
Het team van Hidaya, basisschool op islamitische grondslag in Nijmegen
Current section: teamZie hier hoe het team van Hidaya, basisschool op islamitische grondslag is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Hidaya, basisschool op islamitische grondslag. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Hidaya, basisschool op islamitische grondslag bij jullie?
Ontdek hoe goed Hidaya, basisschool op islamitische grondslag bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Hidaya, basisschool op islamitische grondslag zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 78.3% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.5% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Hidaya, basisschool op islamitische grondslag. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Hidaya, basisschool op islamitische grondslag werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Hidaya, basisschool op islamitische grondslag gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Vervanging van Leerkrachten op Basisschool Hidaya: Een Duidelijke Aanpak
Als Islamitische Basisschool Hidaya vinden wij de continuïteit van het onderwijs voor uw kind van het grootste belang. In tijden van lerarentekorten kan het voorkomen dat een leerkracht onverwacht afwezig is. We zetten ons maximaal in om de impact hiervan op het leerproces te minimaliseren. Om flexibel in te spelen op leerkrachtafwezigheid, heeft Basisschool Hidaya een samenwerking met IPPON, een gespecialiseerde vervangingspool voor onderwijzend personeel. Daarnaast beschikken wij over eigen, veelzijdige ambulante leerkrachten die direct inzetbaar zijn als invalkracht. Ons proces voor het regelen van vervanging is gestructureerd en transparant. We onderscheiden hierbij drie scenario's: een externe oplossing via onze pool, een interne oplossing binnen het schoolteam, of in uitzonderlijke gevallen, een tijdelijke onderbreking van de reguliere lessen. Bij een melding van leerkrachtafwezigheid starten we direct met het zoeken naar een passende externe vervanger via onze samenwerkingspartner IPPON. Dit is onze eerste prioriteit om de lesdoelen te waarborgen. Indien een externe oplossing niet direct mogelijk is, schakelen we interne middelen in. Dit kan betekenen dat parttime leerkrachten op hun vrije dagen worden ingeroepen, onderwijsassistenten tijdelijk voor de klas staan onder supervisie, of dat leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere groepen met voorbereid lesmateriaal. We zijn ons bewust van de mogelijke werkdrukverhoging voor ons team bij interne oplossingen. Daarom monitoren we dit nauwgezet om overbelasting en verdere uitval te voorkomen. Flexibiliteit van ons team is essentieel, maar wel binnen gezonde grenzen. In het zeldzame geval dat geen enkele vervangende oplossing kan worden gevonden, informeren wij u direct via Parro. De leerlingen blijven dan thuis voor maximaal twee opeenvolgende dagen. Als een leerkracht langer afwezig is, neemt een collega een extra groep over en gaat een andere groep thuis aan het werk. We begrijpen dat dit een beroep doet op uw flexibiliteit, en betreuren de noodzaak hiervan ten zeerste, maar het is soms onvermijdelijk om de onderwijskwaliteit te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Toelichting van de school
De school
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Deskundige Ondersteuning voor Elke Leerling op Basisschool Hidaya
Taal- en Rekenzorg op Maat
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze specialisten zetten hun expertise primair in om de lesgevende leerkrachten te versterken, wat indirect ten goede komt aan alle leerlingen. Hun focus ligt op het optimaliseren van het onderwijsproces binnen de klas. Deze deskundige ondersteuning zorgt voor een continue verbetering van de didactische aanpak. Hierdoor wordt het leer- en ontwikkelingsklimaat voor iedere leerling op Basisschool Hidaya naar een hoger niveau getild, met speciale aandacht voor taal en rekenen.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling en Gedrag
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Onze toegewijde gedragsspecialist fungeert tevens als de drijvende kracht achter ons programma 'De Vreedzame School'. Dit programma bevordert actief een positieve sociale interactie en een veilige leeromgeving. De expertise van onze gedragsspecialist garandeert een gestructureerde aanpak voor sociaal-emotionele groei.
Gedrag, Werkhouding en Taalaanpak Optimaliseren
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Ons team van specialisten werkt nauw samen om leerlingen optimaal te begeleiden bij hun gedrag, werkhouding en taalontwikkeling. Deze multidisciplinaire aanpak garandeert een holistische ondersteuning, waarbij elke leerling de kans krijgt om zijn of haar volledige potentieel te bereiken.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool Hidaya beschikt over een gekwalificeerde vakleerkracht gymnastiek. Deze specialist zorgt voor een stimulerende en leerzame bewegingservaring voor al onze leerlingen, wat bijdraagt aan een gezonde fysieke ontwikkeling.
Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op beide locaties van Basisschool Hidaya, Akkerlaan en Heiweg, is gedurende de gehele schooldag een gediplomeerde BHV'er aanwezig. Dit waarborgt de veiligheid en het welzijn van alle leerlingen en medewerkers, met directe toegang tot eerste hulp indien nodig.
Gedragsinzichten en Islamitische Pedagogiek
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Gedrag is een complex samenspel van aangeleerde en aangeboren factoren, beïnvloed door onze omgeving en innerlijke aanleg. De islamitische visie op 'Fitrah' beschrijft de menselijke natuur als oorspronkelijk goed en ontvankelijk voor spirituele waarden, inclusief een aangeboren besef van goed en kwaad. Vanuit deze islamitische grondslag, en met de missie om elk kind te helpen zichzelf te ontdekken en te ontwikkelen, onderzoeken we de diepere motivaties achter gedrag. We vermijden veroordelingen en zoeken naar de positieve intenties, om zo optimaal aan te sluiten bij de behoeften van het kind. Onze specialisten en ervaren leerkrachten werken samen met ouders om dit proces te ondersteunen. Een treffend voorbeeld hiervan is een leerling die liever sociaal contact zoekt dan aan rekenopdrachten werkt. In plaats van direct in te grijpen, analyseerden we samen met collega's, specialisten en ouders de situatie. De rekenspecialist ontdekte dat de leerling de stof al beheerste en zich verveelde door herhaling, zonder voldoende uitdagende verdiepingsopdrachten. Dit inzicht leidde tot een aangepaste aanpak die de leerling weer motiveerde en engageerde.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Optimale Leerlingondersteuning op Basisschool Hidaya
Ons Schoolbeleid voor Educatieve Groei
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.