Brede school het Kleurrijk in Nijmegen

Het team van Brede school het Kleurrijk in Nijmegen

Current section: team
Thijmstraat 40C
6531 Nijmegen

Zie hier hoe het team van Brede school het Kleurrijk is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Brede school het Kleurrijk. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Brede school het Kleurrijk bij jullie?

Ontdek hoe goed Brede school het Kleurrijk bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Brede school het Kleurrijk zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 82.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.8% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (83.8%)
Man (16.2%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Brede school het Kleurrijk. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (27.8%)
35-45 jaar (33.3%)
45-55 jaar (22.2%)
55-65 jaar (16.7%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (25.1%)
35-45 jaar (26%)
45-55 jaar (20.4%)
55-65 jaar (18.6%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Brede school het Kleurrijk werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.5%)
Direct ondersteunend personeel (17.6%)
Indirect ondersteunend personeel (0%)
Management (5.9%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Brede school het Kleurrijk gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Bevordering van het taalgebruik
Drama
Muziek
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Optimale Lescontinuïteit: Ons Protocol voor Leerkrachtvervanging

Bij Brede School Het Kleurrijk geloven we in de kracht van continuïteit voor het onderwijs. Om dit te waarborgen, hebben we een robuust vervangingsprotocol ontwikkeld. Bij onverwachte afwezigheid van een leerkracht, zoals bij ziekte of noodzakelijk verlof, vraagt de directie direct een vervanger aan vanuit onze gespecialiseerde vervangingspool. Deze externe oplossing heeft altijd onze eerste prioriteit. Onze procedure is ontworpen om de impact op uw kind zo klein mogelijk te houden. We streven ernaar om bij elke afwezigheid een passende oplossing te vinden. Dit kan variëren van het inzetten van een ervaren vervanger uit onze pool tot interne flexibiliteit binnen ons toegewijde team. Uw kind verdient immers ononderbroken toegang tot kwalitatief goed onderwijs. In uitzonderlijke situaties waarin een externe of interne oplossing niet direct mogelijk is, informeren we u proactief via Social Schools. We begrijpen dat dit ongemak kan veroorzaken en betreuren dit ten zeerste. Uw begrip en medewerking zijn hierbij van onschatbare waarde. Samen zorgen we voor een stabiele leeromgeving voor alle leerlingen van Brede School Het Kleurrijk.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Brede school het Kleurrijk biedt basisonderwijs aan kinderen uit de multiculturele wijk. Wij bieden optimale zorg voor de ontwikkeling en het leerproces en streven naar aandacht voor alle individuele kinderen. Dit doen we in een klimaat waarin iedereen –leerlingen, leerkrachten en ouders– zich op z’n plaats voelt en geaccepteerd wordt;

Groeperingsvormen

Combinatiegroepen
Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Professionele Ondersteuning voor Elke Leerling bij Basisschool Het Kleurrijk

5

Taal- en Rekenonderwijs: Expertise op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Rekenspecialist
Specialist meer- en hoogbegaafdheid
Logopedist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Basisschool Het Kleurrijk blinkt uit in taal- en rekenonderwijs door een team vol gespecialiseerde leerkrachten. Een toegewijde rekencoördinator en een leerteam bewaken continu de kwaliteit van ons rekenonderwijs. Onze veelzijdige kwaliteitscoördinator bezit diepgaande expertise op het gebied van dyslexie. Zij werkt nauw samen met leerkrachten en ouders om kinderen met dyslexie vroegtijdig te signaleren en te ondersteunen. Alle teamleden van Het Kleurrijk hebben aanvullende training gevolgd in het begeleiden van meer- en hoogbegaafde leerlingen, met het programma "Hartstikke hoogbegaafd". Daarnaast onderhouden we een sterke samenwerking met de gespecialiseerde logopedistenpraktijk 't Hert voor optimale leerlingontwikkeling.

2

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Een Positief Schoolklimaat

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Op onze basisschool is een actief leerteam Sociaal Emotioneel Leren (SEL) actief. Dit team zet zich in voor het behoud van een positief en veilig pedagogisch klimaat. Via inspirerende themaweken en gerichte input voor collega's bevordert dit team het welzijn van alle leerlingen. Jaarlijks wordt ons gedragsprotocol opnieuw onder de aandacht gebracht om dit te waarborgen.

2

Gedrag en Werkhouding: Begeleiding voor Succes

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Kwaliteitscoördinator

Toelichting van de school:

Via het samenwerkingsverband staat een gespecialiseerde gedragsexpert tot onze beschikking. Deze professional fungeert als contactpersoon en biedt waardevol advies en begeleiding aan onze leerkrachten. Deze expertise stelt ons in staat om leerlingen optimaal te ondersteunen bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak, wat bijdraagt aan een succesvolle leeromgeving.

1

Motorische Ontwikkeling: Actief en Gezond Leren

Beschikbare specialisten:

Vakleerkracht gym

Toelichting van de school:

Basisschool Het Kleurrijk beschikt over een enthousiaste vakleerkracht bewegingsonderwijs. Deze specialist verzorgt met passie de gymlessen voor alle leerlingen van groep 3 tot en met 8. Deze gerichte lessen stimuleren de motorische vaardigheden en dragen bij aan een gezonde levensstijl van onze leerlingen.

0

Medische Zorg en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel Brede School Het Kleurrijk geen specifieke medische specialisten in dienst heeft, garanderen we een veilige omgeving met getrainde BHV'ers die leerkrachten ondersteunen bij noodgevallen. We hanteren een strikt protocol voor medisch handelen, dat in specifieke situaties wordt ingevuld en ondertekend door zowel ouders/verzorgers als de school. Indien nodig of gewenst, werken we proactief samen met externe zorgverleners, zoals de thuiszorg, om de best mogelijke ondersteuning te bieden aan onze leerlingen.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
10
Totaal specialisten
10
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Gymlokaal
Aula
Keuken
Muzieklokaal
Handenarbeidlokaal/ technieklokaal

Ontdek Ons Aanbod: Extra Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool Het Kleurrijk

Gedetailleerde Toelichting op Ons Ondersteuningsprofiel

Ons Schoolondersteuningsprofiel (SOP) beschrijft het brede scala aan onderwijs, zorg en hulp dat Basisschool Het Kleurrijk biedt. In lijn met de principes van passend onderwijs, hebben wij dit profiel zorgvuldig opgesteld om transparantie te garanderen. In ons SOP leest u hoe wij voldoen aan de basiskwaliteitseisen van de onderwijsinspectie. Bovendien lichten we gedetailleerd toe welk type extra hulp wij kunnen bieden aan kinderen die dat nodig hebben, en op welke manier deze ondersteuning effectief wordt ingezet. Wij beschrijven tevens duidelijk wat ouders mogen verwachten wanneer hun kind extra begeleiding ontvangt, inclusief de grenzen van ons huidige ondersteuningsaanbod. Daarnaast geven we inzicht in ons toekomstige beleid en de ontwikkeling van extra ondersteuningsmogelijkheden binnen onze school. Op Basisschool Het Kleurrijk zetten we ons voortdurend in om het passende onderwijsaanbod te versterken en te optimaliseren voor elke leerling. Wij nodigen u uit om ons volledige profiel te raadplegen voor een compleet beeld van onze toewijding aan de ontwikkeling van uw kind.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Kwaliteitszorg en Ontwikkeling op Brede School het Kleurrijk

Wat zijn de Ontwikkeldoelen in het Schoolplan 2024-2028 van Brede School het Kleurrijk?

Ons schoolplan 2024-2028 omvat vier ambitieuze streefbeelden om onze school continu te verbeteren. Ten eerste streven we ernaar dat leerlingen in 2028 meer eigenaarschap tonen over hun eigen leerproces. Ten tweede willen we in 2028 onderwijsresultaten behalen die overeenkomen met de verwachtingen van onze diverse leerlingenpopulatie. Daarnaast zetten we in op een sterke verankering van burgerschap binnen onze schoolcultuur tegen 2028. Tot slot beogen we dat leerlingen tegen 2028 significant vaardiger zijn in digitale geletterdheid en mediawijsheid. Deze kernambities zijn vertaald naar concrete aandachtspunten in onze vierjarige ontwikkelplannen. Middels een cyclische aanpak werken we aan de schoolontwikkeling, waarbij deze aandachtspunten centraal staan tijdens studiedagen en tweemaal jaarlijks worden geëvalueerd door en met ons toegewijde team. Elk aandachtspunt heeft een duidelijke eigenaar, hetzij binnen het Schoolmanagementteam (SMT) of een specifiek leerteam, en de voortgang is zichtbaar in onze teamkamer. De doelen op het gebied van burgerschapsvorming zijn specifiek uitgewerkt in vier pijlers: sociale ontwikkeling, democratisch burgerschap, participatief burgerschap en digitaal burgerschap. Ons uitgebreide plan 'Burgerschap' bevat de gedetailleerde acties en doelstellingen voor elk van deze gebieden.

Hoe Realiseert Brede School het Kleurrijk Haar Educatieve Doelstellingen?

Elk aandachtspunt wordt door de aangewezen eigenaar (SMT of leerteam) omgezet in een gedetailleerd verbeterplan. Dit plan bevat gestructureerde secties zoals de huidige situatie, de gewenste uitkomst (het doel), de uit te voeren activiteiten, de organisatorische en scholingsgerelateerde consequenties, de planning, de benodigde middelen, meetbare resultaten, en de evaluatie- en borgingsstrategie. Leerteams rapporteren periodiek aan het SMT over de voortgang, die nauwgezet wordt gemonitord via het online platform 'mijnschoolplan.nl'. Deze voortgang is voor iedereen inzichtelijk gemaakt in de teamkamer, wat zorgt voor focus en het vieren van behaalde successen. Binnen de Stichting Sint Josephscholen hanteren we een robuuste visitatiecyclus. Schoolleiders en kwaliteitsfunctionarissen bezoeken elkaars scholen, observeren de onderwijspraktijk en voeren gesprekken over schoolontwikkeling en leerresultaten, gebaseerd op specifieke ontwikkelvragen die door de school zijn opgesteld. Deze cyclus van schoolontwikkeling en het monitoren van onderwijsopbrengsten vormt de kern van de SJS-aanpak. Het is voor zowel de schoolleiders als het bestuur essentieel om deze ontwikkeling continu te volgen en een constructieve dialoog te onderhouden met de teams en het bestuur over de onderwijsverbetering. De school stelt tweemaal per jaar een schoolrapportage op. Het eerste rapport analyseert de eindresultaten, terwijl het tweede rapport focust op de middenresultaten, in combinatie met het jaarplan en het pedagogisch klimaat. Deze evaluaties vinden plaats op de schoollocatie zelf, wat het belang van gezamenlijk leren tussen scholen en schoolleiders benadrukt. "De leerlingenraad van het Kleurrijk heeft een plan gemaakt om het schoolplein mooier en uitdagender te maken. Van het bestuur hebben we daar geld voor gekregen. Het is echt gaaf dat er iets met onze ideeën gedaan wordt!" (leerling van de leerlingenraad uit groep 6)

Downloaden

Ontdek ons programma voor jonge kinderen: Een vliegende start bij Brede school het Kleurrijk

Toelichting van de school

Bij Brede school het Kleurrijk zorgen we voor een naadloze overgang van peuter naar kleuter. Onze toegewijde leerkrachten en pedagogisch medewerkers voeren gestructureerde overdrachtsgesprekken met behulp van het instrument Alle Kinderen in Beeld (AKIB). Indien mogelijk faciliteren we een 'warme overdracht plus'. Dit betekent dat de pedagogisch medewerker, de VVE-coördinator en de ouders of verzorgers samen de ontwikkeling van het kind bespreken. Deze samenwerking garandeert een optimale voorbereiding. Deze overdrachtsgesprekken vinden ook plaats met pedagogisch medewerkers van externe peutergroepen en kinderdagverblijven, zodat we een compleet beeld krijgen van elk kind.

Veelgestelde vragen

Welk speciaal aanbod biedt Brede school het Kleurrijk voor jonge kinderen?

Brede school het Kleurrijk zet zich in voor een stimulerende start voor elk jong kind. Wij bieden diverse extra programma's die aansluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van jonge kinderen, waaronder specifiek voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een voorsprong te geven en hun cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden te ontwikkelen. We richten ons op een speelse en interactieve leeromgeving die nieuwsgierigheid aanwakkert en een solide basis legt voor toekomstig schoolsucces.

Brede school het Kleurrijk zet zich in voor een stimulerende start voor elk jong kind. Wij bieden diverse extra programma's die aansluiten bij de ontwikkelingsbehoeften van jonge kinderen, waaronder specifiek voor- en vroegschoolse educatie (VVE). Dit programma is ontworpen om kinderen een voorsprong te geven en hun cognitieve, sociale en emotionele vaardigheden te ontwikkelen. We richten ons op een speelse en interactieve leeromgeving die nieuwsgierigheid aanwakkert en een solide basis legt voor toekomstig schoolsucces.

Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) en peuteropvang

Met welke partners werkt Brede school het Kleurrijk samen voor het programma voor jonge kinderen?

Om een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen, werkt Brede school het Kleurrijk nauw samen met externe partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is Peutergroep het Kleurrijk. Door deze samenwerking zorgen we voor een consistente aanpak en delen we waardevolle inzichten over de ontwikkeling van elk kind, van de peuteropvang tot aan de start van de basisschool.

Om een optimale ontwikkeling en een soepele overgang naar het basisonderwijs te garanderen, werkt Brede school het Kleurrijk nauw samen met externe partners. Een belangrijke samenwerkingspartner is Peutergroep het Kleurrijk. Door deze samenwerking zorgen we voor een consistente aanpak en delen we waardevolle inzichten over de ontwikkeling van elk kind, van de peuteropvang tot aan de start van de basisschool.

Team | Brede school het Kleurrijk in Nijmegen | [2025] Schoolregister