Basisschool OBS Toonladder Galecop in Nieuwegein

Het team van OBS Toonladder Galecop in Nieuwegein

Current section: team
Galecopperzoom 2
3437 Nieuwegein

Zie hier hoe het team van OBS Toonladder Galecop is samengesteld

Op deze pagina vind je gedetailleerde informatie over het team van OBS Toonladder Galecop. De onderstaande grafieken tonen de verdeling tussen mannen en vrouwen, de leeftijdsopbouw van de medewerkers en de verschillende functiegroepen binnen de school. Deze gegevens geven inzicht in de diversiteit en samenstelling van het onderwijsteam dat dagelijks met uw kinderen werkt.

Hoe goed past OBS Toonladder Galecop bij jullie?

Ontdek hoe goed OBS Toonladder Galecop bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.

89

Ontgrendel het volledige rapport

Hoe is de verdeling tussen mannen en vrouwen?

Bij OBS Toonladder Galecop zie je hieronder hoe de verdeling is tussen mannelijke en vrouwelijke medewerkers. Je kunt dit vergelijken met vergelijkbare scholen om een beter beeld te krijgen van hoe het team is samengesteld.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Verdeling man/vrouw laden...

Vergelijking man-vrouw verdeling

Onze school heeft met 86.7% vrouwelijke medewerkers een hoger percentage vrouwen in dienst dan het gemiddelde van 82.4% bij vergelijkbare scholen. Dit draagt bij aan een diverse teamsamenstelling en biedt verschillende rolmodellen voor onze leerlingen.

Deze school
Vrouw (86.7%)
Man (13.3%)
Vergelijkbare scholen
Vrouw (82.4%)
Man (17.6%)

Wat is de leeftijd van de teamleden?

De leeftijdsopbouw van het team is een belangrijke factor in de onderwijsomgeving. In deze grafiek zie je hoe de leeftijdsverdeling is bij OBS Toonladder Galecop. Een mix van ervaren krachten en jonge docenten zorgt voor een dynamisch team dat goed kan inspelen op de behoeften van leerlingen.

Deze school
Vergelijkbare scholen

Leeftijdsverdeling laden...

Leeftijdsverdeling van het team

De leeftijdsopbouw van het team geeft inzicht in de diversiteit aan leeftijden binnen het personeel. Een gevarieerde leeftijdsopbouw kan bijdragen aan een breder perspectief en meer ervaring binnen het team.

Deze school
<25 jaar (0%)
25-35 jaar (34.5%)
35-45 jaar (31%)
45-55 jaar (13.8%)
55-65 jaar (13.8%)
&ge;65 jaar (6.9%)
Vergelijkbare scholen
<25 jaar (7.8%)
25-35 jaar (26.7%)
35-45 jaar (27.4%)
45-55 jaar (19.8%)
55-65 jaar (16.2%)
&ge;65 jaar (2.1%)

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bij OBS Toonladder Galecop werken verschillende professionals samen om kwalitatief goed onderwijs te verzorgen. In deze grafiek zie je hoe de teamleden zijn verdeeld over verschillende functies. Dit geeft je inzicht in hoe de school is georganiseerd en welke prioriteiten er worden gesteld in de teamsamenstelling.

Functiegroepen laden...

Verdeling van functiegroepen

De verdeling van functiegroepen laat zien hoe de verschillende rollen binnen het team zijn verdeeld. Dit kan ouders helpen te begrijpen welke soorten ondersteuning en begeleiding hun kinderen kunnen verwachten.

Deze school
Onderwijzend personeel (76.7%)
Direct ondersteunend personeel (13.3%)
Indirect ondersteunend personeel (3.3%)
Management (6.7%)

Vakleerkrachten op deze school

Hieronder vind je een overzicht van de vakgebieden waarvoor OBS Toonladder Galecop gespecialiseerde vakleerkrachten heeft. Deze professionals bieden gespecialiseerde ondersteuning en expertise binnen verschillende vakgebieden.

Beschikbare vakgebieden:

Spel en beweging / bewegingsonderwijs

Professionele Vervangingsregeling voor Ons Onderwijsteam

Bij OBS Toonladder Galecop hechten we grote waarde aan het welzijn van onze toegewijde leerkrachten. Een evenwichtige werkverdeling en een stimulerende werkomgeving zijn essentieel om ziekteverzuim te minimaliseren. We streven naar een zo gelijkmatig mogelijke taakverdeling, zodat iedereen met plezier en energie aan het werk kan. Onze prioriteit is het waarborgen van de continuïteit van kwalitatief hoogstaand onderwijs voor uw kinderen. Mocht er onverhoopt toch een leerkracht uitvallen, dan zetten we direct alles op alles om een geschikte vervanger te vinden. Dit waarborgt dat de leeractiviteiten zonder al te veel onderbreking kunnen doorgaan. Als onderdeel van Stichting Robijn hanteren we een uniform en effectief protocol voor personeelsvervanging. Dit protocol is ontwikkeld om flexibel en adequaat te kunnen reageren op onverwachte afwezigheid, zodat de onderwijsactiviteiten altijd zo soepel mogelijk verlopen. Meer details over dit protocol zijn op aanvraag verkrijgbaar op school.

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Groeperingsvormen

Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Leerjaar 3 t/m 8

Extra Ondersteuning door Specialisten op OBS Toonladder Galecop

5

Taalontwikkeling en Rekenen

Beschikbare specialisten:

Intern Begeleider
Rekenspecialist
Hoogbegaafdheid Specialist
Taalspecialist
Logopedist

Toelichting van de school:

Op OBS Toonladder Galecop zetten we ons in voor optimale leerresultaten door een team van toegewijde specialisten. Onze intern begeleider en rekenspecialist bieden gerichte hulp bij rekenvaardigheden, aangevuld met expertise op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Onze taalspecialist, recent afgestudeerd in 2024-2025, is continu op de hoogte van de nieuwste inzichten in taal- en leesonderwijs. Samen met de leescoördinatoren werkt zij aan de uitbreiding van onze schoolbibliotheek, zodat leerlingen toegang hebben tot een breed scala aan recente jeugdliteratuur en hun leesplezier wordt gestimuleerd. Daarnaast versterkt logopediste Lisa Fangman ons team. Zij biedt essentiële ondersteuning aan kinderen met spraak- en taalontwikkelingsstoornissen en fungeert als waardevolle informatiebron voor zowel leerkrachten als ouders. Deze specialisten integreren hun expertise binnen leerteams, waarbij ze proactief inspelen op specifieke leerbehoeften en uitdagingen die door leerkrachten of de intern begeleider worden gesignaleerd.

0

Sociaal-Emotionele Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS Toonladder Galecop besteedt veel aandacht aan de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen met de methode 'Leefstijl'. Deze methode bevordert de ontwikkeling tot zelfstandige individuen met een realistisch zelfbeeld en het vermogen om emoties te herkennen en te reguleren. Via thematische lessen, klassengesprekken en individuele opdrachten ontwikkelen leerlingen essentiële sociaal-emotionele en burgerschapsvaardigheden. De methode versterkt niet alleen de individuele groei, maar ook de onderlinge verbondenheid binnen de groep. We onderzoeken momenteel de vernieuwing of vervanging van onze training, met een beslissing verwacht in begin 2025-2026, waarna alle collega's een training zullen volgen. Voor ondersteuning op het gebied van groepsdynamiek werken we samen met Loods Onderwijs, gefaciliteerd door ons samenwerkingsverband ProfiPendi, om onze aanpak continu te optimaliseren en een positief schoolklimaat te waarborgen.

0

Gedrag, Werkhouding en Taakaanpak

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

Op OBS Toonladder Galecop hanteren we een consistente aanpak voor klassenmanagement en taakgericht werken, vastgelegd in het document 'Zo werken wij in groep...'. Deze schoolbrede afspraken zorgen voor duidelijkheid, rust en een soepele overgang naar hogere klassen. Binnenkort wordt een van onze collega's opgeleid tot gedragsspecialist, waardoor we onze interne expertise op dit gebied verder uitbreiden. Voor specifieke uitdagingen op het gebied van gedrag en taakaanpak bieden we aanvullende ondersteuning via ons samenwerkingsverband ProfiPendi, om zo de optimale leeromgeving voor elk kind te garanderen.

1

Motorische Ontwikkeling

Beschikbare specialisten:

Kinderfysiotherapeut

Toelichting van de school:

Onze school beschikt over kinderfysiotherapeut Heleen van Rooijen, die essentieel is voor de motorische ontwikkeling van onze leerlingen. Leerkrachten en de intern begeleider kunnen bij haar terecht met vragen over zowel fijne als grove motoriek. Indien nodig werkt Heleen van Rooijen samen met het kind om specifieke motorische doelen te behalen. Hierbij is een nauwe samenwerking met ouders en leerkrachten cruciaal om de voortgang en ondersteuning optimaal af te stemmen op de individuele behoeften van het kind.

0

Medisch Handelen en Persoonlijke Verzorging

Beschikbare specialisten:

Toelichting van de school:

OBS Toonladder Galecop hanteert een terughoudend beleid ten aanzien van het toedienen van medicijnen en medische handelingen door leerkrachten, conform het protocol van Stichting Robijn. Dit protocol waarborgt de veiligheid van zowel leerlingen als personeel door duidelijke afspraken over verantwoordelijkheden. Bij specifieke medische zorgvragen, zoals bij diabetes, werken we nauw samen met de schoolarts en eventueel een ziekenhuisverpleegkundige. Benodigde handelingen worden zorgvuldig gedocumenteerd. Ouders die medicijngebruik tijdens schooltijd noodzakelijk achten, dienen een formulier in te vullen met gedetailleerde informatie en gebruiksinstructies. Onze school beschikt over gediplomeerde BHV'ers die jaarlijks hun kennis opfrissen, wat bijdraagt aan een veilige schoolomgeving. Het volledige protocol medicijnverstrekking is te raadplegen op de website van Stichting Robijn.

Overzicht ondersteuning

5
Ondersteuningsgebieden
6
Totaal specialisten
6
Unieke specialismen

Extra mogelijkheden op deze school

Bibliotheek
Speellokaal

Extra Ondersteuning en Passend Onderwijs bij OBS Toonladder Galecop

Hoe Wij Elk Kind de Juiste Begeleiding Bieden

Bij OBS Toonladder Galecop geloven we dat elk kind recht heeft op onderwijs dat aansluit bij zijn of haar unieke behoeften. De meeste leerlingen doorlopen hun basisschooltijd met succes, maar sommige kinderen hebben extra begeleiding nodig. Dit kan variëren van tijdelijke ondersteuning tot langdurige hulp. Passend onderwijs is de kern van onze aanpak om deze extra ondersteuning te organiseren. Wij werken nauw samen met andere scholen en besturen binnen het Samenwerkingsverband Profi Pendi in de regio Lekstroom. Samen stellen we duidelijke afspraken op om ervoor te zorgen dat elk kind het onderwijs krijgt dat het beste bij hem of haar past. Dit geldt voor leerlingen met leer- of gedragsproblemen, hoogbegaafdheid, of complexere hulpvragen. Profi Pendi ondersteunt onze zorgplicht, waarbij wij verantwoordelijk zijn voor het vinden van een passende onderwijsplek voor elk kind met speciale behoeften. Het stafbureau van Profi Pendi voorziet ons van financiële middelen, deskundige begeleiding en essentiële kennis. Hun consulenten bieden gespecialiseerd advies en ondersteuning, en beheren de toewijzing van extra hulp (arrangementen) en de toelating tot speciaal (basis)onderwijs. Wij hechten veel waarde aan samenwerking met ouders en andere partners, zoals gemeenten en jeugdzorg. Door gezamenlijk te kijken naar de behoeften van het kind en de meest geschikte onderwijsplek te bepalen, garanderen we samen passend onderwijs. Voor meer informatie over passend onderwijs kunt u terecht op www.profipendi.nl of bellen naar 030 2751288. Continu Verbeteren van Ondersteuning: Binnen OBS Toonladder Galecop investeren we in gespecialiseerde leerkrachten die de expertise in huis hebben om kinderen optimaal te ondersteunen. Een deel van ons team is reeds opgeleid, terwijl anderen nog volop in opleiding zijn. Sinds vorig schooljaar werken we met leerzame teams die zich richten op evidence-based onderzoek om onze dagelijkse praktijk te verbeteren, met speciale aandacht voor het versterken van onze ondersteuningsmogelijkheden. Daarnaast hebben we dit schooljaar een taalcoördinator aangesteld. Zij volgt momenteel een opleiding om de begeleiding van meertalige kinderen te verdiepen en te versterken, wat bijdraagt aan een inclusieve leeromgeving voor alle leerlingen.

Het team

Er zijn momenteel geen specifieke gegevens beschikbaar over het team.

Kwaliteitszorg en Ontwikkelingsplan OBS Toonladder Galecop

Wat zijn de doelstellingen van ons schoolplan?

Bij OBS Toonladder Galecop staat kwaliteitszorg centraal. Dit beantwoorden we aan de hand van vijf kernvragen: Doen we de juiste dingen? Voeren we deze correct uit? Hoe monitoren we dit proces? Delen anderen deze visie? En hoe integreren we deze inzichten? Kwaliteit is geen toeval; daarom hanteren we een systematische aanpak voor continue verbetering. Dit omvat het formuleren van effectief beleid, het correct uitvoeren van onderwijsactiviteiten en het grondig evalueren van de behaalde resultaten. We implementeren dit via de Handelingsgericht Werken (HGW) cyclus en documenteren onze procedures in kwaliteitskaarten, onderwijsplannen en groepsplannen. Voor de komende vier jaar richten we ons op specifieke, in het schoolplan vastgelegde doelen. Deze omvatten de integratie van Engels in alle groepen met als doel het VVTO-certificaat, het stimuleren van leesplezier met een vernieuwde schoolbibliotheek en getrainde lees- en taalcoördinatoren, en het versterken van onze kwaliteitszorgstructuur. Ook werken we aan het concreet maken van onze kernwaarde duurzaamheid, het actualiseren van onze visie op het jonge kind en het ontwikkelen van een verfijnde leerlijn voor beeldende en culturele vorming. Daarnaast besteden we via de subsidie basisvaardigheden extra aandacht aan de kernvaardigheden taal, rekenen en burgerschap, essentieel voor de brede ontwikkeling van onze leerlingen.

Hoe realiseert OBS Toonladder Galecop de schoolbrede doelstellingen?

Onze school werkt volgens de bewezen HGW-cyclus om onze ambitieuze doelen te realiseren. Deze doelstellingen zijn vastgelegd in het jaarplan, dat democratisch is goedgekeurd door de Medezeggenschapsraad (MR). Elk schooljaar evalueren we de voortgang en stellen we een vernieuwd plan op. Daarnaast ontwikkelen we specifieke plannen op basis van Cito-resultaten. Deze plannen worden tweemaal per jaar geëvalueerd, besproken met de intern begeleider en waar nodig bijgestuurd om optimale leerresultaten te garanderen. Elke leerkracht stelt bovendien gedetailleerde groepsplannen per vakgebied op, die de onderwijspraktijk op maat ondersteunen.

Warm welkom voor jonge kinderen bij OBS Toonladder Galecop

Toelichting van de school

Bij OBS Toonladder Galecop zorgen we voor een soepele overgang naar de basisschool voor onze jongste leerlingen. Voor kinderen die al ervaring hebben met kinderopvang, vragen we – met uw toestemming – om een overdracht van hun vorige opvang. Indien nodig, plannen we een observatie in. Dit helpt ons om kinderen die extra ondersteuning nodig hebben, optimaal te begeleiden bij de start in groep 1. We onderhouden nauwe banden met kinderopvangorganisaties in de wijk om deze overgang zo goed mogelijk te faciliteren.

Veelgestelde vragen

Biedt OBS Toonladder Galecop specifieke programma's voor jonge kinderen?

OBS Toonladder Galecop richt zich op een brede ontwikkeling voor alle jonge kinderen binnen het reguliere lesprogramma. We bieden geen aparte, extra programma's aan, maar zorgen wel voor een optimale begeleiding bij de start in groep 1.

Met welke kinderopvangpartners werkt OBS Toonladder Galecop samen?

OBS Toonladder Galecop werkt samen met lokale kinderopvangorganisaties om de doorstroom van jonge kinderen naar het basisonderwijs te bevorderen. Deze samenwerking is gericht op een soepele overgang en een goede informatie-uitwisseling, met als doel uw kind de best mogelijke start te geven. Momenteel werken we nauw samen met De Toverfluit en Kind en Co.

OBS Toonladder Galecop werkt samen met lokale kinderopvangorganisaties om de doorstroom van jonge kinderen naar het basisonderwijs te bevorderen. Deze samenwerking is gericht op een soepele overgang en een goede informatie-uitwisseling, met als doel uw kind de best mogelijke start te geven. Momenteel werken we nauw samen met De Toverfluit en Kind en Co.

Team | OBS Toonladder Galecop in Nieuwegein | [2025] Schoolregister