
De resultaten van Montessorischool Dukenburg in Nijmegen
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van Montessorischool Dukenburg, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past Montessorischool Dukenburg bij jullie?
Ontdek hoe goed Montessorischool Dukenburg bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau: Basisvaardigheden Taal en Rekenen op Montessorischool Dukenburg
Het fundamentele niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool beheerst. Dit wordt nauwkeurig gemeten in groep acht met behulp van de doorstroomtoets. De onderwijsinspectie hanteert een norm van minimaal 85% van de leerlingen die dit basisniveau moeten behalen. Dit percentage fungeert als de signaleringswaarde voor het fundamentele niveau, een standaard die geldt voor alle basisscholen in Nederland, inclusief Montessorischool Dukenburg.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Montessorischool Dukenburg: Ambitieus Onderwijs voor Elk Kind
Het streefniveau biedt een uitdagender leerdoel dan het fundamentele niveau, met als doel dat een zo groot mogelijk deel van de leerlingen dit hogere niveau bereikt aan het einde van groep acht. De onderwijsinspectie stelt voor elke basisschool, rekening houdend met de specifieke leerlingenpopulatie, een individueel streefpercentage vast. Dit percentage dient als de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school, wat de ambitie van Montessorischool Dukenburg weerspiegelt.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van Montessorischool Dukenburg?
Op Montessorischool Dukenburg in Nijmegen geloven we in een persoonlijke benadering van de leerontwikkeling. Aan het einde van groep 7 ontvangen ouders en leerlingen een pré-advies. Dit advies is zorgvuldig samengesteld op basis van jarenlange observaties en toetsresultaten, waaronder Cito-LOVS en methode-gebonden toetsen. Wij kijken verder dan alleen cijfers en beoordelen ook factoren als gedrag, zelfstandigheid, doorzettingsvermogen en de intrinsieke motivatie van uw kind. Zowel de leerkrachten van groep 5 t/m 8, de intern begeleider als de schoolleider dragen bij aan dit advies. In een persoonlijk gesprek met ouders en het kind bespreken we de bevindingen en het pré-advies. Voor het definitieve schooladvies in groep 8 volgen we dezelfde zorgvuldige procedure. De gesprekken vinden plaats eind januari. Hierbij bespreken we ook het aanmeldingsformulier voor het voortgezet onderwijs, waarbij ouders de verantwoordelijkheid voor de aanmelding dragen. In maart vult de leerkracht het Onderwijskundig Rapport (OKR) in, dat samen met de LOVS-gegevens naar de gekozen VO-school wordt gestuurd. Een kopie hiervan ontvangt u thuis. VO-scholen worden aangemoedigd om een overdracht in te plannen, waar wij als school positief tegenover staan. De eindtoets in groep 8, die eind april plaatsvindt, wordt medio mei individueel besproken. De resultaten worden daarna mee naar huis gegeven. Bij vragen is een gesprek met de leerkracht altijd mogelijk. Meer informatie over onze aanpak vindt u hier.
Grafiek
Grafiek laden...
Onderwijsinspectie Rapport Montessorischool Dukenburg: Inzicht in Kwaliteit
Ontdek de bevindingen van de Onderwijsinspectie over Montessorischool Dukenburg. Dit rapport biedt een gedetailleerd overzicht van de onderwijskwaliteit, de schoolorganisatie en de leerresultaten. Leer meer over hoe onze school zich inzet voor excellent onderwijs en de ontwikkeling van elke leerling.