
Het team van Basisschool de Lanteerne in Nijmegen
Current section: teamZie hier hoe het team van Basisschool de Lanteerne is samengesteld
Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool de Lanteerne. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.
Hoe goed past Basisschool de Lanteerne bij jullie?
Ontdek hoe goed Basisschool de Lanteerne bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?
Bij Basisschool de Lanteerne zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.
Verdeling man/vrouw laden...
Vergelijking man-vrouw verdeling
Onze school heeft met 91.4% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 83.9% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Wat is de leeftijd van de teamleden?
De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool de Lanteerne. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.
Leeftijdsverdeling laden...
Leeftijdsverdeling van het team
De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.
Deze school
Vergelijkbare scholen
Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?
Bij Basisschool de Lanteerne werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.
Functiegroepen laden...
Verdeling van functiegroepen
De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.
Deze school
Vakleerkrachten op deze school
Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool de Lanteerne gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.
Beschikbare vakgebieden:
Flexibele Invallerspool: Zorgen voor continuïteit op De Lanteerne
Bij Basisschool de Lanteerne streven we naar een stabiele leeromgeving. Wanneer een docent onverhoopt afwezig is door ziekte of voor professionele ontwikkeling, zetten we primair onze eigen vervangingspool in. Deze gespecialiseerde groep externe leerkrachten garandeert een naadloze overgang en minimale verstoring van de lessen. Indien het niet lukt om een geschikte invaller uit de pool te selecteren, worden creatieve oplossingen binnen de school gezocht. Afhankelijk van de groepsgrootte en de frequentie van de afwezigheid, kunnen leerlingen tijdelijk worden verdeeld over andere klassen of kan een leerkracht met een vrij rooster worden ingezet. Deze flexibiliteit waarborgt de kwaliteit van ons onderwijs. Ondanks onze inspanningen kan het lerarentekort soms leiden tot uitdagingen bij het vinden van vervanging. In uitzonderlijke gevallen, en met tijdige communicatie via Social Schools vóór 07:15 uur, kunnen ouders worden verzocht hun kind een dag thuis te houden. Mocht de afwezigheid langer duren, dan garanderen we dat de kinderen de volgende dag weer welkom zijn en zoeken we actief naar passende alternatieven om hun educatieve continuïteit te waarborgen.
Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?
Groeperingsvormen
Hoe wordt de tijd op school besteed?
Leerjaar 1 en 2
Leerjaar 3 t/m 8
Ontdek de Ondersteunende Specialisten op Basisschool de Lanteerne
Taal en Rekenen Ondersteuning
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Op Basisschool de Lanteerne bieden we gespecialiseerde begeleiding voor taal en rekenen, afgestemd op de individuele behoeften van elk kind. Op zorgniveau 2 bieden we extra ondersteuning binnen de klas. Dit omvat gerichte oefeningen voor woordenschat, tekstanalyse en lees- en spellingsvaardigheden met programma's zoals Asgaard Saga en Yoleo. Voor rekenen focussen we op automatisering en het gebruik van concreet materiaal, ondersteund door visuele hulpmiddelen en programma's zoals Bareka. Kinderen die meer uitdaging nodig hebben, krijgen verrijkingsmateriaal en minder herhaling. Zorgniveau 3 richt zich op intensievere begeleiding buiten de stamgroep, in kleine setting. Hierbij bieden we extra uitleg en herhaling, met model-leren voor taal en specifieke aanpakken voor lezen, spellen en rekenen, inclusief protocollen voor dyslexie en vermoedelijke dyscalculie. Kinderen met een grotere leerbehoefte kunnen deelnemen aan verdiepende projecten in de Kompasgroep. Bij zorgniveau 4 schakelen we externe expertise in, zoals taalexperts van Kentalis of dyslexiezorgspecialisten, wanneer de ondersteuning binnen de school ontoereikend is. Voor kinderen die langzamer leren of meer aankunnen, wordt nauw samengewerkt met het samenwerkingsverband voor passende plaatsing in bijvoorbeeld een voltijd hoogbegaafdheidsklas.
Sociaal-Emotionele Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Lanteerne besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen. We bieden ondersteuning op verschillende niveaus om elk kind zich veilig en begrepen te laten voelen. Op zorgniveau 2 bieden we ondersteuning in de klas, waarbij extra aandacht wordt besteed aan sociale interacties en het bieden van structuur met pictogrammen en stappenplannen. Dit helpt kinderen om zich zekerder te voelen en beter te navigeren binnen de groep. Voor kinderen die behoefte hebben aan meer intensieve begeleiding, bieden we op zorgniveau 3 hulp buiten de stamgroep. Hierbij trainen we vaardigheden zoals zelfvertrouwen, samenwerken en emotieregulatie, met een focus op gedragsaanpassing en zelfcontrole. Indien nodig, schakelen we op zorgniveau 4 externe deskundigen in, zoals buurtteams of gedragsdeskundigen via het samenwerkingsverband. In nauwe samenwerking met ouders zorgen we zo voor een optimale ondersteuning, afgestemd op de specifieke behoeften van het kind.
Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
We ondersteunen leerlingen van Basisschool de Lanteerne actief bij hun gedrag, werkhouding en taakaanpak om een optimale leeromgeving te creëren. Op zorgniveau 2 richten we ons op extra structuur en duidelijkheid in de klas, zoals met dagplanningen, vaste routines en een rustige werkplek. We helpen kinderen met het plannen van hun werk en gebruiken de gedragscirkel voor reflectie op gedrag. Voor kinderen die meer intensieve begeleiding nodig hebben, bieden we op zorgniveau 3 ondersteuning buiten de stamgroep. Dit omvat training van executieve functies, zoals plannen en emotieregulatie, en het aanleren van sociaal wenselijk gedrag in kleine groepen, eventueel met inzet van een gedragsspecialist. Op zorgniveau 4 werken we samen met het samenwerkingsverband en externe experts, zoals ambulante begeleiders of het Buurtteam Jeugd en Gezin, wanneer de ondersteuning binnen de school niet toereikend is. Dit garandeert een gespecialiseerde aanpak voor complexe gedrags- of leeruitdagingen.
Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Lanteerne biedt ondersteuning voor de motorische en lichamelijke ontwikkeling van onze leerlingen, zodat iedereen optimaal kan deelnemen aan het onderwijs. Op zorgniveau 2 zorgen we voor aanpassingen binnen de klas, zoals aangepaste materialen met duidelijke lettertypes, het gebruik van luisterhulpmiddelen en optimale zitplekken dicht bij het bord. Dit bevordert de toegankelijkheid en participatie van elk kind. Wanneer er meer specifieke begeleiding nodig is, bieden we op zorgniveau 3 Motorisch Remedial Teaching (MRT) aan. Dit helpt kinderen met extra ondersteuning op het gebied van zowel grove als fijne motoriek. Voor complexe fysieke ondersteuningsbehoeften schakelen we op zorgniveau 4 externe specialisten in. Denk hierbij aan ambulante begeleiders van gespecialiseerde organisaties zoals Visio of Kentalis, of samenwerking met fysiotherapeuten en ergotherapeuten om de best mogelijke ondersteuning te garanderen.
Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging
Beschikbare specialisten:
Toelichting van de school:
Basisschool de Lanteerne zet zich in voor kinderen met specifieke fysieke begeleidingsbehoeften, in nauwe samenwerking met ouders en externe begeleiders. Met aanvullend budget of de inzet van persoonsgebonden budgetten kunnen we aangepast onderwijs en ondersteuning bieden. Het welbevinden en de betrokkenheid van het kind staan hierbij centraal, om te waarborgen dat de begeleiding effectief is en geen frustratie veroorzaakt. Voor gedetailleerde informatie over het omgaan met medicatie en specifieke zorgprotocollen, verwijzen we u graag naar het medicijnprotocol dat beschikbaar is op onze schoolwebsite.
Overzicht ondersteuning
Extra mogelijkheden op deze school
Ontdek de Extra Ondersteuning voor Uw Kind op Basisschool de Lanteerne
Gedetailleerde Toelichting van Onze Educatieve Faciliteiten en Protocollen
Het team
Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.