
De resultaten van OBS Toonladder Galecop in Nieuwegein
Current section: resultatenResultaten en cijfers
Op deze pagina vind je alle resultaten en cijfers van OBS Toonladder Galecop, waaronder schoolweging, referentieniveaus, schooladviezen, eindtoets resultaten en meer. Deze gegevens geven een goed beeld van de prestaties en ontwikkeling van de leerlingen.
Hoe goed past OBS Toonladder Galecop bij jullie?
Ontdek hoe goed OBS Toonladder Galecop bij jullie past. Doe de schoolkeuzehulp om erachter te komen welke basisschool het beste bij jullie past. Klik hier voor meer informatie.
Ontgrendel het volledige rapport
Fundamenteel Niveau Behaald op OBS Toonladder Galecop
Het fundamenteel niveau vertegenwoordigt de essentiële taal- en rekenvaardigheden die elke leerling aan het einde van de basisschool zou moeten beheersen. Dit wordt getoetst in groep acht via de eindtoets. De onderwijsinspectie hanteert een landelijke norm van minimaal 85% leerlingen die het basisniveau halen. Dit percentage, 85%, is de signaleringswaarde voor het fundamenteel niveau en geldt uniform voor alle basisscholen in Nederland.
Grafiek
Grafiek laden...
Streefniveau Behaald door Leerlingen van OBS Toonladder Galecop
Het streefniveau biedt een uitdagender doel dan het fundamenteel niveau, met als ambitie dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau bereiken aan het einde van groep acht. De inspectie stelt per basisschool, rekening houdend met de leerlingpopulatie, een specifieke signaleringswaarde vast voor het streefniveau. Dit percentage geeft aan hoeveel leerlingen de school naar verwachting dit hogere niveau moet behalen.
Grafiek
Grafiek laden...
Welk schooladvies kregen de leerlingen van OBS Toonladder Galecop?
OBS Toonladder Galecop begeleidt leerlingen en ouders actief bij de overstap naar het voortgezet onderwijs. Al in groep 7 starten we met een oriëntatiegesprek om samen met ouders en kind de meest passende vervolgstroom te bepalen. In november organiseren we een informatieve ouderavond speciaal voor groep 8. Tijdens deze avond belichten we de stappen die dit schooljaar gezet worden richting het middelbaar onderwijs. Een deel van de avond wordt verzorgd door de eigen groepsleerkracht, terwijl een ander deel gezamenlijk met een parallelklas plaatsvindt. Hierbij krijgt u een presentatie over het leven na de basisschool, verzorgd door een docent uit het voortgezet onderwijs, vaak vergezeld door huidige of oud-leerlingen. In januari ontvangen de leerlingen van groep 8 een voorlopig schooladvies. Dit advies wordt uitgebreid toegelicht tijdens een persoonlijk gesprek met ouders, het kind en de leerkrachten van groep 8. Een week voorafgaand aan dit gesprek ontvangen de leerlingen het onderwijskundig rapport thuis, zodat alle informatie rustig besproken kan worden. De doorstroomtoets vindt plaats in februari. Na ontvangst van de resultaten wordt het voorlopige advies definitief gemaakt, met eventuele aanpassingen. Ouders machtigen de school om hun kind in te schrijven bij de door hen gekozen vervolgonderwijsinstelling.
Grafiek
Grafiek laden...
Ontwikkeling van Sociale Vaardigheden op OBS Toonladder Galecop
Op OBS Toonladder Galecop geloven we dat een sterke sociaal-emotionele ontwikkeling de basis legt voor succes op school en in het leven. Daarom zetten we ons actief in om elke leerling te begeleiden bij het ontwikkelen van essentiële sociale vaardigheden. We streven ernaar kinderen op te leiden tot zelfstandige, verantwoordelijke individuen die vol vertrouwen de wereld omarmen en harmonieus kunnen samenleven. Onze aanpak is erop gericht om een veilige en ondersteunende omgeving te creëren waarin kinderen leren omgaan met hun emoties, respect tonen voor anderen en effectief kunnen communiceren. Dit draagt bij aan een positief schoolklimaat en bevordert het algehele welzijn van onze leerlingen, wat essentieel is voor hun leerprestaties en toekomstige ontwikkeling.
Veiligheid voorop
Stimuleren van zelfvertrouwen
Opbouwen van weerbaarheid
Hoe bevordert OBS Toonladder Galecop de sociale ontwikkeling van uw kind?
Bij OBS Toonladder Galecop integreren we de sociaal-emotionele ontwikkeling systematisch in ons dagelijkse onderwijs. We maken gebruik van de effectieve methode 'Leefstijl', die in alle jaargroepen wordt toegepast. Deze methode wordt verweven met ons lesaanbod en ons schoolklimaat om leerlingen de nodige bagage mee te geven voor hun verdere leven. Transparante afspraken over verwachtingen richting leerlingen, ouders en personeel vormen een cruciaal onderdeel van onze werkwijze. We monitoren de sociale vooruitgang van leerlingen nauwgezet met behulp van de 'Leerling in Beeld' vragenlijsten, waarbij kinderen vanaf groep 5 ook zelf hun sociale veiligheid evalueren. Sociogrammen helpen ons de sociale dynamiek binnen klassen te begrijpen. Bij signalen van stagnatie in de sociaal-emotionele ontwikkeling van een individuele leerling, gaan we direct in gesprek met de ouders om gezamenlijk de beste vervolgstappen te bepalen, eventueel met ondersteuning van externe specialisten. Wanneer de groepsdynamiek de leeromgeving negatief beïnvloedt, zetten we een groepsgerichte aanpak in, met of zonder hulp van externe professionals. Het uiteindelijke doel is altijd de optimale ontwikkeling van elk kind en de groep als geheel. Alle observaties en resultaten worden gedeeld en besproken tijdens groeps- en leerlingbesprekingen, waarbij indien nodig een plan van aanpak wordt opgesteld om de groei te ondersteunen.
Welke methoden en instrumenten gebruikt OBS Toonladder Galecop voor het meten van sociale vooruitgang?
OBS Toonladder Galecop hanteert diverse methoden en instrumenten om de sociale ontwikkeling en opbrengsten van leerlingen nauwkeurig in kaart te brengen. Deze tools stellen ons in staat om de sociale vooruitgang te volgen en waar nodig gerichte ondersteuning te bieden.
- Kijk! (Observatie-instrument)
- Leerling in Beeld (LIB) (Vragenlijsten voor zelfevaluatie en observatie)
- Sociogram (Analyse van sociale relaties binnen de groep)
Welke specifieke sociaal-emotionele leermethode wordt toegepast op OBS Toonladder Galecop?
Op OBS Toonladder Galecop zetten we de methode 'Leefstijl' in om de sociaal-emotionele ontwikkeling van onze leerlingen te stimuleren. Deze methode is essentieel voor het aanleren van belangrijke levensvaardigheden.
- Leefstijl (Methode voor sociaal-emotioneel leren)
Inspectierapport OBS Toonladder Galecop: Kwaliteit en Ontwikkeling
Ontdek de bevindingen van de onderwijsinspectie over OBS Toonladder Galecop. Wij zetten ons dagelijks in voor kwalitatief goed basisonderwijs, waarbij elke leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient. Lees meer over onze schoolprestaties en hoe wij streven naar continue verbetering van ons onderwijs. Ons team van toegewijde leerkrachten werkt aan een veilige en stimulerende leeromgeving voor alle kinderen.