleren prettige omgangsvormen, wederzijds respect en individuele verantwoordelijkheid voor gedrag. Door constante observatie en open gesprekken met leerlingen volgen we hun sociaal-emotionele welbevinden nauwkeurig. Deze inzichten stellen ons in staat om tijdig bij te sturen en een omgeving te creëren waarin elk kind zich optimaal kan ontplooien. Ons streven is een ononderbroken ontwikkeling op alle vlakken, waarbij sociale en emotionele groei hand in hand gaan met academische vooruitgang. We zorgen voor een veilige en ondersteunende leeromgeving voor alle 171 leerlingen.
Veiligheid voorop in de klas
Gezamenlijk vertrouwen opbouwen
Individuele verantwoordelijkheid stimuleren
Hoe bevordert OBS De Muze de sociale ontwikkeling van leerlingen?
OBS De Muze zet de KiVa-methode in om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen structureel te versterken. KiVa, wat staat voor 'Kiusaamista Vastustava' (weerstand tegen pesten) en 'kiva' (Fins voor leuk of fijn), is een programma dat gericht is op het verbeteren van het welbevinden op school en het actief voorkomen en oplossen van pestgedrag, inclusief cyberpesten. Deze schoolbrede aanpak versterkt de sociale veiligheid en bevordert positieve groepsvormingen. Door het taboe op pesten te doorbreken en het pedagogisch klimaat te verbeteren, vergroten we het onderlinge vertrouwen, het welbevinden en het gevoel van sociale veiligheid bij onze leerlingen. We monitoren de sociale veiligheid twee keer per jaar met de Cito Leerling in Beeld vragenlijst voor groep 6, 7 en 8. Daarnaast gebruiken we het instrument 'Werken met Kwaliteitskaarten Primair Onderwijs' (WMKPO) om feedback van ouders te verzamelen en onze aanpak continu te evalueren en te verbeteren.
Welke methoden gebruikt OBS De Muze voor het meten van sociale opbrengsten?
OBS De Muze gebruikt effectieve instrumenten om de sociale ontwikkeling van leerlingen in kaart te brengen en te monitoren. Onze belangrijkste registratiemethoden omvatten de Sociale Competentie Observatielijst (SCOL) en het Cito Leerling in Beeld systeem, specifiek het Instrument SEO. Deze tools helpen ons om de sociale vooruitgang van elke leerling te volgen en waar nodig gerichte ondersteuning te bieden.
Welke specifieke methoden voor sociaal-emotioneel leren worden toegepast op OBS De Muze?
Op OBS De Muze hanteren we de KiVa-methode als kernprogramma voor sociaal-emotioneel leren. KiVa is een bewezen effectief programma dat is ontworpen om de sociale vaardigheden van kinderen te versterken, positieve groepdynamiek te bevorderen en een veilige leeromgeving te creëren. Door de inzet van KiVa werken we actief aan het welzijn en de sociale veerkracht van al onze leerlingen.
Onderwijsinspectie Rapport: Kwaliteit en Resultaten OBS De Muze Nijmegen
Ontdek hoe OBS De Muze in Nijmegen presteert volgens de Nederlandse Onderwijsinspectie. Ons basisonderwijs streeft naar optimale ontwikkeling voor elk kind, met aandacht voor zowel leerresultaten als pedagogische kwaliteit. Lees hier meer over de bevindingen en de beoordeling van onze school door de inspectie.