Basisschool 't Holtpad in Nijeholtpade

Het team van Basisschool 't Holtpad in Nijeholtpade

Current section: team
Kerkweg 9
8475 Nijeholtpade

Zie hier hoe het team van Basisschool 't Holtpad is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van Basisschool 't Holtpad. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past Basisschool 't Holtpad bij jullie?

Ontdek hoe goed Basisschool 't Holtpad bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij Basisschool 't Holtpad zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 100% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 86% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (100%)
Man (0%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (86%)
Man (14%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij Basisschool 't Holtpad. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (0%)
35-45 jaar (50%)
45-55 jaar (50%)
55-65 jaar (0%)
&ge;65 jaar (0%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.3%)
25-35 jaar (23%)
35-45 jaar (27.2%)
45-55 jaar (21.2%)
55-65 jaar (19.3%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij Basisschool 't Holtpad werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (75%)
Direct ondersteunend personeel (0%)
Management (25%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor Basisschool 't Holtpad gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Humanistische en godsdienstige vorming (HVO/GVO)
Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Flexibele Personeelsvervanging op Basisschool 't Holtpad

Bij onverwachte afwezigheid van onze toegewijde leerkrachten, zetten we primair in op interne vervanging. Dit betekent dat een duo-partner of een collega uit het schoolteam direct wordt ingeschakeld om de continuïteit van het onderwijs te waarborgen. Deze aanpak zorgt voor een vertrouwde omgeving en minimale verstoring voor de leerlingen. Indien interne vervanging niet mogelijk is, beschikken we over een zorgvuldig samengestelde externe vervangerslijst. We streven ernaar om zo snel mogelijk een gekwalificeerde externe leerkracht in te zetten. In uitzonderlijke gevallen, en uitsluitend voor de korte termijn van maximaal één dag, kan de directeur of intern begeleider ingezet worden om de klas te begeleiden, zodat hun eigen essentiële taken niet onnodig onderbroken worden. De uitdaging in het vinden van invalpersoneel is een bekend probleem binnen het onderwijs. Mocht het onverhoopt toch niet lukken om een geschikte vervanger te vinden en dit wordt meer dan een dag van tevoren bekend, dan kan het voorkomen dat een specifieke groep tijdelijk niet naar school kan komen. Ouders worden hierover direct en transparant geïnformeerd. Bij langdurige uitval zonder beschikbare vervanging, en om de impact te spreiden, kunnen groepen per toerbeurt een dag thuisblijven. We doen er alles aan om dit te voorkomen en de impact op het leerproces te minimaliseren.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op 't Holtpad werken we met 3 combinatiegroepen met relatief kleine groepen:

Groeperingsvormen

Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Ontdek Ons Team van Ondersteuningsspecialisten op Basisschool 't Holtpad

3

Taal en Rekenen: Extra Ondersteuning op Maat

Beschikbare specialisten:

Dyslexiespecialist
Intern Begeleider
Logopedist

Toelichting van de school:

Bij Basisschool 't Holtpad staat de intern begeleider centraal voor gespecialiseerde taal- en rekenondersteuning. Deze begeleider werkt nauw samen met de leerkracht om de specifieke leerbehoeften van uw kind te identificeren en een passend ondersteuningsplan op te stellen. Indien de initiële ondersteuning onvoldoende resultaat oplevert, wordt de hulpvraag besproken met ons toegewijde ondersteuningsteam 'De Stipe'. Indien nodig, schakelen wij aanvullende externe specialisten in. Onze logopedist en dyslexiebegeleider bieden gespecialiseerde hulp aan leerlingen met een officiële indicatie, tijdens schooltijd. Deze gespecialiseerde zorg wordt vergoed via de zorgverzekering van het betreffende kind.

5

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling: Positief en Veilig Leren

Beschikbare specialisten:

Gedragsspecialist
Intern Begeleider
Orthopedagoog
Specialist Meer- en Hoogbegaafdheid
Ergotherapeut

Toelichting van de school:

Onze teamleden zijn getraind in de Kanjertraining, een methode die gericht is op het versterken van onderling vertrouwen en het creëren van een veilige leeromgeving. Deze training draagt bij aan een positief schoolklimaat en bevordert sociale vaardigheden bij alle leerlingen. De intern begeleider speelt een sleutelrol in het monitoren en coördineren van de sociaal-emotionele ondersteuning. Voor specifieke behoeften op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid werken we samen met het Comprix College. Bij complexe gedragsvraagstukken of wanneer de interne aanpak niet volstaat, betrekken we een orthopedagoog en gedragsspecialist van 'De Stipe'. Ook het gebiedsteam kan ondersteuning bieden bij gedragsproblemen. Indien nodig, kan een ergotherapeut worden ingeschakeld voor ondersteuning bij motorische ontwikkelingsvragen, gefinancierd via de zorgverzekering.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak: Samen Sterk

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Hoewel we momenteel geen specifieke gediplomeerde specialisten binnen de school hebben voor gedrag, werkhouding en taakaanpak, bieden we wel deskundige ondersteuning. Ons toegewijde ondersteuningsteam 'De Stipe' staat klaar met advies, tips en praktische hulp om deze uitdagingen aan te gaan.

3

Motorische en Lichamelijke Ontwikkeling: Actief en Gezond

Beschikbare specialisten:

Orthopedagoog
Motorisch Remedial Teacher
Docent Lichamelijke Opvoeding

Toelichting van de school:

Basisschool 't Holtpad beschikt over een gespecialiseerde Motorisch Remedial Teacher die kinderen met motorische uitdagingen ondersteunt. Onze gekwalificeerde docenten lichamelijke opvoeding verzorgen twee keer per week uitdagende gymlessen voor alle groepen. Voor aanvullend advies en ondersteuning op het gebied van motorische ontwikkeling, kunt u terecht bij ons ondersteuningsteam 'De Stipe'. Tevens onderhouden wij een waardevolle samenwerking met het Steunpunt Onderwijs Noord voor expertise en begeleiding.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging: Veiligheid Voorop

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op Basisschool 't Holtpad hanteren we een strikt protocol voor medicijnverstrekking en medisch handelen, ontworpen om leerkrachten en schoolleiding te gidsen bij situaties die medische aandacht vereisen. Dit protocol dekt drie cruciale scenario's: ziekmeldingen tijdens schooluren, het toedienen van medicatie op verzoek, en het uitvoeren van medische handelingen. Bij ziekte of ongevallen tijdens schooltijd is direct handelen essentieel en wordt dit conform het protocol uitgevoerd. In gevallen van medicatietoediening of medische handelingen, behoudt de schoolleiding het recht om te beslissen over medewerking. Individuele leerkrachten mogen altijd weigeren handelingen uit te voeren waarvoor zij zich niet competent achten. Het volledige protocol is ter inzage beschikbaar op school.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
11
Totaal specialisten
11
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal
Prachtige vide die voornamelijk gebruikt wordt voo
'Ons dorpshuis' MFC

Optimale Ondersteuning voor Elke Leerling op 't Holtpad

Onze Aanpak voor Passend Onderwijs

Op Basisschool 't Holtpad bieden we extra ondersteuning aan leerlingen die dat nodig hebben. Onze interne IB-coördinator speelt een cruciale rol in het begeleiden van leerkrachten, zodat zij kinderen met specifieke onderwijsbehoeften optimaal kunnen helpen. Met een team van ervaren en deskundige leerkrachten streven we ernaar om de meeste ondersteuning direct in de klas te bieden. Voor kinderen met zeer specifieke onderwijsbehoeften kijken we zorgvuldig of we de benodigde zorg kunnen garanderen, binnen de kaders van ons schoolondersteuningsprofiel. Dit doen we in nauw overleg met ouders en externe specialisten. De beslissing baseren we op drie kernpunten: het welbevinden van de leerling, de mate van ontwikkeling en de haalbaarheid van de benodigde ondersteuning voor de leerkracht en de groep. Daarnaast werken we samen met externe expertise, zoals het gespecialiseerde Stipe-team. Dit team ondersteunt en verbindt scholen in Zuidoost Friesland bij het realiseren van passend onderwijs. Wanneer een leerling meer nodig heeft dan de basisondersteuning kan bieden, schakelen we deze extra hulp in. Dit stelt ons in staat om een breed scala aan ondersteuningsbehoeften aan te pakken, aangezien we als school niet alle expertise op elk gebied zelf kunnen ontwikkelen. Onze ambities op schoolniveau omvatten de ontwikkeling van specialisten op het gebied van rekenen en taal, om zo de kwaliteit van ons onderwijs continu te verbeteren. Meer weten over onze ondersteuningsmogelijkheden? Neem gerust contact op. LEES MEER OVER ONZE PASSIE VOOR PASSEDD ONDERWIJS

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Ontdek Onze Kwaliteitszorg en Strategisch Schoolplan

Wat zijn de ambitieuze doelen binnen ons schoolplan?

Ons schoolplan is een levend document dat is afgestemd op het strategisch beleidsplan van stichting Comprix. We bouwen voort op de succesvolle schoolontwikkelingen van de afgelopen vier jaar, waarbij het volledige team, in samenwerking met de directeur, een cruciale rol heeft gespeeld bij de inhoudelijke vormgeving. De inhoud is verrijkt met inzichten uit ouder- en leerlingenquêtes, onze jaarlijkse zelfevaluatie en waardevolle input vanuit het Dib (overleg tussen directie en IB). Ook de Medezeggenschapsraad (MR) is nauw betrokken bij dit proces. Het plan, dat ter inzage op school ligt, bestrijkt de periode 2023-2027. Het schetst de kernwaarden van onze school en ons onderwijs. Het definieert onze gezamenlijke visie op toekomstige onderwijsontwikkelingen, de strategieën om deze te realiseren en de benodigde middelen. Onze ambities zijn onderverdeeld in de volgende kerngebieden: Algemeen, Onderwijskundig beleid, Kwaliteitszorg en kwaliteitscultuur, Veiligheidsbeleid, Financiën, Personeelsbeleid en Huisvesting.

Hoe vertalen we schoolplan ambitie naar jaarlijkse actieplannen?

Vanuit ons ambitieuze schoolplan wordt jaarlijks een gedetailleerd jaarplan opgesteld. Dit plan specificeert de concrete werkzaamheden voor het komende schooljaar en de methoden die we daarvoor inzetten. Aan het einde van elk schooljaar evalueren we de behaalde resultaten en ontwikkelpunten, waarbij we bepalen of doelen zijn bereikt of dat deze worden meegenomen naar het volgende jaar. Een beknopt overzicht van onze schoolontwikkelpunten voor 2025-2026 is hieronder te vinden, met het volledige jaarplan 25-26 beschikbaar op onze website. Onze belangrijkste ontwikkelpunten in 2025-2026 zijn: * Het vergroten van inzicht in ontwikkeling en begeleiding door het volgen van OGW4D. * Het opstellen van een scherpe analyse van onze leerlingpopulatie en de impact daarvan op onze onderwijspraktijk. * Het vertalen van burgerschapsdoelen naar de dagelijkse onderwijspraktijk, met oog voor onze specifieke leerlingpopulatie. * Het structureel verbeteren van het rekenonderwijs. * Het creëren van een uitdagend en verzorgd schoolplein dat onze schoolvisie weerspiegelt. De Medezeggenschapsraad (MR) heeft instemmingsbevoegdheid op het kwaliteitsbeleid en wordt actief betrokken bij de evaluatie van bevindingen en voorgestelde verbetermaatregelen.

Hoe realiseren we onze onderwijsdoelen effectief?

De bovengenoemde speerpunten worden systematisch verankerd in ons jaarlijkse schoolplan. Deze onderwerpen worden regelmatig besproken tijdens teamvergaderingen, directie-IB overleggen en studiedagen. Door continu te investeren in studie, theoretische kennis en collegiale consultatie, verhogen we zowel onze individuele expertise als de effectiviteit van ons handelen in de klas. We monitoren de voortgang van onze doelen middels een grondige zelfevaluatie, die we halverwege het traject kritisch herzien. Deze zelfevaluatie wordt uitvoerig besproken binnen het team, met de Medezeggenschapsraad (MR) en met de beleidsmedewerker Onderwijs om zo continu te blijven verbeteren.

Warm Welkom voor Jonge Kinderen bij Basisschool 't Holtpad

Toelichting van de school

Bij Basisschool 't Holtpad heten we uw kind van harte welkom zodra het vier jaar wordt. Wij begrijpen dat de eerste schooldagen spannend zijn voor zowel kinderen als ouders. Om de overgang naar de basisschool zo soepel mogelijk te laten verlopen, bieden we kinderen vanaf 3 jaar en 10 maanden de mogelijkheid om maximaal vijf ochtenden te komen spelen in onze sfeervolle onderbouw. Deze kennismakingsmomenten vinden plaats in nauw overleg met onze ervaren leerkrachten. Wanneer uw kind vier jaar wordt en start in groep 1, gaan we ervan uit dat het zich zelfstandig kan redden met aankleden, de jas ophangen en het toiletbezoek. Kinderen die instromen vanuit een andere school, krijgen ook de kans om voorafgaand aan de start enkele dagdelen proef te draaien, natuurlijk in samenspraak met de vorige school en de ouders. Voor de officiële inschrijving hanteren wij een standaard inschrijfformulier dat op school beschikbaar is. Hierbij volgen we strikt het Toelatingsbeleid van Comprix, zodat een eerlijke en gestructureerde procedure gewaarborgd is. Veilige Ontwikkeling in de Onderbouw Onze onderbouw is een veilige en vertrouwde omgeving waar kinderen volop de ruimte krijgen om zich te ontwikkelen. We hechten veel waarde aan positieve interacties tussen kinderen onderling en met de leerkrachten. Ons thematisch onderwijs is betekenisvol en uitdagend, ontworpen om eigen initiatief en ontdekkingen te stimuleren. De voortgang van elk kind monitoren we zorgvuldig via het Parnassys systeem. Dit systeem volgt vijf cruciale ontwikkelingsgebieden: sociaal-emotionele ontwikkeling, taalvaardigheid, rekenvaardigheid, spelontwikkeling en motorische vaardigheden. Door dagelijkse observaties, halfjaarlijkse evaluaties en groepsbesprekingen, krijgen we een helder beeld van de vooruitgang van elk kind en signaleren we tijdig waar extra ondersteuning wenselijk is. Actieve Ouderbetrokkenheid en Gelijkwaardigheid Ouders zijn een essentieel onderdeel van het onderwijsproces. Wij streven naar open communicatie en een sterke samenwerking tussen school en thuis om de ontwikkeling van uw kind optimaal te ondersteunen. Onze deur staat altijd open voor vragen en overleg. Wij garanderen gelijke kansen voor iedere leerling, ongeacht hun achtergrond of aanleg. Diversiteit wordt omarmd en gerespecteerd binnen onze inclusieve schoolcultuur. Voorbereiding op Groep 3 en Extra Ondersteuning Kinderen die bijna de overstap maken naar groep 3, worden nauwlettend gevolgd. In april of mei bespreken we samen met u en de intern begeleider of uw kind klaar is voor deze volgende stap. We voeren gerichte observaties en screenings uit, bijvoorbeeld op het gebied van logopedie en dyslexie. Dit helpt ons om de huidige vaardigheden van uw kind in kaart te brengen en te bepalen waar extra aandacht nodig is. De resultaten delen we met u, zodat we gezamenlijk de beste ondersteuningsstrategie kunnen bepalen.

Veelgestelde vragen

Biedt Basisschool 't Holtpad specifieke programma's voor jonge kinderen?

Basisschool 't Holtpad focust op een soepele start voor alle jonge kinderen, met mogelijkheden voor wennen en een gestructureerde onderbouw. Er zijn geen aparte 'extra' programma's specifiek voor het jonge kind.

Met welke partners werkt Basisschool 't Holtpad samen voor jonge kinderen?

Voor de ondersteuning en ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool 't Holtpad samen met lokale partners zoals Kinderkei en Hummelhus.

Voor de ondersteuning en ontwikkeling van jonge kinderen werkt Basisschool 't Holtpad samen met lokale partners zoals Kinderkei en Hummelhus.

Team | Basisschool 't Holtpad in Nijeholtpade | [2025] Schoolregister