Montessorischool Dukenburg in Nijmegen

Het team van Montessorischool Dukenburg in Nijmegen

Current section: team
Malvert 7373
6538 Nijmegen

Zie hier hoe het team van Montessorischool Dukenburg is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Montessorischool Dukenburg. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Montessorischool Dukenburg bij jullie?

Ontdek hoe goed Montessorischool Dukenburg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Montessorischool Dukenburg zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 78.6% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (78.6%)
Man (21.4%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Montessorischool Dukenburg. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (14.3%)
35-45 jaar (21.4%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (14.3%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Montessorischool Dukenburg werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (78.6%)
Direct ondersteunend personeel (14.3%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (7.1%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Montessorischool Dukenburg gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over vakleerkrachten.

Vervanging van Leerkrachten op Montessorischool Dukenburg: Onze Aanpak

Op Montessorischool Dukenburg zorgen we voor een soepele doorloop van het onderwijs, zelfs bij afwezigheid van leerkrachten. Onze school is strategisch aangesloten bij een professionele vervangingspool. Wanneer een leerkracht onverhoopt niet aanwezig kan zijn, stellen we direct een aanvraag in bij deze vervangingspool voor een gekwalificeerde vervanger. We streven ernaar om de continuïteit van de lessen te waarborgen en de impact op uw kind te minimaliseren. Indien externe vervanging onverhoopt niet direct mogelijk blijkt, onderzoeken we alternatieve oplossingen. Dit kan betekenen dat een ambulante leerkracht tijdelijk de groep overneemt, of dat de leerlingen worden verdeeld over de bestaande groepen. Onze prioriteit is het voorkomen dat kinderen naar huis gestuurd moeten worden. Mocht dit zich toch voordoen, dan informeren wij ouders uiterlijk in de ochtend. In dergelijke uitzonderlijke situaties, waarbij opvang thuis, bij familie of bij een vriendje niet mogelijk is, kunnen we na telefonische afstemming noodopvang faciliteren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Montessorischool Dukenburg in Nijmegen zitten kinderen van verschillende leeftijden in één klas. Gecombineerde groepen leveren immers een positieve bijdrage aan de ontwikkeling van het kind en de sfeer in de school. Het principe “kinderen leren van elkaar” komt in een heterogene groep beter tot zijn recht. Oudere kinderen kunnen jongere kinderen helpen en jongere kinderen laten zich inspireren door oudere kinderen. Deze rollen wisselen jaarlijks, een kind is het ene jaar jongste en het volgende jaar oudste in de groep.

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Deskundige Ondersteuning voor Elk Kind op Montessorischool Dukenburg

0

Taal en Rekenen: Versterken van Kernvaardigheden

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Dukenburg zetten we in op een sterke basis voor taal en rekenen. Onze interne expertteams, bestaande uit toegewijde leerkrachten van verschillende jaarlagen, werken continu aan de optimalisatie van ons onderwijs op deze cruciale gebieden. Deze teams, met een geschoolde kartrekker per domein, ontwikkelen adviezen en voorstellen vanuit de schooldoelen en onze montessori-visie. Ze zorgen ervoor dat elk kind de ondersteuning krijgt die nodig is voor succesvolle ontwikkeling in taal en rekenen.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Veilige Basis

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen staat centraal binnen onze schoolgemeenschap. Wij hanteren de principes van Verbindend Gezag en zijn een trotse Vreedzame School, met een uitgebreid sociaal veiligheidsplan als fundament. Als montessorischool geloven we sterk in het belang van zelfregie en het ontwikkelen van verantwoordelijkheidsgevoel. Dit pedagogisch fundament is essentieel voor een fijne en veilige leer- en leefomgeving, waarin elk kind zijn of haar plek kan vinden en innemen. Verdere details over onze aanpak vindt u in de bijlagen van deze schoolgids, die onze toewijding aan een positief sociaal klimaat onderstrepen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Begeleiding op Maat

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Montessorischool Dukenburg bieden we gerichte ondersteuning op het gebied van gedrag, werkhouding en taakaanpak. We streven ernaar om elk kind te helpen bij het ontwikkelen van effectieve leerstrategieën en een positieve instelling. Onze aanpak is erop gericht om individuele behoeften te herkennen en te voorzien, zodat alle leerlingen hun volledige potentieel kunnen bereiken en met plezier naar school gaan.

0

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief Leren

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Beweging en lichamelijke activiteit zijn onmisbaar voor een gezonde ontwikkeling. Op Montessorischool Dukenburg besteden we veel aandacht aan de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen. Door middel van diverse activiteiten stimuleren we de grove en fijne motoriek, coördinatie en conditie. Zo creëren we een omgeving waarin actief leren en bewegen hand in hand gaan.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Zorg en Welzijn

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

De gezondheid en het welzijn van onze leerlingen zijn van groot belang. Montessorischool Dukenburg biedt ondersteuning bij medisch handelen en persoonlijke verzorging waar nodig. We zorgen voor een veilige omgeving waarin aandacht is voor hygiëne en persoonlijke verzorging, en bieden ondersteuning bij specifieke medische behoeften in samenwerking met ouders en externe professionals.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
0
Totaal specialisten
0
Unieke specialismen

Maatwerk Ondersteuning voor Elke Leerling op Montessorischool Dukenburg

Ontdek Onze Toewijding aan Individuele Groei

Op Montessorischool Dukenburg in Nijmegen geloven we dat elk kind uniek is en zijn eigen leertraject verdient. Daarom bieden we op maat gemaakte ondersteuning om leerlingen te helpen hun volledige potentieel te bereiken. Onze ervaren leerkrachten zetten zich dagelijks in om een stimulerende en veilige leeromgeving te creëren. Van extra begeleiding bij specifieke vakken tot sociaal-emotionele ondersteuning, wij zorgen ervoor dat iedere leerling de aandacht en middelen krijgt die hij of zij nodig heeft om te excelleren. Ontdek hoe wij de ontwikkeling van uw kind stimuleren.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Schoolplan: Montessorischool Dukenburg

Wat zijn de kernambities van Montessorischool Dukenburg in het schoolplan?

Onze schoolplanperiode loopt van 2023 tot 2027. De concrete doelen en ambities voor deze periode zijn vastgelegd in ons schoolplan. Jaarlijks evalueren en actualiseren we dit plan in nauwe samenwerking met de Medezeggenschapsraad (MR) om ervoor te zorgen dat we optimaal blijven presteren. Dit waarborgt dat onze onderwijskwaliteit altijd aansluit bij de behoeften van onze leerlingen.

Hoe implementeert Montessorischool Dukenburg de schoolplan doelen?

De vastgestelde doelen uit ons schoolplan 2023-2027 vormen de leidraad voor onze dagelijkse praktijk. Elk jaar passen we deze doelen aan in overleg met de Medezeggenschapsraad (MR). Deze gezamenlijke aanpak garandeert dat we effectief werken aan de verbetering van ons onderwijs en de ontwikkeling van elke leerling. Dit proces zorgt voor continue groei en succes op onze school.

Montessorischool Dukenburg: Vroegschoolse Educatie voor Peuters en Jonge Kinderen

Toelichting van de school

Montessorischool Dukenburg is een trotse VVE-locatie, wat staat voor Voor- en Vroegschoolse Educatie. Dit betekent dat we een sterke en nauwe samenwerking onderhouden met de peutergroep die gevestigd is binnen onze schoolmuren. Deze geïntegreerde aanpak zorgt voor een naadloze overgang van de peuteropvang naar de basisschool. Uw kind profiteert van een doorlopende pedagogische lijn en een vertrouwde omgeving die de ontwikkeling stimuleert.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal programma biedt Montessorischool Dukenburg voor jonge kinderen?

Montessorischool Dukenburg biedt specifieke programma's voor jonge kinderen door middel van ons Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aanbod. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Als erkende VVE-locatie integreren we educatieve activiteiten die aansluiten bij de Montessori-principes. Uw kind krijgt hierdoor een solide basis mee voor de verdere schoolloopbaan.

Montessorischool Dukenburg biedt specifieke programma's voor jonge kinderen door middel van ons Voor- en Vroegschoolse Educatie (VVE) aanbod. Dit programma is ontworpen om de ontwikkeling van jonge kinderen optimaal te ondersteunen. Als erkende VVE-locatie integreren we educatieve activiteiten die aansluiten bij de Montessori-principes. Uw kind krijgt hierdoor een solide basis mee voor de verdere schoolloopbaan.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) / peuteropvang in Nijmegen

Met welke partners werkt Montessorischool Dukenburg samen voor het jonge kind programma?

Montessorischool Dukenburg werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen verrijken de educatieve ervaring van uw kind. Zo is er een hechte band met Peutergroep de Draaitol Montessori, wat zorgt voor een vloeiende overgang. Tevens biedt BSO Samsam uitstekende naschoolse opvangmogelijkheden.

Montessorischool Dukenburg werkt nauw samen met gerenommeerde partners om een compleet aanbod voor jonge kinderen te garanderen. Deze samenwerkingen verrijken de educatieve ervaring van uw kind. Zo is er een hechte band met Peutergroep de Draaitol Montessori, wat zorgt voor een vloeiende overgang. Tevens biedt BSO Samsam uitstekende naschoolse opvangmogelijkheden.

Team | Montessorischool Dukenburg in Nijmegen | [2025] Schoolregister